maaliskuu 19, 2024, 04:32:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kahvittelut

Aloittaja TunturiTiger, elokuu 01, 2011, 18:30:07 ip

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

^niin siinä toi käydä...

Tuli vaan mieleen, että toi creman väri muuttuu aikapaljon kuvassa. Huono valaistus ja huono kännykkäkamera ei ole paras välineistö pienten kohteiden kuvaamiseen.

PP

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - elokuu 10, 2011, 09:55:07 ap
Suodatinkahviksi olen jo muutaman kuukauden ostanut Arvid Nordqvistin "Reko"a, mutta sitä ei saa papuina.


Sepä se. Reko on tosi hyvä jauhokahvi, mutta kun kelpuutan nykyään vain papukahvit. :D

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: PP - elokuu 10, 2011, 11:11:31 ap
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - elokuu 10, 2011, 09:55:07 ap
Suodatinkahviksi olen jo muutaman kuukauden ostanut Arvid Nordqvistin "Reko"a, mutta sitä ei saa papuina.


Sepä se. Reko on tosi hyvä jauhokahvi, mutta kun kelpuutan nykyään vain papukahvit. :D


Hienohelma!  ;D
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

atni

Täällä rovaniemelläpäin on sellainen kauppa kun "mandragora" kahvi- ja tee kauppa, sieltä saa hyviä makukahveja mitä oon oppinu jo näin nuorena juomaan. Suosittelen kokeilemaan jos sellaisia löydätte jostain.
Lainaus käyttäjältä: Starwhite - syyskuu 07, 2009, 19:55:41 ip
Vapautuisi niitä poliisejakin tutkimaan murhia, raiskauksia, talousrikoksia yms pahuutta maailmassa kun ei tarvitsisi puskassa kytätä koska joku on erehtynyt ostamaan Substralia maustekasveilleen.

PP

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - elokuu 10, 2011, 16:36:51 ip
Lainaus käyttäjältä: PP - elokuu 10, 2011, 11:11:31 ap
Sepä se. Reko on tosi hyvä jauhokahvi, mutta kun kelpuutan nykyään vain papukahvit. :D


Hienohelma!  ;D


Niin olenkin. :) Tai sitten en, kun vertaa tämän ketjun yleistasoon. ;D

Mutta oikeasti, kerran kun saa hyvää, ei muu enää kelpaa. Töissä ja kylässä on pakko juoda Juhlamokkaa, mutta minkäs teet, kun eivät ymmärrä hyvän päälle. Chilissä sama ongelma on vielä ihan toista luokkaa.

TunturiTiger

Edelleen pakko myöntää, että paras kahvi tulee tällä hienostuneella vehkeellä:



Toi kahvi-innostus lähti siitä, että sain hyvän tekosyyn hommata tuon myllyn. Ja kyllähän se mopo meinaa taas karata.. Pakko myöntää, että on toi kahvittelu ja kahvittelu vähä sama ku chilit. Tykkään ihan hirveesti etikkajalluista, mutta toisaalta nagakin on pirun hyvää, eikä lemon droppikaan pahaa ole.. Sitäkin kun on niin monenmoista.

Siika

Nyt kun teillä kaikilla on noi hilavitkuttimet yms tuohon kahven valmistukseen skä mitä kummimmat pöönät sen höystämiseen niin eikhän olis aika seuraavaksi keskittyä tuohon veteen eli siihen nesteeseen johon ne pöönät viskothaan,siispä ku mie nokipannukahveet väännän niin HETEVETTÄ  se olla pittää ja mielellään naaraspuoleista sillä senhän kaikki tietää että toi urospuoleinen vesi kiehuu niin helkkarin hittaasti,siispä otatte sen vejen hetteen oikiasta laista nostajasta katsottuna.
kikkailua tietenkin tääkin on mutta kun täyellisyyttä haethaan niiin kaikki on otettava huomioon. :o :o :o :o :o :o
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

..TOMPPA..

