toukokuu 11, 2024, 18:53:26 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mitä nautitte juuri nyt?

Aloittaja Minbaari, elokuu 27, 2009, 23:25:11 ip

« edellinen - seuraava »

bluesman

Fatliin nagasäilykettä ja kinkkumakkaraa. Piti kokeilla kolmannes purkista yhdellä istunnolla kun piti olla vahvaa. En tiedä sitten onko mennyt makuaisti vai onko nagan käsittely laskenut tulisuutta mutta ei oikein tuntunut missään. Oli toki potkua mutta verrattuna vaikka tuoreeseen Peruvian whiteen oli aika vaisu, maukas tuote muutoin, samoin Aji cristal.

Ryhis

Ranskalaista Ecusson siideriä! Oh la la, I am the devil himself!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

rasse

Itse tehtyä hernekeittoa. Maustettu bulgarialaisella yrttiseoksella, terästetty savujalapenojauheella. Hieman sinappia.
On HYVÄÄ!

Kadotus

Saarioisten maksalaatikkoa, graham paahtoleipää jonka välissä on Fataliin säilykenagaa, saarioisten kotimaista meetwurstia (omaan makuun parasta perusmetukkaa mitä kaupoista saa) ja juustoa. Huuhdotaan rasvattomalla maidolla.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Zombie


Kupista löytyy saludo kahvia maidolla ja kahdella makeutusainenapilla. Pitää toivoa etten kaada sitä näppäimistölle ;D


Julli-

Mausteiset lihapullat tomaattisoossissa tulossa tänään. Jauhelihan sekaan juustokumina, korianteri, valkosipuli ja tuore chilton. Mielenkiinnosta tuuppasin myös ison lusikallisen omatekoista paholaisen hilloa sekaan, katsotaan mitä tapahtuu.

L3ba

mustaa kahvia ja 70% tummaasuklaata

Minbaari

Vodkaa ja Battery coffeedia! Melko humalassa...
#816

ihis81

helmikuu 25, 2010, 08:50:49 ap #488 Viimeisin muokkaus: helmikuu 25, 2010, 09:13:55 ap käyttäjältä ihis81
Täällä kun on näitä piippuharrastajia, niin antakaas vinkkiä piipun hankintaan vaikka tuolta turun tupakkakaupasta.
Tarkoitus olisi poltella silloin tällöin pääasiassa noita maustettuja karkkimaisia tupakkeja.

Välillä myös muita tuon liikkeen valikoimista. varsinkin tuotajota itse leikataan tupakkakuutiosta.
Olisiko pitkävartinen piippu parempi?

EDIT: Vai onko järkevämpi ostaa 2 piippua. Karkeille oma, ja muille tupakeille omansa.
Entä kannattaako ostaa tuollaista merenvahapiippua. Houkuttelisi pehmeämmät ja viileämmät savut,kuten tuosta piipusta kuulemma saa...
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

Ryhis

Turun tupakkakaupasta ei ainakaan huonoa piippua voi ostaa. Ainakin nettisivuilla on pelkkiä "hinnakkaita" tuotteita. Periaatteessa suosittelisin käytettyä piippua tai maissipiippua ensimmäiseksi piipuksi. Näin voit ensin keskittyä polttamiseen ja piipun pakkaamiseen huoletta. Uudet briar-piiputhan pitää "polttaa sisään" ja se on tavallaan aika konstikasta. Itse en ole yhtään uutta piippua hankkinut, ellei kahta maissaria lasketa. Maissari on itseasiassa aika hyvä arkipiippu muutenkin. Helpoin tapa hankkia käytetty piippu on kysyä nimimerkiltä Pertsa, hänellä on koko sortimentti erilaisia piippuja ja varmaan joku liikenee myyntiinkin.

