huhtikuu 16, 2024, 06:55:08 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilifoorumi.fi

Aloittaja Janne, helmikuu 02, 2009, 14:54:39 ip

« edellinen - seuraava »

Ryhis

Aji Inferno on jälleen ulalla mistä puhutaan, onneksi kuitenkin futisforum saatiin keskusteluun mukaan, enää ei puutu kuin p-korea (kirjoitettu loukkausmielessä pienellä, modet huom!) ja jumalainen facebook.

Päivän poistetut viestit eivät ole mitään vittuilua, eivätkä todellakaan foorumin vasta-alkajille suunnattua. Kumma juttu muuten, että modet saavat vittuilla ihan oikeille vasta-alkajille ja saattaa heitä naurunalaisiksi useassa viestissä, mutta jos räyhäpetteri laittaa facepalm-meemin vastaukseksi ehdotukseen vetää fazun sinistä chilin kanssa "Chilisuklaa"-ketjussa, niin johan on helvetti irti.

Yhtä lailla on idioottimaista varoitella chiliöljyn botuliinivaaroista, SIIS VITTU jos kroppa ei kestä, ei pidä kokeilla. Kaikki sairaat voivat mennä HYKSiin nauttimaan haaleaa vettä, on taatusti turvallista ja nolla kaloria.

Hunajassa on oikein varoitusteksti botuliinista ja kielto olla antamatta sitä alle 1-vuotiaille, pitääkö seuraavaksi kieltää kaikki foorumin hunajaa sisältävät reseptit, etteivät huutolaispojan eväillä kasvaneet astmaattiset keskoset vain vetäisi femmoja?

Moderointi voi minun puolesta olla tiukempaakin, mutta jonkinlainen YHTEINEN LINJA pitää kyllä löytyä, nyt mennään ihan mutufiilistelyllä. Modeista tulee ihan mieleen Fazer-Amican ammatillisesti kyvyttömät pikkukympit.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Ryhis

Ja aivan kuten olettaa saattoikin, moderaattorit ovat sormi perseessä ja puskissa piilossa. Toiminta siis jatkuu samanlaisena, ensin joku poistaa pari viestiä - ilmoittamatta - ja sitten tungetaan pää pensaaseen ja toivotaan, ettei kukaan huomaa.

Olisi muutenkin kiva tietää keillä kaikilla on moderaattorin oikeudet, vaikuttaa siltä että aktiivisia "modeja" on vain pari kappaletta, lopuille oikeudet on ilmeisesti annettu jonkun hyväveli-systeemin perusteella. Salakähmäistä. Ainoastaan Jaolsten jättää jonkinlaisen ilmoituksen kuka ja miksi on poistanut viestin. Ilmeisesti muut moderaattorit eivät yksinkertaisesti kehtaa tunnustaa poistavansa sellaisia viestejä jotka eivät varsinaisesti riko mitään lakia tai foorumin sääntöjä, mutta jotka koetaan omien henkilökohtaisten arvojen vastaisiksi. Tällainen toiminta ei ole moderointia vaan mielivaltaisuutta.

Minulla on oikeus sanoa oma mielipiteeni asioista, se että tämä mielipide on jonkun toisen mielestä "vittumainen" tai "kyyninen" tai "ilkeä" ei tee siitä väärää ja siten sitä ei voida myöskään "moderoida".

Olisi kiva saada moderaattoreilta, muilta kuin Jaolstenilta, vastaus minkä takia foorumin moderointi ei noudata yhteistä linjaa, vaan pikemminkin kuvastaa yksittäisten henkilöiden mielialoja. Nykyisellä meiningillä, puskista ampulla, toiminta ei voi jatkua. En myöskään tahdo vastausta jossa näennäisfilosofisesti puhutaan "aikojen muuttumisesta" tai foorumin vertaamista P-Koreaan. Moderointi ei toimi, sen toiminta on häilyvää ja salakähmäistä ja enimmäkseen minua vastaan suunnattua.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Kärsä Babar

En ole taas ihan perillä mistä nyt tulee, mutta onko tullut mieleen että jos vika ei olekkaan moderoinnissa?
Jos jotain tekstejäsi tai viestejäsi on poistettu niin olisko niissä ollut taas jotain muihin kohdistettua vittuilua?

