maaliskuu 29, 2024, 14:40:58 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kaunein (koriste) chili

Aloittaja jortikka71, helmikuu 05, 2012, 17:16:47 ip

« edellinen - seuraava »

Mikä mielestänne on kaunein koristechili?

Birds Eye Baby
8 (8.9%)
Boliwian Rainbow
56 (62.2%)
Peruvian Purple
3 (3.3%)
Chinese Five Color
2 (2.2%)
joku muu, Mikä?
21 (23.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 89

jortikka71

Eli haussa parhaimman näköinen chili, lähinnä koristetarkoitukseen pihalle, terassille, ehkä jopa amppeliin.
Heittäkää mielipiteitä, itseäni kiinnostaa nuo erilaiset Deep Purple-variaatiot..
Listaan heitin vaan jotain yleisimpiä.. ::)

Fat Ali

Niistä muutamasta mitä itse olen nähnyt, mielestäni Bolivian Rainbow.
Myös Purple Tiger on kivan näköinen.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Välillä kun lukee näitä juttuja, niin tuntuu, että helpompaa olisi lentää kuuhun ja takaisin käyttäen apuna vanhoja reinoja ja teippirullaa.

jortikka71

Ei sattuis jollakulla löytymään ylim.siemeniä tuosta Little Elfistä?

chili_maestro

Listaan olisi voinut laittaa Numex Twilight, Black Pearl ehkä myös Charapita koristeellinen (villi?)chinense.
Nämä edustivat minulla viime vuoden koristepuolta chiliosastolla Bolivian Rainbowin ohella, kuten myös tänäkin vuonna.
Näitä siemeniäkin liikenee, jos kiinnostusta löytyy   ;)
luulin erehtyneeni, mutta olinkin väärässä.

wille

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

ChiliChillailija

Kyllä mielestäni komein on Bolivian Rainbow.
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

Ernesti

Itse en noista vaihtoehdoista ole kasvatellut kuin Bolivian Rainbowta, mutta kuten yllä mainittu, Pimenta de Neyde on hieno.

TuffGong

Omista kasvatuksista ehdottomasti upein on ollut Maui purple.

Whili

Bolle on kyllä ihan komee, mutta...

Chenzo, Mata frade, Cheiro roxa nyt ainaski ovat MUN mielestä koreempia  8)

Sipulikeitto

Lainaus käyttäjältä: TuffGong - heinäkuu 03, 2012, 00:21:47 ap
Omista kasvatuksista ehdottomasti upein on ollut Maui purple.

Komppaus kanssa maui purplelle. Kasvaa pienessäkin (alle 2l) juuritilassa komeaksi ja tiheäksi pikkupuskaksi. Lehdissä upea purppuran vivahde ja tekee runsaasti nättejä violetteja kukkia. Podin väri muuttuu kypsymisen edetessä tumman violetista vihreän kautta punaiseen.
Tässä oma yksilö:

Siirretty pari viikkoa sitten 1,7l ruukusta 5l ruukkuun.
Mitä kuvista olen katsellut niin bolivian rainbow on kanssa aika nätti. En tosin itse ole kasvattanut.


Jingle Bell

Bolivian Rainbow on kyllä aika kaunis ja yleinen :) Ja bonsaina vielä astetta parempi ;)
- Chilit on tulevaisuus :)

Jani M

heinäkuu 24, 2013, 15:33:09 ip #12 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 29, 2013, 16:25:41 ip käyttäjältä Jani M
Royal Black on myös hieno ja kompakti koriste. Voisi olla kunnon bonchiaihio, kun tuntuu vängällä jäävän alle 30cm korkeaksi.



Lehdet on normaalisti tummemmat, tuo on ollut vähän varjossa.

JN

Black scorpion tongue on kyllä yksi varteen otettava vaihtoehto.

Larski

Omaa silmääni ovat tähän mennessä miellyttäneet eniten Black pearl, Goat's weed ja Briteistä saamani hitusen Rainforestmainen ylläri. Jos chilissä hakee muitakin arvoja kuin vain esteettisyyttä, on GW noista paras. Black pearl on ehdottomasti yksi järkyttävimmän makuisista chileistä, joita olen maistanut, kun taas GW on erinomainen käyttöchili.

Monsuuni

Rainforest Trifoliage vois olla aika mielenkiintoinen...
People will judge you no matter what you do, so just f**k what they think and do what you want.

SK

Minä olen ihastanut erillaisiin "cluster" chileihin. Vaikka ne ei ole eritysistä arvostusta tuntunut saavan oikein missään.
Siitä syystä chilly chilin kuva on avatarina, vaikkakin mennyt pikselimössöksi.



Tuossa chilly chilit, kun ei ole vielä vaihtaneet väriä. Samalla siinä se Bolivian rainbowkin kasvaa, mutta näyttää minusta onettomalle noihin verrattuna.
Tosin kauneus on katsojan silmissä...

NiGo87

Annuum Purple Tiger on tosi hienon näköinen
ja plussana vielä että se maistuukin hyvältä.

Rähinä-Reetta

huhtikuu 28, 2015, 08:25:51 ap #18 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 28, 2015, 08:31:58 ap käyttäjältä ¨Rähinä-Reetta
Minua miellyttää eniten Biquinho. Jo kasvin lehdet ovat kauniit, hieman herttamaiset; samoin kasvutapa jo alusta alkaen tiivis ja ruusukemainen. Hedelmistä nyt sitten puhumattakaan, niitä tulee runsaasti ja kauniina rykelminä koristavat jo muutenkin nätin chilin.  :)


Kuva viimekaudelta.