huhtikuu 18, 2024, 15:53:08 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Hiiligrillit

Aloittaja Kaltsu, heinäkuu 01, 2010, 21:50:59 ip

« edellinen - seuraava »

ihis81

Lainaus käyttäjältä: Woodenleg - heinäkuu 06, 2010, 14:11:48 ip
Lainaus käyttäjältä: ihis81 - heinäkuu 04, 2010, 01:10:54 ap

Mitä sitä ylihintaisia  wembuloita..eiku webereitä ostaa, kun halvemmat ajaa saman asian.


Tulepa vaikka parin vuoden päästä kommentoimaan uudestaan. Katsotaan missä kunnossa Jyskin hirmu on tuolloin. :)


Hehhehe taitaa tässäkin päteä sama kuin autoilijoissa. Ajetaan bemarilla ja hermostutaan heti jos joku hieman sanoo vastaan.

En yllättyisi vaikka ajelisit bemulla tai mersulla :D
Lunkisti vaan ;)
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

Jarkko T

heinäkuu 13, 2010, 20:02:02 ip #21 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 14, 2010, 09:06:14 ap käyttäjältä Jarkko T
Ihan samaa mieltä kuin ihis, itellä on 10e pallo, joka on suht piestyn näköinen, mutta toimii, mikä lienee pointtina eto laitteessa?

Mutta!! Kukin taplaa tavallaan, jos on vara sijoittaa grilliin huomattava summa rahaa, niin mikä jottei?  :)

E: niin, ja tuo 10 emun pallo on jo 5 vuotta vanha.

ihis81

Reilusti hiiliä grilliin ja antaa kyteä hiilloksen rauhassa kunnes on vaaleaa hiillosta.
Ja hyvä tulee.
Siirtelee grillattavaa reunoille jos keskellä on liian kuuma hiillos.

Itse grillaan lihat kovalla hiilloksella ensin pinnan ruskeaksi ja siirtelen niitä sitten reunoille päin jotta saavat kypsyä rauhassa.

Tällä tyylillä on onnistunut joka kerta grillaus.
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

keto

Itte hankin ensin, viimein kunnon pihan saatuani, ensin Weberin kaasugrillin (kunnon rosterimalli, 25 v takuu.)  Seuraavaksi alkoi kuumottaa savustin/brikettigrilli kiireettömämpiä sessioita varten ja valinta oli Weberin Smokey Mountain. Ei ole kaduttanut pätkääkään, molemmat toimivat kuin Pendoliinon eriö. Oheistarvikkeiden pienten fibojen myötä on tullut myös todettua että Weberin asiakaspalvelu on huippuluokkaa. Hyvä valinta, veikkaan että tulet olemaan tyytyväinen. Ja tämä ei ole maksettu mainos ;-)
CAVOK

Woodenleg

Lainaus käyttäjältä: ihis81 - heinäkuu 13, 2010, 19:10:18 ip


Hehhehe taitaa tässäkin päteä sama kuin autoilijoissa. Ajetaan bemarilla ja hermostutaan heti jos joku hieman sanoo vastaan.

En yllättyisi vaikka ajelisit bemulla tai mersulla :D
Lunkisti vaan ;)


Öh... enemmänkin kyllä hymähdin kuin hermostuin, mutta miten vaan. Millä autolla ajan ei käsittääkseni ole tässä yhteydessä minkään maailman merkitystä, mutta sen verran voin sanoa että kumpikaan noista se ei ole.

Ja eniten puollan esimerkiksi Weberiä niiden kestävyyden vuoksi. Sitä yritin tuossa aiemminkin sanoa. Olen kertakäyttökulttuuria vastaan. Harva asia sieppaa niin paljon kuin halvan tuotteen ostamisen perusteleminen sillä että sen kalliimman hinnalla saa osteltua sitten aina monta uutta halpaa roskaa ja vanhan voi heittää mäkeen.

Jos halvempikin kestää niin mikäs siinä. Aika harvoin se vaan on niin näissä(kin) tuotteissa.

Caderusso


st8

Kaasukäyttönen luciferi löytyy ja tavaraa mahtuu sisään aina. Savustuksesta sen verran että voitte itekki tehä DIY-savustuspöntön. Eräs vanha tuttu mies teki sellasen vanhasta uunista.

Kaltsu

Nyt kun olen useamman kerran grillaillut uudella Weberillä, niin täytyy sanoa että ei ole enään paluuta kaasugrilliin. Hiiligrillillä saa hienon savuaromin ruokaan. Varsinkin kun olen käyttänyt omena- ja kirsikkapuuta. Kaasu Luciferi lähtee kierrätykseen. Ja onhan tuo Weber laatupeli. Ei mene rahat hukkaan. Aivan eri peli mitä kopiot, joista jää kahvat kouraan, renkaat lähtee irti, pohja palaa puhki ja muutenkin joka paikkaa lonksuu.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

st8

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 19, 2010, 13:16:09 ip
Nyt kun olen useamman kerran grillaillut uudella Weberillä, niin täytyy sanoa että ei ole enään paluuta kaasugrilliin. Hiiligrillillä saa hienon savuaromin ruokaan. Varsinkin kun olen käyttänyt omena- ja kirsikkapuuta. Kaasu Luciferi lähtee kierrätykseen. Ja onhan tuo Weber laatupeli. Ei mene rahat hukkaan. Aivan eri peli mitä kopiot, joista jää kahvat kouraan, renkaat lähtee irti, pohja palaa puhki ja muutenkin joka paikkaa lonksuu.


: D Muistan pari vuotta sitten ku savustin jostain ihmeen syystä kanaa kirsikkapuuta käyttäen. Täytyy todeta ettei se savustaminen ihan kaikkea paremman makuseks tee. Mitä käytätte ku savustatte chilejä?