En osaa muiden moderointi linjasta sanoa mutta itse menen tällä linjalla:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7840.0
Eli sääntöjen mukaan.

Itse poistan sääntöjenvastaiset viestit yleensä kokonaan. Enkä rupea siitä ennakkoon kenellekkään ilmoittamaan. Jos on aikaa, saatan siitä jälkeempäin ilmoittaa ettei sama toistuisi.
Itselle on yksi lysti kuka niitä sääntöjä rikkoo. Poistan vastaan tulevat sääntöjä rikkoneet viestit riippumatta siitä, kuka ne on kirjoittanut.

Vaikka kuinka täällä medän moderointia arvostelee, niin sillä ei saa nyt eikä tulevaisuudessa mitään erityisoikeutta rikkoa yhteisiä sääntöjä.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

jaolsten

elokuu 13, 2012, 13:32:53 ip #183 Viimeisin muokkaus: elokuu 13, 2012, 13:39:07 ip käyttäjältä jaolsten
Tarttee itsekin hämmentää tätä tulista soppaa.

Yhteinen moderointilinja on mahdottomuus, vaikka ylläpitäjiä olisi vain yksi kappale. Oikeudenjakaminen vaihtelee itselläkin hyvin paljon päivien mukaan. Yleensä nähdessäni kyseenalaisia kirjoituksia, tutkin hieman tarkemmin foorumin senhetkisiä fiiliksiä. Siten ehkä vältän joitain extemporee-moderointeja, joita muuten joukon tuoreimmalle oikeudenjakajalle tulisi useammin.

Mielestäni olisi herkullista ajatella kaikki foorumin ylläpitäjät "yhdeksi ylläpitäjäksi". Oikeasti yhden henkilön moderoimalla foorumilla voisi paljon jäädä näkemättä ja moderoimatta, mutta useamman valvovan silmän alla "yhteinen linja" on tiukempi. Mutta erilaisiahan me oikeastikin ollaan, ja hyvä niin. Pari kertaa olen lukenut jo aiheen läpi ja vasta myöhemmin huomannut, että aiheesta on toinen ylläpitäjä käynyt viestejä poistamassa. Silloin mielestäni ylläpito on toiminut hyvin, koska aihe on käynyt "tuplafiltterin" läpi.

Foorumin sääntöjen lisäksi pidän erityisen tarkasti silmällä foorumin pitämistä toimivana. Kaikki se kallisarvoinen informaatio häviää salamana, jos meininki menee pelkäksi nollapostaamiseksi. Viime päivinä liuta asiaketjuja ja päiväkirjoja on joutunut melkoisen hyökkäyksen kohteeksi ja olen tästä asianosaisille myös huomautellut. Jos tekee mieli kartuttaa viestimäärää, niin:
1. Kuuntele Eläkeläisten koko tuotannon ja ilmoita asiasta mahdollisimman yksityiskohtaisesti "Now playing-topic"-ketjuun.
2. Pura itseäsi muualla Muut harrastukset ja elämän- osiolla
3. Puhdista sydämesi omassa kasvatuspäiväkirjassa. (Toim. huom. tyhjät viestit moderoin kyllä pois tuoltakin)
4. Vapauta sisäinen Hemingwaysi omaan esittelyosioosi

Foorumin huumori ja tietty sanavapaus pitää silti pysyä edelleen! Varovainen vittuilukin on usein paikallaan ja hitsaa yhteisöä yhtenäisemmäksi pitkällä juoksulla. Kuitenkin, jos yksikin moderaattori näkee kirjoituksessa loukkaavaa tai foorumin sääntöjen vastaista, voi hän asian poistaa ja se on sen jälkeen ylläpitäjien yhteinen kanta. Toki aloittelijoiden kanssa voitaisiin lähteä useammin hieman hellävaraisemmin liikkeelle, ettei foorumi-innostus katkeisi ekaan tyhmään kysymykseen aloittelijoiden osiolla. Toisaalta joihinkin sähköjäniksiin ei suora vittuilukaan tehoa.  ;D