Amanitan foorumilla voi tutustua aiheeseen lisää ja samoin tehdä lisäkysymyksiä.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

ihis81

en haluaisi maissaria...
Ja piipun sisäänpolttohan kuuluu tähän harrastukseen:D

Kyllä se pitää uusi piippu hankkia. Mielenkiintoahan tuo vain lisää, kun saa itse polttaa sisään.
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

Hombre

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, etten mielelläni piippua postitse tilaisi. Piipun valinta kun on oma juttunsa.
Täytyy päästä avaamaan se ja tarkistamaan, että se sopii omaan käteen ja työn laatu on hyvää. Jos Briarpiipussa on paljon paikan jälkiä, se on tehty huonolaatuisesta juuresta, eikä välttämättä tule olemaan pitkäikäinen.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: ihis81 - helmikuu 25, 2010, 08:50:49 ap
Täällä kun on näitä piippuharrastajia, niin antakaas vinkkiä piipun hankintaan vaikka tuolta turun tupakkakaupasta.
Tarkoitus olisi poltella silloin tällöin pääasiassa noita maustettuja karkkimaisia tupakkeja.

Välillä myös muita tuon liikkeen valikoimista. varsinkin tuotajota itse leikataan tupakkakuutiosta.
Olisiko pitkävartinen piippu parempi?

EDIT: Vai onko järkevämpi ostaa 2 piippua. Karkeille oma, ja muille tupakeille omansa.
Entä kannattaako ostaa tuollaista merenvahapiippua. Houkuttelisi pehmeämmät ja viileämmät savut,kuten tuosta piipusta kuulemma saa...


Mä en huomaa kauheesti eroa merenvaha ja briarpiipun välillä, mulla on 2 merenvahaa joista toinen on kokonaan ja toinen vain vuorattu merenvahalla. Hyvin polttaa molemmat, huonoilla piipuilla tapaan heitellä vesilintuja joko eräässä Mustasaarelaisessa poukamassa tai tossa Pikkuhuopalahden rannassa. Kannattaa heti alusta lähtien maistella erilaisia tupakoita, karkkien ja ton Petersonin Plugin välillä on sikana eroa. Toi Plugi on melko tymäkkää, joskin pehmeää ja puhtaalle tupakalle maistuvaa. Jos Turun Tupakkakaupasta ensiröökit hommaat niin osta ihmeessä Erinmore Flakea, kyseessä on miedosti aromatisoitu (Luetaan=paskahillottu) Virginia Flake. Maistuu hieman ananakselle mutta silti puhtaalle tupakalle, ehkä parhaimpiin aromatisoituihin luokiteltavaa, joskaan ei ole puhdas karkki.
Ite en karkeista niin piittaa mutta Luxury Blend ja Erinmore Flake+Mac Barenin Plumcake on niitä joille löytyy oma hetkensä viikko-ohjelmasta.
Kannattaa ihmeessä ostaa 2 piippua, jos vain rahatilanne antaa myöden. Karkkipiippu maistuu sille itselleen pitkän aikaa ja kun tulee puhtaan Virginian vuoro, saa monta pesällistä poltella että ne hillohaamut poistuu ko. piipusta. Ostat heti alusta lähtien kunnon piipun ja karkeille vaikka maissari, maissipiippu on muutenkin eräs parhaimmista piipuista ikinä. Briarpiipun pitää maksaa vähintään se 30-40e että menee 9e maissipiipun ohitse, ainoa mikä maissareissa ärsyttää on pieni pesä ja se, että sisäänpoltto pitää suorittaa äärimmäisen varovasti.
Mulla on ollu lukuisia maissipiippuja jotka oon lahjottanu eteenpäin sisäänpoltettuna ja telineessä on tälläkin hetkellä 3kpl, ja lisää on tulossa.
Niissä on sitä jotain, ja keveytensä ansiosta toimii puuhastelupiippunakin hyvin. Jaksaa roikotella suupielissä pidemmänkin tovin.
Ja kysymyksiä kannattaa ihmeessä heitellä ilmoille ja vilkuilla ahkeraan myös Sikaritalon foorumia, sieltä on moni (minä mukaanlukien) ammentanut teoriansa.
Ja jos Helsingissä asut/satut pyörimään niin meillä on 12.3 piipputapaaminen Töölön Sikarikaupan olohuoneessa, aloittelijat on enemmän kuin suotavaa seuraa. Teretulemast.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - helmikuu 25, 2010, 11:42:18 ap
Lainaus käyttäjältä: ihis81 - helmikuu 25, 2010, 08:50:49 ap
Täällä kun on näitä piippuharrastajia, niin antakaas vinkkiä piipun hankintaan vaikka tuolta turun tupakkakaupasta.
Tarkoitus olisi poltella silloin tällöin pääasiassa noita maustettuja karkkimaisia tupakkeja.

