huhtikuu 18, 2024, 05:45:51 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Lajikkeen tunnistaminen

Aloittaja Masapena, elokuu 03, 2008, 23:16:24 ip

« edellinen - seuraava »

Chilivaari

Se voisi olla Aji Panca: http://chiliwiki.fi/index.php?title=Aji_Panca
On niitä muitakin samannäköisiä. Oliko mieto=?


Chilit tarvitsevat PALJON valoa tehdäkseen satoa talvella, joten voi riippua ihan siitäkin, mutta pitävät nuo paussia muutenkin.

miimoi

On kyllä samannäköinen. Maistamaan ei olla päästy ku oon odottanu, että  hedelmät punastuu...mitä ne ei ilmeisesti teekkään? Ite en pysty syömään mitään tulista niin en kyllä varmaan uskalla maistaakkaan. Naapurilta ostettiin myös valo ja tuntuukin, että kasvaa nyt enemmän valoa kohti kun keskittys tekemään uusia chileljä.

miimoi

Maistettiin nyt kuitenkin tuota mitä kyselin. Kyllä sen verran kuolan eritys aukes, että tuskin leivän päälle oikeen käy. Olisko kuitenkin ennemmin  Fatalii Chocolate kun  Aji Panca? http://www.pepperseeds.eu/fatalii-chocolate.html

Whili

Veikkaisin myös Chocolate Fataliita. Erittäin maukas lajike.

miimoi

Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 08, 2016, 13:36:12 ip
Veikkaisin myös Chocolate Fataliita. Erittäin maukas lajike.
Kyllä, mutta aivan liian tulinen mulle. Mitkähän olis miedompia?  Medusa?

Whili

Lainaus käyttäjältä: miimoi - marraskuu 08, 2016, 15:58:19 ip
Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 08, 2016, 13:36:12 ip
Veikkaisin myös Chocolate Fataliita. Erittäin maukas lajike.
Kyllä, mutta aivan liian tulinen mulle. Mitkähän olis miedompia?  Medusa?
Maukkaat ovat yleensä tulisia. Medusa on annuum ja niitä ei monikaan suostu täällä kehumaan.
Tuolla ketjussa on keskustelua maukkaista lajikkeista: makean hedelmäiset lajikkeet   

miimoi

Juu, tuota ketjua jo palarailin aiemmin, mutta ku te tuliturvat ;) sanotte miedoksi kaikkea mikä ei sulata muovia...no vitsi vitsi. Itellä olis siis halu kokeilla jotain todella mietoa, mitä lapsetkin vois syödä. Tykkään chilin mausta, mutta tulisuudesta en niinkään välitä.

Whili

Lainaus käyttäjältä: miimoi - marraskuu 08, 2016, 20:58:25 ip
Juu, tuota ketjua jo palarailin aiemmin, mutta ku te tuliturvat ;) sanotte miedoksi kaikkea mikä ei sulata muovia...no vitsi vitsi. Itellä olis siis halu kokeilla jotain todella mietoa, mitä lapsetkin vois syödä. Tykkään chilin mausta, mutta tulisuudesta en niinkään välitä.

http://chiliwiki.fi/index.php?title=PI_497974
Tuossa on mieto ja maukas kaveri

Maikeli

Lainaus käyttäjältä: miimoi - marraskuu 08, 2016, 20:58:25 ip
Juu, tuota ketjua jo palarailin aiemmin, mutta ku te tuliturvat ;) sanotte miedoksi kaikkea mikä ei sulata muovia...no vitsi vitsi. Itellä olis siis halu kokeilla jotain todella mietoa, mitä lapsetkin vois syödä. Tykkään chilin mausta, mutta tulisuudesta en niinkään välitä.


Kyllä täällä ainakin käy 9 ja 12 vuotiaat pojat suoraan puskasta napsimassa etenkin turbo pubea, mutta myös lemon dropia ja joskus jopa scotch bonnetia. Olen kyllä pienestä asti laittanut chiliä suht runsaskätisesti tekemääni ruokaan, eikä montaa kertaa alkuun tullut valitusta liiasta tulesta...

miimoi

Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 08, 2016, 21:14:31 ip
Lainaus käyttäjältä: miimoi - marraskuu 08, 2016, 20:58:25 ip
Juu, tuota ketjua jo palarailin aiemmin, mutta ku te tuliturvat ;) sanotte miedoksi kaikkea mikä ei sulata muovia...no vitsi vitsi. Itellä olis siis halu kokeilla jotain todella mietoa, mitä lapsetkin vois syödä. Tykkään chilin mausta, mutta tulisuudesta en niinkään välitä.

http://chiliwiki.fi/index.php?title=PI_497974
Tuossa on mieto ja maukas kaveri
Tätä vois kokeilla juu.

