maaliskuu 29, 2024, 07:24:52 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Parhaat (ja kauheimmat) valmisruoat

Aloittaja Aji Inferno, helmikuu 23, 2013, 05:05:18 ap

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Hernesoppa on kyllä todella hyvää, kun siihen vähän lisää dopingina mausteita...

Nosiseptori

Nagahernari on loistosapuska.

Joskus ostan kaupan valmista vispipuuroa. :(

Aji Inferno

Uudet John Westin currytonnikalat olivat tarjouksessa euro per purkki... Valittavana tuttuun tapaan punainen ja vihreä versio. Yllätyksekseni etenkin punaisessa on jopa potkua (listaavat thain ja erään kiinalaischilin nimeltäkin), eikä maku ole kummassakaan ollenkaan kamala - etenkään verrattuna noihin keskiverto "maustettuihin" tonnikaloihin. Kyllä noita, etenkin punaista, söi ihan sellaisenaankin, eikä tullut mieleen edes laittaa mukaan dopingia lisächilin muodossa. Punainen versio on kiinteämpää, vihreä hiukan "soosimaista" omaan makuuni - mutta eihän noita olekaan tarkoitettu sellaisenaan syötäviksi. Esim. riisin kanssa toimiva juttu, uskon.

Finprick



Varmasti tulevan kesän hittituote. Ulkonäköön on selvästi panostettu. Ehkä nää maistuu hyvälle?

-V-

Minimureke? ;D

Joku on näköjään noita heitellyt tuonne jalkakäytävälle talven mittaan, ei vissiin ollut maistunut.

Aji Inferno

Kyllä heti tuli into maistaa noita, vaikka pökäleiltä näyttävätkin... Tai ehkä juuri siksi?  ::)  Kuvittelen jo mitä nagajauhe ja muut jutut noille pökäleille saavat aikaan...

Aji Inferno

Kakkakartanon tuotteissa on normaalia enemmän hintaa ja qaloreita, mutta on sitten yleensä makuakin. Ehkä juuri siksi, että suolaa ja rasvaa piisaa...

Aji Inferno

Vatajan kypsät grillikyljet... Hinta on lajissaan kohtuullinen, ja makuja monia. Kokeilin kahta tyyppiä: konjakki- ja pippurimaustettuja. Molemmat olivat oikein maukkaita - ja, yllätyksekseni, jopa kohtuutulisia! Chiliä oli käytetty selvästi ja oikein. Uskoisin Tauno Tampion keskivertoperheineen haukkovan jopa henkeään. Toisin sanoen: positiivinen kokemus! Omaan makuuni konjakkiversio oli ehkä hitusen parempi, muttei pippuriribseissäkään ollut valittamista!

Chilitatti

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 21, 2013, 22:13:38 ip
Hernesoppa on kyllä todella hyvää, kun siihen vähän lisää dopingina mausteita...


Savupalvia, sipulikuutioita, meiramia ja koko homman kruunaa fataliin savunaga. Nam!

pattan

Parasta on mielestäni Thai Cube Red Curry Chicken with Jasmine Rice. Tähän päälle Chiliä oman maun mukaan. Oikeasti ihan hyvää kannattaa kokeilla jos ei ole jo testannut. Löytyy lähes joka kaupasta.

Sivu ruotsiksi mutta näkyy ainakin kuva...

http://www.mathem.se/varor/portionsratter/red-curry-350g-thai-cube

Toinen on sitten ihan perinteikäs Saarioisten maksalaatikko puolukkahilloa reilusti päälle. Hillon teen niin että ostan sellasen tavis sokerimössö puolukka hillon ja pistän joukkoon pussillisen pakaste puolukoita.

niko.m

Maistoin eilen Eldoradon "tulisia jalapenoja". Olivat muuten parhaita etikka-jalluja joita olen syönyt. Yleensä nuo lounaspaikkojen ja kauppojen etikka-jallut ovat aiheuttaneet epämääräisen tunteen suussa ja vahvistanut omaa inhoa jalluja kohtaan (huom, sitä chiliä, ei sitä viinaa). Parempia kuin ne hollantilaiset tuoreet jallut ja parempia kuin yksikään muu jallu mitä olen maistanut.

Heitin noita omaan annokseen hyvinkin reilulla kädellä ja emäntä otti vain hyvin vähän. Lopulta kaivoi kaikki omansa pois ja lykkäsi ne minulle. Hintakin oli vain jotain 1.59€ muistaakseni, 200g jalluja ja 125g lientä (myös muistaakseni). Valmistusmaa Mexico, joten saattaa olla sitä oikeaa lajiketta?

Saatavilla Raumalla ainakin Kaaron kyläkaupasta (ilmeisesti siis Tarmo-lähikauppiailta ympäri Suomen?). Siwassa muistelisin nähneeni joskus myöskin tuota Eldorado-merkkiä, joten niistäkin voi koittaa metsästää. Sitten taisi olla vielä Valintatalo?

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: niko.m - toukokuu 30, 2014, 09:55:57 ap
Maistoin eilen Eldoradon "tulisia jalapenoja". Olivat muuten parhaita etikka-jalluja joita olen syönyt. Yleensä nuo lounaspaikkojen ja kauppojen etikka-jallut ovat aiheuttaneet epämääräisen tunteen suussa ja vahvistanut omaa inhoa jalluja kohtaan (huom, sitä chiliä, ei sitä viinaa). Parempia kuin ne hollantilaiset tuoreet jallut ja parempia kuin yksikään muu jallu mitä olen maistanut.

Heitin noita omaan annokseen hyvinkin reilulla kädellä ja emäntä otti vain hyvin vähän. Lopulta kaivoi kaikki omansa pois ja lykkäsi ne minulle. Hintakin oli vain jotain 1.59€ muistaakseni, 200g jalluja ja 125g lientä (myös muistaakseni). Valmistusmaa Mexico, joten saattaa olla sitä oikeaa lajiketta?

Saatavilla Raumalla ainakin Kaaron kyläkaupasta (ilmeisesti siis Tarmo-lähikauppiailta ympäri Suomen?). Siwassa muistelisin nähneeni joskus myöskin tuota Eldorado-merkkiä, joten niistäkin voi koittaa metsästää. Sitten taisi olla vielä Valintatalo?


Pirkka Jalapenoviipaleet ovat myös valmistettu Meksikossa. Itse en ole maistanut, mutta pitäisi huhujen mukaan olla hyviä.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

JN

Poppamiehen Habaneroviipaleet liemessä on muodostunut omaksi suosikiksi.
Ainoa miinus on hinta, ne maksavat Prismassa vähän alle vitosen ja purkki menee hujauksessa.

Miquel

Olen ollut koko kevään hiukan kevyemmillä eväillä, painokin pudonnut jo mukavat 7kg.

Yllättävän herkullisia "valmisruokia" on löytynyt hiukan yllättäen pussikeittoina. Kokeilkaapa vaikka knorr sveitsiläinen juustokeitto. :P Sekaan lautaselle olen viipaloinut tuoretta jalapenoa, krutonkia/murennettua hapankorppua ja kuivattua sipulia.

Aivan helvetin herkullista evästä töihin, varsinkin kun miettii että keitto on kuitenkin tuollainen "lisää 7dl vettä ja kiehauta" ja maksaa tyyliin euron pussi.  ;D
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

rasse

Lidlissä nyt ollut myynnissä täytettyjä jalapenoja. Aivan hyviä kyllä ovat, eivät tulisia mutta aivan hyviä.

Rundari

Pirkka tomaatti- ja kanapussikeitot toimii ihan kivasti pikkasen tuunattuna.  :)

A.K.Tulijärvi

Oma valmisruokasuosikki: Kasvishernekeitto. Ei säilöntäaineita, eikä lihankaltaisia aineita.
                                          Kätevä tuunata omilla lihoilla ja mausteilla.