toukokuu 14, 2024, 12:06:22 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

Huru-ukko

Tuliko vastaan metriset ja tuumastandardit ?.  Kunhan tulet joskus kierteisiin, niin valittavina pelkästään yleisistä milli-, tuuma., withworth- ja pieni joukko hienokierteitä. Muitakin on. Sama juttu kalibereissa, yhdistävä tekijä lienee millimetrin ja tuuman tuhannesosat. Höhö luulisin   ;D.


Muoks. Minulla on Razorin näppis, se kirjoittelee ihan omiaan joskus.

MorugaReaper

marraskuu 23, 2018, 11:52:27 ap #4521 Viimeisin muokkaus: marraskuu 23, 2018, 11:54:20 ap käyttäjältä MorugaReaper
Kokoan ulkona uutta autotelttaa, meinaa mennä hermot, kun putkiliitokset ovat löysiä ja irtoavat helposti kun koittaa pistää seuraavia osia paikalleen. >:(  Nyt ymmärrän koontiohjeen neuvon. Pitäisi olla enemmän kuin 4 henkilöä asentamassa osia. :o  Siis yksi asentaa osia ja muut pitävät liitoksia paikallaan.  :exclam: :exclam: :exclam:  Pistin kyllä yksin kasaan Akiro-kasvarin, mutta siinähän liitokset lukitaan pultein ja mutterein. ^-^
Kaikki kaverit ovat töissä ja olkapää on romuna, voi s..tana.... :-[

MorugaReaper

Voi v...tu kun kokoajan menee hommat perseelleen.  >:( >:(  Tein tilauksen Chilitarvikkeeseen, 10 säkkiä mm- multaa ja hydrosoraa. Bussipaketti ilmainen. Jakopaketti 144 euroa. :o :o :o
No, ajattelin sitten tilata jakelun kun paketti on Rauman matkahuollossa. Saat..na, sattuipa niin että matkahuolto on lopettanut ja tilalla asiamies (R-kioski) joka ei voi välittää kuljetusta perille. Pitäisi tilata Porista matkahuollon kuljetus. Voi per..ele tätä tuppukylää, kaikki palvelut heikkenevät kokoajan.  >:( >:( >:( >:( >:(  Kipeän olkapään takia olisin tahtonut kotiinkuljetuksen.  :-\

Chilivaari

Paikallinen taksiyrittäjä osaa ratkaista pulmasi huomattavasti halvemmalla, ellet asu kovin kaukana R-kioskista. Ottaako ne todella vastaan tuon kokoisiakin paketteja?


Olisi tässä maassa vielä tekemistä kotijakelujen saralla. Olen itsekin taistellut niiden kanssa.

sorrii

Jep. Kyllä postinkin taksat on aika älyttömiä: Tilasin kesällä yhden uuden ikkunan mökkiä varten. Hintaa ~170€. Kuljetus ~100€. Olisi ollut jakelu kotiin, mutta sovin että haen itse terminaalilta, kun en voinut sopia aikaa koska päivystäisi kotona sitä kuljetusta. Jakeluskeskus Pirkkalan puolella oli aika moinen laitos: Siellä sai kulkea lastauspihoille muutaman valvotun portin kautta ja useampaan kertaan kysellä ohjeita ja kulkulupaa. Lopulta kun oikea paikka löytyi, kesti vielä trukkikuskeilta ½ tuntia selvittää missä se paketti on ... hah. Kannattiko maksaa 100€. Olisin voinut sillä rahalla tehdä excursion pohjanmaalle: Ostaa tankin täyteen ja herkutella ABC'llä matkalla. Rahaa olisi jäänyt vielä jälkiruokaankin ...

Tilasin sitten syksyn alussa järjenhäiriössä "kaminapuhaltimen" eBaystä Kiinasta. Maksoi sama puhallin 32€ josta Honkkari ym pytää ~80€. Paketti tuli 7 viikossa, kun mökkikausi alkoi olla ohi. Siitä puhaltimesta oli propelli irti. Akseli puuttui, eli oli katkennut siitä moottorista. Ei ollut mahdollista kiinnittää siis sitä potkuria. Katkennut akselia muuten ei ollut kiinni propellissa eikä palaa pakkauksessa: Se siis oli pakattu jo tehtaalla rikkinäisenä.

Valitin sitten myyjälle. Tuo tarjosi ensin 3€ hyvitystä. Sitten ilmoitin että kun tuote on käyttökelvoton, niin pitäisi saada uusi tai rahata takaisin. 10-kunnan viestin jälkeen myyjä ilmoitti hyvittävänsä hinnan kun lähetän tuotteen takaisin Kiinaan! Postin taksa olisi 47€ ... Ilmoittelin sitten myyjälle että taksa on tämä. Myyjä vastasi jotenkin epäselvästi, mutta käsittääksni lupasi hyvittää senkin. Epäilin vähän sen myyjän luotettavuutta ja aloin surffailemaan eBayn tukisivuilta siitä maksuturvasta ja ilmoitin sinne, että myyjä kieltäytyy lähettämästä "return-ticket" ... Seuraavana päivänä eBayn "Akansha" ilmoitti hyvittäneensä 32€ minun PayPal-tililleni ...  8) 8)

Nyt olisi rikkinäinen kaminapuhallin tuossa hyllyllä, johon saisi englannista uuden moottorin ~15€ + posti 9€ ..
Avasin sen koneen ja ihan sama moottori olisi siis saatavilla ja helppo vaihtaa ... Empä tiiä viitinkö: Laitoin kaminan yläpuolelle 120mm tietokonetuulettimen ja hienon ledillä varustetun Bilteman katkaisimen siihen. Paremmnin varmaan toimii eikä se ~1W kulutus paljon tunnu 265W aurinkopaneelin kanssa ...

Kiinalaisilla on vielä kohtuullista tuo postittaminen [=ilmaista yleensä] mutta tavaran laatu vähän epätasaista ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

ArtsiR

Tulostimesta loppui musteet ja teki mieli myyjää lyödä kun kuuli uuden musteen hinnan. Jäi ostamatta, olisivat myyneet uutta tulostintakin halvemalla... Katselin tuossa www.tulostinmusteet.fi kautta noita, mutta eipä sieltäkään nyt ihan halvinta löytänyt. Vähän epäilyttää aliexpress, mutta ehkä se on pakko testata. Jos ei toimi niin menen sitte ostamaan sen uuden tulostimen...

sorrii

Mä luulen [=tiedän] että jos vaan vähän tulostelee harvakseltaan, niin halvimmaksi tulee ostaa aina uusi 20-30€ tulostin, jossa aloitusmusteet mukana! Hyvätkin [ainakin Canon] mallit yleensä lakkaa toimimasta 2-3 vuoden päästä. Mulla on 3 Canonin tulostinta tehnyt lakon siinä 3v kohdalla ilman selityksiä ...

Viimeksi ostin HP'n Officejet Pro 6230e [~70€] jolla pitäisi olla hyvinkin edulliset tulostuskustannukset jättisäiliöiden takia: Mainosukot sanoo että halvempaa kuin laserilla. Saapa nähdä. Nyt oon jo ollut vähän katumapäällä, kun tuollainen tomisto-työkone on aika rajoittunut. Siinä vain yksi iso paperikasetti johon toki mahtuu 200 arkkia. Mutta jos haluaa tulostaa erikoispaperille esim valokuvia tai eri kokoisille papereille, niin on aika hankalaa! Minähän tulostelen lähinnä juuri kaikkea muuta paitsi tavallisia A4'sia ... Ja aika harvoin.

HP'sta on vuosien takaa kokemus, että täyttömusteillakin toimii hyvin. Enpä tiedä onko niitä pullomusteita enää edes myynnissä ... Canon Pixma IP4300 oli paras tulostin mitä mulla on ollut. Kun se jopa yli 5v palvelun jälkeen kuoli, yritin löytää vastaavaa, ja ostin Pixma IP7250: Samantyylinen + wifi-tulostus jota en tietenkään saanut toimimaan. Tulostuksen aloitus kesti 2 minuuttia, kun teki huoltotoimet joka kerta, ja mustesäiliöt menivät tyhjiksi parin kymmene tulosteen jälkeen. ((puhdistus kuluttaa mustetta aika rajusti)) ... Silti tuossa alkoivat mennä suuttimet tukkoon alle vuoden ikäisenä. Varmaan juuri takuuaika meni, kun se sitten kuoli kokonaan. Näissä hienommissa "valokuvatulostimissa" pyritään kai niin täydelliseen tulostusjälkeen, että se liian hieno tekniikka ei toimi ja tukkeutuu, jos ei tulosta melkein joka päivä.

Mä luulen että siirryn tän HP'n petettyä käyttämään halvimpia mahdollisia "kertakäyttötulostimia" ja tarvittessa käytän täyttömusteita jos ei ole hajonnut ennen kuin ne alotusmusteet on loppu. Sittenhän voi tulostaa vaan PDF'iä, käyttää sähköpostia ja tabelttia tai puhelinta. Mähän en itse oikeastaan lue nykyään kuin ruudulta: Tulostelen vaan jotain etikettejä, kortteja ym.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

MorugaReaper

Juuri tuon takia osti aikanaan HP:n värilasertulostimen. Sitä ennen vitutti aina kuivat mustesäiliöt ja tulostuspäät. Ei enää. Lasertulostin voi olla 6 kk käyttämättä, ja kun tulostustarvetta tulee, niin toimii aina.


sorrii

Kyllä se vanhempi Pixmakin kesti hyvin kesän yli käyttämättömänä. Uudemmassa Pixma ip7250 taisi olla tulostustarkkuus jo 9600dpi ..  Varmaan niin hienot tulostuspäät on herkemmät tukkeutumaan. Silti mulle ihan riittävän hyvä tulostustakkuus [valokuvatulostus] oli jo 90-luvun lopun laitteissa. HP Photosmart 1000 kesti ~7 vuotta. Pixma IP4300 reilut 5. Pixma ip7250 juuri 2 vuotta ... Eukolla on mennyt samaan aikaa kaksi Canonia pimeeksi: Ne vaan lakkaa toimimasta ja antaa salaperäisen virhekoodin. Pikkupirut kuiskailee, että niissä on firmwareen ohjelmoitu se "rikkoontuminen".

Nykyään on aika vaikea löytää enää tulostinta ilman sitä skanneria: Ainakin Canonin laitteet on kaikki niitä monitomitulostimia. Siksikin ostin tuon Pixman, että kun siinä ei ole sitä skanneria, niin on muuta: Kaksi paperialustaa; mahdollisuus tulosta jopa CD-levylle suoraan; automaattinen kaksipuoleinen ym.ym.

Uus HP on aika samannäköinen ja kokoinen, mutta vain yksi paperialusta, eikä edes ohisyöttöä. Pitää siis irroittaa ja tyhjentää paperikasetti kokonaan jos haluaa tulostaa erikoispaperille. Yritin yhtä prosyyriä everyday photopaperille ja tietysti veti kaksi paperia kerrallaan. Ihan tuliterä laite .... Valokuvaa tulostaessa, ei meinannut löytyä paperikoon asetusta ollenkaan! Aika hankalassa paikassa löytyi ja oli yhtä hankala sitten palauttaa se A4 -asetus. Euokolla on joku Canonin halvin monitoimilaite ja siinä sentään saa syöttää paperit päältä, eikä ole mitään tyhmää kasettia. Tuo mun kone on kait tarkoitettu 100-sivuisten asiakirjojen tulostamiseen, ja on siinä hyvä, vaikka halpa sinänsä olikin [~70€] Mustepullojen kapasiteetti melkein laserien luokkaa ... Sen huomaa kyllä ettei ole kotikäyttöön tarkoitettu!

