toukokuu 14, 2024, 16:12:33 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Fatalii Gourmet JIGSAW Premium chilijauhe

Aloittaja jiipee75, helmikuu 13, 2013, 14:08:26 ip

« edellinen - seuraava »

jiipee75

Sitä maailman tulisinta suomalaista osaamisen tuotosta saa jo ostaakin jauheena.
http://www.fataliigourmet.net/Tuotetiedot#102
Fatalii Gourmet JIGSAW Premium chilijauhe

Fatalii Gourmet JIGSAW on supertulisten chilien uusi hallitsija. Chili on jalostettu usean vuoden aikana maailman tulisimmista lajikkeista ja on ulkomuodostaan päätellen kotoisin suoraan helvetin puutarhasta! Tämä ryppyinen, paholaiskasvoinen hirviö hurmaa kuitenkin ihanalla tuoksullaan ja hedelmäisellä maullaan. Fatalii Gourmet JIGSAW avaa takuuvarmasti tukkoisen nenän ja matkaansaattaa ennenkokemattoman chilielämyksen.

Helvetillisestä tulisuudestaan huolimatta erittäin maukas ja herkullinen chili. Kokeile harkiten ja varovasti kaikkeen ruoanlaittoon.


Siitä tilaukseen ja testaamaan. Makua on kehuttu ja poltetta pitäisi riittää. Toivottavasti tuota saisi jatkossa muualtakin kuin vain nettikaupasta ja lisää tuotteita saisi kehitellä. Eiköhän niitä tule, varmasti maailmallakin kiinnostutaan.

ChiliChillailija

Kyllähän tuon ostaminen houkuttelisi. Onhan tuo Jigsaw taas jotakin "uutta ja erikoista" siinä mielessä, että ensinnäkin pitäisi olla täysin suomalainen tuotos ja toiseksi uusi "maailman tulisin chili". Saattaapi olla, että lähtee jossakin vaiheessa tilaukseen tuollainen putkilo.

Ne ketkä ehtivät aikaisemmin kertokoon makuelämyksistä ja poltteesta lisää.
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

juustohöylä

Suosittelen. Tuoksu upea ja maku herkullinen. Jopa tulisuutta löytyy...

koomikko

Tykkäsin. Hyvä maku ja riittoisaa reilun poltteen vuoksi.

Mä en oo ihan varma, mutta musta tuntuu että jauheena noi chilit on jotenkin miedompia kuin tuoreena tai säilöttynä nestemäiseen muotoon. Haihtuisiko myös osa kapsaisiinista pois kuivatuksen aikana? Esim. fataliin naga-säilyke polttelee kuitenkin jälkeenpäin ajateltuna reilummin.
"Kokemus on sitä että tunnistaa virheensä tehdessään sen uudestaan" - Franklin Jones

Horna

Lainaus käyttäjältä: koomikko - helmikuu 21, 2013, 23:13:29 ip
Tykkäsin. Hyvä maku ja riittoisaa reilun poltteen vuoksi.

Mä en oo ihan varma, mutta musta tuntuu että jauheena noi chilit on jotenkin miedompia kuin tuoreena tai säilöttynä nestemäiseen muotoon. Haihtuisiko myös osa kapsaisiinista pois kuivatuksen aikana? Esim. fataliin naga-säilyke polttelee kuitenkin jälkeenpäin ajateltuna reilummin.


Itse veikkaisin että kyse on enemmänkin miten kuivattuja chilituotteita käyttää ruoan laitossa. Kokeileppa esim. lisätä pataruokaan jo alkuvaiheessa jotain kuivattua chiliä. Tällöin kapsaiinit pääsee leviämään 'kuivatusta osasta'. Näin ihan omien kokemusten kautta - laitoin savukuivattua Aji Cristal rouhetta johonkin lihapataan ja se kyllä sieltä potki kolmen tunnin kuluttua aivan eri tavalla kuin sama määrä suoraan purkista leivän päällä.
"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

unenkuva


Ja kyse on varmaan myös määrästä. Jauheena otettuna siinä ei kovin paljoa chiliä tule. Jos koko tuubissa on 4ml jauhetta. Vetäse kaikki kerralla ja katso polttaako :)

Jahvetti

Hinta on ainakin kohdillaan, 4ml putkilo 7,90€!
Ei tulis ihan heti mieleen ostaa. Toki omat toleranssit on jotain ihan muuta kun monella muulla täällä foorumilla.
Mutta silti, pysyttelen jatkossakin vähän miedommissa lajikkeissa.
P.S.Aika moni on kait ostanut, kun tuote on loppunut.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Nosiseptori

Onko joku tehnyt rinnakkaisvertailua tavalliseen nagajauheeseen? Onko juurikaan aistivaraista eroa tuotteilla? Teelusikallinen on kyllä hyvissä hinnoissaan näin buumin harjulla...

MVa

Lainaus käyttäjältä: Nosiseptori - maaliskuu 11, 2013, 16:57:48 ip
Onko joku tehnyt rinnakkaisvertailua tavalliseen nagajauheeseen? Onko juurikaan aistivaraista eroa tuotteilla? Teelusikallinen on kyllä hyvissä hinnoissaan näin buumin harjulla...

Olen yrittänyt, mutta jostakin syystä Jigsaw maistuu mun mielestäni nagaa miedommalta. Tuntuu ettei se polta läheskään yhtä pahasti ja hätäisesti kuin naga.

Maku on joka tapauksessa erinomainen. Odotin että se olisi ainoastaan tappavan tulinen, mutta maku onkin itse asiassa sangen hedelmäinen eikä läheskään niin tulinen kuin odotin. Tulisuusodotukset saattoivat tietysti olla hieman ylisuuret kaiken hehkutuksen jälkeen.

Hyvin on Jigsaw maistunut. Tilasin heti ensimmäisenä päivänä 4 ml:n putelin ja se alkaa olla jo tyhjä. Silloin hintakin oli vielä edullisempi kun se tuli ihan tavallisessa muoviputkilossa.

jiipee75

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - maaliskuu 10, 2013, 21:29:28 ip
Hinta on ainakin kohdillaan, 4ml putkilo 7,90€!

Tuohan oli vielä halpaa, nyt 12,90e 2+2 ml. Alkaa olemaan kilohinta kohdillaan.