Aloittelijoiden chilikysymykset. Kysy täällä ensin!

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 14, 2009, 10:13:47 ap

« edellinen - seuraava »

CyberDog

Mun kokemuksen mukaan ei kovin kauaa kannata pitää. Tai mä olen ainakin pitänyt yleensä eniten melko juuri kypsyneistä.

Apinamakina

Mistä johtuu kun nuori taimi on lopettanut pituuskasvunsa ja lehdetkin ovat melkein keltaisia? 50W eslillä oon antanut valoa, mutta silti tuntuu ettei ole tuo taimi kasvanut pituutta muutamaan viikkoon ja lehdetkin ovat menettäneet väriään. Oonkohan liikaa kastellut, vai onko mullasta menneet jo ravinteet?
Kyseessä siis Cayenne jos sillä mitään merkitystä nyt on.


Nikodeemus

Luulen että multa on liian märkää/pakkautunutta. Kuvassa ainakin näyttää tosi vetiseltä.
Koita kaivella pieni ylös ja vaihda mullat. Mahdollisuuksien mukaan ruukkusoraa mullan joukkoon kourallinen tahi kaksi.
Mikään ei ole niin tärkeää, kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin tärkeää.

Rundari

Joo näyttäis liikakastelulta, tuskin ainakaan ravinteet vielä ehtyneet.

disturbed833

Mistä noita eslille tarkouitettuja pöytävalaisimia saa? ihan päivittäis kaupoista?
Ja mulla on vaan 11w esl valaisinputki. riittääkö naga morichille?

Rundari

Valaisimia saa lähes joka tavaratalosta. Ja tuo 11W ei riitä nagalle ainakaan sadotukseen, yleensäkkin Chinenset ovat vaativia valon suhteen.

disturbed833

kasvatan saman lampun alla myös lihansyöjä kasvia joten.. ja siis mun pitänee ostaa uus lamppu ku tohon ei saa muutaku 11w. Onko jotain nettisivustoo mistä noita hintoja vois kahtoo? Aattelin nyt ostaa loiste putken kun pitää sitä lihistäkin kasvatella :D

Lihamestari

Laita ikkunalaudalle se Naga!
Toi iso lamppu tuolla ulkona paistaa jo ihan kivasti!
Kaikista paras suunta on etelä ja pohjoinen se huonoin...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

disturbed833

entä talvella ja syksyllä? :D

Lihamestari

Juu, sit on tilanne pikkaisen erilainen!
Mutta sinne on vielä aikaa! ;)

Ja kun foorumia lueskelet, niin tulet huomaamaan, että osa kasvattajista "pärjää" reilulla parillakymmenellä watilla ja toisilla menee kilowatin paremmalle puolelle! :)

Mulla on tällä hetkellä multachilit 2x36w loistarin alla ja ZenGrowlle paistaa 2x22w + 50w esl.
Syksyksi meinasin laittaa tilaukseen 2 x 120w lediä...

Tuota voit käydä vilkaisemaassa minkälaisilla valoilla jengi vetää...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Mieli%

Kuukauden ihmettelin koska taimi lopetti kasvun. Kaivoin vähän multaa... mullassa oleva osa oli ihan kuiva. Vähän kuin kuiva oksa. Ihan kuollut. Juuret oli tosi pienet, mutta elossa. Varsi vain kuivui mullan alta.
Muilla ollut vastaavaa?

PP

Lainaus käyttäjältä: Mieli% - huhtikuu 16, 2011, 23:06:35 ip
Kuukauden ihmettelin koska taimi lopetti kasvun. Kaivoin vähän multaa... mullassa oleva osa oli ihan kuiva. Vähän kuin kuiva oksa. Ihan kuollut. Juuret oli tosi pienet, mutta elossa. Varsi vain kuivui mullan alta.
Muilla ollut vastaavaa?


Veikkaan, että harsosääsken toukat oli syöneet juuret.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: disturbed833 - huhtikuu 16, 2011, 20:44:53 ip
Onko jotain nettisivustoo mistä noita hintoja vois kahtoo? Aattelin nyt ostaa loiste putken kun pitää sitä lihistäkin kasvatella :D


HALOO HEI?

Katsotko netti sivuilta hinnat kun menet ostamaan liha pullia?

Loisteputket maksavat 6-10€ ihan paikasta riippuen, halpa hintaa tarkoittaa tässäkin yhteydessä huonoa tuotetta. Kaikkein halvinta on tilata Kiinasta, silloin ei hinta-per-putki nouse yli viidenkymmenen sentin. Tosin sitten niitä putkia on kahden teun kontin edestä pihalla.

Etkä tee sillä putkellä mitään, jos siihen ei ole sopivaa valaisinta. Tietotaito ja osaamisesi vaikuttaa olevan sillä tasolla, että suosittelen ostamaan minkä tahansa E27-kantaisen pöytälampun, näitä saa mistä tahansa Prismasta, Anttilasta yms. jne. Yli 20wattisia +4000K lamppuja saa mistä tahansa rautakaupasta hintaan alle 20€
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

LeKu

Heräsin tossa juuri ja menin katsomaan miten pienet voi.. eilen oli alkanut muutamista siemenistä kasvaa piuhat ulos..
Joo mutta nyt katsoin yhtä jalapenon siementä ja sen piuhaa oli tullu jokin karvanen homma(joka puolelle törröttäviä maitohaivenia n.1-2mm pitkiä) : D
kuuluuko tämä asiaan?

Niabo

joo niistä alkaa niitä juuria sitte muodostua, ei muutaku multiin vaan!

disturbed833

huhtikuu 17, 2011, 14:54:43 ip #2915 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 17, 2011, 14:57:22 ip käyttäjältä disturbed833

LeKu

Lainaus käyttäjältä: Niabo - huhtikuu 17, 2011, 10:39:11 ap
joo niistä alkaa niitä juuria sitte muodostua, ei muutaku multiin vaan!


kiitän :>

Stryker

Lainaus käyttäjältä: Mieli% - huhtikuu 16, 2011, 23:06:35 ip
Kuukauden ihmettelin koska taimi lopetti kasvun. Kaivoin vähän multaa... mullassa oleva osa oli ihan kuiva. Vähän kuin kuiva oksa. Ihan kuollut. Juuret oli tosi pienet, mutta elossa. Varsi vain kuivui mullan alta.
Muilla ollut vastaavaa?

Ruukunvaihto saattaa vielä pelastaa kasvin. Ainakin oma jalapeno alkoi kasvaa uudestaan kasvun pysähdyttyä pitemmäksi aikaa harsosääskien takia.

PP

Lainaus käyttäjältä: disturbed833 - huhtikuu 17, 2011, 14:54:43 ip
http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_248583____-11_____

Kävisikö tuollainen chileille vai kuumeneeko aivan liikaa?

http://shop.kivikangas.fi/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=858 Edit: tai joku noista?


Tuollainen minihuone kuumenee tosiaan paljon ja nopeasti, joten en suosittele. Eikä neliön tilaan mahdu montaa kasvia.

Kivinkankaan tuotesivuille ei voi linkittää.

disturbed833

huhtikuu 17, 2011, 16:18:55 ip #2919 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 19, 2011, 20:19:46 ip käyttäjältä disturbed833
en saanu kuvia toimimaan joten tarkoitin jotain noista kivikankaan muovikasvisuojista? nuo isommat tai pienemmät?