huhtikuu 19, 2024, 01:52:56 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Lajikkeen tunnistaminen

Aloittaja Masapena, elokuu 03, 2008, 23:16:24 ip

« edellinen - seuraava »

tommir80

Puutarhaliikkeestä löytyi kesällä tällainen, osa alkaa olla nyt kypsiä. Tuollaisia aika pieniä, noin 5cm. Mikähän laji lienee kyseessä?


Wahi

Lainaus käyttäjältä: KP78 - elokuu 17, 2013, 14:36:50 ip
2 Fataliin ylläriä, molemmat baccatumeja:


Toisen marja.

Kaivannee ehkä myöskin kuvat kypsistä marjoista tulevaisuudessa...


Tämä muistuttaa CAP 220:aa, mutta pahahan näistä samantyylisistä baccateumeista on sanoa. Kasvaako podit ihan pienestä asti alaspäin? Omani kasvavat ihan pienenä ylöspäin ja sitten kääntyvät alaspäin.

Jonas

Ostin läjän chilejä ja pitäis arvata mitä lajikkeita siinä on.
9, 12 ja 13 oli sen verran toisiaan muistuttavia, että ovat varmaan sekaisin keskenään suhteellisen hyvin.

Omat veikkaukset:
1. Moruga Scorpion
2. Chocolate Habanero
3. Orange Habanero
4. ?
5. Joe's Long
6. Naga Morich?
7. Hot Carrot
8. Golden Cayenne?
9. ?
10. Aji Cristal
11. Lemon Drop?
12. Fire Flame?
13. Red Cayenne?



Aji Lauri

elokuu 19, 2013, 21:28:36 ip #1523 Viimeisin muokkaus: elokuu 19, 2013, 22:29:01 ip käyttäjältä tso
Lainaus käyttäjältä: tommir80 - elokuu 19, 2013, 19:31:28 ip
Puutarhaliikkeestä löytyi kesällä tällainen, osa alkaa olla nyt kypsiä. Tuollaisia aika pieniä, noin 5cm. Mikähän laji lienee kyseessä?


Aikas paljon näyttäis Apachelta.


edittiä kuvaquote poistettu.

KP78

Lainaus käyttäjältä: Wahi - elokuu 19, 2013, 20:06:22 ip
Tämä muistuttaa CAP 220:aa, mutta pahahan näistä samantyylisistä baccateumeista on sanoa. Kasvaako podit ihan pienestä asti alaspäin? Omani kasvavat ihan pienenä ylöspäin ja sitten kääntyvät alaspäin.

Muistaakseni noi kasvo alkuun ylöspäin Prairie firen (annuum) tapaan mutta marjojen kasvaessa alko laskeutumaan alaspäin.

Minbaari

Kaksi Fataliin yllärichiliä:


Moruga Scorpion vai 7pot?


Harold st Bart's? Vai mikä se oli?

Arvauksia?
#816

akselsson1

Mulla ainakin Moruga Scorpionissa on tyypillisesti kärki tuolleen taittunut poimulle sisään, kuten Minbaarin kuvassa yhdessä podissa. 7potissa en ole vastaavaan törmännyt, mutta niistä tuleekin kovin vähän satoa niin paha sanoa... Morugan tuore hedelmä näyttää halkaistuna myös erilaiselta kuin moni muu. (Mielestäni) siinä sisäpinnassa on samankaltainen oranssi kerros kuin originaalissa Naga Morichissa  ???
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Chilivaari

Numeropubeista ei helpolla ota selvää, mutta kysyn silti vielä kerran.
Takavuosina minulle tuli Fataliin yllärinä pieni suippo rocoto, jonka näköisiä löytyi numeromalleista lukuisia, enkä osannut ratkaista, mikä tämä on.
Annoin sille nimeksi Rocoto M2 ja olen tuota kasvattanut useita vuosia ja jakanut eteenpäinkin. Se on helppo ja maukas, noin viisisenttinen isoimmillaan. Satoa voi saada myös talvella. Nyt noissa on ulkona tyypillinen muoto, tyvestä vähän kapeampi, sitten hiukan ryppyä paksuimmalla kohdalla.
Onko veikkauksia?

Tässä ulkona aitakasvina.


Sisällä ikkunalaudalla muoto oli sileämpi: http://chilivaari.blogspot.fi/2009/08/helppo-ikkunalautarocoto-siemenia_19.html

JN

elokuu 23, 2013, 21:21:03 ip #1528 Viimeisin muokkaus: elokuu 23, 2013, 21:24:00 ip käyttäjältä JN
Lainaus käyttäjältä: Jonas - elokuu 19, 2013, 20:58:45 ip
Ostin läjän chilejä ja pitäis arvata mitä lajikkeita siinä on.
9, 12 ja 13 oli sen verran toisiaan muistuttavia, että ovat varmaan sekaisin keskenään suhteellisen hyvin.

