huhtikuu 19, 2024, 06:26:08 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


O/V/OV: Chilintaimia, Turku-Raisio-Naantali

Aloittaja Aku, helmikuu 15, 2014, 15:04:36 ip

« edellinen - seuraava »

Aku

helmikuu 15, 2014, 15:04:36 ip Viimeisin muokkaus: heinäkuu 14, 2015, 04:56:29 ap käyttäjältä Aku
Hei!

Tämän kauden aloituksessa kaikki ei mennyt kuin Strömsössä. Käytännössä kaikki taimeni kuolivat, lisäksi talvetetuista vain muutama on hengissä. Harmillisesti Capsicum tovarii kuului näihin, jotka eivät selvinneet talvesta. Osan vei taimipolte, osan vetoinen kasvatusympäristö.

Hakusessa on siis...

Villichilien pistokkaita tai pikkutaimia:
- Capsicum lanceolatum
- Capsicum tovarii
- Mitä tahansa muuta   ;D

- Mietoja tai tulettomia C. baccatum-, C. pubescens- ja C. chinense-lajikkeita taimina. Minkä tahansa kokoiset taimet käyvät.

Vaihdossa voin tarjota:

- Sienirihmastoa. Petrimaljoilla osterivinokasta, siitakesientä tai pinkkiä osterivinokasta. Myös pioppinoa ja namekoa tulossa jossakin vaiheessa. Myös osterivinokasta nesteviljelmänä.

- Capsicum rhomboideumia pistokkaina
- Solenostemon scutellarioides, värinokkonen. Pistokkaana tai taimena.

- Tuntemattoman Echinopsis-kaktuksen siementaimia, n. 8 kk vanhoja.

- Lohikäärmehedelmän (Hylocereus costaricaensis) pistokkaita.

- Pienen rahallisen korvauksen.


bluesman

 Mulla olis melkolailla taimia vaan kun on tuo punkkipelko edelleen päällä niin on siinä ja siinä uskaltaisinko sulle noita toimittaa.
Punkkeja ei oo näkynyt mutta ei niitä ennenkään näkynyt ennenkuin tuho tuli. Nyt ei oo talvetettuja chilejä muita kuin C.tovarii jota olen Spruzaillut aika ajoin. Ei merkkiäkään infektiosta.
Lajikkeita olis ekstrana jonkinverran, ehkä 25kpl. Flexut ovat itäneet huonosti, samoin TS Moruga. Villejä sensijaan löytyy ehkä sinuakin kiinnostavia.
Probleemahan on logistinen; itse en ehdi taimia Raisioon tuoda mutta jos olisi joku jolla olisi sinnepäin matka niin kyytiin vaan.
Tuollaisen katastrofin jälkitunnelmat tiedän ja tunnen sinut kohtalotoverikseni. Tappiot kirpaisevat joskin sinulla eri syystä kuin mulla.
Jos kuljetus järjestyy vaikkapa keväämmälläkin niin pidän sulle varattuna sopivasti taimia. Tietysti Bluesfarmin toiminnan alkaessa olisin hiukkasen varmemmalla pohjalla punkkien suhteen ja jos haluaisit kyläillä jos vaan kyydin saisit niin voisi yhdistää chilihuvipuistokäynnin ja taimienhaun.

hunter

c. baccatumeista aji cristalin ja aji fantasyn taimia saattaa olla että pystyn antamaan (täytyy katsoa moniko lähtee tuosta kasvamaan).

Aku

Käytännössä sama tilanne. Kiireet veivät keväällä voiton ja chilien kylvö jäi. Pari C. rhomboideumia on toki kasvamassa, mutta lisää chilejä kaipailisin. Vaihdossa voin antaa myös tupakan taimia.