huhtikuu 16, 2024, 22:51:21 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kotitekoinen naga shot

Aloittaja Jame, lokakuu 05, 2013, 15:24:22 ip

« edellinen - seuraava »

Jame

Alkosta tuli kesällä pullo naga shottia haettua ja tyhjennettyä. Vähän oli turhan makeaa ja pliisua minun makuuni. Nyt kun omat nagat on kypsiä niin ajattelin tehdä oman version mutta kysyn ensin josko jollakin olisi hyväksi havaittu resepti valmiina. Pullo vodkaa saa toimia pohjana ja turkinpippureita ajattelin laittaa myös. Paljonkuhan sitä nagaa arvaisi laittaa, 2-3 podia ehkä.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Huru-ukko

Pistä 10 niin ei ole pliisua, mieluummin halkastuina.

Jame

Cocktail-kurkkupurkkiin laitoin kurkkujen kaveriksi pari pientä podia pilkottuna ja hyvin oli jo 24h kuluttua kurkkuihin tullut pikantti säväys.
10 nagan podia jos laittaa puoleen litraan shottia niin taitaa tulla riittoisaa kamaa.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Jame - lokakuu 05, 2013, 16:59:00 ip
Cocktail-kurkkupurkkiin laitoin kurkkujen kaveriksi pari pientä podia pilkottuna ja hyvin oli jo 24h kuluttua kurkkuihin tullut pikantti säväys.
10 nagan podia jos laittaa puoleen litraan shottia niin taitaa tulla riittoisaa kamaa.


Hmmm... Minä muuten laitoin 4 litran valkosipuli hapatuskurkkuihin sen 10 Nagaa, tosin ne oli pakastimesta viime vuoden satoa. Yhtenä iltana hiukaisi ja popsin niitä taivaallisen makuisia kurkkuja siltään muutaman kappaleen, ja söin lisäksi sieltä liemestä 4 Nagaa myös. Aika hyvin niiden maku oli tasaantunut maustehapanliemessä, ja tietysti pakastaminen vie aika paljon terävyyttä.... Aamulla heräsin puoli kuusi vatsakipuun, joka helpotti puolen vesilitran ja purkillisen Kreikkalaista jugurttia jälkeen....
Tästä täytynee tehdä itsekkin joku variaatio, koska Nagat on kaikki jauheena..... 7 potteja on 3 puskaa ja yksi Moruga vielä kasvamassa, joten eiköhän niistä jotain aikaiseksi saa...

Sihijuoma666

Jalostin tuota nagashottia hieman ja pistin uudeksivuodeksi tulemaan seuraavan kompinäätiön: 1 Stolichnaya + purkki Pöyröö Puluveria + 3kpl Nagaa halkaistuna.

Kuinka kauan menee että nagan maku ja polte tuohon viinaan liukenee?

Caide

Lainaus käyttäjältä: Jame - lokakuu 05, 2013, 15:24:22 ip
Alkosta tuli kesällä pullo naga shottia haettua ja tyhjennettyä. Vähän oli turhan makeaa ja pliisua minun makuuni. Nyt kun omat nagat on kypsiä niin ajattelin tehdä oman version mutta kysyn ensin josko jollakin olisi hyväksi havaittu resepti valmiina. Pullo vodkaa saa toimia pohjana ja turkinpippureita ajattelin laittaa myös. Paljonkuhan sitä nagaa arvaisi laittaa, 2-3 podia ehkä.

Nagashotissa on varmaan vodkaa+chiliä+astianpesuainetta?

Mä heitin joskus 3-5 Orange Habaneroa vodkan joukkoon ja se oli tujua yskänlääkettä. Joku taisi kehua Lemon Dropin sopivan hyvin myös mausteeksi...

