Vesiviljely+ravinteet/Liquid Oxygen ravinne. Vaikuttaako ph arvoon?

Aloittaja justjust, syyskuu 09, 2016, 15:43:02 ip

« edellinen - seuraava »

justjust

Sori kun en löytänyt sopivaa paikkaa postata,mutta kun nyt tuossa vaan yksi asia mietityttää,niin kysytään/aloitetaan nyt edes jostain. ;D
Eli tuossa on budlerit,vedet ja ravinteet laitettu ja ph asetettu oikein. Eli nyt jos lisään Liquid Oxygen ravinnetta juurille,niin vaikuttaako
tämä ph arvoon vai pysyykö samana? Tuossa luin,että jotkut lisää päivittäin,niin pitääkö siinä sitten aivan tätä ph arvoa mitata?
Kiitoksia tipseistä jo etukäteen! :) Ps. Tämä oli meikän eka kirjoitus,niin antakaa armoa,jos kirjoitin väärälle paikalle. :'(

Huru-ukko

syyskuu 09, 2016, 17:55:35 ip #1 Viimeisin muokkaus: syyskuu 09, 2016, 17:58:17 ip käyttäjältä Huru-ukko
Liquid Oxegen ei ole ravinne, vaan on vetyperoksidia alias nestemmäistä happea.
Sanoisin että tällä foorumilla on yksi joka sitä käyttää jatkuvasti.
Itse olen sitä käyttänyt vasta sitten jos joku kasvi on saanut juurimädän.

En ole mitannut, mutta uskoisin ettei vaikuta PH-arvoon, koska kyseinen aine haihtuu ajan kanssa.


http://www.growthtechnology.com/product/liquid-oxygen/

PP

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - syyskuu 09, 2016, 17:55:35 ip
En ole mitannut, mutta uskoisin ettei vaikuta PH-arvoon, koska kyseinen aine haihtuu ajan kanssa.


Johtuen siitä, miten se toimii kemiallisesti, ei vaikuta pH-arvoon. Se vapauttaa vain happea, ei muuta. Eri asia on, onko kaupallisessa litkussa jotain muuta, joka vaikuttaa pH:seen.

justjust

Ok! Kiitoksia vastauksista! Tosiaan jokapaikassa luki kyllä miten muuten käytetään ja että ph pitää asettaa ensin oikein ja sitten vasta lisätä,mutta muuten sitten tuo asia jäi auki. Kyseessä on Growth Tecnology Liquid Oxygen. Näillä mennään. ;D

sorrii

"Yksi joka käyttää jatkuvasti" olin kai sitten minä  ::) ...

Käytin ennen tosiaan ihan jatkuvasti 7.5ml/10l vesiviljelyssä vedenvaihodn yhteydessä ja lisätessä vettä myös. Käytin aika usein myös mullalla/kookoksella säiliöruukuissa silloin kun lisäsin veden säiliöön.

Nykyään en ole sitä enää jatkuvasti käyttänyt, mutta edelleen aika usein. En ole ainakaan mitään haittaa huomannut. Hyödyn voin vaan arvailla siitä ettei ole koskaan ollut juurimätää. Idätyksessä uskon että siementen liottaminen [3ml/l.] tappaa mahdollisia pöpöjä ja homeitiöitä. Idätyslauttaa sitten myös huuhdon sillä normaalilla 0,75ml/l -annoksella.

Hyvä hätävara tuo on jos epäilee juurimätää, ja on hyvä "henkivakuutus" esim. silloin kun pitää vähän ylikastella esim. matkustelun takia ...
Passiivihydroissa se päivittäinen hapetus tällä litkulla vastaa melkein vesipumppua ...

HUOM: Vanha versio Liquid Oxygenista ja OxyPussasta oli 17% vetyperoksidia; nykyinen on EU'n "*terrosimilakien" takia vain 12% ja annostus on noussut 50%: Tässä ne annokset on uudelle versiolle!

PS. Kerran tutkin miksi se peroksidi luokitellaan vaaralliseksi ja myyntiä rajoitetaan. Löysin sitten netistä esim. ohjeet kuinka tehdään räjähdysainetta nimeltään "saatanan äiti" ... Vaikutti niin hullun hommalta, etten edes minä viitsnyt alkaa kokeilemaan ...  ??? ??? ??? Näiden takia sitä on laimennettu kuitenkin ...

PSPS. Ei tietenkään vaikuta Ph-arvoon ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`