Tosiasia on että tuon kahvittelujutunkin voi laskea harrastukseksi ja itse olen monesti meinannut ostaa kahvimyllyn ja jauhaa pavut itse!

useimmiten vain hörppäsen pannun kahvia mutta jos sitä oikein nautiskelisi joskus!!

löysin ajastimella olevan kahvinkeittimen jossa on mylly samassa paketissa!!  hintaa klingelin myymässä laitteessa 179€

ei mielestäni paha  ::)

Siika

No no,tosiasiahan nyt on kaiketi niin että vedenlaatu kyllä myös ratkaiseepi makuelämyksen,samoinhan se on oluenkin valmistuksessa,joka kaupungissa vedenlaatu vaihtelee sisältäen enenpi vähenpi erillaisia kemikaaleja jne,hetevesihän on siis täysin puhdas ko aineista joten luulisihan nyt siitä tulevan siis paras lopputuotekkin,mitä tulee uros ja naarasveteen niin tämähän on satojavuosia täällä pohjoisessa tiedossa ollut asia.
En vittuiluNA ASIAA KIRJOITTANUT VAAN PYRKIMYKSENÄ TUODA MYÖS VEDEN VAIKUTUS LAATUUN JA NAUTINTOON.
No jokainenhan saapi käsittää asiat niinkus haluaapi,mie ny ainaskin keitän kahveni heteveteen johon myös pyrin oluet ym aineet valmistamaan ja suosittelen kokeilemaan sillä eikös tässä olisi tarkoitus saada mahdollisimman suuri makuelämys ja ja silmiähivelevä lopputulos,vai olenkos ymmaäränyt ny asian ihan väärin.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Siika

Jeps tämmöinen kuuskymppinen ukonrähjäke ny aina joskus innostuupi liikaa,no harrastushan on se elämän suola jne,tuossa muiden aineiden valmistuksessa vaan on päässyt toi hetevesi kautta koivunmahla raaka aineena niin päähän iskoitumaan että tuleepa siitä liikaa vouhotettua,itse olen useammassa kaupingissa maistellut nuita vesiä ja kyllähän niissä on valtavia makueroja ja kemikaalien määrä varmasti vaihteleepi valtavasti jne.
No niinkös sanotaan kaikki hyvin loppu hyvin,anteeksi jos pahoitin mielesi näin aamutuimaan,mie lähen ny sumpin keittoon ja taian tehä ihan presidentistä vaikka on niin pirun kallista.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

chilihardhead.fi

elokuu 11, 2011, 12:09:25 ip #50 Viimeisin muokkaus: elokuu 11, 2011, 12:22:43 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Onhan tuota tullut itsekkin sanottua homomokkailuksi ja varmaan tulee lipsauteltua myöhemminkin, tällä en tarkoita minkään sortin aliarvostusta tai homovastaisuutta tai yleensäkään liittymistä seksuaaliseen suuntaan onpahan vaan tarttunut huono sanonta.

Olen itse saanut kummeksuvia katseita, kun työmailla mukana oli keittimen lisäksi vesikannu. Hienohelmaksi siitäkin jo kutsuttiin, mutta todella useassa kaupungissa vesi on maalaiskylältä tulevan mielestä juomakelvotonta, monesti sillä ei viitsinyt edes pannua huuhtoa.
Silti monet hyvät ja huonot kahvit on juotu kaiken sorttisissa kuppiloissa, asiansa ovat jotenkin aina ajaneet.

Tulipahan taas juotua litra pannujuhlamokkaa, mikä saa tällä hetkellä kahvihetket tuntumaan parhailta itselle, kun siihen juuri varat riittävät vielä jotenkin näillä hinnoilla ja kulutuksella.
Joskus saattaa kahviinkin eksyä voinokare, kun en kermasta välitä.
Makeutus vaihtelevasti makeutusaineella, sokerilla tai hunajalla(yleensä tällöin joukossa on myös halpaa viskiä)

Suurella mielenkiinnolla tulee silti seurattua näitä ''hienompia'' kahvitteluja, siltä varalta, että se mutteripannu tai muu vekotin  osuu silmiin sopivalla hetkellä ja ovatpahan nuo Linkerinkin keräämät härvelit aikas kivan näköisiäkin(täytyy vissiin mennä hamekauppaan, kun tälläisiä kirjoittelee)

Lisäyksenä vielä, että ne parhaat oluet on tullut pantua tosiaankin oikeaan lähdeveteen, vaikka olisi tavalliset halvat maltaat.