Jame

Astianpesuaineen jätin väliin mutta 3 podia Nagaa ja pussi Turkinpippuri-salmiakkeja tuli sekoitettua pulloon koshua. Liotin neljään osaan pilkottuja podeja viinassa viikon verran, otin pois ja lisäsin salmiakit. Ihan käypäistä siitä tuli.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

bläkkäri

Värikkäisiin turkkareihin on täällä sekoiteltu, Chililököksi sitä myrkkyä on tullut kutsuttua. Koska ei tuo kasvattelu ole päässyt oikeen alkua pidemmälle, mausteena on toimineet vain ne perinteiset markettihapaneerot. Tämä onkin ehkä ainoa paikka mihin niitä voi jotenkuten soveltaa.
Oma(sekä juoman kohderyhmän) sietokyky on olleet melko alhaiset, joten yksi pilkottu punanen haba on riittäbyt 0,35L Magic Ice votkaa. Varmaan viikon verta on tullu lioteltua viinassa. Sitten turkkarit sekaan.

Edustavimman näköistä myrkkyä tulee kun käyttää vain sinisiä turkkareita tuosta värikkäästä seoksesta, komian turkoosia myrkkyä... ;D

Nagashottia on pari-kolme putelia tullut kumottua, ihan käypästä tavaraa, kunhan vaan alc. prossat sekä poltteen määrä vähintään tuplattaisiin. Eli paaaljon paremmaksi koen tämän oman keitoksen.



ps. Pikkujouluihin tekasin terästyssatsin 60% Kossuvodkasta, kyllä sillä ihan nupin sekasin sai. Ja aamulla tiesi myös jotain hyvää nauttineensa...

ChIlIDoG

Vähän off-topic mut: laitoin yhden lemondropin halkaistuna 0,5L tapio pulloon vuorokaudeksi ja tuli ihan mukava aromi ...voi jopa tarjota vähemmän chileihin tottuneellekkin

Kaltsu

Puolikas vodkapullo johon liotetaan 5 pötköä Lakrisalia. Sekaan tujaus Fataliin normi nagajauhetta. Toimii.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

MiM

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - maaliskuu 08, 2014, 19:55:17 ip
Vähän off-topic mut: laitoin yhden lemondropin halkaistuna 0,5L tapio pulloon vuorokaudeksi ja tuli ihan mukava aromi ...voi jopa tarjota vähemmän chileihin tottuneellekkin


Tuotahan minä hehkutin viime syksynä täällä (itse käytän Saunalahtea pohjana). Kokeile löytää jostain Subrowka-heinää (maarianheinää, buffalo-grass), ja laita yksi-pari sellainen samaan pulloon. Nam-Nam.

Tuota lemon-droppia kannattaa sitten poistaa pullosta muutaman päivän sisällä (itse pidän vain vuorokauden). Sen jälkeen maku muuttuu huonommaksi.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

Heko

Hei, mulla on jo parin vuoden ajan ollut pippaloissa mukana taskumatissa kotitekoista raittiusliikkeenviinaa.

Resepti on yksinkertainen: 0,5l kossua (josta hörpitään n.neljännes pois) ja kourallinen Nagoja.
Tömpsyjen jälkeen sitten vaan pulloon Moricheja piripintaan asti. Chileihin kannattaa leikata pienet viat ylä- ja alapäähän, jotta ilma pääsee pois. N.kuukauden uuttamisen jälkeen on eväs valmista ensi kokeiluihin. Hörppykierroksen tarjoaminen saunaillassa ennen saunaan menoa kannattaa tehdä varauksin, samoin oikein tukevan aterian päälle nautittuna on kokemattomilla ilmennyt erilaisia tahdosta riippumattomia oireita.

Nyt tosiaan kahden vuoden jälkeen on joko polte leikkaantunut jo liikaa, tai sitten törmäsin vain oikeaan chilipäähän, kun pyysi uutta (pitkää) ryyppyä monta kertaa samalle iltaa.. ;D

Tössö-64

Pohjan Poika- pulloon 2 Lemon Drop:ia halkaistuina ja pari sitruunaruohon kantaosaa viikoksi uimaan. Kalaruokien kanssa tosi maukas lisä nauttia jääkylmiä shotteja. Suosittelen :thumbup: