Paras ja pehmein viski tai konjakki mitä olette maisteneet? mitenkäs sikaarit?

Aloittaja Tomppa, syyskuu 10, 2010, 22:34:52 ip

« edellinen - seuraava »

Nipsu

Lagavulin 16, löytyy hyllystä, hyvä savuinen

Macallan 18 oli kyllä melkoista herkkua.

bläkkäri

Emmää ala isojen poikain kaa pelaamaan...

Paras Kognamiini: Hennesy V.S.O.P

Paras Whisky: Mansion House, 100rosenttisesti sekoiltu skottiviski, tai kuten kaverini sen nimesi, Jalkaviina (tätä ei enää ainakaan paikallisesta alkosta saa, kyynel :'()

Paras Sikari, jaaaahhhhh...Jokin Maduro se täytyy olla, joko Cao Italia tai Nubin Maduro, ohhh the memories...

masaiman

Keräsin viimein rohkeutta raksauttaa auki tuon the Balvenie Doublewoodin. Jonkin aikaa esitettä räplättyäni (pikkunen lahjapakkaus) korkkasin komeuden. Ensimmäinen nuuhkaisu oli todellinen yllätys: tämähän tuntuu varsin pehmeältä tapaukselta, aavistus makeutta, ehkä hippunen jotain pähkinää tuoksussa, kaiken kaikkiaan hyvää luvassa.

Ostin jokunen päivä aiemmin juuri tätä tarkoitusta varten kivisen pikku "lasin" josta näitä erikoisempia herkkuja maistella. Ei nyt mikään tulppaanilasi mutta ainakin erikoinen.

Maku oli aika lailla yhtä suuri sekä miellyttävä yllätys kuin tuoksukin. Hiukkasen makea, ei yhtään liikaa, mieto ja miellyttävä, erittäin tasapainonen. Ensimmäinen "fiinimpi" viski josta todella pidän jossa ei ole yhtään savua mukana (ainakaan tietääkseni).

Ymmärrän erittäin mainiosti miksi InkRose mainitsi juuri tämän tuotteen siksi joka sai hänet koukahtamaan viskeihin. Itsellä se oli Uigeadail, mutta tämä ei kyllä yhtään häpeä vieressä, olkoonkin täysin eri kategorian tuote.

Mandrake

Parhaita viskejä joita olen maistanut:

Sigle maltit:
Lagavulin 16v (suosikki)
Highland park 18v
Talisker 10v

Blended:
Johnny Walker Black Label
Johhny walker Gold Label
Famous grouse gold reserve

Nää nyt ainakin tuli mieleen, ja EI jäitä, tilkka vettä päälle!

Joskus syttyy piippu palamaan, joko virginialaista (Samuel Gawith FVF) tai VaPeria (Robert MacConnell Scottish Cake)

Että silleen..  ;D


Aji Inferno

Ei iske sikarit tai muu tupakki, mutta viskeistä kolahtavat kyllä todella lujaa kaikki Islayn single-maltit, niin erilaisia kuin ne ovatkin. Parasta on mahdotonta nimetä. Muista viskeistä mieleen ovat jääneet mm. Isle of Jura, useat irlantilaiset (malliin Bushmills), ja tietysti paloöljynmakuiset (luulisin) bourbonit... Blended-viskeissä on aika vähän erityisiä suosikkeja; useimmat ovat melko mitäänsanomattomia, tai jopa kehnonlaisia. Paremmat sitten taas ovat hyviä, mutta harvoin niin poikkeuksellisen hienoja kuin vaikka jokin Islayn Lagavulin. Konjakkien tarkempi tutkiminen pitää aloittaa aikanaan, tilaisuuden tullen.

Julli-

Koviten itsellekkin putoaa Islayn tuotteet, Aardberg, Lappari. Smokeheadin muistaakseni 18v oli aika märäyttävä kokemus. Omassa hyllyssä suosikki tällä hetkellä Bowmore "kuin savusaunan seinää nuolisi" Enigma. Muita hyviä on vaimon bonuksena tuoma Maker's Mark bourbon. Jännää ainetta. Tupakeista minen tiedä, ja konu laittaa närästämään.

hoffman

Mars Maltage 3 Plus 25. 28yo ja Lagavulin 16yo parhaimpia mitä oon maistanut.
On hyvin vaikea johdatella asioita siten, että paska rauhoittaa ongelmanratkaisukyvyn huipentumaa.

LupeKani

Bruichladdich Peat Islay Single Malt   oli hyvä kokemus, vaikkakin aika laimean makuinen. Ehkä helppo lähestyttävä, tosin jakaa mielipiteitä ja jotkut vertaavat erinäisillä foorumeilla tenun makuun. Pari tippaa vettä 4cl teki vielä paremman makumaailmasta ja tätä voisin pullollisen hommata kyllä kaappiin. Perus kaappitavarana ollut aikaisempina vuosina Ardbeg 10yo, tosin nyt ei ole hetkeen mitään viskiä kaapista löytynyt.

InkRose

UISGE 2013:ssa tuli maisteltua muutamakin hieno viski. Omaan suuhuni parhaiten sopivat Hazelburn 8-y/o Sauternes Finish, Bowmore 16-y/o (First Editions, sherrykypsytetty, maanantaina Alkostakin saatavilla) sekä Caol Ila 27-y/o (Sherry cask, Douglas Laing Old&Rare). Mielenkiintoinen ja maukas oli myös ainoa omaan lasiini päätynyt jenkkiviski, Sazerac Rye.

linker

ei varmaan liity parhaimpiin tai pehmeimpiin viskeihin, mutta mitä olette mieltä
Jack Danielsista; kokemuksia single barrel:ista tai tavallisesta?
En ole edes maistanut kumpaakaan, mutta mielessä pyörii JD:n juominen ja juottaminen eräissä edessä olevissa juopottelubileissä.
Ilta alkanee punkulla ja ruualla, jatkuu oluella ja huipentuu pään täyttämiseen viskillä....
samalla voisi testata tuon, paljon Discovery:n dokkareissa julkisuutta saaneen "paloviinan"

Ostanko vai unohdanko koko jutun?

________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Bruce Willis

itse en lähtisi JD tarjoamaan mikäli vieraat eivät koskaan ole maistaneet ko juomaa koska maku on kieltämättä hieman erilainen kuin mihin on totuttu...eli jos tahdot varman päälle pelata niin unhotaisin tuon JD. Olen maistellut tuotetta pari pullollista ja en oikein itse ymmärrä mitä porukka siinä näkee tai maistaa...ei minun suosikkini.

Mutta jos tahdot hyvää niin kannattaa ostaa grantsia tai sitten black label merkkisiä herkkujuomia niin jo tykkäävät vieraatkin  8)

Noli Me Tangere

helmikuu 02, 2013, 10:39:14 ap #172 Viimeisin muokkaus: helmikuu 02, 2013, 10:43:59 ap käyttäjältä Sir Badger
Jackillä on toki kulttimaine, mutta en tiedä onko se maultaan ihan maineensa veroinen... On tullu juotua muutamaan otteeseen. Ei se pahaa ole, mutta samalla hinnalla saa mielestäni parempaakin.




EDIT: Toisaalta, onhan se nyt aika ROCK \,,/

Fredrik-flugarn

Lainaus käyttäjältä: linker - helmikuu 02, 2013, 10:15:23 ap
ei varmaan liity parhaimpiin tai pehmeimpiin viskeihin, mutta mitä olette mieltä
Jack Danielsista; kokemuksia single barrel:ista tai tavallisesta?
En ole edes maistanut kumpaakaan, mutta mielessä pyörii JD:n juominen ja juottaminen eräissä edessä olevissa juopottelubileissä.
Ilta alkanee punkulla ja ruualla, jatkuu oluella ja huipentuu pään täyttämiseen viskillä....
samalla voisi testata tuon, paljon Discovery:n dokkareissa julkisuutta saaneen "paloviinan"

Ostanko vai unohdanko koko jutun?


Pehmeät kaverit kun bushmills singlemalt 10 tai Paddy ovat kivoja irkkuja kohtuuhintaan minun mielestäni :)
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Minbaari

Kyllä mun suuhun maistuu makea maissiviski Jack Daniels, mutta niin maistuu monet muutkin viskit. Minun mielestä tuo JD on erityisesti nuorten miesten suosikki, mitä nyt voin vajaa kymmenen vuotta baarityöskentelyä tehneenä sanoa. Vanhemmille ihmisille saattaisi maistui ennemmin joku perinteinen irkkuviski esim. Jameson.
#816

Ryhis

Älkää helvetissä tarjotko tuota Jack Danielssiä. Eihän sitä juo kuin aloittelevat rokkikukot väkisin ja lukion tokaluokkalaiset kokiksen kera ruotsinlaivan diskossa.

Jopa ihmiset jotka väittävät pitävänsä Jack Danielssistä juovat sitä kokiksen kanssa. Miettikää.

Maku muistuttaa erehdyttävästi tärpättiä jota on lantrattu kusella ja maustetttu kylmällä myrkyllä.

Hinta/laatu-suhde ei todellakaan ole kohdillaan Jackin kanssa, jopa ulkomailla se on törkykallista. Syytä tähän en tiedä.

Mutta jos jotain "erikoisempaa viskiä", eli bourbonia, tahtoo tarjota vierailleen niin suosittelen ehdottomasti Kentucky Gentlemaniä, siinä on semmoinen hennon pähkinäinen sivuaromi, suutuntuma on pyöreähkö ja maissin makeus on läsnä olematta kuitenkin imelä. Eikä hintakaan ole paha, jos tahtoo maistella voi kylkeen ostaa vielä pullon Four Rouses:ia joka mielletään enempii prestiisituotteeksi.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

InkRose

Kyllä ne JD ja Single Barrel ihan kelpo viskejä lajissaan ovat. JDSB:ssä on tietenkin huomioitava se, että nimensä mukaisesti se on aina yhden tynnyrin tuote, ja seuraava tynnyri hyvin todennäköisesti jonkin verran poikkeaa edellisestä. Tynnyrit ja niiden sijainti varastossa on kyllä merkattu siinä pullossa oleviin lappusiin tai etiketteihin.

Jos pitkäripaisesta löytyy useamman eri tynnyrin Single Barreleita, voisi niistä vaikka järjestää pientä vertailua jos oikein innostuu. Verrokiksi vielä se tavallinen versio.

Nykyäänhän on Alkossa myös aika hyvin näkynyt Maker's Mark-bourbonia, joka on varsin hyvässä huudossa ollut jo pitkään sekin.

Kadotus

Rakas äitimuori muisti poikaansa jouluna ja antoi tällaisen tuotteen:



"This special blend is a marriage of the finest 12 year old single malt and single grain whiskies distilled in Scotland. The selection of whiskies falls true to the Duncan Taylor ethic of unbridled quality, each whisky from each cask is nosed and tasted before going into the Black Bull vatting."

Ehkäpä omaan makuun paras blendi mitä olen tähän mennessä juonut, hakkaa jopa monet arvokkaammat tuotokset.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Huru-ukko

Itse en viskin kuluttajiin kuulu kovin paljoa, mutta joskus kaverin kehuista ostin Famous Grousea. Siitä jäi hintaluokkansa viskinä ihan hyvä mieli...  :)

Janne

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - helmikuu 02, 2013, 11:16:45 ap

Maku muistuttaa erehdyttävästi tärpättiä jota on lantrattu kusella ja maustetttu kylmällä myrkyllä.


Mä olen tässä viime vuosina juonut melko monta litraa tuota kusitärpättiä :D
Vaikka liemen  "katu-uskottava rokkimaine" ottaakin vähän päähän, on se kuitenkin aika hyvää verrattuna samantyyliseen kotimaiseen hypetuotteeseen, jaloviinaan. Joka on kans olevinaan niin rock mutta maistuu ihan helvetin kauhealta.

Mutta oikeasti aivan mahottoman hyvää jenkkiviskiä on Elijah Craigin peruspullote, olisko ollut 12y sekin. (joka on bourboneille aika harvinaista)
Ja hinta on skottilaisiin verrattuna erittäin sopuisa, 25 euron molemmin puolin taitaa olla Virossa ja Saksassa.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi