huhtikuu 18, 2024, 09:40:59 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Näkyykö kuvani??

Aloittaja NPhoBiaz, maaliskuu 10, 2016, 23:34:14 ip

« edellinen - seuraava »

Vuorikaskas

maaliskuu 20, 2018, 11:43:21 ap #100 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 20, 2018, 12:09:00 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 20, 2018, 11:35:06 ap
Jotakin tästä sähläilystä olen oppinut. Ensimmäisessä testissäni ensimmäinen kuva oli jaetussa kansiossa, toinen ei. Toinen näkyy nykyisin vain, kun olen kirjautuneena Googleen. Aluksi se näkyi kai jonkun välimuistin avulla jonkun aikaa.
Kun punaisista chileistäkin toinen hävisi, lisäsin Firefoxilla sen rinnalle saman kuvan jaetusta kansiosta. Saapa nähdä, miten kauan nuo näkyvät. Erityisesti Chromella lisättyä epäilen.


Vuorikaskaan "upotettu kuva" näkyy sinisenä täplänä, josta voi avata kuvan, mutta se ei ole valokuva, vaan sivu, jolla on kuva ja erilaisia kuvakkeita. Jos tuosta avaisi pelkän kuvan uuteen välilehteen, se voisi toimia upotettuna.


Tuo on varmaan (Googlen) Chromeen liittyviä outouksia. Minulla ei siinä näy yhtään mitään mihin voisi tarttua:




Tossa sun "ensimmäisessä testissä" en ollenkaan ole nähnyt kuin ekan kuvan.  Siis vieläkään.   

Pitää olla jaettu.  Drivessä sama juttu: siellä erikseen merkitään kansiot jaetuiksi. Ei noi linkitkään muuten kuvaa voi ulkopuolisille näyttää.



Chilivaari

maaliskuu 20, 2018, 12:10:07 ip #101 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 20, 2018, 12:27:25 ip käyttäjältä Chilivaari
Tämähän on kummallista.
Chrome näyttää muuten jakamattomatkin kuvani, vaikka en ole kirjautuneena Googleen, muut selaimet ei.


Otin Chromella yhden kuvistasi uuteen ikkunaan, siis ilman tekstejä ja tältä se näyttää, toistaiseksi:

En vaivautunut pienentämään, häviää se kuitenkin.

sorrii

Mä olen ollut autuaasti käsityksessä, että mun Google Photos -palvelusta [jaettu kansio] ottamani linkit toimii aina. En ole kuullut kommentteja ettei näkyisi. Ne linkit mitä sieltä tulee on kyllä omisutisen pitkiä - välillä 5-6 riviä ...

Kommentoi ny tänne joku joka viitsii vilkuilla mun kirjoituksia: Aika usein laitan sinne kuvia somisteeksi  :)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

PP

Onko tuolla minun päivyrissä toimimattomia kuvia? Jos ei, se Firefoxilla kuvalinkin ottaminen on toimiva keino.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=17561.0

sorrii

LainausOnko tuolla minun päivyrissä toimimattomia kuvia?


Kaikki näkyy mulla ... [Chrome] ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Vuorikaskas

maaliskuu 20, 2018, 13:42:23 ip #105 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 20, 2018, 13:52:05 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 20, 2018, 13:23:23 ip
Onko tuolla minun päivyrissä toimimattomia kuvia? Jos ei, se Firefoxilla kuvalinkin ottaminen on toimiva keino.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=17561.0


En ainakaan niitä liikennemerkkejä bongannut et kyl kai kaikki näkyy.  Firefox ja olin kirjautuneena Googleen sekä foorumille.


----------------------------------------------------------------------------------

Pittääpä harjoitella vielä.  Mihinkään uuteen välilehteen tai ikkunaan en pääse tosta avaamaan:

https://drive.google.com/open?id=0BwBmyrWh7DcYMzFrUnBaTjRLQjA

Mutta tommosen siitä saan:
https://drive.google.com/file/d/0BwBmyrWh7DcYN1VQMi12X0c4V0U/view?usp=sharing

Ja se tagattuna:



eip toimi.    Eikä siis saa tosta kuvalinkistäkään avattua että "näytä kuva" tms.   Chrome toimii siis tän kanssa yhteen paremmin, kun mun kasvihuone edellä näkyy.  Mitenhän hitossa PP saa kuvalinkin otetua? Jaa mutta se ei olekaan Drive.

sorrii

Drive ja Google Photos on eri palvelu. Photos -taitaa olla suomenkielisessä selaimessa "valokuvat"- antaa rajattoman tallennustilan, jos antaa hyväksynnän kuvien pakkaamiselle. Siellä kun avaa kuvan koko ikkunaan, ja siitä päältä "kopioi kuvan osoite" ...
Luulisin että sittenkin vielä pitää sinne palveluun luoda julkinen kansio, johon ne kuvat joita jakaa. Mulla tietääkseni toimii ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Vuorikaskas

maaliskuu 20, 2018, 14:02:42 ip #107 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 20, 2018, 15:08:43 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Lainaus käyttäjältä: sorrii - maaliskuu 20, 2018, 13:56:04 ip
Drive ja Google Photos on eri palvelu.


Ilmeisesti Chilivaari on kopioinut kuvani toiselle sivustolle?  lh3.googleusercontest osoite näyttää olevan eikä siis kuva lie siksi minun hallittavissani.  Se olis varkaus.   Minullahan on ne omassa drivessä jonka osoite alkaa drive.google.com.   Siellä olen muutaman kansion avannut siten että "kellä on linkki, saa katsoa". Eihän niitä muuten voisi sitä kautta näyttääkään.  Mutta voin niitä asetuksia muuttaa.

Googlephotos käyttöehtoihin en ole edes tutustunut, sillä kuvaakaan en ole sinne pannut.   Facebook samoin (josta olen kyllä huhuja kuullut että siinä lahjoitetaan joitain kuvien oikeuksia sen omistajille.)

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 20, 2018, 12:10:07 ip
Tämähän on kummallista.
Chrome näyttää muuten jakamattomatkin kuvani, vaikka en ole kirjautuneena Googleen, muut selaimet ei.


Otin Chromella yhden kuvistasi uuteen ikkunaan, siis ilman tekstejä ja tältä se näyttää, toistaiseksi:


Tuossa on taas pari osoitusta siitä ettei pidä antaa kaikkia ohjaksia yhdelle firmalle. On toikin erikoista että se näyttäisi ihan huomaamatta myös siirtää kuvia toiseen paikkaan ja käyttäjälttä toiselle (?) Vai mitä tossa on tapahtunut.

ed. klo 14.45 Otin ko.kuvasta kokeeksi jaon pois. Eihän se tuohon vaikuta, joten kuva on jossain ulottumattomissani.  (kokeilin toisillakin selaimilla ettei vaan ole välimuistissa mutta kuva tosiaan näkyy)

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Vuorikaskas - maaliskuu 20, 2018, 14:02:42 ipIlmeisesti Chilivaari on kopioinut kuvani toiselle sivustolle?  lh3.googleusercontest osoite näyttää olevan eikä siis kuva lie siksi minun hallittavissani.  Se olis varkaus.



Ei se noin mene. Kun klikkaan linkkiäsi, sieltä aukeaa kuvakokoelma. Kun klikkaan niistä yhtä, aukeaa kuva, jossa on tekstejä ja kuvakkeita ympärillä. Kun klikkaan tätä kuvaa "hiiren toisella painikkeella" (Macin läppärissä control-klik) aukeaa kuva puhtaana ja siitä saa osoitteen.
Firefoxissa en vastaavaa keksinyt, Chrome aukaisee uuteen välilehteen ja tulos on tässä:

Vuorikaskas

maaliskuu 20, 2018, 15:53:17 ip #109 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 20, 2018, 16:17:57 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 20, 2018, 15:42:44 ip
Lainaus käyttäjältä: Vuorikaskas - maaliskuu 20, 2018, 14:02:42 ipIlmeisesti Chilivaari on kopioinut kuvani toiselle sivustolle?  lh3.googleusercontest osoite näyttää olevan eikä siis kuva lie siksi minun hallittavissani.  Se olis varkaus.



Ei se noin mene. Kun klikkaan linkkiäsi, sieltä aukeaa kuvakokoelma. Kun klikkaan niistä yhtä, aukeaa kuva, jossa on tekstejä ja kuvakkeita ympärillä. Kun klikkaan tätä kuvaa "hiiren toisella painikkeella" (Macin läppärissä control-klik) aukeaa kuva puhtaana ja siitä saa osoitteen.


Kyllä se vaan näyttää olevan ihan faktasti kopioitu, sillä vaikka olen nyt poistanut ko. 'kasvihuoneen rakentaminen' -kansion jakamisen, ovat kuvat siitä sun aikaansaaman osoitteen kautta täällä esillä.  Niitten osoite ei edes ole drive.  Kato niitä osoitteita. Minulla ei ole mitään tekemistä osoitteeseen lh3.googleusercontent.com, johon nuo kaksi ovat toimestasi siirretyt.  Olen ne ladannut Driveen jonka osoite on drive.google.com.

Kokeilin Chromella ja ei ollenkaan toiminut noin kuin kerrot toimineesi. Ei löydy mitään valikkoa hiiren kakkosella.


Luulempa vaan että sulla on ollut chrome käytössä jonkin aikaa ja olet jossain vaiheessa jotenkin synkronoinut näitä toimintoja. Ja joitain lis'äjuttuja on tullut samalla.   Jossain klikkaamassasi hyväksynnässä sitten on ollut sitä sun tätä. Mutta toi on posketonta siltä yhtiöltä että noin voi tapahtua että toisen drivesta siirtyy huomaamatta kuvia.  Drive sentään on ikivanha juttu, jota esiteltiin gmailmin käyttäjille henkilökohtaisena tallennustilana (jota se hyvin leimallisesti onkin ... tai ei ole ainakaan nykyajan somekenttään hyvin integroitu).

(Hyvä että asia tuli esille.   Minulle tärkeää on hallita kuviani itse. Jaan (lue: esitän) kyllä kuviani yleensä mielelläni mutta itse valiten missä palvelimella ne sijaitsevat. Jossain vaiheessa esim.  kasvihuoneen rakentamisesta tarina.)

Chilivaari

maaliskuu 20, 2018, 16:21:02 ip #110 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 20, 2018, 16:32:39 ip käyttäjältä Chilivaari
Lainaus käyttäjältä: Vuorikaskas - maaliskuu 20, 2018, 15:53:17 ipMutta toi on posketonta siltä yhtiöltä että noin voi tapahtua että toisen drivesta siirtyy huomaamatta kuvia.

Tätä minäkin yritin tuoda esiin jossakin aikaisemmassa viestissäni. Chrome näytti kuviani, jotka eivät olleet julkisessa jaossa. Älä kuitenkaan syytä siitä minua, vaan Googlea.


Yritänpä vielä vääntää rautalangasta, mitä tein.
Avasin tänne laittamastasi linkistä driven kuvan, jossa on tekstejä kuvan ympärillä (kuvan vasen ylänurkka):

Tuollainen sieltä tulee, kun kuvaa control-klikkaan. Kun avaan sen uuden välilehden, tulos on tällainen:


Tämän kuvan osoite on usercontent, ei drive. Tässä kohdin siis Google irroittaa kuvan sinun hallinnastasi. Operaation tein Chromella, Mac-versiolla.

Vuorikaskas

maaliskuu 20, 2018, 16:29:02 ip #111 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 20, 2018, 16:32:14 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Joo näköjään kyllä ymmärsin mitä selitit toimistasi. Mulla se ei toimi noin Chrome Winulla.   Sun koneessa on sisäänrakennettu kuvannäpistys.  Onko noi kuvat sitten sun hallinnassa nyt tuossa osoitteessa vai siirtyikö ne ikiajoiksi Googlelle?

Chilivaari

Eiköhän ne kaikki ole ikiajoiksi Googlen.
Sinä itse olet laittanut tänne julkisen linkin kansioosi, joka on ilmeisesti julkinen tai ainakin oli, kun sen tänne linkitit. Ei minulla niihin sen kummempaa oikeutta ole, mutta saan selata, katsella, tulostaa ja kopioida. Nyt en kopioinut. Google näytti ne tuossa järjestyksessä ja vaihtoi ihan itse osoitteen drivesta usercontentiksi niitä katsellessani. Saman se tekee Safarillakin.


jussa

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 20, 2018, 13:23:23 ip
Onko tuolla minun päivyrissä toimimattomia kuvia? Jos ei, se Firefoxilla kuvalinkin ottaminen on toimiva keino.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=17561.0


En ainakaan huomannut että sieltä mitään puuttuisi, ei ainakaan ollut "kielletty ajosuunta" -merkkejä.
Kaudet: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020

Vuorikaskas

maaliskuu 20, 2018, 16:50:53 ip #114 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 20, 2018, 16:58:49 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 20, 2018, 16:40:47 ip
Eiköhän ne kaikki ole ikiajoiksi Googlen.
Sinä itse olet laittanut tänne julkisen linkin kansioosi, joka on ilmeisesti julkinen tai ainakin oli, kun sen tänne linkitit. Ei minulla niihin sen kummempaa oikeutta ole, mutta saan selata, katsella, tulostaa ja kopioida. Nyt en kopioinut. Google näytti ne tuossa järjestyksessä ja vaihtoi ihan itse osoitteen drivesta usercontentiksi niitä katsellessani. Saman se tekee Safarillakin.


Sinäkö se olit vai tietokoneesi? Mielenkiintoinen kysymys.  Kopiointi  toiselle palvelimelle tapahtui.   Molemmat sen tekivät, sillä vaatihan se sinultakin toimintaa.   Käyttäjä voisi tietysti noin kuluttajana oikein hyvin puolustautua ettei tiennyt tai huomannut kuvan siirtyneen toiselle palvelimelle.  (Opettavainen tarina, vaikkei ehkä ihan jokaiselle kiinnostava.  Asia käsitelty, mutta minä teen kyllä omat liikkeeni tämän johdosta.  Olin antanut googlelle vain sellaisen jakamisluvan että kellä on linkki, se saa katsoa ja tässähän on nyt selkeästi toisenlainen asia tapahtunut.)

jussa

Lainaus käyttäjältä: Vuorikaskas - maaliskuu 20, 2018, 16:50:53 ip

Sinäkö se olit vai tietokoneesi? Mielenkiintoinen kysymys.  Kopiointi  toiselle palvelimelle tapahtui.   Molemmat sen tekivät, sillä vaatihan se sinultakin toimintaa.   Käyttäjä voisi tietysti noin kuluttajana oikein hyvin puolustautua ettei tiennyt tai huomannut kuvan siirtyneen toiselle palvelimelle.  (Opettavainen tarina, vaikkei ehkä ihan jokaiselle kiinnostava.  Asia käsitelty.)


Ei sitä kuvaa ole mihinkään kopioitu tai varastettu. Tuo osoite viittaa ainoastaan googlen omaan palvelimeen jonne kuvat on varastoitu googlen toimesta. Ilmeisesti suoran linkin tietämällä voi ohittaa käyttäjän asettamat suojaukset. Näinhän toimii mm. facebook. Facebookiin ladattujen kuvien suora linkki ei myöskään osoita palvelimeen www.facebook.com, vaan scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net, tai jotain vastaavaa.

Arvaisin kuitenkin, että googlen tapauksessa asia ei ole aivan niin yksinkertainen kuin yllä esitin.
Kaudet: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020

Vuorikaskas

Paljon melua tyhjästä.  :)   

Mutta nyt on sitten taas vaihteeksi keksitty kuinka tää kuvatilan kaappaus oikein tehdään foorumilaisten tarpeisiin. Helppoa kuin allekastelu.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: jussa - maaliskuu 20, 2018, 17:03:38 ipEi sitä kuvaa ole mihinkään kopioitu tai varastettu. Tuo osoite viittaa ainoastaan googlen omaan palvelimeen jonne kuvat on varastoitu googlen toimesta.

Noin se näyttää olevan. Google-kuvat toimii samalla tavalla.
Kun avaan sieltä kuvan, sen ympärillä on navigointinappuloita, joista saa esim. kuvaustiedot näkyviin. Sen osoite on tyyppiä photos.google.com. Kun otan linkin itse kuvaan, se onkin usercontent. Ei Google niitä kopioi tai siirtele, vaan kuvasisältö on koko ajan samassa paikassa, sitä vain näytetään erilaisissa ympäristöissä.


Sen tämä harjoitus minulle selvitti, että Chromellakin voi osoitteen laittaa linkiksi tänne ja se toimii (ainakin vuorokauden), kunhan on otettu jaetusta kansiosta.

PP

Niin se tosiaan on ettei kuvia kopioida toiseen paikkaan vaan on useampi tie (osoite) päästä samaan sisältöön. Ja tosiaan suoralla linkillä kuvien tarvi olla jaettuja, jotta tuo usercontent-osoite toimii. Mullakaan ei taida olla jaettuja ne albumit google kuvissa, mutta kuvalinkit toimii kaikille.

Sitä en enää edes tiedä, päteekö aiempi Chrome/Firefox-ongelma näiden osoitteiden ottamisessa.

Vuorikaskas

maaliskuu 20, 2018, 19:49:56 ip #119 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 21, 2018, 00:15:59 ap käyttäjältä Vuorikaskas
Lainaus käyttäjältä: jussa - maaliskuu 20, 2018, 17:03:38 ip
Ei sitä kuvaa ole mihinkään kopioitu tai varastettu.


On se kuitenkin näköjään.  Kun nyt laitoin takaisin kansion asetuksen jaetuksi, nuo kaksi kuvaa kasvihuoneen rakentamiskansiostani ovat kadonneet kokonaan.  Ei voi muuta sanoa kuin: Perseestä.  Ei näin. (Chilivaarin ei tarvii hermostua mun hermostumisesta näihin poskettomiin*  toimintoihin foorumilla ja googlessa.)


http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10701.msg345625#new

En tajua missä ne ovat.  Drive.google.comiin ne laitoin kuten tämänkin:

(Siis tää on kuvakaappaus drivestä ja sijaitsee ihan ite vuokraamassani palvelimella.)


*  kai te ootte huomannut että MoguraReaperilta häviää jopa linkit omista posteistaan?


.................


edit.  Tää on ihan buginen ja puoliteinen koko google. Muistin yhteyden näihin kahteen puuttuvaan siten että ne laitoin yksitellen pois jaosta ennenkuin  poistin jaosta koko kansion.  (Vähän myöhemmin palautin kansion jaon.) Kun nyt sitten uudestaan kirjauduin Googleen, ne näkyikin Drivessä kansiossaan.  Niissä oli jokin omituinen jakoasetus että omistajalle muttei jokaiselle jolla on linkki. . Piti uudestaan laittaa molempiin jaetuksi. Ei tätä voi käsittää.


Lainaus käyttäjältä: jussa - maaliskuu 20, 2018, 17:03:38 ip
Arvaisin kuitenkin, että googlen tapauksessa asia ei ole aivan niin yksinkertainen kuin yllä esitin.


MOT