maaliskuu 28, 2024, 13:58:41 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


metsästys

Aloittaja nakamorri, elokuu 16, 2010, 11:01:23 ap

« edellinen - seuraava »

nakamorri

kuinkas moni täällä harrastaa metsästystä? ja lähdetkö vesilinnun aloitukseen perjantaina klo 12:00?
kyllä se täytyy itsellä suunnistaa liminganlahden rannalle kaislapusikkoon aurinkoa ottaa ja katselee korkealla lentäviä sorsia ja jos sieltä joku erehtys haulikkohollille niin hyvä olis  :)

jasssu

ite oon satavarmana baikalin kanssa perjantaina järvellä  8) nyt työttömänä ainaki kerkiää käyä metilläki. ei oikeen parriin vuotee oo tullu kauhiasti metästeltyä ku oli nuita opiskeluhommia muulla paikkakunnalla ja viime kausi oli inttihommia eikä oikeen vk-loppu vapailla jaksanu mettään lähtiä ku sai firman puolesta ihan tarpeeksi ryynätä

TunturiTiger

Harrastan, mutta en vissiin juurikaan tänä syksynä. Opiskelu haittaa harrastamista ja perkule kun toi akka meni mun kielloista välittämättä synnyttään likan just elokuun 20 pv muutama vuosissitte. Muutenkin oon aina tykänny enemmän kyyhkyn metästyksestä.

linker

elokuu 16, 2010, 13:18:26 ip #3 Viimeisin muokkaus: elokuu 16, 2010, 14:03:20 ip käyttäjältä linker
Haittalintuja on tullut ammuttua omalta tontilta piekkarilla. Jokunen varis myytyä kennelille.

Ammuin aktiivisesti trappia vielä vuosi sitten, mutta lopetin.
Olin ampumaseuran kummajainen: ammuin vain kiekkoa, mutta en metsästänyt.
Käännyttäjiä riitti kuin suviseuroissa. En sen takia lopettanut, mutta pilasin kyllä mukavan harrastuksen
lupautumalla ja menemällä seuran jaoston luottamuselimiin.
Kuuluin myös ampujajäsenenä erääseen metsästysseuraan. Se vasta ukkosakki oli. Ei ihme että seurat ukkoutuu ja jatkajia on vähän.

Juttu karkasi taas kerran, mutta aihe on sen verran nuori että se on edelleen mielessä.

Kaltsu

Tykit on ollut kaapissa 20 vuotta, mutta viimeksi kävin kyyhkyjä ampumassa 10 vuotta sitten. Metsästyksen uudelleen aloittamista olen monesti harkinnut, mutta aina on löytynyt "parempaa" tekemistä. Jospa sitten pääsisi metsällä käymään kun tuo poika tuosta kasvaa vanhemmaksi.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Jarkko T

Tulloohan tuota metässä ulkoilutettua Benelliä, aina kun siihen tarjoutuu mahdollisuus. Seuraavaks jänekselle, vaan sitä ennen pitää käydä kartottamassa teeri paikkoja. Kivääri kuume nostelee aika ajoin päätään, vaan lompuukki sanoo EI!  >:(

Hegu

samoin täällä ollaan menossa perjantaina sorsia morjestamaan. Tavoitteena mennä jo torstaina saareen kalastamaan ja telttailemaan. Tulossa näköjään +5 yö saattaa olla viileä yö pitää ottaa paljon lämmikettä mukaan :) viinaa ja olutta. Perjantaina sitten aloittaa sorsan metsästys.

Caderusso

Lainaus käyttäjältä: linker - elokuu 16, 2010, 13:18:26 ip
Haittalintuja on tullut ammuttua omalta tontilta piekkarilla. Jokunen varis myytyä kennelille.

Ammuin aktiivisesti trappia vielä vuosi sitten, mutta lopetin.
Olin ampumaseuran kummajainen: ammuin vain kiekkoa, mutta en metsästänyt.
Käännyttäjiä riitti kuin suviseuroissa. En sen takia lopettanut, mutta pilasin kyllä mukavan harrastuksen
lupautumalla ja menemällä seuran jaoston luottamuselimiin.
Kuuluin myös ampujajäsenenä erääseen metsästysseuraan. Se vasta ukkosakki oli. Ei ihme että seurat ukkoutuu ja jatkajia on vähän.

Juttu karkasi taas kerran, mutta aihe on sen verran nuori että se on edelleen mielessä.


Miekin olen ampunut tarkkuutta aikanaan erilaisilla kivääreillä ja pistooleilla. Practicalia harrastin hetken aikaa ja olihan se kiva laji kun pääsi muutamaan otteeseen testailemaan Desert Eagleä (50AE) ja .357 sun muita "kanuunoita", sittemmin tuli perhe ja aika loppui kesken. Metsästäminen on sellainen juttu jonka ymmärrän jos kaadettu eläin syödään tai muuten hyödynnetään. En oikein ymmärrä toisaalta viattomien eläinten ampumista urheilumielessä  ???

chili123

Jahka sitä pääsis sorsaan viikonloppuna mökille, jos aikataulu antaa luvan ;D

Siika

täällä pohjoisessa se on miltei pakko,maalinnustus alkaa syyskuulla ja sitten kuukausi teerien ja mettojen perässä kuten jo pikkupojasta lähtien,se vain on niinku puolielämää  yöt laavulla tai kodalla avotulilla,aamuteeresoitimet,metsonkirahtelut petäjässä,saalista repussa jne,se on elämää isolla ämmällä
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Tomppa

Harrastaisin kyllä.. jos olisi tuo metsästyskortti...

vähän on houkutellut pitemmän aikaa aloittaa metsästys..kivaa touhua kun saa lihat suht edullisesti..