Välillä myös muita tuon liikkeen valikoimista. varsinkin tuotajota itse leikataan tupakkakuutiosta.
Olisiko pitkävartinen piippu parempi?

EDIT: Vai onko järkevämpi ostaa 2 piippua. Karkeille oma, ja muille tupakeille omansa.
Entä kannattaako ostaa tuollaista merenvahapiippua. Houkuttelisi pehmeämmät ja viileämmät savut,kuten tuosta piipusta kuulemma saa...


Mä en huomaa kauheesti eroa merenvaha ja briarpiipun välillä, mulla on 2 merenvahaa joista toinen on kokonaan ja toinen vain vuorattu merenvahalla. Hyvin polttaa molemmat, huonoilla piipuilla tapaan heitellä vesilintuja joko eräässä Mustasaarelaisessa poukamassa tai tossa Pikkuhuopalahden rannassa. Kannattaa heti alusta lähtien maistella erilaisia tupakoita, karkkien ja ton Petersonin Plugin välillä on sikana eroa. Toi Plugi on melko tymäkkää, joskin pehmeää ja puhtaalle tupakalle maistuvaa. Jos Turun Tupakkakaupasta ensiröökit hommaat niin osta ihmeessä Erinmore Flakea, kyseessä on miedosti aromatisoitu (Luetaan=paskahillottu) Virginia Flake. Maistuu hieman ananakselle mutta silti puhtaalle tupakalle, ehkä parhaimpiin aromatisoituihin luokiteltavaa, joskaan ei ole puhdas karkki.
Ite en karkeista niin piittaa mutta Luxury Blend ja Erinmore Flake+Mac Barenin Plumcake on niitä joille löytyy oma hetkensä viikko-ohjelmasta.
Kannattaa ihmeessä ostaa 2 piippua, jos vain rahatilanne antaa myöden. Karkkipiippu maistuu sille itselleen pitkän aikaa ja kun tulee puhtaan Virginian vuoro, saa monta pesällistä poltella että ne hillohaamut poistuu ko. piipusta. Ostat heti alusta lähtien kunnon piipun ja karkeille vaikka maissari, maissipiippu on muutenkin eräs parhaimmista piipuista ikinä. Briarpiipun pitää maksaa vähintään se 30-40e että menee 9e maissipiipun ohitse, ainoa mikä maissareissa ärsyttää on pieni pesä ja se, että sisäänpoltto pitää suorittaa äärimmäisen varovasti.
Mulla on ollu lukuisia maissipiippuja jotka oon lahjottanu eteenpäin sisäänpoltettuna ja telineessä on tälläkin hetkellä 3kpl, ja lisää on tulossa.
Niissä on sitä jotain, ja keveytensä ansiosta toimii puuhastelupiippunakin hyvin. Jaksaa roikotella suupielissä pidemmänkin tovin.
Ja kysymyksiä kannattaa ihmeessä heitellä ilmoille ja vilkuilla ahkeraan myös Sikaritalon foorumia, sieltä on moni (minä mukaanlukien) ammentanut teoriansa.
Ja jos Helsingissä asut/satut pyörimään niin meillä on 12.3 piipputapaaminen Töölön Sikarikaupan olohuoneessa, aloittelijat on enemmän kuin suotavaa seuraa. Teretulemast.