Pitää kait mennä taas laittamaan veset kiehumaan ;D
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Tepi

Lainaus käyttäjältä: atni - elokuu 10, 2011, 16:46:45 ip
Täällä rovaniemelläpäin on sellainen kauppa kun "mandragora" kahvi- ja tee kauppa, sieltä saa hyviä makukahveja mitä oon oppinu jo näin nuorena juomaan. Suosittelen kokeilemaan jos sellaisia löydätte jostain.

Komppaan muuten tätä. Hyvä, kylläkin enemmän teehen suuntautunut kauppa...ehdottomasti käymisen arvoinen. Oma suosikkini on alkuperäiskahvina myytävä Kenia AB faq, hieman voimakkaampi mutta samalla pehmeämpi kuin rapakon takaiset sisarensa.

Kaupassa myytävä Zotterin Bird's Eye suklaa on maistamisen arvoinen:
http://www.mandragora.fi/birds-chilli-basic-p-278.html
Chiliä ei palstalaisille paljoa ole mutta maku korvaa vähyyden ;).
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

TunturiTiger

Piti sitten kokeilla arabicaa. Vois sitä huonompaakin sumppia juoda...

Piti oikein vartavasten lähtee Tampereen kaupungista hakeen papuja. Toisaalta vois sitä työaikaa turhempaankin hommaan käyttää. ;D

Vielä kun oppisin kunnolla valuttaan espresson. Meinaan aina laittaa liian vähän kahvia filtteriin.

tso


Ootkos TT käynyt Särkän vieressä majailevassa kahvipaahtimossa... Taitaa olla ainoa lajiaan Tre seudulla.

Niillä ei ole tehtaan myymälää, mutta jos joku on keksinyt keinon saada sieltä kaffia, niin kertokaa ihmeessä.

Siis ravintola pannu&huone kellarissa...
#20

PP

Ostin kokeeksi pikkupussin Pauligin Espresso Fortissimoa. Ei ollenkaan hassumpi papu suodatinkäytössäkään, parempaa kuin Presidentti.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: tso - elokuu 11, 2011, 20:07:36 ip

Ootkos TT käynyt Särkän vieressä majailevassa kahvipaahtimossa... Taitaa olla ainoa lajiaan Tre seudulla.

Niillä ei ole tehtaan myymälää, mutta jos joku on keksinyt keinon saada sieltä kaffia, niin kertokaa ihmeessä.

Siis ravintola pannu&huone kellarissa...


En oo kerenny poikkeen siellä. Nyt kävin vaan tuossa Koskilinnan kahvikaupassa hakemassa niiden omaa nimikkoespressoa.

Onhan Tampereenseudulla semmonenkin kun mokkamestarit. linkki

PP

Mitäs tuommoset vastapaahdetut maksaa?

marko-

Mahtavaa, hörähti vesi kielelle näin iltamyöhään ja tiedän että jos kosken kahviin niin tänä yönä ei nukuta. Hienot kuvat, hieno fiilis postauksessa. Jäi hyvä pössis. Itse olen harkinnut jonkinlaisen automaattihärdelli-espressokeittimen hommaamista mutta tarvitsee miettiä vielä että pitäisikö ryhtyä ihan omat pavutkin jauhamaan ja siitä sitten uuttamaan kaffetta.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: linkerquu - elokuu 11, 2011, 21:42:51 ip
vitosen pussi, 250g



MISSÄ? Koskilinnassa makso toi (kuulemma) alkuviikosta paahdettu arabica 8,20 ja oli kans 250g pussi.

TunturiTiger

Ok.. Ehkä sitten joskus jotain tommostakin vois... Taidan nyt ensimmäiset viikot opiskella tuota konetta, ennen kun ajan satoja kilometrejä jonkun varttikilon papupussin takia. ;) Ja onhan mulla melko liki kuitenkin noita paahtimoita.