Omat veikkaukset:
1. Moruga Scorpion
2. Chocolate Habanero
3. Orange Habanero
4. ?
5. Joe's Long
6. Naga Morich?
7. Hot Carrot
8. Golden Cayenne?
9. ?
10. Aji Cristal
11. Lemon Drop?
12. Fire Flame?
13. Red Cayenne?





Nro 12 ei ole mielestäni Fire Flame, eikä 8 Golden Cayenne. Liian lyhyet marjat. Jos kasvatat pienissä ruukuissa, niin voin olla väärässä.

wille

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - elokuu 23, 2013, 19:24:46 ip
Numeropubeista ei helpolla ota selvää, mutta kysyn silti vielä kerran.


Mulla CAP 363 teki tuollaisia. Koko täsmä ja olisin itsekin luonnehtinut mokomaa helpoksi ja maukkaaksi.
Suht nopeasti myös kypsyivät. Vuoden 2012 parhaimmistoa minulla. Siemenet tilasin Fataliilta.

Kuvaa en löytänyt tähän hätään.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Huru-ukko

Mahdollinen?

Rocoto PI585273

CAP 363 on itselläni keltainen, ja sillä värillä sitä nyt näissä löytyneissä siemenkuvastoissa mainostetaan..
Fataliilta ei löytynyt juuri nyt tuotetta.

Chilivaari

elokuu 24, 2013, 12:19:07 ip #1531 Viimeisin muokkaus: elokuu 24, 2013, 12:21:24 ip käyttäjältä Chilivaari
PI 585273 on erittäin lähellä ja kuului alkuperäisiin epäiltyihin. Tuo lienee ulkokasvatuksessa?
Onko tuosta sileämpiä muotoja näkynyt? Minulla on muoto ja koko hiukan vaihtunut kasvupaikan mukaan ja USDA:n mallikuva oli tasaisempi. Siksi olen empinyt tämän kohdalla, mutta nyt alan olla varma.
Koko lienee 3-6 cm?

Huru-ukko

elokuu 24, 2013, 12:25:59 ip #1532 Viimeisin muokkaus: elokuu 24, 2013, 12:27:56 ip käyttäjältä Huru-ukko
Heh... Oikeastaan hain Semillaksen sivuilta tuon CAP 363 tietoja, niin silmiin osui tuo....Puhdas vahingolaukaus, ei tiedon kanssa mitään tekemistä...

Chiliwikin tietopläjäys.. Varmaan olet tuon katsellutkin jo.

wille

Mulla 585273:set ovat aina olleet enemmän kananmunan muotoisia, eivät tuollaisia suippanoita.
363:set puolestaan olivat ihan identtisiä vaarin paprikoiden kansa.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

PP

Lainaus käyttäjältä: wille - elokuu 24, 2013, 14:25:22 ip
Mulla 585273:set ovat aina olleet enemmän kananmunan muotoisia, eivät tuollaisia suippanoita.


Sama. En muista saaneeni yhtään teräväkärkistä 585273:n podia eikä ne ole keskimäärin läheskään noin epätasaisia. Kokoa en myöskään sanoisi pieneksi vaan 7-9 cm lienee normaali ja pienempiä tulee vain ensimmäisistä kukista.

Chilivaari

Mysteeri siis jatkuu.
Nimestä viis, kunhan on helppohoitoinen ja hyvänmakuinen.
Ulkona mitta on venynyt 7 cm:n paikkeille, mutta sisätiloissa nuo jäi alle 5 cm ja olivat sileämpiä.

KP78


Fatalii ylläri. Joku habanero, ei kuitenkaan caribbean red?

Maradoona



Tuuhea, lyhyt kasvi jonka hedelmä noin 1cm mittaisia, mikä lajike mahtaa olla? :)



[IMG=http://img802.imageshack.us/img802/9546/kjvs.jpg][/IMG]

Itse kasvi samantapainen, mutta hedelmät noin 2x suurempia kuin tuossa edellisessä.
Kerran luulin olleeni väärässä, onneksi olin erehtynyt.

Milton

Mutsi sai muutaman saamani yllärisiemenen taimen kasvatettavaksi ja nyt toisessa on täysin pyöreitä, noin sormenpään kokoisia podeja. Nyt raakoina vaaleita, purppuralla häivähdyksellä. Kukka oli kuulemma valkoinen..:)

Milton

Tuli itselleni mieleen Marble, onko muita pyöreitä? (lähti toi edellinen kirjoitus liian hätäiseen..)