toukokuu 14, 2024, 03:17:38 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Jigsawin tulinen 2011

Aloittaja Jigsaw, kesäkuu 15, 2010, 18:06:08 ip

« edellinen - seuraava »

Jigsaw

kesäkuu 15, 2010, 18:06:08 ip Viimeisin muokkaus: heinäkuu 14, 2011, 00:05:57 ap käyttäjältä Jigsaw
KASVATUSLISTA
Red Habanero
Bolivian Rainbow
Inca Red Drop
Lemon Drop
Aji Cristal

Siemeniä:
Inca Red Drop
Lemon Drop
Aji Cristal
Hot Banana
Habanero

Jigsaw

kesäkuu 16, 2010, 20:44:33 ip #1 Viimeisin muokkaus: marraskuu 20, 2010, 00:40:26 ap käyttäjältä Jigsaw
Tästä alkaa päiväkirjani chiliharrastuksen parissa.15.3.2010 itämään laitetuista pirkan punaisen chilin siemenistä kasvoi kauniita taimia ja tänään laitettiin ne uusiin ruukkuihin, olihat jo melkeimpä kasvaneet ulos 8cm x 8cm muoviruukuistaan, ja pääsivät nyt 17 cm leveisiin ja 13 cm korkeisiin ruukkuihin. Taimet tällä hetkellä n. 15 cm pitkiä. Saivat samalla uuden kasvualustan jonka puhjana oli infernossa mainittu 50% kukkamultaa, 30% kevytsoraa, 20% turvetta joka sai minun käsissäni lopullisen muutoksen muotoon: 50% puutaramultaa, 30% kaarnanpaloja, 20% turvetta ja hieman hiekkaa. Laitoin vielä katteen päälle kaunistamaan hieman istutuksen ulkonäköä.
   _________

Tänään tuli taas chiliä lisää. Ostin Päivärannan cittarista habaneroja joiden siemenet menee jossain vaiheessa idätykseen. Sitten samaisesta paikasta, kukkakaupasta mukaan chili jonka laji on kasvin mukana tulleen lapun mukaan Hot Banana. :D

papereeka88

siitä se lähtee ens vuonna onkin sit joko kasvari tai vesiviljely systeemit ja ainakin 10 eri lajiketta kasvussa :)
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

Jigsaw

Tarkoituksena olisi saada reilusti kasveja lisää ja samalla ratkaista tilanpuute ongelma. Vesiviljely vaikuttaa ihan kivalta mutta taidan ainakin vielä vähän aikaa kasvattaa kasveja mullassa. :)

Jigsaw

Habanerot itivät hieman huonosta huolenpidosta huolimatta. unohdin ne ulos taivasalle auringon paahteeseen ja sateen armoille. Pirkka chilit aloittivat kasvupyrähdyksen ja kukkanuppujakin on näkyvillä. :D

Hegu

laita kuvia kasveistasi. Niitä on mukava kattoo :)

Jigsaw

Pitää tässä katsoa jos sais laitettua. :) Nyt on Hot Bananasta ensimmäinen punainen kaunotar valmistunut. Jos uskaltas ton jokupäivä poimia ja maistaa, kokeilin tossa viikko sitten yhtä keltaiseksi kypsynyttä Hot Bananaa mutta maku ei ollut muuta kuin hedelmäinen.

Druhtinaz

Aloitettiin sattumalta chilharrastus aivan samana päivänä, 15.3.2010. 

Jigsaw

Vai niin!  :D

Pirkkachilit hipovat jo 50 cm korkeuksia ja yksi on jo aloittanut kukkimisen. Kokeilen antaa osan chileistä kukkia kun taas osalta leikkaan kukat pois ja katson miten isoiksi kasvavat. ;D

Kansa pyysi kuvia ja kuvia kansa saakin. Habanerot, Hot Banana, Pirkkachili, Toinen Pirkkachili, Kolmas Pirkkachili, Neljäs Pirkkachili ja viimeinen, mutta ei vähäisin Pirkkachili.

Hegu

tosi hyvän näköinen toi hot banana  ;) tuota punaista pääset jo maistamaan. Ei ainakaan viellä kuki noi pirkkachilit.

Jigsaw

Yksi on jo avannut kukan ja muilla on vaan nuppuja.

Hegu

niin on... ja kohta niitä avautuu sitten kunnolla :)

Jigsaw

Ja tänään saapuivat postissa Bolivian Rainbowin siemeniä. Kunpa itäisivät pian ja kasvaisivat nopeasti.  ;D

st8

Kirjottele tänne ku oot maistanu noita pirkkachilejä. Mulla taitaa olla just samat chilit. Pakkauksessa luki "espanjalainen mieto chili".

Jump

Lainaus käyttäjältä: st8 - heinäkuu 16, 2010, 17:37:09 ip
Kirjottele tänne ku oot maistanu noita pirkkachilejä. Mulla taitaa olla just samat chilit. Pakkauksessa luki "espanjalainen mieto chili".


Mulla on kanssa nuita Pirkka chilejä tulossa, tosin laitoin ne aika myöhään. Ensimmäiset kukat tulossa, mutta avautumista saa varmaan odottaa vielä tovin. Niin ja nuo minun Lajike on "hollantilainen mieto chili".

Jigsaw

heinäkuu 30, 2010, 17:04:34 ip #15 Viimeisin muokkaus: helmikuu 20, 2011, 22:25:58 ip käyttäjältä Jigsaw
Bolivian rainbowit itivät hienosti, kunpa kerkeäisivät kasvaa vielä kesän aikana hyvin.  ;D Pirkka chilit ovat tehneet monia raakoja hedelmiä, kunhan nekin kerkeäisivät kypsyä.

Jigsaw

Hahaa! Tulinen 2010 meni mutta tulinen 2011 alkoi! Tänä vuonna olisi tarkoitus kasvattaa enemmän chilejä ja laittaa kasvamaan joitakin minulle uusia lajikkeita. Itämään laittelen lähiviikkoina Inca Red Droppia, Lemon Droppia, Aji Cristalia ja ehkä vielä jotain muutakin.  ;D