huhtikuu 20, 2024, 02:01:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


vaasan chilitapaaminen 29.7.2006

Aloittaja Pertsa, toukokuu 26, 2006, 15:06:56 ip

« edellinen - seuraava »

Tupakka

Kuinkas paljon tässä on nyt suunniteltu sitä ohjelmaa?? Meinaan kun kerran 12.00 - Seuraavan päivän aamu on siellä tarkoitus viettää...

Klo 12 varmaan yritetään tutustua ja yrittää löytää jokaiselle tämän foorumin nimimerkille omistaja. Olisiko muuten hyvä idea läppästä joku lappu paitaan tai muualle kehoon, jossa lukisi vaikka mun tapauksessa tupakka?

Millastas safkaa sinne ollaan tuomassa? Mää meinasin muuten tuoda sitten kokkiäidin paikalle, niin saas nähä mitä se taikoo. Kuinkas paljon muita ammatiltaan tai muuten vaan elämäntavaltaan kokkeja sinne on tulossa?

Entäs kuinka paljon meinas porukat tuoda alkomahooli-pohjaisia juomia? Meinaan vaan, että kuinka huppelissa olevia ihmisiä saa siellä sitten nähä?


Niin ja mites tätä tapaamista on sitten suunniteltu käytännössä? Ollaanko siellä vaan nurmella piknik-pöytien ääressä, vai meinaako joku rakentaa itselleen(ja muille) jonkun huvimajan tai kojun?
Joo.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "tupakka"Kuinkas paljon tässä on nyt suunniteltu sitä ohjelmaa?? Meinaan kun kerran 12.00 - Seuraavan päivän aamu on siellä tarkoitus viettää...

Klo 12 varmaan yritetään tutustua ja yrittää löytää jokaiselle tämän foorumin nimimerkille omistaja. Olisiko muuten hyvä idea läppästä joku lappu paitaan tai muualle kehoon, jossa lukisi vaikka mun tapauksessa tupakka?

Millastas safkaa sinne ollaan tuomassa? Mää meinasin muuten tuoda sitten kokkiäidin paikalle, niin saas nähä mitä se taikoo. Kuinkas paljon muita ammatiltaan tai muuten vaan elämäntavaltaan kokkeja sinne on tulossa?

Entäs kuinka paljon meinas porukat tuoda alkomahooli-pohjaisia juomia? Meinaan vaan, että kuinka huppelissa olevia ihmisiä saa siellä sitten nähä?


Niin ja mites tätä tapaamista on sitten suunniteltu käytännössä? Ollaanko siellä vaan nurmella piknik-pöytien ääressä, vai meinaako joku rakentaa itselleen(ja muille) jonkun huvimajan tai kojun?

ohjelmaa ei olla tarkemmin suunniteltu, mutta aluksi onkin mielenkiintoista löytää täällä pyöriville nickeille omistaja, itse voin kanssa nimilapun.tms rintaan laittaa(saa soveltaa). kokeista tiedän sen verran että olen mainostanut miittiä myös kokkiyhdistyksellemme(http://www.kokki.cc/)ja itsekin saman ammatin omaava olen. kotikokkeja ja ruoanlaittoa harrastavia kuitenkin(toivottavasti) piisaa runsaasti. noista alkomahooleista sen verran että itse pyrin ajoittamaan nautiskelun myöhemmälle iltaan,  koska tuleehan sinne myös"ihan muuten vaan"ihmisiä katsomaan mistä oikein on kyse, enkä usko että on soveliasta aloittaa ryyppäjäisiä heti aamusta..sekoitetaan pää ihan vaan endorfiineilla päivällä :twisted:
pöydistä sen verran että pyrin järjestämään paikalle edes pari pöytää mutta jääköön jokaisen omalle tunnolle missä haluaa istua, nurmikkoa kuitenkin on. syötävät ja tarjottavat jokainen hommatkoon paikalle itse, ison wokkipannun ja pallogrillin paikalle saan, ovat kuumana kokoajan. ainakin tällähetkellä hietskussa(siinä kohtaa mihin miitin suunnittelin pidettäväksi)on esiintymislava jossa voidaan maistiasia yms härveleitä esillä pitää....
uskon ja tiedän että saamme aikaan vallan loistavan chilitapaamisen jossa kaikki viihtyvät, ja josta puhutaan lämmöllä jälkeenpäin!
Meillä määrää Nainen!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "pasteija"Tässä huomasin, että 29.7 sattuu olemaan lauantai, joten pääsen tulemaan ellei muuta ilmaannu(sain äidin ajamaan autoa).

