huhtikuu 19, 2024, 05:06:19 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Itsetehty tyrni-chili kastike.

Aloittaja Leo82, maaliskuu 22, 2012, 21:16:21 ip

« edellinen - seuraava »

Leo82

Tee-se-itse Tyrni-chili-tabasco tai jotain:

2    rkl etikkaa
2    rkl vettä
1    rkl sokeria
1    silputtu naga morich
1-2 silputtua Orange Habaneroa

Pilttipurkkiin kaikki yhteen ja unohda jääkaappiin noin viikoksi.
Sitten kun muistat niin ota purkki pois, siivilöi chilit pois tai muussaa ne hienoksi silpuksi litkun joukkoon.
Lisää oman maun mukaan lingottua/keitettyä 100% tyrnimehua (ei kaupan saattaa sisältää tyrniä vaan kunnon paksua "mummon mehua")

Itse laitoin tyrniä 2/3 osaa niin että tuli  kaksi tabasco pullollista täyteen namia polttavaa maustetta.
Toimii kalalle, katkaravuille, pelkältään kurkkukipuun, ruisleivän päällä. Lämpimänä mehuna mainiota.

Tabasco pullon täyttö onnistu elintarvikemuovista tehdyllä suppilolla, ei ole helppoa ja aikaa menee paljon. Ota mukava asento kun valuttelet. Suppilon ja pullon suun välissä pitää olla vähän ilmarakoa, muuten rupeaa menemään käsille homma.
----------------------------------------
Nuha lähtee nagalla.

Whili

Hiukan OT mutta Tabascopullo on äärimmäisen hankala uusiokäyttöpullo.
Toki siinä on haastetta, mutta onhan noita muitakin astioita.

Itse soosi kuullostaa siltä, että pakko on kokeilla  :D

Iivari

elokuu 02, 2012, 21:02:07 ip #2 Viimeisin muokkaus: elokuu 02, 2012, 21:05:15 ip käyttäjältä Iivari
Tämä meni kokeiluun. Unohdettu nyt jääkaappiin. Viikko aikaa etsiä kunnon tyrnimehua.

Sovelsin seuraavanlaisesti:

2    rkl sitruunaviinietikkaa
2    rkl vettä
1    rkl sitruunamehua
1,5 tl sokeria
1    silputtu 7 pod
2    silputtua K-marketin hollantilaista Habaneroa
3    Stevian lehteä

Kebabmaniac

Lainaus käyttäjältä: Whili - maaliskuu 22, 2012, 22:26:53 ip
Hiukan OT mutta Tabascopullo on äärimmäisen hankala uusiokäyttöpullo.
Toki siinä on haastetta, mutta onhan noita muitakin astioita.

Itse soosi kuullostaa siltä, että pakko on kokeilla  :D


Mites (hevoskokoinen)injektioruisku ohuella neulalla? Toimis varmaan? Kannatan tällaista kierrätystä ! Jos yleistyy niin odotettavissa lisää polliisiratsioita chiliharrastajien lukaaleihin :)

OT: ekat (ikinä) oma jallut maistettu - vielä saavat kypsyä

tonttu

Mielenkiintoinen ainesosa, eipä vielä ole käynyt mielessä tyrnin käyttö chilituotteissa. Kestääkö tyrnin maku tulla tuosta kastikkeesta läpi kunnolla? Tuntus, et jää vähän jalkoihin...

Toinen huomio, sitruunaviini etikka. Kuka kumma on ruvennut tekemään sitruunasta viiniä? :D En oo ennen kuullut/törmännyt.

Leo82

Kyllä omassa soosissani tyrni tuli läpi tai oikeastaan sekottui habaan täysin. Lopputuloksena oli melko jännä maku.
Pitää vain olla tarpeeksi vahvaa tyrnimehua, että maku on todella voimakas.
----------------------------------------
Nuha lähtee nagalla.

Tapsa-67

Kuulostaa mielenkiintoiselta! Tyrnimehun suurkuluttajana on pakko koittaa itsekkin.. Naga Jolokialla höystettynä....