huhtikuu 16, 2024, 09:52:51 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilini haisee??

Aloittaja Jukkamies, lokakuu 08, 2007, 17:22:16 ip

« edellinen - seuraava »

Jukkamies

Moi, olen uusi täällä foorumilla ja aloitan uuden ketjun "hassusta aiheesta", että chilini haisee lievästi urealle eli siis pissille ja koko pieni asuntoni siinä samalla myös.
Olisi mukava tietää onko muilla kasvattajilla samanlaisia onkelmia, kun itseäni tämä alkaa pikkasen ketuttamaan, kun tulee kämpille niin ovelta pölähtää kusen haju :? !

Kasvit ovat Fataaliilta tilattuja CGN22871:a (4kpl), ovat 30- 46 cm pitkiä ja lehdet ovat suhtkoht' isoja 10*14cm.

Chilit ovat itsetehdyssä "tippukasteluhydrossa" ja aluksi epäilin, että ravinneliuos(GHE:n flora sarja) haisee, mutta kyllä ne itse kasvit haisee(nuuskuteltu on moneen kertaan). Ikkunalaudallani on myös joitain kaupan anuumeita(kai) mutta ne eivät haise millekkään.

Olisko mahdollista, että nuoret kasvit haiskahtaa mutta vanhemmiten haju miedontuisi ?
Tossapa olis vielä kuva noista haisuleista:
Yleiskuva ikkunalaudalta:
Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.

Espelt

Ruiskitko tuolla suihkepullolla muuta kuin vettä chileille?. Alg-A-mic haisee kyllä kovasti lehdille suihkittuna. Itse chili tuoksuu "chilille" ainakin mun mielestä. Ihan miellyttävä tuoksu.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Jukkamies

Lainaus käyttäjältä: "Espelt"Ruiskitko tuolla suihkepullolla muuta kuin vettä chileille?. Alg-A-mic haisee kyllä kovasti lehdille suihkittuna. Itse chili tuoksuu "chilille" ainakin mun mielestä. Ihan miellyttävä tuoksu.


Puhdasta vettä olen vaan suihkinut, ja tämä tuoksu ei ole miellyttävä koska isäni kävi kylässä ja kysyi onko kissa käynyt kusella asunnollani, mutta aikansa chilien lehtiä haisteltuaan totesi hänkin, että nehän ne tuoksuu...outoa  :?:
Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.

Jukkamies

Lainaus käyttäjältä: "ChiliPark"Tossa kuvassa näyttää olevan pienissä valkoisissa ruukuissa pienilehtisiä
kasveja... Olisiko puksipuuta?

Puksipuu haisee kissanpissalle.

JS

Eivät puksipuita, Chilejä nekin. Hassua sinänsä kun ovat samaa lajiketta kuin niiden vieressä oleva 60 cm roikale. Niistä tuli tuommoisia bonsaita ja marjatkin ovat erimallisia kuin isossa :D
Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.

Rach

Oletko kokeillut käyttää kasveja suihkussa?

Voisi luulla, ettei chilit pelkästään haise pahalle, mut voisiko noilla olla esim. neem-öljy- tai fish-mix -käsittelyitä takanaan? Saattais sisätiloissa sellaiset tökötit haista melko pahalle.

Nuoren chilin uudet lehdet tuoksuu voimakkaasti, mutta se on tosi hyvä tuoksu (ainakin omasta mielestäni). Jontenkin tuntuu, et vanhemmassa chilissä lehdet ei enää tuoksu niin, mut kukissa on tää sama aromi ja chilinpalkoissa kans, jos läheltä nuuhkii.

Jukkamies

Lainaus käyttäjältä: "Rach"Oletko kokeillut käyttää kasveja suihkussa?

Voisi luulla, ettei chilit pelkästään haise pahalle, mut voisiko noilla olla esim. neem-öljy- tai fish-mix -käsittelyitä takanaan? Saattais sisätiloissa sellaiset tökötit haista melko pahalle.

Nuoren chilin uudet lehdet tuoksuu voimakkaasti, mutta se on tosi hyvä tuoksu (ainakin omasta mielestäni). Jontenkin tuntuu, et vanhemmassa chilissä lehdet ei enää tuoksu niin, mut kukissa on tää sama aromi ja chilinpalkoissa kans, jos läheltä nuuhkii.

juu en ole fishmixiä enkä neemiä käyttänyt, mutta käytin kasvit suihkussa ja tuntuu että se olis auttanut. Kiitti vinkistä!  :)
Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.

Rahna

Minun CGN22871 kasvini kukat haisee kissanpissalle, mutta hyvällä tavalla. Aluksi luulin että sisäsiisti kissani on alkanut tuhmaksi, mutta kun seurasin hajua ja nuuhkin kukkia niin huomasin että chilinihän se on joka hajua erittää. Mä tykkään siitä hajusta  :D

miiksuli

marraskuu 22, 2018, 21:14:03 ip #7 Viimeisin muokkaus: marraskuu 30, 2018, 18:36:41 ip käyttäjältä miiksuli
En nyt tehny uutta ketjua kun oikeastaan kuuluu tänne. Oon huomannu että osalla chilikasvilla on oma ominaistuoksunsa ja osalla ei minkäänlaista tuoksua. Mun Bhut Jolokia keltainen tuoksui mustaherukalta, tuoreelta kurkulta ja melonilta. Goat's Weed mustaherukalta ja tuoreelta kurkulta. Rocoto Puno Amarillo karvaalta. Pistävä ja epämiellyttävä döfä mutta marjaa maistanut ja se oli onneksi maukas. Täytyy pistää mietinnälle että onko tuolla tuoksulla ja marjan maun voimakkuudella jotain perää.

Edit. Ainakin mun osa chileistä alkanu tuoksumaan siinä kohtaa kun alkaa olla sukukypsä ja kukat alkaa tuottamaan hedelmää. Nyt huomasin että mun BB9 eli Peach Bleeder tuoksuu kurkulta ja makealta. Jotain mangon, persikan ja melonin tapaista. Osalla taas kun koskettaa lehtiä alapuolelta niin alkaa sormet tuoksumaan chililtä. Sellasia jänniä juttuja. Kannattaa kosketella ja haistella niitä chilejä! ;)