Paholaisen käärylettä Tammiston Citymarketissa (ent. Jättijaossa) Vantaalla

Aloittaja Aji Inferno, syyskuu 18, 2010, 16:47:19 ip

« edellinen - seuraava »

Ryhis

Eiköhän kokkikoulun Wanhat Jäärät tiedä vähän paremmin, että chili polttaa makuaistin karrelle ja tapaskoa saa ihan kaupasta joten lopettakaa se turkinpippurin viljely!

Opetusohjelma on ihan asiallinen, kun ottaa huomioon, että tuliseen ruokaan erikoistuneita ravintoloita taitaa suomessa olla alta kymmenen..........
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - maaliskuu 20, 2011, 21:01:58 ip
Kyllähän siellä saa paljon turhemmastakin asiasta oppia!
Mekin harjoiteltiin jotain ***vetin rentoutumista pari tuntia viikossa yhden jakson aikana! Voimaelaimiä ja kaikkee, voi tsiisus!!

Meitsi kuorsas joka tunti, kun oli sopivasti safkiksen jälkeen! ;D ;D
Jengi valitti, että ei pystyny mun poraukselta keskittymään! ;D ;D
Syytön mä siihen oon, että mulla on hyvät unenlahjat... ;)


G-sus fakin' kraist!

Me heiteltiin palloa toisillemme ja "avauduttiin".

*koppi* "Joo mä oon Räyhis ja mun mielestä tää on saatanallista MUN AJAN tuhlausta, tykkään Motörheadista ja polkupyöristä. Hep! Jaska! Ota koppi!".

Järkyttävää. Saman ajan olisi voinut olla vaikka töissä, saman totesin myös intissä....
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

PP

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - maaliskuu 20, 2011, 21:07:17 ip
Järkyttävää. Saman ajan olisi voinut olla vaikka töissä, saman totesin myös intissä....


[offtopic]
Intissä on noin 0,02% järjellistä toimintaa. 11 kk palvelusta ja koko ajan oli kiire odottamaan.
[/offtopic]

Mika73

Grillauskauden lähestyessä keväällä.. Saisiko jotain grilliin sopivaa chilijuttua...  :)

Lihamestari

On tulossa!
Ootetaan nyt eka, että saadaan nurtsi ekaks esille! ;D

Pääsiäinen kun on lusittu, niin tulee toi grillikauden avaus.
Ihan ei uutuudet ehdi vapuks, mutta het sen jälkeen...

Lupaan, että ainoa tapa jolla poltetta saa kieleen ei tule olemaan kielen työntäminen grilliin!!! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Miksaa

Mun mielestä siihen he-vi-osaston hyllyltä löytyvään flaikun viereen voisi laittaa lajikekohtaisia, helppoja chilireseptejä.
Vaikka helppo salsa/paholaisenhillo, muutama grilliherkku, chiliöljyt ja -voit yms, että asiakkaat voisivat jo kaupassa tutkia, minkälaisiin ruokiin mikäkin lajike sopisi...

Se jos mikä nostaisi ostokynnystä.

Kuka sitten ne laatii, on asia erikseen... ;)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

Jahvetti

maaliskuu 22, 2011, 16:38:22 ip #246 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 22, 2011, 16:49:29 ip käyttäjältä Jahvetti
Toi on kieltämättä hyvä idea!

Monella vois mielenkiinto herätä kun olis muutamia erityyppisiä reseptejä. Ei välttämättä ole tullut mieleenkään mitään chiliä ostaa, mutta sitten kun näkis kuinka monipuolisesti sitä voi käyttää niin NAPS ;D Uusi harrastaja koukussa.

Se jos mikä LASKISI ostokynnystä. ;)
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Lihamestari

Jep!
Resepteillä helpotetaan sitä valintaa, mutta se mikä koukuttaa varmasti, on että pääsee maistamaan!
Tää on sitä mun jokapäiväistä hommaa! Miten saada asiakkaat ostamaan jotain...

Ja noists chileistä pitäis sit tehdä jotain semmoista, mihin jengi ei yleensä laita chiliä. Hessin hyvä esimerkki sitruunapiirakka ja naga-mansikkahillo.
Yleisesti toi chilihomma menee, että kommentit on jotain luokka "hyi, tulista". Sit kun saa taivutettua maistamaan, niin mieli muuttuu!
Näin olen myynyt usean nagasäilykepurkin! Itse vielä näyttänyt mallia, että ei tähän kuole! ;D

Makunystyröitä hiveleviä makuelämyksiä kun tarjoaa, niin se on menoa sit...