MasaT

Metsästys kortin omaan.
Torstai-aamuna olis tarkoitus mennä kyyhky metsälle. Tänä aamuna tarkistin, niin n. 100 kyyhkyä pöllähti pellosta. - Eli onko varaa metsästää?
Itse ainakin menen kyyhkymetsälle, vaikka olisin luontokuvaaja ja aikalailla luonnonsuojelijakin.! Olen kyllä luonnonsuojelija aika pitkälti, vaikka eronnut liitosta sen propagandan vuoksi.

bluesman

 Kävin sunnuntaina sorsalla, kaveri sai alas pari tavia ja uskollinen noutajani (pian 13v) rämpi kuivuneessa lammenpohjassa mudassa ja haki linnut.
Käyn lisäksi hirvi- ja peurametsällä sekä rusakoita yritän myös jousella (2 plakkarissa 4 v aikana).

MasaT

elokuu 25, 2010, 07:20:29 ap #13 Viimeisin muokkaus: syyskuu 08, 2010, 07:32:36 ap käyttäjältä MasaT
Lainaus käyttäjältä: bluesman - elokuu 25, 2010, 00:11:00 ap
Kävin sunnuntaina sorsalla, kaveri sai alas pari tavia ja uskollinen noutajani (pian 13v) rämpi kuivuneessa lammenpohjassa mudassa ja haki linnut.
Käyn lisäksi hirvi- ja peurametsällä sekä rusakoita yritän myös jousella (2 plakkarissa 4 v aikana).

On myös jousi ja kurssin käynyt, että saisi käydä muuallakin metsästämässä, kuin suomessa.
Vetopituus vaan menee niin pitkäksi, ettei tuo jousen 29 riitä! Martinin jousia ei pahemmin suomessa myydä.Tuostahn sen sais ostaa. Runko 250 euroa.

Siika

hii hoo linnustus alkaa 20 9 kaikki valmiina,kota ok kamiina ok silisnapsit ok ny vain ootellaan sit n kuuukausi metässä fa sen jälkeen mahtavia kulinaristisia nautintoja punkun ja teeri-metsopaistien kera
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Hegu

Eilen ja tänään käytiin metsäkanalintu metsällä. Eilinen meni kyllä vähän sienestessä ja kylpypaljussa istuessa :D kaljaakin meni ihan rutkasti.
Tänä aamuna heti kun metsään päästiin kaverini ampui akka teeren. Siitä varmaan 30 minuuttia niin seisottiin suon keskellä tupakalla 2 teertä lensi pieneen mäntyyn 30 m päähän ja siitä tippui toinen teeri.  ;D
Tämän jälkeen makkaran paiston aikana ukkometso lensi yli mutta kaikilla oli vaan makkaratikut kädessä.
Toisella metsäkierroksella ei päästy ampumaan lintuja ja sade yllätti ja oli pakko jättää leikki  :( mutta ihan onnistunut reissu oli. Tattejakin tuli varmaan puolikas muovipussi

Siika

viikko takana kanalinnustusta,hyvältä näyttää varsinkin mettoja runsaasti ja kelit vaan paranee koko ajan,kiväärillä  olen kolme mettoa saanu,tänä syksynä tuntuvat tulevan soitimelle usiasti,no teerikausi paranee lupas ensyöksi -4 joten eikhän se teeri aamusella pulise puissa.
kaunis on muutenkin tänä syksynä metsä ei muuta ko kaikki nauttiin kuulakkaista syysaamuista.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Janne

Nämä viestit innoittivat, huomenna kello 06 heitän repun selkään ja haulikon olalle. Kahvit ja leivät mukaan, saalista en odota niin ei pety :)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Hegu

Lainaus käyttäjältä: Janne - syyskuu 26, 2010, 17:05:00 ip
Nämä viestit innoittivat, huomenna kello 06 heitän repun selkään ja haulikon olalle. Kahvit ja leivät mukaan, saalista en odota niin ei pety :)



on kyllä tosi mukavaa lähteä täältä kaupungin vilskeestä metsän keskelle. Siellä kyllä sielu lepää ja saa nollailtua ajatuksia  ;)

futuristi

Ite kokeilin viritellä ansalankoja jäniksille, oli meinaa tosi tallattu polku ja mutkittelu pienten kuusien välitse, niin oli helppoa tehdä kuivista ristuista pieni ohjaamiskäytävä siihen.

Sorsassa on kyllä kiva olla, iltalennon aikaan justiinsa kun koira polskii uimahanni eipähä tarvitsi itse edes jalkojansa kasthella! :P

Meitsi on ite tullut siihen tulokseen, että kalastus sopii meikäläiselle paremmin. Ja varsinkin kun ei oo omaa tonttia, niin hirvijahdista ei tuu mitään. Myöskin, mielestäni ihmisten "tulikepit" on rumia: kunnon jousi on kaunis esine. Sellaista en ole vielä rakennellut, täällä Tamperella on noi sorsatkin niin kesyjä, että aloittelijakin saisi varmasti saalista nopeasti. Mut ilmeisesti kannattais rakennella silleen tshingis khanin tapaan lyhytjousi silleen hitaasti kuivattaen.

On kyllä vanhat erätaidot pienessä, harvassa kuulee enää opetettavan kunnon erätaitoja, mitkä pitäisi olla meidän kaikkien ikäänkuin aikuisiksi mennessä saatava oppi, miten selviytyä luonnossa. Babyloni kaatuu hetkessä, kun töpseli nykäistään irti. Oletko itse miettinyt, mitä tekisit ilman sähköä ja sossutukea, kun raatomarketeissa raadot pääsevät rauhaansa, huristimien hiljentyessä, pidennetyn pakkastalven hellittäessä.