Kaikki ollaan erilaisia ja kukin tahollaan lutuisia. Ryhmähali!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Aji Inferno

Samalla linjalla mennään kuin foorumin alusta asti jo noin 12 vuotta. Säännöt voi foorumilta lukea - myös sen, että loppukädessä modeilla on tietty harkintaansa perustuva mielivaltaoikeus toimia parhaaksi katsomillaan tavoilla. Kyseessä on, kuten ennenkin todettu, aikoinaan tietylle ajatus- ja fiilispohjalle rakennettu yhteisö, jolla on tietyt arvonsa. Yksi niistä on hillitty, kielenkäytöltään ystävällinen, vasta-alkajiakin kunnioittava käytös ihmisten välillä. Toinen on lievästi anarkistinen ote asioihin (chili itsessään on suomessa jo perin kummallinen asia).

Käyttäjillä on toki sananvapauden nimissä oikeus kyseenalaistaa em. arvot ja perinteiset toimintatavat esim. moderoinnissa, mutta näillä on menty, ja näillä toistaiseksi mennään. Jos moderaattorien haluttomuutta käydä jatkuvaa, turhaa "rähinää" lähinnä yhden käyttäjän viesteistä haluaa kutsua "pelkuruudeksi", niin kaikessa rauhassa. Ja jos meitä modeja haluaa välttämättä syvällisen psykoanalyysin tuloksena kutsua piilohomosadistisiksi mammanpoikahippitiesmiksi, niin mikäs siinä. Jokainen näkee ihmisissä ja asioissa mitä haluaa nähdä. :)

Räyhis tietää hyvin mm. minkälaiset viestit ovat poistovaarassa, mutta hän ei hyväksy asiaa, vaan kapinoi sitä vastaan, pyrkien muuttamaan foorumin mieleisekseen. Se on, oikeastaan, ideologinen, ei enää ainakaan chiliin liittyvä asia. Se on hyvin lähellä esim. USA:n nykyistä poliittista kahtiajakoa, jossa kaikki aika kuluu riitelyyn, eikä itse asioita saada juuri tehdyksi. Räyhis on hyvä kirjoittaja, ja esim. kokkausasioissa arvokas foorumilainen, mutta aivan toistuva, tietoinen sääntöjen (vaikka sitten hienovarainenkin) rikkominen ja ylläpidon provosointi julkisine "mode on sadistinen kaappihomomammanpoikahäirikkökingipelle" -purkauksineen ei ole kovin fiksua käytöstä. Se on ylimielistä ja luo vain huonoa ilmapiiriä, ei hyvää. Se on kuin ajaisi tutun poliisin ohitse joka päivä aivan piruuttaan ylinopeutta, koska ei tykkää kaverin naamasta ja vaatteista - ja sitten muka ihmettelisi sitä, että sakkojakin ropisee...

Ryhis

elokuu 13, 2012, 17:24:04 ip #185 Viimeisin muokkaus: elokuu 13, 2012, 17:37:59 ip käyttäjältä Räyhis
Teille imbesilleille pitää kaikki vääntää rautalangasta.

Käytin kärjistettyä esimerkkiä ryhmän sisäisestä tasapainosta ja tietynlaisten karikatyyrien esiin noususta sekä näiden pelkistetyn luonteenpiirteen härnäämisestä reaktiotarkoituksessa. Hienoa, että Aji Inferno tunnisti itsensä yhdeksi esimerkeistä.

Jos Kärsä, eikä Jaolsten eikä Inferno ole poistanut viestejäni, jotka muuten eivät olleet vittuilua. Toinen viesti oli internet-meemi, facepalm-kuva jonka olen myös itse saanut foorumilla, viimeksi tänään Jaolstenilta, niin kuva helvetti sitten näitä viestejä poistelee? Vai katovatko ne itsestään?

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - elokuu 13, 2012, 13:49:56 ip
Säännöt voi foorumilta lukea - myös sen, että loppukädessä modeilla on tietty harkintaansa perustuva mielivaltaoikeus toimia parhaaksi katsomillaan tavoilla.


