huhtikuu 19, 2024, 22:35:17 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


suurin pettymys

Aloittaja mikestones, syyskuu 25, 2010, 12:35:16 ip

« edellinen - seuraava »

Neko

^ Vaihtelee varmaan tulisuus putelin mukaan. Tuo Viper ei kait kovin tasainen muutenkaan ole. Piruuttani joulun aikaan tilasin ja tyytyväinen olen omaan puteliini ollu.
Kaveri sillä kerran kivat källitkin teki, ja oli kyllä poltetta ihan omasta takaa. En sit tiiä laittoiko vielä nagajauhetta tai muuta perään...
Mutta aiheesta. Rehellisyyden nimissä ei oo vielä kunnon pettymyksen aiheuttajaa tullu vastaan.
Kaikki mistä soraääniä vastaan tullu, menny skippiin.

jackdanieels

Terve tässä eka viestini foorumille :)
Suurin pettymys on tabascon green sauce (jalopeno) ihme kirpeä limen maku ja tulisuutta ei yhtään.
Blairs original death sauce oli jotenkin tunkkaisen makuinen ja tulisuus oli mieto.
Pain 100% on tulinen, mutta maku oli pettymys.

Whili

Suurin pettymykseni kerrasto toiseen on ja tulee varmaan aina olemaan markettien TULISET sinapit. Voi jumankekka!!! Ihan kuin omenasoosia vetelis.
Olis kiva löytää oikeasti väkevä sinappi, enkä tarkoita chilillä maustettuja "vellejä".

Herra 47

saattaapi tullakin ;)
maran grilli on valmistanut yhdessä heinän penan kanssa nagasinappia jota on kahta tulisuusastetta. Hot ja hot hot
näiden tulisuuserot ovat tosin pienet eikä se esim allekirjoittaneen mielestä niin kauhean tulinen ole mutta hyvää sinappia jossa oikeasti on poltetta.
koska tulee myyntiin ja minne en tiedä... Enemmän tietävät voivat infota
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

InkRose

Parasta kaupasta saatavaa sinappia mitä olen tullut maistaneeksi on Chef Curly'sin sinapit. Ei tosin saa ihan joka kaupasta, eikä varmasti ole mitään hurjan väkevää, mutta vuosien inhoamisen jälkeen jouduin minäkin myöntämään tätä maistettuani että näköjään sinappikin voi olla jopa erittäinkin hyvää.

linker

Käytiin tänään Porin Prismassa ruokakupassa. Muija (vaimo länsisuomalaisella puhekielellä)
ihmetteli kun minulle ei kelvannut kaupassa mikään chilituote, joita hän minulle innoissaan vinkkasi:
ylöjärveläisen Veljekset Mattilan Poppanero- habamakkaraa myytiin alehintaan: euron paketti ja tavaraa oli pilvin pimein,
ei ollut niinsanotusti "kulkenut". Vatajalla oli jotain jallumakkaraa, ja jollain muulla jallunakkia.
Sinappi- ja ketsuppihyllyissä varmaan kolmasosa jotain CHILI-alkuista tai -päätteista tuotemerkkiä----

Eikä mikään kelvannut minulle. Muija joihmetteli että mikäs ihmeen chili-ihminen oikein olen, kun en millekään lämpiä??

Syy on seuraavanlainen:
Nuo kaikenmaailman lihajalostamot ja muut maustetehtailijat ovat nyt keksineet että CHILI ON COOOOL. ja sitä menee kuin
heinää hevosille.....   Ja paskan marjat!
99% chilituotteista joita elintarviketeollisesti valmistetaan, on pumpattu puolilleen lisäaineita niin kuin kaikessa muussakin
tavarassa tehdään. Mutta sepä ei chilille sovi (IMO). Olen saanut kamalimmat roffit juuri tuosta Poppanerosta, ja perista muusta sen
kaltaisesta mössöstä. Jotkut ovat hyviä maultaan ja poltteeltaankin sopivia, niin kuin esimerkiksi juuri se. Mutta se roffi, jota en kyllä enää viitsi tieten tahtoen kärsiä
pilaa koko touhun. Mainittakooon etten ole saanut roffia omista tuotteistani, enkä edes puhtaasta nagasta.

Minulla on kasvari täynnä chilejä, osa jo kypsää, ja lisää hyvää vauhtia tulossa. Teen itse sinappini ja ketsuppini, ja pian myös soosini kunhan opin.
Kaupan paskat saavat olla aivan vapaasti hyllyssään. Chilihypetyksellä (siis kaupan) on on ahneen loppu ennenpitkää, mutta aivan sama!




PP

^ Tuohon vois vielä lisätä, että vain muutama prosentti näistä uusista tuotteista on riittävän tulisia chiliharrastajille. Enkä tarkoita mitään "nagaa paljaaltaan aamupalaksi"-harrastajia. Kaiken muun päälle massatuottajat käyttää  halvinta mahdollista chiliä, jonka kanssa ei sitten maulla juhlita.