Laseria harkitsin, mutta ei ensinnäkään juuri silloin ollut Tampereella kauppojen hyllyssä sopivaa halpaa laitetta, ja toisekseen mulla niitä erikoispapereita on aika iso varasto, joita ei laserissa voisi käyttää.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

MorugaReaper

Tänään tuli veronpalautus tilille. Siirsin osan siitä pankkitililtäni Paypal-tililleni. Sitten alkoi EU:n rahanpesulaki jylläämään. :o  Ensin henkilövarmistus, sitten osoitteen varmistus, sitten pankkitilin varmistus, sitten puhelinnumeron varmistus ja lopuksi vielä luottokortin varmistus. Kistus p..kele mitä sähläämistä muutaman satkun takia.  >:( >:( >:(

Siika

Jep näin on,itse ku pankkiin käteistä vien niin kova on kysely mistä rahat on peräisin jne jne.......luotettavia vastauksia on marjojen myynti(no talvella herättää hilpeyttä) sekä irtaimen omaisuuden myynti(toimii aina) 8) 8) 8) 8) 8)
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

DiscoKai

Lainaus käyttäjältä: MorugaReaper - joulukuu 10, 2018, 11:48:33 ap
Juuri tuon takia osti aikanaan HP:n värilasertulostimen. Sitä ennen vitutti aina kuivat mustesäiliöt ja tulostuspäät. Ei enää. Lasertulostin voi olla 6 kk käyttämättä, ja kun tulostustarvetta tulee, niin toimii aina.


Kanssa HP:n värilaser. Oli kyllä kallis, kun myös WiFi. Alkuperäisillä kaseteilla tulosti reilut 1000 sivua ja nyt HP:n vaihtokaseteilla (halvat noname kertoivat samalla peitolla puolta pienemmät luvut) tulostettu 2000 sivua ja vielä puolet jäljellä.

Hankinta ja värikustannukset 129+228=537€. Ei taida päästä yhdelläkään mustesuihkulla yhtä halvalla. Ja mustesäiliöt ja- päät eivät kuivu

sorrii

Joo. Pitäisi osata ennakoida ja laskea kulutuksen mukaan. Minä en tulosta varmaan vuodessa kuin parikymmentä tulostetta. Useimmin jotain värillisiä etikettejä, kortteja ym. Selllainen halpis-tulostin ja aloitusmusteet riittäisivät siis pari vuotta, jos vaan ei kuivu. Tällä hetkellä halvin Verkkokaupassa Canon Pixma MG 2550S maksaa 36,90€. Pixma TS3150 monitoimitulostin, jossa myös Wi-fi 39,90€ ... Kyllä sellaisella varmaan vuoden-pari pärjäisi. UUdessa laitteessa jossa tiivisteet tuoreet ja kunnossa, ei varmaan päät kuivu ainakaan ekana vuotena ... Seuraavaksi varmaan kokeilen jotain sellaista ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

MorugaReaper

Olen pari viikkoa ihmetellyt miksi tietokoneen prosessori käy usein 100 % teholla. Kuinka ollakkaan microsoftin päivitys oli pistänyt defenderin käyntiin ja lokakuussa vuodeksi maksettu virustutka oli konfliktitilassa, siitä johtui prosessorin käyttö. Ihmettelin tuota hetken ja muistin poistaneeni defenderin rekisterieditointilla. Menin katsomaan regedit:llä. Microsoft oli poistanut asettamani estot käytöstä ja lisäksi poistanut regedit:n editointioikeudetkin kokonaan. :o :o  Ei auta vaikka olen pääkäyttäjän oikeuksilla ja saan tehdä kaikkea. Ohjeet kertovat defenderin sammuvan kun asentaa uutta virustutkaa. Ei enää.  >:( >:( >:( >:( Koitin myös asentaa neljää muuta ilmaista virustutkaa. Ei onnistu. EventLog:sta näkee miten defender blokkaa ne kaikki. >:( >:(
No on sentään 4 muuta laitetta maksetun virustutkan suojassa ja joihin saatanan microsoft ei pääse sössimään. 8)  IOS rules. ;)