Eli siis poistaa ne koska ovat henkisesti kyvyttömiä näkemään tekstin todellista punaista lankaa? Mitä helvettiä niillä säännöillä sitten tekee jos jokainen mode voi "oman harkintansa", eli biorytmien, kuun asennon tai yleisen vittuuntuneisuustasonsa avulla kuitenkin "joustaa" säännöissä?

Ei kai liene minun häpeäni, että foorumia kansoittavat kaikensorttiset apukoulun kertausluokka-tasoiset vajakit, joille ei yksinkertaisesti voi vastata ilman lievää vittuilua*. Tämä on ihan samaa perseennuolenta-paskanjauhantaa kuin jossain epsanja-foorumilla, missä ei saa vetää paskaista huutonaurua ja huomauttaa miten suomalaista junttia viedään kuin litran mittaa ulkomailla. Höpö höpö. Voin luvata helvetin vaikeaa elämää jos ranteet pitää vetää auki jonkun chilifoorumilla saadun "opettele kirjoittamaan"-viestin perusteella.


Lainaus
Räyhis tietää hyvin mm. minkälaiset viestit ovat poistovaarassa, mutta hän ei hyväksy asiaa, vaan kapinoi sitä vastaan, pyrkien muuttamaan foorumin mieleisekseen. Se on, oikeastaan, ideologinen, ei enää ainakaan chiliin liittyvä asia. Se on hyvin lähellä esim. USA:n nykyistä poliittista kahtiajakoa, jossa kaikki aika kuluu riitelyyn, eikä itse asioita saada juuri tehdyksi.


Väärin. Minä en ole amerikan yhdysvallat, enkä tietoisesti kapinoi ketään vastaan. Hauskasti mustamaalaat minut idealistiksi vaikka enemmän olen periaatteen mies. Mielipiteeni on, ettei idiootteja pidä hyväksyä ja kaikki kommentit eivät ole yhtä arvokkaita. Ja minulla on täysi oikeus tähän mielipiteeseen, sitä ei ole kielletty foorumin säännöissä.

Toivoisin nyt vihdoin ja viimein, että se henkilö joka sabotoi minun foorumilla notkumista poistamalla mielivaltaisesti ja satunnaisesti tekstejäni, astuisi esiin ja perustelisi miksi postaamani facepalm-kuva ja huomautukseni botuliinin vaarojen demonisoinnista on poistettu.



* Lievistä tanokeista puheenollen, tarvitseeko foorumilla tosiaan sietää koko sivun screenshotteja "allekirjoituksena"? Kyllä sitä nyt ollaan suvaitsevaisia.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - elokuu 13, 2012, 17:24:04 ipToinen viesti oli internet-meemi, facepalm-kuva jonka olen myös itse saanut foorumilla
* Lievistä tanokeista puheenollen, tarvitseeko foorumilla tosiaan sietää koko sivun screenshotteja "allekirjoituksena"? Kyllä sitä nyt ollaan suvaitsevaisia.




Tämä nyt ei kuulu moderointiin mitenkään, mutta kun kerran otit puheeksi: Mitä helvettiä tarkoitat noilla facepalm- ja muilla muka hauskoilla kuvilla? Miten ne liittyvät Chilifoorumiin. Mikä on facepalm?


Minä olen vanha jäärä ajalta ennen internettiä, enkä tuollaista toisten kuvien luvatonta? lainausta ymmärrä. Varsinkin, kun niillä täytetään jopa asiafoorumeita. Jäkätysfoorumeihin saat minun puolestani vapaasti laittaa vaikka kymmenen kummallista kuvaa joka ainoa aamu, kunhan ne ovat omiasi.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - elokuu 13, 2012, 17:41:11 ip
Tämä nyt ei kuulu moderointiin mitenkään, mutta kun kerran otit puheeksi: Mitä helvettiä tarkoitat noilla facepalm- ja muilla muka hauskoilla kuvilla? Miten ne liittyvät Chilifoorumiin. Mikä on facepalm?


"muka hauskoilla kuvilla"? Mielestäni postailen VAIN hauskoja kuvia, mutta ne ovatkin mikä tänään naurattaa-ketjussa.

Facepalm-kuva kuvaa tyrmistystä toisen ääliömäisestä johtopäätöksestä/ideasta. Se on kuvan muotoon puettu "hanki ttu aivot". Minä joudun toistuvasti hautaamaan kasvoni käsiin kun puoliväkisin seuraan suomalaisten junttien rimpuilua elämässä.

LainausMinä olen vanha jäärä ajalta ennen internettiä, enkä tuollaista toisten kuvien luvatonta? lainausta ymmärrä. Varsinkin, kun niillä täytetään jopa asiafoorumeita. Jäkätysfoorumeihin saat minun puolestani vapaasti laittaa vaikka kymmenen kummallista kuvaa joka ainoa aamu, kunhan ne ovat omiasi.


Ei nyt lähdetä tälle tielle, naurunappula yms. huumorisivustot eivät nyt suorastaan ole mitään encyclopedia britannicoita joiden "lainaaminen" olisi jotenkin vakava juttu. Suurin osa postaamistani huumorikuvista on twitter-tuttuni Raymondin postaamia ja hänen ottamia joihin minulla on käyttöoikeus (ts. ovat "julkisessa levityksessä").
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Macex

Lienee aika nostaa esirippu ja paljastaa ovela salajuoni.

Niin on kätketty ajansaatossa minun henkilöllisyys ja identiteetti foorumilla. Paljon on laitettu hiekkaa sen päälle, että se asia ei paljastu, että olen salamoderaattori. Ja ennnenkaikkea:














































Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Bruce Willis

Nyt täytyy kyllä tulla mukaan tähän keskusteluun!

Tämän foorumin moderointi on ollut mielivaltaista ja täysin perseestä jo vuosikaudet!

Aikoinaan viihdyin täällä itsekkin ja kasvatin chiliä,nyt en enää jaksa tänne tulla kovin usein koska moderaattorit ovat mitä ovat..ja tekevät todellakin sen mukaan päätöksiä saivatko tussua viimeyönä vai eivät,(itse sain)  ja tuo räyhiksen kuvaus siitä että modet vittuilee vasta alkajille pitää täysin paikkansa. Monesti kommentit ovat sitä luokkaa jota ei moderaattoreiden pitäisi koskaan sanoa, jaolstenilla on ollut luavttoman usein noita lipsahduksia.
Kiroilla ja piilovittuilla kyllä saa mutta sitten se täytyisi sallia myös muille!

Tästä olisi saatu hyvä foorumi jos sitä olisi oikeasti haluttu ja siihen olisi panostettu. Olin itse valmis anstamaan ison panoksen siihen mutta kun kerran yksi puhui toista ja toinen toista en ole enää jaksanut täällä pyöriä eikä oikein chiliaatteen tulevaisuus kiinnosta enää . Mutta jos joku temppu kävisi joskus..että kelkka kääntyy niin olen taas täysillä remmissä ja uudella nimimerkillä,kun ei tämä willis oikein enää nappaa.

Se joka saa minut taas käännytettyä chiliin saakin olla aika ihmemies, multa meni into koko touhuun ja tähän foorumiin! Jo aikoja sitten! Mutta en sano että paluuta entiseen ei ole, ehkä on ehkä ei.
Mutta luottaakko tälläkertaa vai eikö?  siinäpä se helvetin iso kysymys.

Satunnaisesti käyn katsomassa täällä menoa ja yllätys...mikään ei ole muuttunut!

Miksi? Koska sitä ei oikeasti tahdota! Siihen ei olla valmiita panostamaan! Oikeuksia ei uskalleta jakaa muille ja isoja ratkaisuja ei vain voida tehdä.

Jos hyppäisin takaisin remmiin niin joihinkin asioihin voitaisiin saada muutosta aikaiseksi mutta se olisi edellyttänyt aika isoja asioita ja vastuuta jota ei tahdottu jakaa,
Katsoin siis parhaaksi pysyä poissa,viisaimpieni jaloista.
En sano että nytkään olisi liian myöhäistä kääntää kelkkaa mutta työmäärä on helvetisti isompi kuin vuosi sitten!  ja kestää muuten kauemmin

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - elokuu 13, 2012, 18:00:33 ipSuurin osa postaamistani huumorikuvista on twitter-tuttuni Raymondin postaamia ja hänen ottamia joihin minulla on käyttöoikeus (ts. ovat "julkisessa levityksessä").