Pitäis jonkun vaan ruveta tätä touhua viemään eteenpäin! Yhdistys, jalosteiden myyjät ja viljeliät löis pikkasen markkinoitiroposia yhteen ja palkais jonkun sujuvasanaisen chilipään, jolla on vielä pikkasen keittäjän vikaa, chilitiedon lisäksi ja tämä sitten kiertelemään kauppoja ja tekemässä tuote-esittelypäiviä.

Ja sitten jaetaan fiksusti ne esittelypäivät, kesällä-syksy mennänä tuorekamalla ja talvi-kevät jalosteilla. Kaikki osallistuja saavat hyötyä!!
Ja tätä kun tekee pitkäjänteisesti, useita päiviä vuodessa, niin tulosta syntyy varmasi! Pari, kolme päivää siellä täällä/vuosi, niin se on vaan hukkan heitettyä rahaa...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Lihamestari

Tänä viikonloppuna ei sitten ole valitettavasti lihaversioita paholaisen kääryleistä tarjolla! Sorry! :(
Pidetään viikko taukoa...
Ens viikolla, avajaisissa on sitten koko sarja tiskissä!

Tiskiin tehtiin tosin Paholaisen lohitaskua. :)

Sen verta on omat toleranssit noussu, että totesin massaa maistaessa, että mun lounaalla syömä kinkkukiusauskin on ollut tällä viikolla tulisempaa!! ;D
Tosin potkii se silti, jos ei ole noita tulisimpia tottunut syömään...

Chilinä on Fataliin savunaga!
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

chilihardhead.fi

maaliskuu 31, 2011, 17:22:53 ip #249 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 31, 2011, 17:26:52 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Toi toleranssien nousu hankaloittaa aika paljon ruuan valmistusta toisille.
Pitäis ajoissa tajuta mittailla tarkemmin paljonko mitäkin laittaa.
Mä olen tässä väliin kuullu likalta, että vähempikin vois riittää, kun olen menny  tokasemaan etten maistanut nagaa kastikkeesta.
Tyttö kyllä eilen lusikoi eilen mureketaikinaan löylyä, eikä itsekkään sitä maistanut, niin voipi olla parempi ostella sen yökylään tulevaa kaveria varten jotain einesruokaa, ettei ihan syömättä joudu olemaan 8)
Sun toleranssien noususta vaan joutuu kärsimään vähän laajempi poppoo ;D
Kohta saa lukea uutisia Vantaan ylikuormitetusta viemäriverkosta

Lisäyksenä vielä että, toi jauheen käyttö sentään helpottanee asiaa, saa kumminkin tasaisemmin pidettyä tulisuuden kuin tuoreella, niissä kun saattaa olla isojakin eroja
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Lihamestari

Mulla on onneks koehenkilöinä noita hieman maltillisemmin chiliä nauttivia yksilöitä! Onneksi!
Nää jos kiljuen juoksee maitopurkille, niin tiedän, että chiliä on ainakin tarpeeksi! :)

Ja sit jos polttelee mun suuta, tiedän että sitä on liikaa... ;D ;D

Johonkin siihen välimaastoon sitten pitäis osua!

Onneks työtä helpottaa se, että tiedän mitä aikaisempiin massoihin on mennyt grammaa/kilo, niin siitä on hyvä lähteä sitten soveltamaan...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

hessi

Mitäs lihamestarilla olisi tarjolla tiskillä ens perjantaina, siis 8.4 ?
Kun tulen tuonne messuille voisin illalla messujen jälkeen ehtiä kauppaan, riippuen kyllä
mihin asti teillä lihatiski on aukia ?

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

mohla

Suunnittelin myös ensi viikolla visiittiä Jättijakoon, kun koko viikon kulkee Lahdesta Helsinkiin töihin. Tarvii tulla tsekkaamaan antimet. =)

Lihamestari

Tällä viikolla mentiin tulettomalla teemalla, mutta ensi viikolla ei! ;D
Paholaisen possukääryle, sekä se orginaali nautaversio on lihatiskissä!
Cristallikanaa löytyy broilerien joukosta ja Paholaisen lohitasku on kalapuolella, jos kalamestari sen tiskiin sallii!
Tilauksestahan noita saa varmasti, ensi viikko on senverta arpapeliä, että ei voi oikein tavaroiden riittämistä ennustaa!