MorugaReaper

Enpä enää ihmettele Postin sikamaisia hintoja. Asiallista palveluakaan ei ole. Tapaus 1: Tein tilauksen Rovaniemeläisestä verkkokaupasta. Paketti kierteli kaikki keskisuomen isommat postipaikat, sitten Vantaalle ja lopulta Tampereen kautta tänne. Saapumis- ja lähtöreksiteröintejä peräti 9 paria. Tapaus 2: Tein tilauksen Saksasta. Paketti saapui postin logistiikkakeskukseen. Saapuminen ja lajittelu saatiin sentään tehtyä samana päivänä. Seuraavana päivänä logistiikkakeskus rekisteröi 2 kertaa lähetyksen. Sitä seuraavana taas kaksi reksiteröintiä. Taas uusi päivä ja uusi reksiteröinti. Kaikki siis Vantaalla. Viidentenä päivänä paketti lähti kohti Tamperetta. Matka kesti 2 vuorokautta. Tampereelta sitten tänne 7 päivää maahantulon jälkeen. Ei voi käsittää. Tällainen sikailu jatkuu vuodenajasta riippumatta aina.  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Kiroan sen päivän kun DHL lopetti pakettien toimittamisen yksityisille. Silloin paketti oli perillä seuraavana arkipäivänä maahantulon jälkeen. Yleensä n. 3 vuorokautta tilauksesta. :o

MorugaReaper

Taas tökki logistiikka, nyt vuorostaan matkahuollossa. Tilasin Turusta paketin nettikaupasta. Valitsin matkahuollon kuljetuksen. Tämä siksi koska halusin paketin nopeasti. Kulkeehan Turun ja Rauman välillä useita vuoroja. Viimeksi posti kuljetti pakettia samasta kaupasta Turusta Raumalle 4 päivää. Siis Tampereen kautta.


Tarkastin juuri pakettiseurannasta, joko voisin noutaa paketin. Mitä...Voi Pr....le pakettini on Porissa.
Soitin matkahuoltoon jotta mikä nyt on. Selittivät että Raumalla on vain asiamies ja Porissa ehta matkahuolto, niin sinne ensin. Lähimpään matkahuoltoon. :o


Tampereelta matkahuolto kuitenkin toi paketin suoraan Raumalle. Sille asiamiehelle. ???


Sarvikuonojen maa... ei voi ymmärtää. >:( >:( >:(

sorrii

Itse asun Tampereella, Peltolammilla. Täällä on sekä Postin että Matkahuollon asiamiehet vierekkäin: K-market ja R-kioski. Kokemus on että Posti on selvästi nopeampi. Matkahuolto rikkoo vähemmän. Jos Matkahuollolta haluaa "nopeasti" tavaransa, niin pitää valita "bussipaketti" joka tulee siis oikeaan Matkahuoltoon. "Lähipaketti" on se joka tulee asiamies-pisteeseen ja viipyy 1-2 päivää kauemmin! Sitten on vielä "pikapaketti" ja "kotijakelu" ... Luullakseni pikapaketti on myös haettava Matkahuollosta joka on yleensä Linja-autoasemalla. Kotipaketti tulee yhtä nopeasti kuin R-kioskillekin ... Pitää vaan sitten pysyä kotona odottamassa  ???

Matkahuoto ei myöskään hukkaa paketteja kuten Posti ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: sorrii - tammikuu 29, 2019, 11:55:19 apKokemus on että Posti on selvästi nopeampi. Matkahuolto rikkoo vähemmän.

Kokemukseni on muutaman vuoden takaa, tilanne saattaa olla muuttunut.
Meillä oli samassa kaupassa sekä postin että matkahuollon asioimispisteet. Kun kyselin matkahuollon hitautta, he sanoivat, että matkahuollon auto käy vain kaksi kertaa viikossa, posti joka päivä.

Huru-ukko

Käykö nyt posti joka päivä ?. Ei ainakaan täällä. Ja matkahuolto on nyt nopeampi minun paketeille ollut. Mitähän sitten kun saneeraus on ohi ?.

Siika

Postipoika ja tiekarhu,net on taaksejäänyttä elämää....kunpaakin tulee ikävä,niin tarpellisia mutta ilmeisesti liian kalliita pitää yllä tässä yhteiskunnassa :'( :'(
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.