Ansarijauhiainen

Aloittaja Whili, heinäkuu 14, 2014, 08:56:52 ap

« edellinen - seuraava »

Whili

Nyt alkoi sitten sota valkoisia pikkuperkeleitä vastaan  >:(



Näitä vilisee sisäkasveissa ja jokunen myös kasvarissa.
Sisäkasvit saivat Raidia ja provadoa ja raidia, mutta kasvarin kanssa hieman haastavampi tilanne..

vinkkejä...  ???

Chilivaari

heinäkuu 14, 2014, 10:39:08 ap #1 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 14, 2014, 11:36:55 ap käyttäjältä Chilivaari
Ei niitä hävitettyä saa. Paitsi hävittämällä kaiken vihreän ja myrkyttämällä sitten.
Minä sain talvehtivista ne hävitetyksi, mutta hedelmiä tuottavasta kasvustosta - ei toivoakaan. Ne pitää vain sietää syksyyn asti.
Tarra-ansoilla aikuisia saa vähemmäksi, mutta sinullakin on jo toukka-asteita. Ne eivät häviä millään muulla kuin viemällä kompostiin (jos se on kuuma). Turhia lehtiä kannattaa poistaa ja tomaatit ovat noille hyvä houkutin. Otat tomaatista pistokkaita ja sijoitat ne ylimmäksi kasvarissa ja viet sitten jauhiaisia täynnä olevat tomaatit ulos ja hävität ne vaikka polttamalla tai hukuttamalla.

Syksyllä sitten kaikki vihreä ulos.

EDIT:
Lisäänpä vielä tähän, että nyt on mahdollista käyttää biologista torjuntaa. Kiilukaisilla saa jauhiaiset vähemmäksi, mutta ei kokonaan pois. Syksyllä se ei enää toimi, sillä nuo vainolaiset tarvitsevat lämpöä.

Whili

Latvojen parturointi, provado-ja raidkuuri sekä kaiken valkoisen lentävän imurointi auttoi hieman sisällä,
mutta kasvarissa ei taida olla mitään tehtävissä. Toistaiseksi on vain muutamia havaintoja, mutta tuolla viidakossa voi olla mitä vain.
Toivottavasti hämähäkit ja muut pedot tekevät työnsä  8)   

..Ei taida olla talvehtijoita tänä vuonna kun noita kirvojakin tuntuu olevan runsaasti liikkeellä  >:(

Whili

Myrkkyinä tehokkaita ovat deltametriini (7vrk varoaika), permetriini (7vrk), mevinfossi (4vrk) ja sulfoteppi (14vrk)
..vaan mistäköhän noita löytyy ??

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Whili - heinäkuu 25, 2014, 13:15:54 ip
Myrkkyinä tehokkaita ovat deltametriini (7vrk varoaika), permetriini (7vrk), mevinfossi (4vrk) ja sulfoteppi (14vrk)
..vaan mistäköhän noita löytyy ??


Googlettamalla löytyy paljon.......Ainakin kaksi ekaa, loppuja en viitsinyt.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Whili - heinäkuu 25, 2014, 13:15:54 ip
Myrkkyinä tehokkaita ovat deltametriini (7vrk varoaika), permetriini (7vrk), mevinfossi (4vrk) ja sulfoteppi (14vrk)
..vaan mistäköhän noita löytyy ??

deltametriini (7vrk varoaika), Raid Sirote
permetriini (7vrk),  Raid Super ja Muurahaisaerosoli
mevinfossi (4vrk) ??
sulfoteppi (14vrk)  ??

Kaksi viimeistä taitaapi olla supermyrkkyjä jotka kaataa kaikki, myös myrkyttäjän !!

Chilivaari

Muurahaismyrkkyjä.


Minulle yksi kaveri suositteli Missing Linkiä yhdistettynä mäntysuopaan. Hänellä se oli tehonnut jauhiaisiin.

Minulla jäi kokeilematta, kun noita paholaisia ei syksyn jälkeen ole näkynyt.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - heinäkuu 26, 2014, 21:19:17 ip
Muurahaismyrkkyjä.


Minulle yksi kaveri suositteli Missing Linkiä yhdistettynä mäntysuopaan. Hänellä se oli tehonnut jauhiaisiin.

Minulla jäi kokeilematta, kun noita paholaisia ei syksyn jälkeen ole näkynyt.
Jep, muurahaismyrkkyjä ja vieläpä erittäin vaarallisia ympäristölle.
Tuo TML kuullostaa kokeilemisen arvoiselta ja ainakin siitä pitäisi olla kasveille hyötyä.

Chilivaari

Kuulopuheita, mutta näin kirjoitti Jussi blogini kommenttiosiossa keväällä:
Palaanpa asiaan, sillä olen vihdoin saanut lupaavia tuloksia. Kokeilin Pavunvarren myyjän suosittelemaa Bio Novan The Missing Link -tuotetta yhdessä mäntysuovan kanssa suihkutettuna ja toistaiseksi parin viikon jälkeen näyttää lupaavalta. Mikä parasta, tuote on myrkytön ja luomua.
Olen nyt paininut jauhiaisten kanssa viime kesästä saakka ja ensimmäistä kertaa näyttää siltä, että saatan voittaa sodan.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - heinäkuu 27, 2014, 09:27:48 ap
Kuulopuheita, mutta näin kirjoitti Jussi blogini kommenttiosiossa keväällä:
Palaanpa asiaan, sillä olen vihdoin saanut lupaavia tuloksia. Kokeilin Pavunvarren myyjän suosittelemaa Bio Novan The Missing Link -tuotetta yhdessä mäntysuovan kanssa suihkutettuna ja toistaiseksi parin viikon jälkeen näyttää lupaavalta. Mikä parasta, tuote on myrkytön ja luomua.
Olen nyt paininut jauhiaisten kanssa viime kesästä saakka ja ensimmäistä kertaa näyttää siltä, että saatan voittaa sodan.

Jussin sanoihin on helppo yhtyä. Toimivaa ainetta, joku yksinäinen kaveri tulee joskus vastaan, mutta hyvin harvoin.
Kyllä voin suositella tuotetta jos ansarijauhiaiset vaivaa  :D

Whili

Ongelma melkein voitettu   :-\  Jokunen yksittäinen kaveri lentelee silloin tällöin..
Muutama toukka lehdillä, mutta makailevat liikkumattomina ??  Onko nuo muumioituneita vai ovatko hengissä ??
Mikroskoopilla seurailin yhtä kaveria jonkin aikaa, mutta ei hievahtanutkaan   ???


Chilivaari

Hienosti olet saanut toukan kuvaan, mutta älä seuraile, nitistä se. Elottomia ne eivät ole, vaikka eivät liiku. Tuosta saattaa putkahtaa perhonen milloin tahansa.
Näillähän on 5-6 toukkavaihetta, jotka vain möllöttävät paikoillaan ja imevät nesteitä lehdestä ja kasvavat. Kaikkiin vaiheisiin eivät myrkyt tehoa.