EDIT: Muuten täällä Uudessakaupungissa pertsa on eräänlainen munkki(oli pakko sanoa).


siis säkä vai hillomunkki?
:D
Meillä määrää Nainen!

Pasteija

Lainaus käyttäjältä: "pertsa"
Lainaus käyttäjältä: "pasteija"Tässä huomasin, että 29.7 sattuu olemaan lauantai, joten pääsen tulemaan ellei muuta ilmaannu(sain äidin ajamaan autoa).

EDIT: Muuten täällä Uudessakaupungissa pertsa on eräänlainen munkki(oli pakko sanoa).


siis säkä vai hillomunkki?
:D



Siis semmoinen missä on sokerikuorrute ja hilloa sisällä(vadelma).
Kyllä näin on.

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "pasteija"
Lainaus käyttäjältä: "pertsa"
Lainaus käyttäjältä: "pasteija"Tässä huomasin, että 29.7 sattuu olemaan lauantai, joten pääsen tulemaan ellei muuta ilmaannu(sain äidin ajamaan autoa).

EDIT: Muuten täällä Uudessakaupungissa pertsa on eräänlainen munkki(oli pakko sanoa).


siis säkä vai hillomunkki?
:D



Siis semmoinen missä on sokerikuorrute ja hilloa sisällä(vadelma).


Ai muute, että rakastan Berlareita!!

Olen syönyt niitä niin paljon, että erotan kevyesti eri valmistajien berliinit.

Toisissa on liian kiinteä taikina. Toisissa se on taas aivan liian huokoinen. Liian kiinteä taikina tuntuu kuivalta ja kovalta, kun taas liian huokoinen taikina menee lyttyyn hipaisusta eikä munkissa ole mitään syötävää.  Taikinan pitää olla sopivan huokoinen, niin se on hyvä.

Sitten monissa on hillo pursutettu sisään sivusta.. näin hillo jää munkin sivuun ja nautinto häiriintyy. Toinen hillo-ongelma on se, että jos hillo on pursutettu pohjasta, saattavat hillot tulla syliin kun haukkaisee. Hillo pitää pursuttaa sisään päältä. Siten jopa reiänkin saa piiloon peittämällä sen sokerikuorrutteella.

Ja sitten sokerikuorrutteesta... Joskus sokerikuorrute tuntuu olevan lämpötilasta riippuen liian pehmeää, joten se leviää joka paikkaan, eikä pysy munkin päällä syödessä. Sitten joskus taas kuorrute on liian kovaa. Niin kovaa, että se saattaa haljeta syödessä niin, että lähes koko kuorrute saattaa irrota munkin päältä.. ja lattialtahan sitä ei ole kivaa syödä. Kuorrutteen pitää olla kovapintainen, jotta se pysyy kasassa syödessä, mutta kuitenkin hieman pehmoinen pinnan alta, jottei se halkelisi ja muruttuisi pois.

Eli yhteenveto täydellisestä berliininmunkista(jota en ole vielä koskaan tavannut):
-Sopivan huokoinen taikina.
-Hillo keskellä ja päältä pursutettu.
-Sokerikuorrute pinnalta kova, mutta alta tahnamainen.
Joo.

Pasteija

Lainaus käyttäjältä: "tupakka"
Lainaus käyttäjältä: "pasteija"
Lainaus käyttäjältä: "pertsa"
Lainaus käyttäjältä: "pasteija"Tässä huomasin, että 29.7 sattuu olemaan lauantai, joten pääsen tulemaan ellei muuta ilmaannu(sain äidin ajamaan autoa).

EDIT: Muuten täällä Uudessakaupungissa pertsa on eräänlainen munkki(oli pakko sanoa).


siis säkä vai hillomunkki?
:D



Siis semmoinen missä on sokerikuorrute ja hilloa sisällä(vadelma).


Ai muute, että rakastan Berlareita!!

Olen syönyt niitä niin paljon, että erotan kevyesti eri valmistajien berliinit.

