maaliskuu 28, 2024, 10:05:22 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilifoorumi.fi

Aloittaja Janne, helmikuu 02, 2009, 14:54:39 ip

« edellinen - seuraava »

ottulo

En kannata täällä ehdotettua minimipostausrajaa ennen ketjun aloittamiseen tarvittavia oikeuksia. Jos joku kirjautuu foorumille vain siksi, että kysyisi aiheellisen kysymyksen jostain, jota ei ole esim. haulla löytynyt, miksi ihmeessä hänen pitäisi ensin (nolla-)postailla esim. muutama kymmentä viestiä ympäri foorumia? Eikö tuo postimäärään perustuva oikeuksien jako nimenomaan kannusta nollapostailuun?

Ei ole syytä muuttaa foorumin rakennetta tai aluerajoituksia. Aloittelijoiden alueen kuvauksessa kun sanotaan, että siellä saa kysyä mitä vain, ja edistyneemmän kasvatuksen alueelle menee sitten syvällisemmät keskustelut monimutkaisista viritelmistä.
Jos aloittelijoiden alueen kitkisi "turhasta" ja "jauhannasta", minne ne pitäisi siirtää? Edistyneempään kasvatukseen? Ei mun mielestä. Turhat ketjut painuvat pikkuhiljaa uusien ja aktiivisempien vaikutuksesta piiloon, ja lisäksi tärkeimmät ja informatiivisimmat ketjut on nostettu alueen kärkeen stickyiksi. Jos niistä ketjuista ei löydy haluttua, käyttäköön hakua. Jos vieläkään ei löydy, viesti asiaan kuuluvaan aiheeseen tai sellaisen puuttuessa uusi ketju pystyyn.

Täysin turhien ketjujen hoitoon voi käyttää kahta menetelmää. Yksi on delete-nappi. Joillakin tuntuu sitä vastaan olevan jotain pelkoja, liekö epäilys postimäärän putoamisesta? Toinen keino on "Roskakori"-alue, eli uusi alue, jonne ei voi postailla, mutta jonne modet voivat heittää turhat ja sisällöttömät ketjut talteen. Näin kirjoitukset eivät häviä, mutta ne eivät myöskään ole muita alueita turhaan tukkimassa, eikä siten paisumassa yhä suuremmiksi kaikkien purkaessa ärsytystään aihetta/sen turhuutta/aloittajaa/kritisoijia kohtaan.

Jokainen täälläkin asiasta valittava voi omalla kohdallaan tehdä sen, ettei ryhdy nollapostailuun ja asioiden turhaan monimutkaistamiseen. Sillä keinolla ainakin pieni osuus foorumiaktiiveja pitäisi yllä kuria sen sijaan, että hämmentävät soppaa entisestään. Loput seuraavat perässä, jos seuraavat. Jos eivät seuraa, voivat fiksummat kasvattaa naamapalmuja omassa rauhassa ilman, että siitä päivittää jokaiseen päiväkirjaan kuvien kera. Tietysti jos on oikein erikoisen hieno naamapalmu, voi siitä vaikka johonkin yhteisketjuun heittää kuvan, jos omaa päiväkirjaa ei vaikka ole.

Ylläpito saa jatkaa hommaa kuten tähänkin asti: vahtii, ettei foorumilla sorruta laittomuuksiin tai loukkauksiin, ja bongailee vaikka sitä hyödyllistä tietoa noihin sticky-ketjuihin.

jaolsten

Olipas muuten todella asiallinen kirjoitus. Kumarran syvään  :D

No joo, ollaan Kärsän kanssa tekemässä paria parannusta:

Aloittelijoiden osiolle tuli alakategoriat:
- Lannoitteet chilinkasvatukseen
- Valaisimet chilinkasvatukseen

Tuonne Kärsä jo tekikin koonnan markettien lannoitteista. Vielä tarvisi keräillä perustietoa valaisimista omaan kategoriaansa aloituspostiksi.

Lisäksi siivoilin aloitteljoiden osiota vesiviljelyjutuista, eli siirsin ne edistyneempään osioon. Ja muutamat aiheet yhdistin jo olemassa oleviin aiheisiin. Jotkut jopa poistin tai siirsin jäkätijäkätiin.

Ehdottakaa lisää parannuksia, katsellaan mitä niille voidaan tehdä!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

sorrii

Mahtaako olla foorumin softassa "bugi" vai omissa asetuksissa, kun tulee jokaisesta omastakin kirjoituksestani sähköpostiin ilmoitus: tiet vain niissä ketjuissa joihin on tullut ruksattua "ilmoita vastauksista" ?!?
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Siku

Just sopivasti nostettu tää topic esiin.