Whili

Lainaus käyttäjältä: herra 47 - toukokuu 13, 2011, 19:32:09 ip
saattaapi tullakin ;)
maran grilli on valmistanut yhdessä heinän penan kanssa nagasinappia jota on kahta tulisuusastetta. Hot ja hot hot
näiden tulisuuserot ovat tosin pienet eikä se esim allekirjoittaneen mielestä niin kauhean tulinen ole mutta hyvää sinappia jossa oikeasti on poltetta.
koska tulee myyntiin ja minne en tiedä... Enemmän tietävät voivat infota


Lainaus käyttäjältä: InkRose - toukokuu 13, 2011, 19:41:06 ip
Parasta kaupasta saatavaa sinappia mitä olen tullut maistaneeksi on Chef Curly'sin sinapit. Ei tosin saa ihan joka kaupasta, eikä varmasti ole mitään hurjan väkevää, mutta vuosien inhoamisen jälkeen jouduin minäkin myöntämään tätä maistettuani että näköjään sinappikin voi olla jopa erittäinkin hyvää.

Täyteneepä kattella kyseisiä tuotteita jos vastaan tulee.
..Ja toivottavasti maistuu myös sinappi :-\

-V-

Lainaus käyttäjältä: herra 47 - toukokuu 13, 2011, 19:32:09 ip
maran grilli on valmistanut yhdessä heinän penan kanssa nagasinappia jota on kahta tulisuusastetta. Hot ja hot hot


Nyt ollaan kyllä ihan väärässä ketjussa, mutta tarttui Tammisillan chilipäivältä tuollainen mukaan. Ei tuo hot hot nyt hiuksia nosta pystyyn, mutta onpahan vaan pirun hyvää sinappia. Äkkiäkös siihen jauheella tuunaa tarvittaessa vaikka kuinka paljon tulisuutta, maku on kuitenkin aivan omaa luokkaansa.

InkRose

Lainaus käyttäjältä: Whili - toukokuu 13, 2011, 21:09:44 ip
Täyteneepä kattella kyseisiä tuotteita jos vastaan tulee.
..Ja toivottavasti maistuu myös sinappi :-\


Jos Tampereen Stockalla on herkkuosasto, niin sieltä saattaisi löytyä. Tosin valmistus menee erissä joten välillä on senkin takia katkoja saatavuudessa. Myös joissakin "paremmissa" lihakaupoissa tms. saattaa löytyä. Yrittävät käsittääkseni asettua "premium"-luokkaan, mikä toki näkyy paitsi hinnassa myös pakkauksessa. Puinen Giftbox maksoi viime talvena 25 euroa. Taitaa kyllä olla nykyään ihan purkeittainkin saatavilla, ja näemmä joissakin Keskon kaupoissakin nykyään. http://www.chefcurlys.fi/ on osoite, toimittavat myös matkahuollolla/postilla jos en pahasti erehdy.

Raimo Rintalihas

Perus jauhettu Cayennenpippuri. Ei yhtään tulisuutta ja tunkkainen maku, joka pilaa joka ruoan. Siis nämä Meiran ja Santamarian...

Soggoth

Lainaus käyttäjältä: InkRose - toukokuu 15, 2011, 00:46:43 ap
Lainaus käyttäjältä: Whili - toukokuu 13, 2011, 21:09:44 ip
Täyteneepä kattella kyseisiä tuotteita jos vastaan tulee.
..Ja toivottavasti maistuu myös sinappi :-\


Jos Tampereen Stockalla on herkkuosasto, niin sieltä saattaisi löytyä. Tosin valmistus menee erissä joten välillä on senkin takia katkoja saatavuudessa. Myös joissakin "paremmissa" lihakaupoissa tms. saattaa löytyä. Yrittävät käsittääkseni asettua "premium"-luokkaan, mikä toki näkyy paitsi hinnassa myös pakkauksessa. Puinen Giftbox maksoi viime talvena 25 euroa. Taitaa kyllä olla nykyään ihan purkeittainkin saatavilla, ja näemmä joissakin Keskon kaupoissakin nykyään. http://www.chefcurlys.fi/ on osoite, toimittavat myös matkahuollolla/postilla jos en pahasti erehdy.


Sait kiinnostumaan tuotteesta sen verran, että täytyy käydä katsomassa Treen stockan valikoima!

InkRose

Kun on tässä kesän mittaan tullut välillä syötyä enemmänkin tuota, niin kyllä se taitaa makeiden sinappien kastiin kuitenkin mennä, tai ainakin savuinen ja normaali (l. gourmet) ovat makeahkoja, mutta kyllä niistä nimenomaan sinappista potkuakin löytyy. Omaan suuhuni tosiaan kyllä sopii hyvin tuollainen pääasiassa pehmeähkö ja ainakin makkaran ja jauhelihapihvien kanssa makeana alkava sinappi.

Äärimmäisiä sinappielämyksiä hakevat etsikööt toisaalta.