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: st8 - heinäkuu 19, 2010, 15:23:16 ip
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - heinäkuu 19, 2010, 13:16:09 ip
Nyt kun olen useamman kerran grillaillut uudella Weberillä, niin täytyy sanoa että ei ole enään paluuta kaasugrilliin. Hiiligrillillä saa hienon savuaromin ruokaan. Varsinkin kun olen käyttänyt omena- ja kirsikkapuuta. Kaasu Luciferi lähtee kierrätykseen. Ja onhan tuo Weber laatupeli. Ei mene rahat hukkaan. Aivan eri peli mitä kopiot, joista jää kahvat kouraan, renkaat lähtee irti, pohja palaa puhki ja muutenkin joka paikkaa lonksuu.


: D Muistan pari vuotta sitten ku savustin jostain ihmeen syystä kanaa kirsikkapuuta käyttäen. Täytyy todeta ettei se savustaminen ihan kaikkea paremman makuseks tee. Mitä käytätte ku savustatte chilejä?


Oikea annostus kannattaa muistaa. Jos laittaa liikaa niin antaa kitkerän maun, mutta ripaus niin tulee sopivan lempeää. ;)

Chilejä en ole vielä päässyt savustamaan, mutta ilmeisesti omena olisi hyvä. Savustusta enemmän harrastaneet kenties kertovat kokemuksistaan.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

hikkala

Terve.Miten tossa weberin pallogrillissä kestää jalat?Ostin kerran citymarketista about 80e pallogrillin ja parin vuoden jälkeen jalat ruostu poikki,oli tosin mökillä kesät talvet.Itse pallogrilli on ihan ok.

x46900


ChIlIDoG

Itsellä on projektina jonkin sortin hiiligrilli



Lisää blogissa: http://chilinkasvatusta.blogspot.fi/p/bbq-savustin.html

Larski

Lainaus käyttäjältä: hikkala - kesäkuu 28, 2014, 09:59:32 ap
Terve.Miten tossa weberin pallogrillissä kestää jalat?

Jalkojen kestämisestä ei ole vielä kokemusta, kun ekaa kesää Weberin One touchiani käyttelen. Mulla ekana puhkiruostuneena kohtana on yleensä ollu halpispalloissa jalkojen läpiviennit. One toucheissa jalat eivät mene pallon läpi, vaan jaloille on emaloidut "kupit" joihin jalat istuvat hyvinkin tukevasti. Joissain vähän huokeammissa Weberin palloissa taitaa jalat olla kiinni pallon läpäisevillä ruuveilla.

One touchin venttiilisysteemi on kovasti hintansa arvoinen. Muutenkin tuon Weberin venttiilit ihan oikeasti pelittää. Vetämällä luukut kiinni, grilli sammuu hyvinkin näppärästi. Halvemmissa palloissa, joita oon käyttänyt, venttiilien suurin virka tuntuu olevan se, että ne estää kärpäsiä menemästä palloon... Yleensä venttiilit ovat olleet niin löysiä, että sammuttamista niillä ei oo kehdannut edes ajatella.

Ei varmaan jäänyt epäselväksi että olen hyvin tyytyväinen hankintaani. Just pitäis taas mennä grilliä sytyttelemään...

MiM

Itse olen pitkään ollut noihin halvempiin (lucifer) tyytyväinen. Maksaa pari kymppiä, ja kestää pari vuotta ympärivuotista roisia käyttöä. Säätö riittää kyllä kovasta lämmöstä aina sammuttamiseen asti, kunhan ymmärtää jättää kansi raolle, jos alhaalla on enemmän tuhkaa. Ongelma on kuitenkin että marketeista löytyvät mallit näyttäisi kutistuvan hiukan joka vuosi. Niinpä alunperin 55 senttinen on nyt enää 47 cm leveä. Eli ehkä minunkin on kokeiltava tuota weberiä jossain vaiheessa.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

x46900

Mä olen pallo-Weber mies ...öööö... Ehkä 7 vuotta? Tänään laitoin tilaukseen uuden grillin http://savustintukku.mycashflow.fi/product/11/pro-q-frontier-grillisavustin-bbq-savustin .

En mä kyllä aio pallo-weberiä hävittää... Mutta en ostanut wsm:ää vaan tuollaisen kilpailijan.

MiM

Olen joskus aikaisemminkin katsonut tuota netistä. Kerro ihmeessä kokemuksista, kun pääset kokeilemaan. Itse haaveillen big green eggistä, mutta kun hinta kunnonkokoisella on siinä tonnin hujakoilla :'(
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

x46900

^joo, itsekin olen kuolannut vihreää munaa, mutta hinta: ei taida tonni edes riittää.

Quini

kesäkuu 29, 2014, 13:14:47 ip #38 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 29, 2014, 13:32:27 ip käyttäjältä Quini
Stockalla näyttää olevan heinäkuun kanta-asiakasetuvihkossa BGE M-koko 790,- ja L-koko 990,-  eli alle tonnin. :) Eli siitä vaan "munakaupoille" - Itse olen ihan fani. On se vaan niin mahtava grilli. Omat kokemukset tästä on pelkästään hyvät. Hintakin kirpaisee vaan kerran.

MiM

Joo, ja nettiraudassa ollut jo pitkään samaan hintaan. M-malli oli todella hyvään hintaan viime hulluilla päivillä, ja olisinkin sellaisen ostanut jos olisi ollut hiukan isompi. Nuo kun loppujen lopuksi ovat yllättävän pieniä. L-mallinkin grillitaso vain 47 cm. Kun tykkään laittaa koko päivällisen kaikkine lisukkeineen kerralla grillissä, niin sekään ei ole kovin "L". 
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-