huhtikuu 18, 2024, 04:22:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


naga shot

Aloittaja kalat69, huhtikuu 05, 2012, 19:52:04 ip

« edellinen - seuraava »

Dethlock

Yksi karvainen muusikonretku kävi meillä saunassa ja hotkaisi Nagat kitusiinsa ilman että ilmekään värähti. Todettiin että kaljaa tai jäykkää mutta liköörit jää vastakin hyllyyn. Hän lisäsi listaan Sopan mutta siihen(kään) en itse koske.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Caide

Mä maistoin nagashottia vappuna ja ei ollut mun juttu. Oli jotenkin todella keinotekoisen makuista ja tuli tunne, että saippuaa joisi. Ehkä se oli se makuyhdistelmä, mikä ei minulle osunut. Uskaltauduin maistamaan myös itse tehtyä todellatulista habanerovodkaa, ja se vasta hyvää olikin. Eli chili kyllä viinaan soppii, pannaan ne pussauskoppiin.

Dethlock

Epäilemättä chili sopii tuohon hommaan mutta pohjana pitäisi olla just esim vodka. Muina mausteina salmiakki olisi itselleni mieluisempi kuin lakritsi.

Tuo olisi varmaan jäänyt kaappiin pilaantumaan jos tuo muusikkoretku ei olisi imaissut sitä kitusiinsa mutta se heppu nyt juo myös Soppaa joka itselläni tökkää melkein välittömästi.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

bläkkäri

Kyllä itse tekemällä parasta saa, nagashotti testattuna parin putelin verran. Liian laimeeta eikä tarpeeksi tulista. Parasta tulee kun liottaa sopivaa chiliä tai "chiliä" Magic Icessä vuorokauden verran, sinne perään värikkäitä turkkareita. Kelpas siskollekkin, joka ei muuten tulisiin eväisiin paljoo koske ;D.

Dethlock

I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Kadotus

Magic Ice vissiinkin tarkoittaa Belgialaista kuravodkaa. Ei kylläkään ansaitse vodkan arvonimeä.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Whili

Paremmin tuohon sekoitteluun sopisi Black Death vodka komeamman etiketin vuoksi  ;)
Ei mikään makuelämys tämäkään, mutta tuli aikanaan tehtyä useampi pullollinen salmiakkivodkaa juuri ed. mainitusta syystä.


HSuomi

Tällä eräästä kuppilasta saa chiliviinaa. Kossupulloon silputtuna naga pohjalle. Melko tymäkkää ainetta : )

Caide

Nagashotti oli ihan hyvää vaniljajäätelöön sekoitettuna...

Moose

Tämä paranee kun pistää lasiin puolet kunnollista vodkaa. Siis semmoista, mitä juo mielellään huoneenlämpöisenä. Ei Tapiota tai Saarenmaata.

Dethlock

Itse en ihan saa kiinni mikä on ideana käyttää jotain valopetroolia shottipohjana jos siitä on tarkoitus saada hyvää. Vähän OT mutta miten chili kannattaa naittaa kirkkaiden kanssa? Tökätäänkö tuoreena sekaan ja jätetään sinne kuten kiinalaisessa käärmeviinassa vai pitäisikö chili uuttaa jotenkin ennen viinaksiin sekoittamista?
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Dethlock - syyskuu 17, 2013, 22:16:40 ip
Tökätäänkö tuoreena sekaan ja jätetään sinne kuten kiinalaisessa käärmeviinassa --


Ainakin tuo on toimiva tapa. Kokonaisena jos laittaa, niin kestää kauemmin aromin irrota, joten jos pikemmin haluaa maistella niin viipaleiksi tai edes halki. Siemenet kannattanee poistaa, niitä on ikävä sihtailla ns. "valmiista" juomasta pois juontivaiheessa.

SK

Lainaus käyttäjältä: ottulo - syyskuu 18, 2013, 02:17:30 ap
Lainaus käyttäjältä: Dethlock - syyskuu 17, 2013, 22:16:40 ip
Tökätäänkö tuoreena sekaan ja jätetään sinne kuten kiinalaisessa käärmeviinassa --


Ainakin tuo on toimiva tapa. Kokonaisena jos laittaa, niin kestää kauemmin aromin irrota, joten jos pikemmin haluaa maistella niin viipaleiksi tai edes halki. Siemenet kannattanee poistaa, niitä on ikävä sihtailla ns. "valmiista" juomasta pois juontivaiheessa.


Minä olen laittanut puolen litran viina pulloon kuivatun puolikaan rocoton, mikä antaa parissa päivässä jo hyvin makua. Kuivattu sen takia, että pysyy hyvin kasassa, eikä
tule mitää sakkaa tai höytyviä juoman sekaan.
Jos chili on vielä savustettu niin savunkin maku siirtyy hyvin juomaan. ;)

Ettei ihan offtopikiksi menisi, niin huomasin kuluneena kesänä, että naga shotit olivat löytäneet tiensä lähes joka alkoon.

Dethlock

Meinasin tehdä omani niin että liotan pikkupurkissa tuoretta chiliä noin viikon ja suodatan syntyneen liemen takaisin pulloon ja lisään ehkä aavistuksen salmiakkia sekaan. Josko tekisi siitä Riot Vodkaa. Sieltähän se Vodka löytyy melkein Naga Shotin naapurista. Sitten pitäisi keksiä mitä syntyneellä juomalla tekee kun yksin ei viitsi tissutella ja tenavien ja niiden kavereiden lisäksi täällä ei ole muita juuri näkynyt. Hmm...

Ihan hyvää palautetta tuo Naga Shot on saanut mutta ei tosiaan ihan natsannut omaan makuun.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

MiM

Tuonne kokkaustopiciin laitoin oman tarinani Lemon-Dropeista http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14305.0. Omien vähäisten kokeilujen perusteella uskallan melkeinpä väittää, että tuoretta chiliä ei kannata liottaa viinassa kovin kauan. Parhaat maut liukenee suht nopeasti (~vuorokaudessa), ja sen jälkeen makuun tulee turhan paljon imelää paprikamaisuutta, mikä ei ainakaan minun mielestä paranna makua.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

jake9xx

Tervehdys, törmästin tähän ketjuun kun googlailin tosta nagashotista ja kun sitä jossain pohdittiin niin ajattelin pistää omaa kokemusta:
- sopii oikein hyvin just 'glögi' tyyppiseen chillailuun vähän kylmällä tai jos on kurkku kipeä. Eli vedenkeittimellä tms. vettä kuumaksi ja tekee niinko rommitotikin tehdään - mutta Naga Shottia. Sopiva polte nousee varsinkin kun juo kuumana että kurkussa limakalvot on touhussa hereillä.

niko.m

Tuota tuli juotua uutenavuotena, kun yllytettiin. Ensimmäinen oli ihan ok, toinen liian makea ja kolmas jo ällömakea. Myöhemmin maistoin uudestaan niin liian lakritsainen maku itselle. Keinotekoinen makea. Kirkkaaseen sekoitettuna voisi toimia paremmin

pave_p

Tää oli niin kauan hyvää kun tuli alettua tekemään itse parempi chilisalmari.
eli
Tämä(kin) kannattaa tehdä itse.  :)
Tarvikkeet:
- Vodkaa tai jotain muuta kirkasta maustamatonta viinaa, oikeastaan aivan sama mitä "bensaa".
- Turkinpippureita (huom. siis niitä karkkeja, joita saa irtomakeisina halvemmalla kuin niissä pusseissa  ;D)
- Nagaa tai jotain muuta voimakasta chinenseä. (Itse olen laittanut Caribean Redejä kun niitä nyt sattuu olemaan).

Laita Chilejä 0,5-0,7 l vodka pulloon ja unohda muutamaksi viikokoksi tai kuukaudeksi.
Olen itse laitta 3-5 CR:ä.  ::)
"Tiiviste" on valmis kun väri viinassa alkaa muuttua kellertäväksi ja chileistä väri häviää.
Jo itsessään tämä tiiviste on tuoksultaan ja maultaan aivan mahtavaa, joskin luonnollisesti helvetillisen tulinen sellaisenaan nautittavaksi  ;D

Salmariviina tehdään sitten perinteiseen tyyliin, suhteella pussillinen turkkareita ja pullo viinaa (jälleen kerran aivan sama mitä kirkasta maustamatonta.)
Salmariin sitten lisätään vain tuota aiemmin valmistettua "tiivistettä" oman maun mukaan.
Sopiva suhde löytyy maistamalla!  8)



Wolfman

Nagashotin suurimmat viat, liikaa salmiakkia ja liian makea. Itse tekemällä saa nuo viat korjattua (ja halutessaan prosenttejakin vähän lisää)  ;)

akselsson1

pitäis ehkä tehdä ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011