toukokuu 14, 2024, 07:31:35 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Miten taitava kasvattaja olet?

Aloittaja Aji Inferno, toukokuu 22, 2009, 16:49:26 ip

« edellinen - seuraava »

Katsotko olevasi chilin kasvattajana:

Ekspertti.
10 (1.9%)
Hyvä - tulosta tulee!
33 (6.3%)
Varmaan normaali
83 (15.8%)
Vielä opettelemassa...
365 (69.7%)
Kerrassaan toivoton.
33 (6.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 510

jeQQ

Kyllä se ihan ikkunalaudallakin kasvaa hyvin ensi kevääseen asti, jonka jälkeen aurinko hoitaa valaisun. ;)

chi_prman

No, tuossa katselin noita "foorumin" valokuvia ja jäin pohtimaan tuota, kun monikin chilikasvusto on kuin "puu tai pensas", että noinhan tuon on oletava.
Elikkä mä heivasin turhaan nuo viimekesäset kasvustot menemään, et ne ois säilynyt talven ylikin?
No, vähän mä sit oon täällä lukenut.
Kiitos nyt kuitenkin, tiedän seuraavan kerran säästää ja kasvattaa uudemman kerran -jo hoitamistani kasveista. 
Elikkä tässä huomataan, että ollaan opettelemassa -vasta.

Ashrak

Äänestin että opettelua vielä.

Ensimmäinen kausi menossa ja 7 lajiketta heti tulenalla. (+papu) Homma meni suunnilleen näin, marketista chili, siemeet itämään. 2 iti joista toinen kuoli ikkunalla ja toisen kasvu ei edistynyt sitten ollenkaan. Eli esli kauppaan ja 15W fullspectrum pohottamaan. Kasvoi hetkessä 3-4 kertaiseksi ja taas jämähti, uudet mullat ja 20W esli. Taas kasvua, toinen esli rinnalle. Sitten miettimään lisätaimia, tilausta chilimaailmaan ja rakentelemaan uutta kasvilamppua (ks tee-se-itse kasvilamppu rosterista). 3x 23W esl ja liuta taimia. Hetkoht päivitystä eli keskelle 32W esli. Nyt taimet kasvaneet taas ja tilausta lähti britteihin 50W eslejen perässä jotka laitan korvaamaan 2x 23w ja 1x 32w. Saa nyt nähdä mitä seuraavaksi keksii.  :D

Tuo papu on muuten aika perkeleen kova kasvamaan, ikää noin 3 viikkoa ja lehdet kättä isommat, läpimitaltaan noin 20cm ja vartta lähemäs metri. Neliviikkoiset chilin taimeni on kasvanu tollaseks 16cm korkeaksi.  ::)

Tepi

Vastasin olevani täysin toivoton...pidän chilistä, chilien kasvatuksesta ja kaikesta mahdollisesta eksoottisesta syötävästä. Huolimatta siitä että ajallisesti (6 vuotta) olen kasvattanut enemmän tai vähemmän aktiivisesti chilejä- en kuitenkaan ole mitään ole vielä oppinut. Järjestelmällissti olen saanut puskani tapettua joko huolimattomuuteni tai välinpitämättömyyteni seurauksena  8).
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Tepi - helmikuu 19, 2010, 22:45:18 ip
Vastasin olevani täysin toivoton...pidän chilistä, chilien kasvatuksesta ja kaikesta mahdollisesta eksoottisesta syötävästä. Huolimatta siitä että ajallisesti (6 vuotta) olen kasvattanut enemmän tai vähemmän aktiivisesti chilejä- en kuitenkaan ole mitään ole vielä oppinut. Järjestelmällissti olen saanut puskani tapettua joko huolimattomuuteni tai välinpitämättömyyteni seurauksena  8).