-P-



Ja muoks.
Niinkuin Hombre sanoi, piipusta kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa että poraus osuu keskelle pesän pohjaa, vaikuttaa eniten poltteluun.
Itellä on yks vituilleen porattu käyrä, poraus on pesän reunassa ja pari milliä pohjan yläpuolella. Poltti huonosti siihen saakka kun petasin pohjan piippumudalla ja suurensin kanavan 3 millistä neljään.
Niitä fillejä ei kannata kauheemmin pelätä, alle satkun piipuista niiden löytyminen ei ole mikään ihme. Satasen piipun kohdalla saakin jo vaatia.
Meillä määrää Nainen!

ihis81

Kiitoksia hyvistä vinkeistä. pitääpä tutustua tuonne foorumille kun pääsen töistä.
Pitääpä poiketa tuolla turun tupakkakaupassa jos sillä oli liiketiloja. puhelimella äkkiä selasin, joten jäi katsomatta tuo.

tupakkamauista voisi ainakin noita teidän suosittelemia kokeilla,  entäs onko tuo hunajarommi ok?
Ehkä tuo maissipiippu tulee samalla ostettua kun joku vähän enempi ns laatupiippu.
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: ihis81 - helmikuu 25, 2010, 13:46:50 ip
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. pitääpä tutustua tuonne foorumille kun pääsen töistä.
Pitääpä poiketa tuolla turun tupakkakaupassa jos sillä oli liiketiloja. puhelimella äkkiä selasin, joten jäi katsomatta tuo.

tupakkamauista voisi ainakin noita teidän suosittelemia kokeilla,  entäs onko tuo hunajarommi ok?
Ehkä tuo maissipiippu tulee samalla ostettua kun joku vähän enempi ns laatupiippu.


On Turun Tupakkakaupalla liiketilat, en jaksa muistaa osoitetta mutta netistähän tuo selviää.
Noista karkeista, ite suosittelen suhtautumaan varauksella etikettien lupauksiin. Vaikka tupakka purkissa/massissa tuoksuukin esim hunajalle niin savusta et hunajaa löydä, sellaisena kuin kuin uskot sen löytyvän. Maussa on jotain ylimääräistä, jonka arvelet johtuvan juuri etiketissä mainitusta hillosta.
Erinmore Flake tuoksuu purkista otettuna ananakselle, mutta ei siltä maistu, on siinä joku hedelmäisen kirpeä sävy mutta ananasta se ei ole.
Silloin kun aloitin piiputtelun, keräsin hyllyt täyteen kaikkea mahdollista karkkitupakkaa, ehkä pahin ikinä oli nougat arominen tupakka. Kirpeää kuin mikä, ei maistunut ollenkaan tupakalle ja kieli paloi samointein.
Opin läksyni nopeasti ja menetin sieluni totaalisesti Latakiahengettärille, Onyx maistiaisista edelleen kiitos Javulle.
Kyllä jotkut polttaa pelkästään aromaattisia, enkä heitä siitä tuomitse. Kunhan vain maistelee niitä puhtaampiakin tupakoita välillä että tietää mille pelkkä tupakka maistuu.
Sikaritalon valikoimista kannattanee ottaa ainakin Best Brown Flake. Puhdasta Virginiaa, hillitysti nikotiinia ja pehmeää kuin mikä, olematta kuitenkaan pliisua.

-P-
Meillä määrää Nainen!

samipääkköne

Parempi nyt, kun ei ollenkaan.

ihis81

Lapin kultaa ;D
Uunissa savustumassa naudanlihapaisti joka oli chipotle,valkosipuli,savusuola,soijakastikemarinadissa ensin maustumassa.
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

Kaltsu

http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Aji Inferno