Tuo on kyllä petollinen sanonta.
Juuri viime viikolla havaitsimme, että hollantilainen chili-info on "lainannut" meidän chiliwikistämme suuren määrän kuvia. Esimerkiksi Piispanhatusta on pöllitty 3 kuvaa.


Nyt ne ilmeisesti ovat julkisessa levityksessä, kun ne kerran on luvatta julkaistu? Hollantilaiset eivät ole laittaneet niihin mitään copyrightia, vaikka Wikin periaatteiden mukaan lähde pitäisi mainita aina kuvia muualla julkaistaessa.


Minusta se, että kuvat on kerran pöllitty jossakin muualla ei tee niistä vapaata riistaa. Tuonne on myös varastettu kuvia blogistani, vaikka siellä on copyright-teksti joka otsikossa. Minulla on tietysti mahdollisuus yrittää laskuttaa heitä. Mielenkiintoiseksi asia muuttuu, jos kuvia edelleen julkaistaan jossakin muualla ja lainaaja on luullut  niiden olevan "julkisessa levityksessä". Kuka silloin maksaa?


Luulenpa, että monilla lainaamillasi kuvilla on jossakin tekijä, joka saattaa joskus ryhtyä karhuamaan saataviaan.


Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

wille

Uskokaa nyt jo, Williksen Brucesta pitää tehdä moderaattoreiden Aurinkojumala. Vain sillä tavoin voimme estää foorumin lopullisen luhistumisen.

Lahjokaa se vaikka mukaan remmiin. Sitten kaikki olisi taas hyvin. Vielä ei ole liian myöhäistä.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

ChiliChillailija

Hei... ei tämä foorumi riitelemällä parane! Kaikki täällä foorumilla ovat ihmisiä, (näin ainakin oletan ;) ) ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, ihmiset ovat muutenkin erilaisia ja se on hienoa. On mahtavaa, että tällä foorumilla on erilaisia ihmisiä.
Kaikille tulee myös huonoja päiviä ja hyviä päiviä. Välillä jokin pienikin juttu saatta ärsyttää suunnattomasti, mutta jokin toinen päivä samanlainen asia vain naurattaa. Näin on myös modeilla.
He tekevät hyvää työtä ja tulkitsevat asioita, kuten parhaakseen näkevät.
He tekevät paljon töitä, (toivottavasti) tämän foorumin eteen. Mutta ei se riitä. Kaikkien täytyy kantaa kortensa kekoon.
Ollaan siis kaikki iloisella mielellä ja nautitaan tästä mahtavasta jutusta, eli chilien kasvatuksesta, tai kuten minä sanon, "tsillailusta".

Ja lopuksi, jotta tulee hyvä mieli...  ;D
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

wille

elokuu 13, 2012, 21:12:04 ip #194 Viimeisin muokkaus: elokuu 13, 2012, 21:51:10 ip käyttäjältä wille
* blank *


Edit: Viesti johon vastasin katosi bittiavaruuteen, joten tyhjennettäkön tämäkin väärinkäsitysten välttämiseksi.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Lillen

En ota lainkaan kantaa siihen miten modet ovat hoitaneet tehtävänsä tai muuta sillä sitä tullaan kuitenkin käyttämään minua vastaan myöhemmin. Olen osittain samalla linjalla chilichillailijan kanssa, eli aurinkohattu ja aurinkolasit meiningillä  8)
,mutta annan myös ehdotouksen jotta viestissäni olisi minkään sortin itua.
Jospa mode hommailut muuttuisi kokonaan , niin että jokaisella alueella olisi vain yksi mode.
Yksi mode Päiväkirjoilla, yksi mode Aloitteliat osastolla. Tähän katsottaisiin toki soveliaitia tyyppejä.

