toukokuu 11, 2024, 15:56:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kummalla on enemmän sisältöä elämässä?

Aloittaja Habanervous, heinäkuu 21, 2013, 21:37:05 ip

« edellinen - seuraava »

Caide

Eikös foorumilla ole moderaattoreita, jotka voisivat pitää homman lapasessa? Hommaa ei yhtään paranna se, joku fiksumpi lyttää tuollaisia ala-aste ikäisiä lapsia täällä?

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Caide - heinäkuu 22, 2013, 13:27:37 ip
Eikös foorumilla ole moderaattoreita, jotka voisivat pitää homman lapasessa? Hommaa ei yhtään paranna se, joku fiksumpi lyttää tuollaisia ala-aste ikäisiä lapsia täällä?
Ei kai täällä nyt sentään ala-asteikäisiä ole?  ??? Ja sit jos on niin herää kysymys, et mitä sen ikäisen äiti ja isä oikein ajattelee, et päästää lapsen nettifoorumille liittymään? :o Mä oon vissiin ihan mummo, kun en omia mukuloitani edes päästä nettiin laisinkaan, saati sit et päästäisin keskustelufoorumeille tms... ::)

Caide

heinäkuu 22, 2013, 13:34:41 ip #22 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 22, 2013, 13:36:22 ip käyttäjältä Caide
Lainaus käyttäjältä: IceQueen - heinäkuu 22, 2013, 13:30:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Caide - heinäkuu 22, 2013, 13:27:37 ip
Eikös foorumilla ole moderaattoreita, jotka voisivat pitää homman lapasessa? Hommaa ei yhtään paranna se, joku fiksumpi lyttää tuollaisia ala-aste ikäisiä lapsia täällä?
Ei kai täällä nyt sentään ala-asteikäisiä ole?  ??? Ja sit jos on niin herää kysymys, et mitä sen ikäisen äiti ja isä oikein ajattelee, et päästää lapsen nettifoorumille liittymään? :o Mä oon vissiin ihan mummo, kun en omia mukuloitani edes päästä nettiin laisinkaan, saati sit et päästäisin keskustelufoorumeille tms... ::)

Aika hätäseen noi puut lukasen sivusilmällä läpi, mitkä ei mua kiinnosta ja olin huomaavinani, että siellä olisi ollut joku 7-vuotiaskin, minkä jo Räyhis kerkes teilaamaan.

Oma tytär on 10-vuotias ja kyllä sekin jo foorumeilla pörrää ja tekee muille avatareja sun muita. Pitää vaan tarkkailla mitä se tekee.

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Caide - heinäkuu 22, 2013, 13:34:41 ip
Lainaus käyttäjältä: IceQueen - heinäkuu 22, 2013, 13:30:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Caide - heinäkuu 22, 2013, 13:27:37 ip
Eikös foorumilla ole moderaattoreita, jotka voisivat pitää homman lapasessa? Hommaa ei yhtään paranna se, joku fiksumpi lyttää tuollaisia ala-aste ikäisiä lapsia täällä?
Ei kai täällä nyt sentään ala-asteikäisiä ole?  ??? Ja sit jos on niin herää kysymys, et mitä sen ikäisen äiti ja isä oikein ajattelee, et päästää lapsen nettifoorumille liittymään? :o Mä oon vissiin ihan mummo, kun en omia mukuloitani edes päästä nettiin laisinkaan, saati sit et päästäisin keskustelufoorumeille tms... ::)

Aika hätäseen noi puut lukasen sivusilmällä läpi, mitkä ei mua kiinnosta ja olin huomaavinani, että siellä olisi ollut joku 7-vuotiaskin, minkä jo Räyhis kerkes teilaamaan.

Oma tytär on 9-vuotias ja kyllä sekin jo foorumeilla pörrää ja tekee muille avatareja sun muita. Pitää vaan tarkkailla mitä se tekee.
No tarkempaan jos luit ko. "7-vee" tekstejä niin ei sen nimimerkin takana voinut olla 7vee kirjoittaja...

