maaliskuu 29, 2024, 14:53:11 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


PI-260567 - (c.baccatum/microcarpum) Bolivia

Aloittaja Aji Inferno, heinäkuu 30, 2004, 17:28:35 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno



Tässä aivan erinomainen puolitulinen baccatum Boliviasta! Itse kasvi on keskikokoinen, helponlainen kasvatettava. Hedelmät Aji Amarilloa hieman muistuttavia, mutta aivan eri makuisia. Maku on samanaikaisesti hyvin makea, mutta myös miellyttävän kirpeä. Voittaa mielestäni paprikat ja useimmat makeat baccatumitkin mennen tullen. Miellyttävää on myös mukana oleva mieto, mutta täysin selvä tulisuus (ehkä luokkaa 2-3). Tämän parempaa naposteltavaa on vaikea kuvitella...  :p

Wiski

Jostain 2007 chilimeetistä jäi tämän siemeniä käteen, ja meinaan nyt 2008 kautena pyöräyttää kasvusäkillisen näitä "vuoden baccatumina".

Volitans

Tuollainen voisi olla erinomainen kulinaarisiin sovelluksiin.

Onkos siinä kuinkakin paksu "nahka" pinnalla?
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Volitans"Tuollainen voisi olla erinomainen kulinaarisiin sovelluksiin.

Onkos siinä kuinkakin paksu "nahka" pinnalla?


En ole moista huomannut... Loistochili, ei muuta! :)

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"
En ole moista huomannut... Loistochili, ei muuta! :)


No jopas :)

Monissa chileissä, erityisesti malaguetassa on paksu kalvo "nahka" päällä, se on ikävä, kun tuoreena syö tai pilkkoo ruokaan, kun "nahan"-suikaleita jää ruokaan.

Rocotot olisivat muuten ihanteellisia, mutta niissä on ne pirullisen kovat siemenet!

Allekirjoittanutta kiinnostaisi kovasti kyseisen lajin kasvatus tulevalla kaudella... Siemeniä kellään?
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Hombre

Tämä Chili vaikuttaa myös minun silmiini mielenkiintoiselta, eli siemeniä saa tarjota tännekin. Näyttääkin olevan Fataliin kokoelmissa, eli täytyy saada tilaus aikaiseksi sinnepäin.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Herra 47

sama täällä jos siemeniä löytyy niin saapi tarjota... on kasvattamisen arvoinen kyllä
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Rinoa-

Näitä sain minäkin chilifestareilla, kiitosta vaan! Kasvamassa on itsellä ja myöskin pikkusiskolla ja -veljellä, jotka aivopesin chilitouhuihin  :D
Chiliyhdistys #480

Hombre

Siemenet itäneet jo pari-kolme viikkoa sitten yht. 4 kpl.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Toni

Mulla on näitä just itämässä, kuulostaa kyllä tosi hyvältä! :)

Kunhan tulee satoa, voin laittaa siemeniä kiertämään.

Herra 47

kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Hombre

Satoa tulee varmaan joskus kesällä, joten kannattaa ehkä kysellä Fataliilta, jos niitä siemeniä haluaa nyt :)
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Herra 47

ei mulla kiire ole... kunhan vain jo etukäteen ilmoittelin  8)

on jo liikaakin taimia... (ja lisää tulossa runsaasti  :brick:  ) eli ei mahtuis tän kauden settiin enää mitenkään
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

timppa

Mitä tämä microcarpum muuten oikein meinaa tässä nimessä? Jokin baccan alalajike? Itse laitoin näitä itämään pari viikkoa sitten.
Ruoka ilman chiliä on teeskentelyä!
ps. kysy siemeniä, löytyy yli 80 eri lajiketta! OTA YHTEYTTÄ SÄHKÖPOSTILLA: sir_timppa@hotmail.com

En lue yksityisviestejä!

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "timppa"Mitä tämä microcarpum muuten oikein meinaa tässä nimessä? Jokin baccan alalajike? Itse laitoin näitä itämään pari viikkoa sitten.


Ei meinaa yhtään mitään, eikä sitä pitäisi oikeastaan edes käyttää. Se on ikivanha synonyymi tietyn näköiselle c.baccatumille, eikä nykyään hyväksytty tieteellinen nimi. Mutta mainio kasvi tämä on! :-)