Eli kuten popcornmaker vastaa kokonaan kasvatuskilpa osiosta.

Silloin tietäisi että esim. päiväkirja ja Muut harr. ja elämät osiolla on hieman löysempää meinikiä ja tietäisi sen modet rajat kun taas Esittely ketjussa voisi moderoita joku tiukkapipo joka ei sallisi uusille vittuilua (niin minähän en ole vittuilut kenellekään  ::) ).

Tämä toki vain ehdotus, ei tartte vetää hernettä nenään ja helvettiin manata jos ei ehdotuksestani pidä  ;)

jaolsten

Bruce Willis A.K.A. Tomppa pisteillä, enemmillä pisteillä ja ilman pisteitä jäi viimeisestä viestistään nyt jäähylle. Poistin viestin, mutta jätin tekstinä ja kuvakaappauksena talteen, jotta jää muillekin modesedille ihmeteltävää. Jätän muiden haltuun myös sen, paljonko banaania rapsahtaa.

Lillen: Aika iso porukka tarvii värvätä ihmisiä, jotka päivystävät omaa osiotaan 24/7. Nyt foorumilla on suurinpiirtein sellainen jengi ylläpitäjiä, jotka kattavat lähes koko vuorokauden. Itse en silti tee päätöksiä, ne jätän foorumin perustajille ja pitkäaikaisille ylläpitäjille.

P.S. Die hard oli kyllä huikee

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

hessi

Huh huh.... mitäs te M I E H E T täällä oikein mesootte?
En on aikoihin foorumilla käynyt vaik jonkin sortin mode oikeudet onki  ;D
en niitä juurikaan ole käyttänyt....
ja sitten tänne tulen ni täällä ukkelit ottaa painiotteluu !
hei haloo!
Tämä on chilifoorumi, menkää jonnekki tatamille painimaan höyryt ulos :)
tai maistelkaa yhdessä Nagaa tai jotain muuta herkku chiliä :)
Täällä toki saa sanoa omat mielipiteet asioihin, mut kohtuus kaikessa eiks vaan?
Foorumilla pitää olla mukava ja rento meininki, mutta turhat nimittelyt yms haukkumiset olis asiallista jättää pois.

Uhkailut et nyt jätän chilistelyn on aikas pahaa  8) , kun kerran pääset chilinmakuun ei sitä pojat vaan voi jättää !

Pyydän anteeksi muilta modeilta, etten täällä juurikaan käy tai kommentoi, mut olenpahan yks nuija muija joukossa, ni ei voi syyttää syrjinnästä :D



ps. ja mun kirjoitusvirheisiin ei kannata puuttua, niitä on ja niitä tulee  ::)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Lillen

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - elokuu 13, 2012, 21:54:19 ip


Lillen: Aika iso porukka tarvii värvätä ihmisiä, jotka päivystävät omaa osiotaan 24/7. Nyt foorumilla on suurinpiirtein sellainen jengi ylläpitäjiä, jotka kattavat lähes koko vuorokauden. Itse en silti tee päätöksiä, ne jätän foorumin perustajille ja pitkäaikaisille ylläpitäjille.



Sama ongelma kuin Suomalaisilla huippu-urheilioilla ja heidän jalan jäljissä tallaajilla, resurssit. Noh, mutta tuo oli kuten sanoin vain ehdotus, jotain kaikkien haukkujen keskellä purtavaksi, jotain konkreettistä. 

Pakkohan jonkun on tultava esiin jollain ideoilla miten tämä kapina purettaisiin, itse nopean selailun tekiessäni en löytänyt minkäänlaista selvää kuvaa tai mielipidettä miten ongelman ,mitä en kyllä itse pidä ongelmana, parannettaisiin.

Jääköön ehdotukseni isojen herrojen purtavaksi/kumottavaksi  ;)

Ryhis

Odotan edelleen vastausta kysymykseeni, kuka poisti facepalm kuvan ja miksi? Olen itse korvannut nyt tuon facepalmin foorumiln henkeen paremmin sopivalla "ääliötekstillä" joka menee täydestä kaikkiin ÄO<80-tyyppeihin.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa