maaliskuu 29, 2024, 11:11:59 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

Whili


biblo

Torstaina puolen päivän aikaan viety Maskun postiin. Toimitus maksaa edelleen ykkösluokassa 3e jossa se myös lähti.
"Grow food, not lawns"

Whili

Lainaus käyttäjältä: biblo - tammikuu 15, 2013, 07:29:32 ap
Torstaina puolen päivän aikaan viety Maskun postiin. Toimitus maksaa edelleen ykkösluokassa 3e jossa se myös lähti.

Toivottavasti Itellan tunnetusti nopea palvelu saa tuon toimitettua tänään  ;)

Whili

Pakettikortti tuli  ???  Toivottavasti..

Whili

tammikuu 15, 2013, 13:53:30 ip #44 Viimeisin muokkaus: tammikuu 15, 2013, 18:27:03 ip käyttäjältä Whili
Tuli se  ;D  Paketin läpikäynti ja lajikkeiden listaus menossa.

Tänään olisi tarkoitus saada vielä postiin, Lillen saa ruveta odottelemaan.

E: Postissa on !!

Maradoona

Meinaakko tuon listan laittaa johonkin?
Kerran luulin olleeni väärässä, onneksi olin erehtynyt.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Chilinkalastaja - tammikuu 16, 2013, 17:44:34 ip
Meinaakko tuon listan laittaa johonkin?

Yritin päivittää tuonne chiliwikiin, mutta ei onnistunut  ???   Joku nörtimpi voisi jossain vaiheessa yrittää.
Voin kyllä tuon laittaa yv:nä, mutta sisältö vaihtelee aikas lailla kirjeen kiertäessä.

Maradoona

Joku jo laittanut chiliwikiin? Jos ei niin laittelen tuon listan sinne..
Kerran luulin olleeni väärässä, onneksi olin erehtynyt.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Chilinkalastaja - tammikuu 16, 2013, 19:18:56 ip
Joku jo laittanut chiliwikiin? Jos ei niin laittelen tuon listan sinne..

Chiliwikin listaa on päivitetty viimeksi 20 tammikuuta 2012
Jos viitsit päivitellä niin kiva homma, vaikkakin kirjeen sisältö paisuu lähiaikoina aikas paljon.

Maradoona

nyt on siis lista wikissä, mutta osaa lajikkeista ei löydy esim. pienen kirjaimen takia jne.. Jos joku haluaa niitä korjailla niin saa
Kerran luulin olleeni väärässä, onneksi olin erehtynyt.

Whili

Tuollaisia villejä taisi olla kirjeessä mukana:

C.Annuum var. Glabriusculum - Chiltepin sonoran
C.Baccatum var. Baccatum - CAP 214
C.Baccatum var. Baccatum - CGN 16973
C.Baccatum var. Baccatum - Mini mini
C.Baccatum var. Baccatum - PI 439361 "Bolivian small red"
C.Baccatum var. Pendulum - PI 266041 / CO 4318
C.Chacoënse - CGN 22083
C.Chacoënse - CO 1403
C.Chacoënse - CO 4392
C.Chacoënse var. Exile - C. Exile
C.Chinence - Charapita
C.Chinence - CGN 23258
C.Flexuosum - PI 631154
C.Frutencens - Chenzo
C.Frutencens - Duke Pequin
C.Frutescens - CAP 467
C.Frutescens - CAP 650
C.Frutescens - Tabasco
C.Lanceolatum
C.Praetermissum - CAP 1144
C.Praetermissum - CGN 22795
C.Praetermissum - Cumari pollux
C.Rhomboideum
C.Sp - Peppadew

Maradoona

tammikuu 18, 2013, 16:37:22 ip #51 Viimeisin muokkaus: tammikuu 18, 2013, 17:35:15 ip käyttäjältä Chilinkalastaja
Laitoin villitkin chiliwikiin, mutta eivät ole "sivuina" eli niitä ei voi klikata, kunhan ovat siellä ;D

http://chiliwiki.fi/index.php?title=Toinen_siemenketjukirje
Kerran luulin olleeni väärässä, onneksi olin erehtynyt.