Toisissa on liian kiinteä taikina. Toisissa se on taas aivan liian huokoinen. Liian kiinteä taikina tuntuu kuivalta ja kovalta, kun taas liian huokoinen taikina menee lyttyyn hipaisusta eikä munkissa ole mitään syötävää.  Taikinan pitää olla sopivan huokoinen, niin se on hyvä.

Sitten monissa on hillo pursutettu sisään sivusta.. näin hillo jää munkin sivuun ja nautinto häiriintyy. Toinen hillo-ongelma on se, että jos hillo on pursutettu pohjasta, saattavat hillot tulla syliin kun haukkaisee. Hillo pitää pursuttaa sisään päältä. Siten jopa reiänkin saa piiloon peittämällä sen sokerikuorrutteella.

Ja sitten sokerikuorrutteesta... Joskus sokerikuorrute tuntuu olevan lämpötilasta riippuen liian pehmeää, joten se leviää joka paikkaan, eikä pysy munkin päällä syödessä. Sitten joskus taas kuorrute on liian kovaa. Niin kovaa, että se saattaa haljeta syödessä niin, että lähes koko kuorrute saattaa irrota munkin päältä.. ja lattialtahan sitä ei ole kivaa syödä. Kuorrutteen pitää olla kovapintainen, jotta se pysyy kasassa syödessä, mutta kuitenkin hieman pehmoinen pinnan alta, jottei se halkelisi ja muruttuisi pois.

Eli yhteenveto täydellisestä berliininmunkista(jota en ole vielä koskaan tavannut):
-Sopivan huokoinen taikina.
-Hillo keskellä ja päältä pursutettu.
-Sokerikuorrute pinnalta kova, mutta alta tahnamainen.



Aikamoista asiantuntemusta :D Itse olen pertsafani. Berliininmukki ei maistu mieleen. Lailan leivässä tehty painaa aika paljon, eikä esim. Euromarketista ostettu paina melkein yhtään.


EDIT: Selvennys pertsa(Ukilainen?) on eri asia kuin piispanmunkki(turkulainen?), tai niin luulisin.
Kyllä näin on.

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "tupakka"Joskus sokerikuorrute tuntuu olevan lämpötilasta riippuen liian pehmeää, joten se leviää joka paikkaan, eikä pysy munkin päällä syödessä.


Tarkoitin siis lämpötilasta riippumatta. Eli siis kuorrute on kylmässä tai kuumassa pehmeä.

Lainaus käyttäjältä: "pasteija"Aikamoista asiantuntemusta Very Happy Itse olen pertsafani. Berliininmukki ei maistu mieleen. Lailan leivässä tehty painaa aika paljon, eikä esim. Euromarketista ostettu paina melkein yhtään.


Kiitos kiitos...

Ja vaikka minä fanitan munkkeja niin, kyllä minä arvostan pertsaakin..

Ja niin.. onhan munkin keveydestä hyötyäkin joissain tapauksissa. Jos munkkeja myydään kilohintaan meinaan...
Joo.

Poppamies Tuliliemi

Juukeli, kuulostaa hyvalta tuo miitin ohjelma :P

Helkutti vaan kun paasen vasta 1.8. takasin suomeen... Tulee kesa vietettya taalla montrealissa.

Mutta kirjotelkaa juttuja miitista, ja kuvia kans!

Nii, ja noista lehtijutuista jos skannit sais niin mieluusti lukisin  :)
"In sudore vultus tui vesceris pane"

Arcane

Mulla taas selvisi että juuri tuona päivänä, kun miitti pidetään, meikä vissiin matkustaa Belgiaan. Voi himpsutti. Pitäkäähän hauskaa siellä!

Pertsa

voi kökkö pojat(ja tytöt)ei hätää, tapaamisia tullaan vielä varmasti järjestämään ympäri suomenmaan ja kuviahan niissä otetaan, muistoksi ja muiden kahteltavaksi.
hianoo muuten että modet laitto oman topicin näille tapaamisille, kiitos!!
Meillä määrää Nainen!

cornell

Valitettavasti pitää passata tällä kertaa... damned, olin jo alkanut toleranssia nostaa... hengessä mukana... pitäkää hauskaa :D
¨käynks mä usein täällä?¨

calm

Onkos miittiin Oulusta menijöitä? Ei viitsisi kyllä millään yksinkään ajella enää enempää, tulee kilometrejä kuukauden sisään varmaan lähemmäs viitisen tuhatta jo muutenkin..

Anonymous

Tarvitaanko Helsingin suunnalta kyytiä Vaasaan? Pieneen autooni mahtuisi kolmen chilipään seurue mukaan...

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"Tarvitaanko Helsingin suunnalta kyytiä Vaasaan? Pieneen autooni mahtuisi kolmen chilipään seurue mukaan...


Äskeinen kirjoittaja olin siis minä... ;)

Tupakka

Eipä ole tullut niitä luvattuja infoja tästä tapaamisesta infernoon...

Mutta ei se ainakaan minua haittaa meinaan tästä ketjusta saa kyllä kaiken tarvittavan selville. Ja eihän tässä ole enää kuin vajaa viikko muutenkaan niin eipä ainakaan minun puolestani tarvitsisi mitään tietoja väsäillä.
Joo.

Aji Inferno

Millaiset telttailu- tms. mahikset siellä mahtaa olla..?

Laitan kohta Infernoon lyhyen perustietoiskun tapahtumasta linkiksi - lisätiedot, kartat, yms. tervetulleita!

T.

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"Millaiset telttailu- tms. mahikset siellä mahtaa olla..?

Laitan kohta Infernoon lyhyen perustietoiskun tapahtumasta linkiksi - lisätiedot, kartat, yms. tervetulleita!

T.


No siinä on semmonen kun top camping siinä aika lähellä hietasaarta. Sinne ollaan me menossa mökkiin.

Kysy nikeltä(nikke) alennuksia. Me saimme.

EDIT:

Meinasko joku tuoda paljonkin maitoa/leipää tms. poltetta helpottamaan, vai ajattelitteko vaan sitten kestää sen?

Niin ja kuinka paljon luulette(pertsa erityisesti), että tapaamiseen tulee ns. ulkopuolisia eli sellaisia, jotka eivät ole täältä foorumilta ja ovat kuulleet tapaamisesta lehdessä tjsp? Jos ei kuitenkaan omaisia lasketa.
Joo.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "tupakka"
Lainaus käyttäjältä: "thietavu"Millaiset telttailu- tms. mahikset siellä mahtaa olla..?

Laitan kohta Infernoon lyhyen perustietoiskun tapahtumasta linkiksi - lisätiedot, kartat, yms. tervetulleita!

T.


No siinä on semmonen kun top camping siinä aika lähellä hietasaarta. Sinne ollaan me menossa mökkiin.

Kysy nikeltä(nikke) alennuksia. Me saimme.

EDIT:

Meinasko joku tuoda paljonkin maitoa/leipää tms. poltetta helpottamaan, vai ajattelitteko vaan sitten kestää sen?

Niin ja kuinka paljon luulette(pertsa erityisesti), että tapaamiseen tulee ns. ulkopuolisia eli sellaisia, jotka eivät ole täältä foorumilta ja ovat kuulleet tapaamisesta lehdessä tjsp? Jos ei kuitenkaan omaisia lasketa.


wokkipannu olisi ollut sitä halavatun isoa festarikokoa, valitan. ite ajattelin ottaa ainaki muutaman litran jogurttia ja saman verran maitoa+illaksi mallasvaahtosammuttimia. aika lähellä hietskua on siwa josta saa haettua ensiapua tarpeen tullen. noista ulkopuolisista on vaikea sanoa mutta kait sinne joku eksyy tuon lehtijutunki perusteella. pistän tänne illalla kartan, jollei joku saa hyvää kaupunkikarttaa ennen sitä linkitettyä. tuosta grillistä, on mallia pallo. otan pari säkkiä hiiliä mukaan niin saa pitää kituvaa hiillosta kokoajan päällä(hiililahjoitukset tervetulleita :wink: )
ottakaa niitä vilttejä ja kylmälaukkuja mahdollisuuksien mukaan matkaan, uskon että tarvetta löytyy!
tuo top camping on kyllä hyvä leirintä alue ja on kävelymatkan päässä+kohtuuhintainen.
lauantaina nähdään!!!
Meillä määrää Nainen!

Wiski

Nyt tarttee pitää peukkuja pystyssä, että kasvarissa ehtis kypsyä edes jotain siemenvaihtareita varten! Marjat kun on vielä varsin vihreinä :(

Pertsa

kartta



tämmösiä laitan muutamaan tiekylttiin






jotka opastavat tänne

Meillä määrää Nainen!