Oma kysymys on, että missä favicon?
Joskus aiemmin foorumilla sellainen oli, mutta taisi kadota uuden ulkoasun myötä.

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Ei löytynyt, pitänee Jannen tutkia palvelintaan ja lisätä se Favicon.

Sorrii: Tutkippa omia asetuksia ensin.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

sorrii

LainausNiistä aiheista joista olen muistutuksen pyytänyt, lähetä ilmoitus: Kaikesta, jos itse aloitin aiheen ;; Vain vastauksista .. hmm..


Oliskohan tuo "kaikesta" ... Mikähän järki siinä on; eikä riitä että ilmoitus tulee vastauksista? ... Nää on niitä nörttien aivotuksia.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Hubert


Macex

Menkää pistämään päät takasin tyynyyn!

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Siku

Onkohan nyt ihan oikein, kun "Valitse avatar galleriasta" listaa kaikki foorumilaisten käyttämät avatarit. Heti ensimmäisenä Jannen naama :D
Pisti tuossa vaan silmään kun oli uudella tulokkaalla calmin profiilikuva.

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Siku - heinäkuu 21, 2013, 20:55:40 ip
Onkohan nyt ihan oikein, kun "Valitse avatar galleriasta" listaa kaikki foorumilaisten käyttämät avatarit. Heti ensimmäisenä Jannen naama :D
Pisti tuossa vaan silmään kun oli uudella tulokkaalla calmin profiilikuva.
Hah hah! Ihan kuin ois jotain "vähän" pielessä... :D

Minbaari

Calmin profiilikuva taitaa olla foorumin eniten pöllityin avatar.  ::)
#816

calm

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - heinäkuu 21, 2013, 23:19:07 ip
Calmin profiilikuva taitaa olla foorumin eniten pöllityin avatar.  ::)


Ai se on listalla noin ensimmäisenä tyrkyllä heti herraisoherrojen jälkeen. Ilmankos.

Ryhis

Modeille vapaat kädet poistaa nyyppien nollapostaukset ja -threadit, tai yhdistää viestit olemassa oleviin ketjuihin.

Enemmän keltaista korttia jengille, kohta minäkin alan perustamaan ketjuja jossa kysytään mm. "missä lähin LIDL, olen vantaalla".
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Caide

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 22, 2013, 12:36:13 ip
Modeille vapaat kädet poistaa nyyppien nollapostaukset ja -threadit, tai yhdistää viestit olemassa oleviin ketjuihin.

Enemmän keltaista korttia jengille, kohta minäkin alan perustamaan ketjuja jossa kysytään mm. "missä lähin LIDL, olen vantaalla".

Noniin, nyt tuli jo rakentavaakin palautetta.

Olen samaa mieltä.

bobster

Räyhis nyt vaan saa monien ajatukset kirjoitettua luettavaan muotoon.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Caide

Lainaus käyttäjältä: bobster - heinäkuu 22, 2013, 13:40:21 ip
Räyhis nyt vaan saa monien ajatukset kirjoitettua luettavaan muotoon.

Jos mä sanoisin kaikki mun ajatukset ääneen, saisin nopeasti analogista palautetta suoraan monitoriin.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Caide - heinäkuu 22, 2013, 13:43:34 ip
Lainaus käyttäjältä: bobster - heinäkuu 22, 2013, 13:40:21 ip
Räyhis nyt vaan saa monien ajatukset kirjoitettua luettavaan muotoon.

Jos mä sanoisin kaikki mun ajatukset ääneen, saisin nopeasti analogista palautetta suoraan monitoriin.


Pitää olla nopeat jalat ;)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Feint

Löytyiskö tänne foorumille sellasta systeemiä, joka yhdistäis automaattisesti peräkkäiset postit samalta käyttäjältä? Ei ton 'muokkaa' ominaisuuden käyttö oo ihan auennu uusille käyttäjille. Mulla on tapana notkua foorumilla 24/7 ja kirjottaa paljon turhaa, mutta välillä melkeen tuntuu omien postauksienkin taso olevan kohtuullinen näihin nollaposteihin verrattuna.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Feint - heinäkuu 23, 2013, 10:11:21 ap
Löytyiskö tänne foorumille sellasta systeemiä, joka yhdistäis automaattisesti peräkkäiset postit samalta käyttäjältä? Ei ton 'muokkaa' ominaisuuden käyttö oo ihan auennu uusille käyttäjille. Mulla on tapana notkua foorumilla 24/7 ja kirjottaa paljon turhaa, mutta välillä melkeen tuntuu omien postauksienkin taso olevan kohtuullinen näihin nollaposteihin verrattuna.

Profiilista löytyy kohta "näytä kirjoitukset"