Kuulostaa tutulta jutulta, vaikka itse olen harjoitellut jo noin 13 vuotta ilman tulosta.  Otetaanko skaba: "vuoden chilitunari" ;D

Endalion

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - helmikuu 21, 2010, 09:22:11 ap
Kuulostaa tutulta jutulta, vaikka itse olen harjoitellut jo noin 13 vuotta ilman tulosta.  Otetaanko skaba: "vuoden chilitunari" ;D


Voisihan sitä ottaa. Jokainen osanottaja selostaa alkutilanteensa ja pitää päiväkirjaa vuoden tunaroinneista, idätetyistä taimista ja saadusta sadosta. Jokainen pyrkii pitämään chileistään mahdollisimman hyvää huolta. Pienimmän sadon/kasvi saanut ja suhteessa eniten kasveja tappanut voittaa.

chilimaisteri

Pitkään piti pohtia että onko sitä aivan toivoton vai opettelemassa. Päädyin kuitenkin tuohon opetteluun. Toivoa ei vielä ole totaalisesti menetetty, vaikka taas tänävuonna onnistuinkin tappamaan osan taimista ja idätyksen kanssa ongelmia, mutta eikö opetellessakin saa virheitä tehdä? ja jos 20 harjoittelu vuoden jälkeen satoakin jo saisi.

TunturiTiger

Pitäis vaihtaa toi ääni vaihtoehtoon "ihan tumppu"! De Arbol, Hungarian Hot Cherryt ja Short Yellow Tabasco tais ottaa lehteensä viikonloppuna kun olin viikonlopun poissa kotoo ja verho oli jääny auki. Liikaa valoo ja liian lämmin paikka kun arska paistaa.  >:( Pakko koittaa vielä elvyttää vaikka epätoivoselta näyttääkin.

samipääkköne

Toisen kerran tilailin siemeniä, kun ensimmäinen satsi meni käsille.. :D toivottavasti nyt paremmalla menestyksellä.  ::)
Parempi nyt, kun ei ollenkaan.

Sipulikeitto

maaliskuu 13, 2010, 17:56:54 ip #49 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 13, 2010, 22:03:47 ip käyttäjältä Sipulikeitto
Sanotaan vaikka että vielä opettelemassa. Viime viikon tiistaina laitoin ensimmäiset siemenet (tavis punanen chili s-marketista) itämään. Laitoin 6 siementä ja kaikki 6 on itänyt. Eilen laitoin Chilimaailmasta tilatut itämään (lemon drop, aji cristal, bird's eye baby, maui purple ja heart throb)

Neutroni

Varmaan lähempänä tunariosastoa, mutta oppimiskäyrän kulmakerroin on sentään positiivinen. Sain sentään viime kesänä jonkinmoisen sadon. Tänä vuonna siirrytään sitten vesiviljelyn maailmaan. Ainakin tekniikasta on tarkoitus tulla hienoa, mutta kasvit eivät ole aina olleet kanssani samaa mieltä siitäkään.

Toni.A

Opettelemassa ja varmaankin vielä voi sanoa, että useampana kautena.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Pale

Toinen kausi vuoden tauon jälkeen, kun piti armeijan harmaissa käydä pyörähtään yhdeksän kuukautta. Opettelemista riittää vielä vaikka kuinka paljon, mutta onneksi ensimmäisellä kaudella jonkun perus käsityksen sai asiasta.

Dani

Meikä opettelee kolmatta kautta. Jostain syystä olen alkanut tyrimään enemmän kuin edellisillä kausilla! Johtunee ainakin siitä, että nyt on ennätysmäärä kasveja eli enemmän mahdollisuuksia tyrimiselle :D
#1746

linker

Vielä opettelemassa, ja varmaankin loppuikäni.
Homma on sujunut hyvin, hyvillä neuvoilla.
Vähän ronskistikin olen kasvattanut, mutta tulosta alkaa tulla


"Ainoat oppineet ovat itseoppineita. Muut ovat opetettuja"


._.

Mättö

Kai tätä tulee opeteltua vielä monta vuotta ennen kuin voi sanoo et on edes tyydyttävällä tasolla.
-We can't stop here! This is bat country!!-

Macex

Vielä opettelemassa on selvä merkki minusta.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Murderado

Erittäin ajoissa aloitettua ensimmäistä kautta mennään ja eiköhän se opettelu -osastolle kallistu, kun en ole saanut mitään vielä tapettua. Käyn vaihtamassa ääneni tunariksi, kunhan saan ensimmäisen taimen heittämään veivinsä. :)

Hegu

sain joka puskan tuottamaan chilejä eli en täysin toivoton mutta koska kokemusta on alle vuosi niin Vielä opettelemassa...  ;D

Legoinsinööri

70% opettelemassa? Nöyrää porukkaa :p