karvainen

Lainaus käyttäjältä: miimoi - marraskuu 07, 2016, 14:06:51 ip
Hip hei. Mitähän lajia nämä edustaa? Viime syksynä saatiin naapurilta pienenä taimena ja talvi kasteltiin miten sattuu ja oli välillä lähellä kuolemaa  :) Nyt sitten kesällä alko kukkia ja teki muutaman chilin. Vaihdettiin vähän isompi "ruukku" ja laitettiin valon alle. Nyt kasvaa joka suuntaan todella nopealla tahdilla, mutta ei tee kukkia ja chilit ei kypsy? Kuvaa en osaa tänne lisätä ni menköön näin linkillä

http://aijaa.com/MKm2cG

Näyttäisi Chocolate Fatalii chililtä.

treffitasia

Aloittelijan näkökulmasta nuo lehdet ovat jonkin
annuum-lajikkeen.

sorrii

Tulipa ostettua taas pari taimea: Jäi Aji Cristal idättämättä ja tulin katumapäälle, kun Chilitarvikkeessa oli hyvän näköisiä taimia. Sano' ettei myy, kun niissä oli ollut ripsiäisiä ja myrkytetty. Minä ostin väkisin  8) 8) 8) Onhan noita elukoita ollut itsellä aina jotain joskus jossain, eisevväliä. Sumuttelin kotona Spruzitilla; viikon kuluttua bongasin yhden kävelemässä lehdellä ja sumuttelin ne uudelleen. Nyt vaikuttavat puhtailta ... ja siirrän parvekkeellekin ne varmaan pian.

Mutta, mutta  ??? Ihmetyttää nyt vähän, että onkos nyt AC'lle ihan normaalia että pukkaa hedelmät oksanhaaroista!? Osassa haaroja näyttää tulevan toinen kukkakin chinensejen tapaan. En pahalla tahdollakaan muista onko noin ollut ennen. Tällaista ostotaimea tulee katseltua varmaan tarkemmin.... öttiäistenkin takia.



PS. Arvaa nypinkö kukkia näistä?
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

bobster

Kyllä mulla ainakin AC pukkaa oksanhaaroista podia.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

sorrii

Kahta kerralla? Jotenkin pistää silmään noissa raakileiden vieressä kasvavat kukat ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

tp.teppet

Mitä pikaiseen Fassen kuvia selasin niin sielläkin AC pukkas useampaa hedelmää haaroista.

johniemi

toukokuu 11, 2017, 21:54:41 ip #1916 Viimeisin muokkaus: toukokuu 11, 2017, 22:02:13 ip käyttäjältä johniemi
Onkohan tämä kuitenkaan Aji Cristal? Ikinä en ole Aji Cristalia aikaisemmin maistanut mutta ei oikein maistunut miltään, vähän mauttomalta paprikalta ja poltekin oli vain infernaalista poltetta kannan lähellä. Kärjestä tuleton. Lisäksi muoto ei ole terävä ja kärki suippo vaan enemmänkin tasapaksu ovaali patukka :) Ohessa kuva ja kysymys siis että onkohan tullut istutettua hutisiemen?

Muokkaus: niin ja sekin vielä että nämä kypsyvät mulla suoraam vihreästä punaiseksi. Olen ymmärtänyt että Aji Cristal kypsyisi vihreä > keltainen > oranssi > punainen.

Siemenet istutettu suoraan fataliiseedsin pussista.


Huru-ukko

toukokuu 11, 2017, 22:16:36 ip #1917 Viimeisin muokkaus: toukokuu 11, 2017, 22:18:07 ip käyttäjältä Huru-ukko
Ei ne kyllä näytä perinteisiltä Aji Cristalleilta  :o.
Kypsymisen muistelisin tapahtuneen vihreästä punaiseksi, mutta voin väistää muurin.

Vuorikaskas

toukokuu 11, 2017, 23:08:26 ip #1918 Viimeisin muokkaus: toukokuu 11, 2017, 23:11:10 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Ei yksi podi kesää tee, vai miten sen sanoisi.   Anna kypsyä pitempään ja sitten voi olla ihan eri kokemus taas.   Onhan myös vaihtelua ulkomuodossa eri olosuhteissa, eri kerroilla samallakin kloonilla.  Kuten tietysti myös vaihtelua yksilöstä toiseen.

(Ja vielä vaihtelua kunkin makunystyröissäkin. Kovasti tuota lajiketta paljon kehutaan, mutta kun itse maistelin sitä, en pitänyt.  Se oli jotenkin hapanta. Silloin uutena mulla oli myös Lemon Drop, josta pidin yli kaiken. Täytyy maistaa Cristalia uudelleen joskus.. makuhermot muuttuvat.)

Ezmo

Kukka näyttää puhtaanvalkoiselta kuvassa. Aji Cristallissahan on tyypillisesti vihreät kalanruotokuviot.