toukokuu 12, 2024, 13:57:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Iltoja kaikille

Aloittaja ChiliTard, huhtikuu 04, 2014, 22:34:14 ip

« edellinen - seuraava »

ChiliTard

Tervehdys kaikille täältä Porin suunnalta.

Olen semmonen laiskanpulskea, ruma pitkätukka, jolle ikää on kerääntynyt vähän reilut 30 vuotta. Chilin kasvatuksessa olen noobi, toista kautta aloittelen - parin annuumin talvehtiminen sai sormet syyhyämään lisäkasvatettavaa. Tämän vuoden taimet olenkin jo melkein kaikki onnistunut tappamaan :-[

Muita harrastuksia löytyy lähinnä musiikin ja pelaamisen saralta, sekä tietysti kaikenlaisten sähkötoimisten laitteiden virittäminen on lähellä sydäntäni. Sekä tietysti tapan taimia minkä kerkeän, ei ehkä hyvä ominaisuus mutta jonkun sekin likanen duuni on tehtävä..

narttu

Tere tulemas joukkohon tummaan. ;) On täällä muitakin taimien tappajia, me including  :-[ .
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

0lli

Tervetuloa! Foorumia selaillessa löytää hyviä ohjeita :)  Onnea kauden 2014 kasvatuksiin!
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Miquel

Tervetuloa! Eiköhän yksi foorumilla vietetty kausi riitä tietojen kartuttamiseen siinämäärin että sinustakin vielä puutarhuri syntyy.  :D
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Toby

Päivää vaan ja tervetuloa!
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

NPhoBiaz


TriPatti

Tervehdys,

Itse olen vajaan vuoden viettänyt aikaa taustalla porukan toimintaa seuratessa sekä tietoa kerätessä. Itsellä on ensimmäinen harjoittelukausi Järvenpäässä lähtenyt käyntiin. Itse sain vasta siemeneni maaliskuun alussa multiin lukuunottamatta harjoitteluidätystä marraskuulta, josta jäänyt vajaa kymmenen kasvia ruukkuihin. Sirkoille nousi noin puolet kylvetyistä siemenistä. Tälle kaudelle olen istuttanut seuraavia lajikkeita:

Chilaca l. Pasilla bajio
Congo
Naga
Aji cristal
Congo
Bonda ma Jacques
Trinidad Moruga scorpion
Berbere
Black naga
Murupi amarelo
Tepin Tikal Guatemala
Peruvian white habanero
Aji gusanito l.Caterpillar
Habanero (Kaupan Aji Umba?)
Madame Jeannette
Rawit
Prairie Fire
Jokunen muukin

Suurin osa siemenistä on peräisin viime vuoden Ruoka Lauantai -tilaisuudesta Keravan Kirjastosta, jossa Bluesman(kiitokset) jakoi auliisti näytteitä matkaani. Lisäksi syksyllä otin talvehtimaan muutaman Rocoton (kiitos PP), mutta kirvat veivät kyseiset yksilöt. Rocotoja olisin kelpuuttanut amppeleihin muutaman ensi kesäksi, mutta liikkeellelähtö kauden kanssa meni valitettavan pitkäksi.
Tulevana kesänä tarkoitus on suosia kasvualustana pääosin multaa ja turvetta, mutta vanhana akvaristina löytyy myös muutama pumppu, joiden kanssa voisin treenailla hydroilua.

Asumme rintamamiestalossa, jossa on jyrkähkö rinnetontti. Pengertämättä ei kasvarille ole oikein suotuisaa paikkaa pihassa - varsinkaan valoisilla paikoilla. Suojainen piha kuitenkin on ja hyviä kasvupaikkoja on tarjolla seinustoilla.

hartson

itsellä on kaktus selvinnyt erittäin hyvin. tervetuloa :D

Toby

No tervetuloa nyt tuolle Tripatillekin :D
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.