Mä oon sit vaan natsimummo, sillä mun penskat on 8- ja kohta 7vee, eikä tulis mieleenkään päästää nettiä käyttämään.  ;D Yhdessä nyt joskus on jotain katottu, mut pääasiassa ei. Mut nyt on jo niin OT, et lopetanpi tähän.

Aji Inferno

Huokaus...  ::) Sitä eivät jotkut tunnu sisäistävän, ettei kaikkia viestejä ole mikään pakko lukea, eikä niihin etenkään vastata. Hiukan löysempi pipo auttaisi monella verenpaineeseen, etenkin kun esim. tämänkin ketjun kysymys on lähinnä filosofinen, ei niinkään konkreettinen. Ajatusten herättäjänä sen itse näen, eikä se ole pahasta. Ei maailma siitä pahene, eikä kukaan vahingoitu, vaikka aiheesta olisi mielenkiintoisemmankin kyselyn ja keskustelun ehkä voinut luoda.

Arvokeskustelu ja vapaa ajatusten vaihto chilifoorumilla on vain ollut viime vuodet vaikeaa, koska pipot ovat monella tiukalla ja pienimmästäkin kaavasta poikkeavasta kiehutaan helposti yli. En näe lisäarvoa sillä, jos joka toinen viesti ketjussa on mallia "nyt riitti, kaikki täällä ovat idiootteja!" Ei se ainakaan paranna keskustelun tasoa.

Moderointia on jo (jälleen) tiukennettu, mutta se tiukkenee myös täysin turhien, lähinnä melua edustavien kommenttien suhteen. Jos aiheesta ei pidä, mutta moderointi sen foorumin sääntöjen puitteissa sallii, silloin on parasta jättää se rauhaan. Jos sinne tullaan häiriköimään mielenosoituksellisesti, silloin ei kannata ihmetellä näiden postausten "katoamista". Yleinen kiusanteko palkitaan lopulta matkoilla bannilandiaan, vaikka tätä on (onneksi) tapahtunut viime aikoina harvoin.

Että vähän toleranssia, kiitos. Ja ketjujen aloittajille yhtä lailla pientä maalaisjärkeä päähän - helpottaa moderointiakin, jos turhia tulipaloja ei tarvitse sammutella kaiken aikaa.  8)

Bruce Willis

Loistava kirjoitus Infernolta!
Olen täysin samaa mieltä!

Juuri näinhän sen pitääkin mennä, moderointia vain tiukemmaksi ja sitten bannia jos ei uskota. On ollut mukavaa nyt lueskella ja seurata foorumia kun meno on rauhoittunut aika paljon. Myönnän toki että omat viestinikään ei aina ole ollut parhaasta päästä eikä tilanteeseen sopivia mutta ihmisiä olemme kaikki jotenka jokaiselle voi joskus sattua ylilyöntejä tai tahattomasti kirjoitettuja viestejä jotka eivät olet tilanteeseen sopivia..

Mutta jos palataan itse aiheeseen,niin on typerää että ne henkilöt jotka vaativat tiukempia toimia häirikköjä vastaan aiheuttavat itse toimillaan foorumille turhia ja mitään sanomattomia viestejä. Siinä vain näyttää oman typeryytensä ja se ei todellakaan edistä mitään foorumillamme. Näitä henkilöitä ei onneksi ole täällä montaa jotka sitä harrastavat.
Mitä ketjujen aloittelijoihin tulee niin monet ovat foorumilla uusia käyttäjiä jotka eivät vain jaksa tai tahdo lukea sääntöjä tai noudattaa niitä. Siitä ei pääse koskaan,etteikö uusia käyttäjiä joutuisi paimentamaan sen takia mutta vastaukset heille voisivat olla viisaampia kuin tähän asti.

Parhaimmillaan tai pahimmillaan se johtaa siihen että uusi mahdollinen chilin harrastaja hylkää tämän foorumin sen tason takia, ja sitä emme voi sitten tietää että mitä annettavaa tällä uudella käyttäjällä olisi meille ollut. Muistan ajan kun foorumilla oli melkoinen sota käynnissä ja moni aktiivinen jäsen sekä loistava chilin kasvattaja lähti täältä foorumilta pois kun meno kävin turhan synkäksi,ja moderaattorit eivät pysyneet kaiken perässä..  mutta osa on nyt onneksi palannut takaisin.

On mukavaa huomata että nyt moni foorumin aktiivijäsen auttaa uusia käyttäjiä ja puuttuu sitten turhiin topickeihin sekä viesteihin. Koska emme voi olettaa että ylläpitokaan huomaa ja kerkeää kaikkialle.

Meille jokaiselle tekisi hyvää miettiä miten valtava määrä tällä foorumilla on tietoa ja historiaa chilin kasvattamisesta, luettavaa riittää niin paljon että pari viikkoa ei riitä alkuunkaan..

Hyvöö alkusyksyä ja tulista semmoista kaikille.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: John McClane - elokuu 09, 2013, 20:18:28 ip
...miten valtava määrä tällä foorumilla on tietoa ja historiaa chilin kasvattamisesta, luettavaa riittää niin paljon että pari viikkoa ei riitä alkuunkaan..


Varsinkaan, kun signaali hukkuu kohinaan. Siinä vaan on joko kaksi vaihtoehtoa, täysin moderoitu foorumi, jossa ihan kaikki muu, kuin olennainen poistetaan välittömästi, tai sitten viihtyisämpi, enemmän yhteisöä muistuttava foorumi. Jälkimmäisen ongelma on juuri tiedonhaussa. Ensimmäisen ongelma on sitten viihtyvyys, jos ei ole mielenkiintoista keskustelua meneillään, niin tylsäksi menee.

Habanervous

Lainaus käyttäjältä: Jani M - elokuu 09, 2013, 22:50:04 ip
Lainaus käyttäjältä: John McClane - elokuu 09, 2013, 20:18:28 ip
...miten valtava määrä tällä foorumilla on tietoa ja historiaa chilin kasvattamisesta, luettavaa riittää niin paljon että pari viikkoa ei riitä alkuunkaan..


Varsinkaan, kun signaali hukkuu kohinaan. Siinä vaan on joko kaksi vaihtoehtoa, täysin moderoitu foorumi, jossa ihan kaikki muu, kuin olennainen poistetaan välittömästi, tai sitten viihtyisämpi, enemmän yhteisöä muistuttava foorumi. Jälkimmäisen ongelma on juuri tiedonhaussa. Ensimmäisen ongelma on sitten viihtyvyys, jos ei ole mielenkiintoista keskustelua meneillään, niin tylsäksi menee.


Eipä tuota voi paremmin kiteyttää. Itse varoisin luomasta foorumia joka on wikipedian kaltaisessa tarkkailussa. Letkeä keskustelu kuitenkin tuottaa informaatiota enemmän luovuuden merkeissä, joskin tiukkaa faktaa toivovalta se vaatii niitä kuuluisia hermoja selata info disinfon seasta.

Itse loin tämän ketjun puhtaasti kieli poskella, kuitenkin toivoen rennohkoa keskustelua aiheesta. Näyttänee siltä että se sai täysin uuden filosofisen merkityksen, mutta hyvä niin...

narttu

mulle riittää että Koff tölkissä on sisältöä RIITTÄVÄSTI työpäivän jälkeen,muuten tosi hyvin otti naurulihakseen noi kommentit thanks
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

LupeKani

Sisältöä on elämässä juuri niin paljon kuin haluaa sitä olevan, riippumatta siitä onko töissä vai ei. Olen huomannut niiden työttömien olevan vielä passiivisempia elämällään kuin töissäkäyvät.
Ja mitä tuohon sisältö on paskaa- juttuun tulee, niin olen edelleen sitä mieltä, että opetelkoon käyttämään foorumia, ei sitä paskaa tartte joka suunnasta ymmärtää jatkuvasti. "Emmä viittiny ettiä tämmäösstä ku tykkään blairssista mutta onko ultradeth hyvä kastike?! ja ne muutkin, mitä mieltä?=" Jos osaa kirjautua foorumille, luulisi myös osaavan käyttää sitä.