huhtikuu 19, 2024, 11:04:00 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilit öljyyn?

Aloittaja slarti, elokuu 20, 2007, 20:16:17 ip

« edellinen - seuraava »

CyberDog

No joo. Mut ois se hyvä kuitenkin kuumentaa riittävästi että pöpöt kuolee. Joku 70 astetta vois olla riittävä. Siinä kuolee jo useimmat.

Watt

Nyt katsotaan tuleeko myrkkyä vai herkkua.

Lisäsin noin 5 valkosibulinkynttä 2-3dl öljyä (puolet rypsi- ja puolet oliiviöljyä).
Lisäsin öljyyn vielä teelusikallisen kreikkalaista yrttimaustetta.
Lämmitin öljyä kunnes se alkoi kuplia, annoin jäähtyä pari minuuttia ja sitten kaadoin vielä melko kuuman öljyn 1kpl Aji Cristalin ja 3 Lemondropin päälle.

Mainokset, grafiikka, suunnittelu, logot, bannerit, ulkoasuntoteutus...
watt@gmx.com

cola

Ai mä ymmärsin että kun kiehautetaan öljy niin chilejen pitäisi olla siinä mukana ? Miltä se nyt muuten maistuu ?

Watt

Lainaus käyttäjältä: cola - kesäkuu 18, 2009, 18:52:47 ip
Ai mä ymmärsin että kun kiehautetaan öljy niin chilejen pitäisi olla siinä mukana ? Miltä se nyt muuten maistuu ?


Todella mietoa, chilit ovat oikein hyviä. Tulisuutta chileissä lievästi. Ensi kerralla jättäisin valkosipulit pois.
Tuoksuu väkevästi valkosipulille, ei kovin hyvä. Jos pitää todella paljon valkosipulista niin sitten kannattaa laittaa.  :)

Mutta chilit ovat herkullisia ja rapsakoita. (ei sellaisia vetisiä)
Mainokset, grafiikka, suunnittelu, logot, bannerit, ulkoasuntoteutus...
watt@gmx.com

TunturiTiger

eka viestini tälle foorumille kuuluu näin:
mä oon tehnyt tuota öljy systeemiä niin että ensin pyöräytän viipaloidut chilit hyvän oliiviöljyn kanssa pannulla ja purkkiin. mukaan pari kymmentä valkosipulin kynttä viipaloituna. parin viikon jälkeen töhnä on maustunu kunnolla.
kukaan ei oo kuollu mutta monikin on hikoillu.
vinkki: lämpösillä voileivillä loistavaa!

jtahola

Hups ja voihan "#¤%&/ ... kasvatin ekaa kertaa joitakin torikauppiaan nimettömiä kukkaruukku-chilejä ja korjatun sadon leikkasin tuoreeltaan viipaleiks ja upotin oliiviöljyyn lasipurkkiin, missä tosin ei ole tiivis kansi. Mahdolliselta myrkytykseltä olen välttynyt kun olen pari kertaa käyttänyt pannulla paistamisen yhteydessä, jolloin pöpöt lienevät kuolleet. Jaa-a taitaa ola parempi että heitän meneen ja lopun sadosta kuivaan uunissa.

Chiss

Ihan Prismasta voi ostaa öljyyn säilöttyjä (luulisin että nopeasti keitettyjä) roquitoja. Herkkua.

Käykää säilykeosastolla tutkimassa.