Whili

Hieno homma, kiitokset molemmille  :)

Alkupään hemmot taitavat olla enempi panomiehiä, jotenka saadaan pantua kirjeeseen kattava valikoima siemeniä.
Yritetään kuitenkin pitää tuo kirjeen fyysisissä mitoissa: 250mm x 400mm x 30mm ja alle puolen kilon painossa,
mikä tarkoittanee ykkösluokan postituksessa 3.00 euron postimaksua.

Ensi viikolla saadaan kirje kunnolla vauhtiin Jaolstenin ja soriin kautta kohti turun seutua..

Jani M

tammikuu 18, 2013, 17:38:10 ip #54 Viimeisin muokkaus: tammikuu 18, 2013, 18:06:05 ip käyttäjältä Jarok
Peppadew on minun internet-tutkimusten mukaan baccatumi. Sehän selvinnee, kun noita on nyt muutama kasvamassakin. :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Peppadew


Jospa tällä kerralla minunkin osalta menis niin päin, että lajikekirjo lisääntyy kirjeessä. Jos minigrip-pussukoita on vähän, niin mulla niitä nyt on. Korvaan sen viime kerralla hävittämäni nivaskan, en oo kyllä vieläkään onnistunut löytämään minne ne sain sieltä kirjeen välistä jemmattua. :D


Lillen

Kirje täällä! Lähtee sunnuntaina kohti Jaolstenia.

Filago

Lainaus käyttäjältä: Jarok - tammikuu 18, 2013, 17:38:10 ip
Peppadew on minun internet-tutkimusten mukaan baccatumi. Sehän selvinnee, kun noita on nyt muutama kasvamassakin. :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Peppadew


Kukkien perusteella Peppadew tosiaan on Baccatum, mutta koska siihen aikaan kun itse sain siemenet, se oli vielä nk. arvoitus, ja tuli pelkällä lajikenimellä, olen tyytynyt merkitsemään sen vain Capsicumiksi, kun olen noita siiduja levitellyt. Jos vaikka ei olekaan puhdas Baccatum, vaikka kukat niin antaakin ymmärtää, sillä toisaalta lehdet on kuten Annuumilla olisi.. jne.

Veikkaan, että kyseessä oleva mysteeripussukka siis minun laittamani. Tuottaa jatkuvasti satoa (ja siemeniä).

Filago, joka syö mielellään Peppadewejä, vaikkei se olekaan kovin tulinen
#163

sorrii

Aika paljon villejä ja erikoisia ...  :o

Kannattaakohan tuhlata tilaa tavallisimmillakin??
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Lainaus käyttäjältä: sorrii - tammikuu 19, 2013, 16:12:40 ip
Kannattaakohan tuhlata tilaa tavallisimmillakin??

Monet kirjeeseen osallistujat ovat vielä aloittelijoita, joilta ei vielä löydy kaikkia "tavallisia" lajikkeita, jotenka
hyvä niitäkin on siellä mukana pitää. Mutta ei niitä sentään kannata sinne kuitenkaan jättipusseissa laittaa,
näihin "tavallisiin" löytyy kyllä tarpeen mukaan täydennystä jos tarvitaan.

sorrii

Eiköhän täältä mukavasti löydy erikoisempiakin tavallisia  ;D

Itseä kiinnostaisi ehkä joku noista villeistäkin taas vaihteeksi: niistä vaan aika vaikea löytää kuvauksia valinnan tueksi:
Olisihan mukavaa kuitenkin että syötävää lajia olisi; kohtuullisesti satoavaa; hyvää ja ravitsevaa ... Ja poikkeuksellisen kaunista katsottavaakin täytyy ehdottomasti ... ...

Lanceolatumia mä elättelin pari talvea turhanpanttina ja viime kesän mökillä ulkona sekä syksyllä kasvarissa: loppusyksystä se sentään alkoi kukkia, mutta ei ehtinyt ..
Tuo kasvi lienee edelleen hengissä mun mutsini hoivissa, ellei ole kuollut jokapäiväiseen ylikasteluun ...
Mutsin ikkunalla muuten Pimenta da Neyde teki hedelmää joulun aikaan! Kerrostalon länsi-ikkunalla ilman lisävaloja. Jatkuvasti märkänä ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`