Chilin kasvattaminen haluttuun muotoon

Aloittaja bonsai, huhtikuu 04, 2012, 13:31:24 ip

« edellinen - seuraava »

DoZe

Lainaus käyttäjältä: Epäilyksen Lohi - kesäkuu 08, 2012, 20:09:14 ip
Lainaus käyttäjältä: ABK - kesäkuu 08, 2012, 20:03:25 ip
Lainaus käyttäjältä: Epäilyksen Lohi - kesäkuu 08, 2012, 19:58:30 ip
Meneeköhän ihan oikeaan puuhun?
Minulla on kaksi Bolivian Rainbowta kasvamassa samassa purkissa, toinen vielä haarautunut alhaalta. Miten ja milloin voi alkaa vääntää runkoja toistensa ympärille tulevaa boncheiluja varten?


Mahdollisimman aikaisin, sillä runkojen pitäisi kasvaa paremmmin yhteen, kun ne eivät ole vielä puutuneet.


Eli väännän varoen ja kiinnitän jollain ettei purkaudu? Millä?


Joku ohkanen rautalanka käynee ihan hyvin. Tai ainakin itse olen sitä käyttänyt. Näitä vartenhan myydään jotain "bonsailankoja". Eli rautalankaa vihreällä muovipäällysteellä :P

Jani M

Tollasella:


Kumipäällystettyä rautalankaa, ei vaurioita kasvia. Sellanen ohkanen rautalanka aiheuttaa painaumia. Tuota löytyy about jokaisesta rautakaupasta tai puutarhakaupasta.

Epäilyksen Lohi

Kiitos. Lanka hankittua ja sitomisleikkejä harrastettu. Katsotaan mitä Bolle tykkää.

Bruce Willis

Tämä on ideaa vanha mutta uusi jos puhumme chilistä. Onhan päärynöitäkin kasvatettu eri muotoon jo pitkään mutta en usko että tulokset ovat samoja chilille.

Onnittelen yrityksestä!

SK

Vahingossa väärään muotoon kasvattamista.


Starfishin podi oli jotenkin onnistunut kasvamaan alumiinirungon profiilin sisään.
Joku on käynyt nakertamassakin tuota, mutta sillä ei väliä, kun menetetty tapaus joka tapauksessa.