Meinaan kuitenkin varautua siihen tosiasiaan, että kaupassa saattaa käydä muutama asiakas avajaisten takia! ;D
Nyt alkaakin olemaan viimeisiä hetkiä maistela näitä! Kesällä menään grilliin sopivalla kamalla ja nää uuni/pannukamat jää kesätauolle tossa vapun jälkeen...

Mutta älkää huolehtiko, nagatonta kesää ei ole tulossa! ;)
Meinaan suorittaa näitten erittäin tulisten tuotteiden nimeämisen siten, että tuotteen nimen eteen tulee aina sana "Paholaisen", niin ei jää epäselväksi, missä mennään... ;D

Jos olette tuolla laitoksess piipahtamassa, niin tulkaa rohkeasti morjestamaan! Saattaa olla hippasen kiire, niin menen aika vauhtia siellä tiskin takana...
Taisin olla tonteilla lähes joka päivä klo 6-14(tosin päivät saattaa venyä)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Mika73

Lohi oli hyvää  :)

Mielenkiinnolla odotelen millainen tuo nautaversio kääryleestä on, se on vielä testaamatta.

Lihamestari

Hyvä ,että maistui! :)

Nauta on hyvää myöskin, ainoa huono puoli siinä on sen hinta! :(
Naudan filee on aivan törkeässä hinnassa nykyisin!
Pitäs varmaan jossain vaiheessa testata sen tekemistä sisäpaistista, niin sais hinna puolitettua...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Mika73

Onkohan tullut nautittua liikaa paholaisesta..

Viitaten viimeöiseen uneen, jossa joku henkilö halusi minun laittavan neljä palasta kiinni johonkin pentagrammiin.. Viimeistä palaa, kun en laittanut, niin tämä hermostui.. 3/4 oli paikallaan..  ;D

Nautakääryle on viimeinen testaamaton tuote... Mitähän tämän jälkeen tapahtuu...

Lihamestarihan sanoi, että siitä saa maksaa kovan hinnan...  ;D

Pyöritään kesällä koko porukka vartaassa ja Juha sivelee Nagaa pintaan  :D



InkRose

Jos tällee kuukauden varoitusajalla tilailee jotain grillimätön ulkopuolelta niin saiskohan vapun jälkeen sit vielä? Ajattelin että jos varpajaisiin vähän jotain koittais toteuttaa, ainakin AC-kanaa tahtoisin maistaa ja maistattaa. Pitää vaan kattoa et millä porukalla ollaan. Tällä hetkellä suunnitelmassa siis la 7.5. itse kinkereiden päiväksi. Toki myös jotain grillissä käristeltävää pitää hommata. Ehkä oman pensaan Aji Cristalit täyttää myös tai jotain. ;D

Lihamestari

Mites se meneekään se sanonta Paholaisesta ja pikkurillistä! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: InkRose - huhtikuu 04, 2011, 12:46:41 ip
Jos tällee kuukauden varoitusajalla tilailee jotain grillimätön ulkopuolelta niin saiskohan vapun jälkeen sit vielä? Ajattelin että jos varpajaisiin vähän jotain koittais toteuttaa, ainakin AC-kanaa tahtoisin maistaa ja maistattaa. Pitää vaan kattoa et millä porukalla ollaan. Tällä hetkellä suunnitelmassa siis la 7.5. itse kinkereiden päiväksi. Toki myös jotain grillissä käristeltävää pitää hommata. Ehkä oman pensaan Aji Cristalit täyttää myös tai jotain. ;D
Onnistuu! :)
Tuleeks kuljetuksen kera?
Täytyy selvittää Faijalta sen aikataulu, mut tonteilla se on aika varmasti. Saapumispäivä on se kysymysmerkki.
Mut jos mutsi tulee perästä, niin mä voin laittaa sen mukana, kun se tullee junalla kausalaan, mistä se sit noudetaan...

Ja kaikkeahan saa tilauksesta, vaikka juhannuksena, palveleva ruokakauppa kun ollaan! Joulukinkku on hyvä esimerkki, näitä on jussiks tilattu ja ostettu! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn