huhtikuu 18, 2024, 15:45:20 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ohjeistusta, linjauksia? Jäkätijäkäti

Aloittaja Kadotus, huhtikuu 13, 2010, 12:33:33 ip

« edellinen - seuraava »

InkRose

Eiköhän Laihon Kimmolla ole jo Rähinä-foorumi hallussa... ;D Rohkenen kyllä veikata että Räyhis ei siellä kovin aktiivisesti vaikuta. ::)

Linda

Mä nyt uutena/vanhana forumin käyttäjänä edelleen ihmettelen, että mikä tällä forumilla on sallittua ja mikä ei.

Pyörin usealla muullakin keskustelupalstalla (mm. auto- ja yleinen höpinä -forum), joissa kaikissa on systeemi tehty niin, että jokaisen osaston alla on sitä koskevat säännöt + ihan yleistä nettikäyttäytymistä koskevat säännöt). Otetaan nyt vaikka esimerkiksi yleisen höpinän forum, jossa on tietokonepuolen säännöissä mainittu, että kaikki laitonta lataamista koskeva kirjoittelu on kielletty jne.

Mä en vaan nyt oikein ymmärrä sitä, että minkä takia kaiken ns. negatiivisia asioita koskevat ketjut pitää vielä eristää omaksi osastokseen. Jos jollain on hyvä päivä joka päivä niin kyllä voi sanoa, että lääkitys on siinä vaiheessa kohdallaan ;) Mun mielestä on aika hutera perustelu "eristää" ketutusta koskevat aiheet sen perusteella, että jotain forumin käyttäjää tympii niitä lukea. Eh, onko jossain pakotettu niitä sitten lukemaan? Kyllä mä oon oppinu jo vuosia sitten skippaamaan ne jutut mitkä en halua lukea.  Jos jollain on joka päivä hyvä päivä niin sitten voi kyllä sanoa, että lääkitys on kohdallaan ;)

Ja miksi ihmeessä ei keskusteluforumilla saa puhua politiikasta puhuminen täysin kielletty? Tällä periaattellahan voidaan kieltää myös kaikki keskustelu, jossa ihmiset saa ilmaista mielipiteensä eli periaatteessa myöskin keskustelut, joissa käsitellään esim. suosikki -chililajiketta (jep, kärjistän edelleen).

Lähinnä siis ihmettelen mitä virkaa on vapaan keskustelun osiolla, jos siellä ei todellakaan saa keskustella vapaasti eri aiheista :)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Bokraaja

Lainaus käyttäjältä: Linda - huhtikuu 21, 2011, 21:44:31 ip
Mä nyt uutena/vanhana forumin käyttäjänä edelleen ihmettelen, että mikä tällä forumilla on sallittua ja mikä ei.

Pyörin usealla muullakin keskustelupalstalla (mm. auto- ja yleinen höpinä -forum), joissa kaikissa on systeemi tehty niin, että jokaisen osaston alla on sitä koskevat säännöt + ihan yleistä nettikäyttäytymistä koskevat säännöt). Otetaan nyt vaikka esimerkiksi yleisen höpinän forum, jossa on tietokonepuolen säännöissä mainittu, että kaikki laitonta lataamista koskeva kirjoittelu on kielletty jne.

Mä en vaan nyt oikein ymmärrä sitä, että minkä takia kaiken ns. negatiivisia asioita koskevat ketjut pitää vielä eristää omaksi osastokseen. Jos jollain on hyvä päivä joka päivä niin kyllä voi sanoa, että lääkitys on siinä vaiheessa kohdallaan ;) Mun mielestä on aika hutera perustelu "eristää" ketutusta koskevat aiheet sen perusteella, että jotain forumin käyttäjää tympii niitä lukea. Eh, onko jossain pakotettu niitä sitten lukemaan? Kyllä mä oon oppinu jo vuosia sitten skippaamaan ne jutut mitkä en halua lukea.  Jos jollain on joka päivä hyvä päivä niin sitten voi kyllä sanoa, että lääkitys on kohdallaan ;)

Ja miksi ihmeessä ei keskusteluforumilla saa puhua politiikasta puhuminen täysin kielletty? Tällä periaattellahan voidaan kieltää myös kaikki keskustelu, jossa ihmiset saa ilmaista mielipiteensä eli periaatteessa myöskin keskustelut, joissa käsitellään esim. suosikki -chililajiketta (jep, kärjistän edelleen).

Lähinnä siis ihmettelen mitä virkaa on vapaan keskustelun osiolla, jos siellä ei todellakaan saa keskustella vapaasti eri aiheista :)


Parastahan keskustelufoorumeissa on juurikin se, että saa lukea niitä aiheita, joista on itse kiinnostunut. Itse en tänne hirveämmin ole kirjoittanut, koska olen huomannut etten tiedä chilin kasvattelusta juurikaan mitään ja ajatukseni "vapaalla" kentällä poikkeavat niin suuresti muiden kirjoittajien kanssa, että puhun niistä aiheista mieluummin oman kaveriporukkani kanssa.

Foorumeilla mielipiteistä keskustelu kaatuu yleensä monesti siihen, että ei tiedetä tarpeeksi keskustelun toisesta osapuolesta. Oikeassa elämässä on helppo asettaa argumentit sellaiselle tasolle, että keskustelun toinen osapuoli pysyy mukana ja ymmärtää omat lähtökohdat. Netissä tekstin voi lukea niin moni ihminen, että on lähes mahdotonta kirjoittaa teksti, jossa otetaan kantaa ja perustellaan se kaikille ymmärrettävällä tavalla.

Suurin ongelma foorumikeskusteluun mielestäni löytyykin siitä porukasta, joka ei edes halua ymmärtää mitä toinen yrittää sanoa, vaan provosoituu ja kirjoittaa jotain täysin päätöntä. Tästä kertoo esimerkiksi viestit, joissa otetaan käyttöön asenteelliset ilmaukset, kuten: kukkahattutäti, hippi, vihervassaripaska, rasisti, tyhmä jne. Kyllä jokaisen pitäisi katsoa peiliin, jos kirjoitus foorumilla X saa näkemään punaista.

Saattaa olla ettei tämäkään kirjoitus liity aiheeseen mitenkään, tai anna siihen mitään lisää. Chilifoorumi on kuitenkin paikka, josta löytyy helposti tietoa moneen ongelmaan ja kysymällä saa varmasti vastauksen. Keskustelun tason säilyttäminen on tärkeää myös muilla foorumin osa-alueilla, jotta tieto myös pysyy foorumilla.