maaliskuu 29, 2024, 14:19:18 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Näkyykö kuvani??

Aloittaja NPhoBiaz, maaliskuu 10, 2016, 23:34:14 ip

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz

Vallitsevaksi ongelmaksi on noussut erilaisten kuvapalvelujen luotettavuus. Foorumille linkatessa kuva saattaa näkyä vain hetken, eikä välttämättä kaikille käyttäjille. Tämän ongelman myötä jokuseen ketjuun on tullut paljon viestejä, joissa ihmetellään, että näkyvätkö postatut kuvat vai ei. Jotta tältä ilmiöltä vältyttäisiin jatkossa, tämä ketju on pyhitetty yksinomaan kysymykselle:

Näkyykö kuvani!?

Täällä saa vapaasti ihmetellä, kysellä ja vastailla ilman, että muut viestiketjut ajautuvat sivuraiteille. :)

Trioniska

Googlen kuvat loppui näkymästä (linkit eivät enää staattisia) kun päivitin viimeisimmän kerran G+ yhdistelmän "ulkoasun" nykyään käytän vain blogiin viemiäni kuvia, sekä blogissa olevaa näkymätöntä sivua minkä kautta veivaan pienellä vaivannäöllä irtonaiset kuvalinkit foorumille. Toki helpompi olisi luoda tuo ehdotettu näkymätön blogi mihin lisäilee blogipäivitys kohtaan vain uusia kuvia joita lisäilee foorumille niin on nuo kuvat arkistoitu sopivasti päivän suhteen kun kirjoituksen tallentaa. Minulla niin vähän irtokuvia tulee kun bloggailen niin on riittänyt nykyinen säätö. Tosiaan Bloggeria käytän eli Googlen alaisuudessa kuitenkin.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Huru-ukko

Google+ käytössä, ei valituksia mistään ettei kuvat näy.
Esikatselin G+ uusinta ilmettä, enkä ottanut sitä käyttöön.

MiM

Akselssonin laittama kokeilukuva valokuvauskilpailun kommenttiketjuun näkyy.

Itse käytän Dropboxia, eikä koskaan ollut mitään ongelmaa.
Viime vuodesta opin sen asian, ettei kannata aloittaa liian aikaisin ja ravinteita voi antaa myös vähemmänkin. 8)
-Chilijamppa-

akselsson1

Jepjep, elikkä vaihdoin nyt tuon kisakuvankin 500px kautta ::) harmi kun googlen touhu on mennyt noin hankalaksi... Ei sillä että 500px kautta olisi ollut helppo linkata kuvaa, joutuu vähän kaivelemaan kun sieltä saa jonkun embed -koodinpätkän(?) Josta ylimääräiset poistamalla jää jäljelle kuvan URL :D
Ehkä pitää alkaa harkita dropbox tms käyttöä :o
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

0lli

Imgur käytössä ja ei ole ropleemia ollut :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 11, 2016, 12:06:22 ip
Jepjep, elikkä vaihdoin nyt tuon kisakuvankin 500px kautta ::) harmi kun googlen touhu on mennyt noin hankalaksi... Ei sillä että 500px kautta olisi ollut helppo linkata kuvaa, joutuu vähän kaivelemaan kun sieltä saa jonkun embed -koodinpätkän(?) Josta ylimääräiset poistamalla jää jäljelle kuvan URL :D
Ehkä pitää alkaa harkita dropbox tms käyttöä :o


Hommaat oman domainin ja webhotellin niin ei tarvitse ihmetellä  ::) Ei ne montaa kymppiä vuodessa maksa  8)

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - maaliskuu 11, 2016, 14:28:51 ipHommaat oman domainin ja webhotellin niin ei tarvitse ihmetellä  ::) Ei ne montaa kymppiä vuodessa maksa  8)

Totta puhut.
Minulla on ollut OVH:n webhotelli jo vuosien ajan, oma domain, sähköpostiosoitteita koko perheelle ja runsaasti tallennustilaa, 30€ vuodessa. Halvempiakin kait on.

Olen havainnut, että monellakin on laajakaistan tai muun nettiyhteyden kylkiäisenä kotisivutilaa, jota ei ymmärretä käyttää. Sen avulla tuo hoituisi myös.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 11, 2016, 16:07:30 ip
Olen havainnut, että monellakin on laajakaistan tai muun nettiyhteyden kylkiäisenä kotisivutilaa, jota ei ymmärretä käyttää. Sen avulla tuo hoituisi myös.


Noissa on vaan "pysyvyyden" kanssa se ongelma että kun vaihtaa nettiyhteyttä vaihtuu se sivutila toiseen osoitteeseen jolloin linkitetyt kuvat katoavat. Oma domain ei maksaisi halvimmilaan kuin 10€/vuosi mutta minkään liittymän kotisivutilaan ei taida saada liitettyä omaa domainia. Toki monella on se sama nettiliitymä vuosikausia tai ainakin samalta operaattorilta vaikka itse liittymä päivittyykin välillä "parempaan".

NPhoBiaz

Monesti halvoissa webhotelleissa on vaikkapa 500Mt levytilaa, joka menee tukkoon aika nopeasti. Ellei sitten näe erillistä vaivaa pienentää ja mahdollisesti myös pakata kuvia koneella.

Chilivaari

Minulla on 100 gigaa eikä se tunnu juuri täyttyvän. Karsin kyllä kuvistani epäonnistuneet ja kaksoiskappaleet - ja turhat kuvat.

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - maaliskuu 11, 2016, 16:50:47 ip
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 11, 2016, 16:07:30 ip
Olen havainnut, että monellakin on laajakaistan tai muun nettiyhteyden kylkiäisenä kotisivutilaa, jota ei ymmärretä käyttää. Sen avulla tuo hoituisi myös.


Noissa on vaan "pysyvyyden" kanssa se ongelma että kun vaihtaa nettiyhteyttä vaihtuu se sivutila toiseen osoitteeseen jolloin linkitetyt kuvat katoavat. Oma domain ei maksaisi halvimmilaan kuin 10€/vuosi mutta minkään liittymän kotisivutilaan ei taida saada liitettyä omaa domainia. Toki monella on se sama nettiliitymä vuosikausia tai ainakin samalta operaattorilta vaikka itse liittymä päivittyykin välillä "parempaan".


Tuossa voisi ratkaisuna toimia No-IP: http://www.noip.com/
Tuolla saa siis itselle osoitteen muotoa esimerkki.no-ip.org, jonka voi osoittaa haluamaansa IP-osoitteeseen (tai DNS-osoitteeseen, ymmärtääkseni) ja muuttaa tuota osoitetta haluttaessa. Tuolloin voi käyttää samaa osoitetta vaikka taustalla oleva palvelu ja "oikea osoite" vaihtuisi välillä. Tietty jos haluaa omaa konetta käyttää palvelimena, niin tuolla saa sillekin samalla tavalla helpomman osoitteen. Monet internet-palveluntarjoajat vaan taitavat edelleen kieltää oman liittymän käytön palvelimena, ellei siitä ole erikseen sovittu, ja vähän vaatii enemmän vaivaa palvelinohjelmiston asennuksen ja turvallisuudesta huolehtimisen kanssa.

akselsson1

Omat kotisivut olisikin kyllä hieno juttu, ja sitä voisin joskus harkita  :o
Mutta tällä hetkellä ei kertakaikkiseltaan riitä aika alkaa semmoista pökäämään saatikka ylläpitämään  :o
mutta joskus kun tilanne on tasoittunut, miksipäs ei  ???
Olisiha se hieno  8)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - maaliskuu 13, 2016, 22:45:01 ip
Omat kotisivut olisikin kyllä hieno juttu, ja sitä voisin joskus harkita  :o
Mutta tällä hetkellä ei kertakaikkiseltaan riitä aika alkaa semmoista pökäämään saatikka ylläpitämään  :o
mutta joskus kun tilanne on tasoittunut, miksipäs ei  ???
Olisiha se hieno  8)


Eihän mullakaan sielä varsinaisia sivuja ole, kuville ja muulle sälälle pari hakemistoa mistä voi linkittää + 1 simppeli sivu kämpän kattoremontista (alihakemistossa eli näkyy jos tietää oikean hakemiston)... Domainin "etusivulla" vaan tyly toteamus "Täällä ei ole mitään kiinnostavaa"  :P

sorrii

Mä käyti vuosia Imageshackia joka toimi hyvin ... aikansa.

Nyt oon linkittänyt kuvan Google Photos -palvelusta; julkisesta kansiosta. Olettaisin sen olevan aika pysyvä jos ei G mene konkurssiin  :)

Joskus hetken harkinnut josko jotain blogia laittaisi. Eiköös Blogger ole Googlen palvelu: Kävisikö se - olisiko siitä tän asian kanssa mitään hyötyä ...

[Enhän mä ole jaksanut laittaa vielä edes esittelyä uusien jäsenien osastoon. Ehtiihän sen ... Seuraavaksi sitten ehkä päiväkirjat  ::) Nyt oon käyttänyt päiväkirjana toisten ketjuja ja koko foorumia. Sinne vaan kuulumiset mikä sattuu silmiin ja pitää kommentoida ... hah?  8) Eihän tää nyt vaikeeta ole...]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Minbaari - huhtikuu 09, 2016, 05:52:24 ap
Ei muuten Flickr:llä onnistu nyt noi kuvan siirrot tänne foorumille. Tarvii sellaisen joka nyt oikeesti toimii, tai muuten menee hermo. Eli: Rekisteröidyin Flickriin, latasin kuvan sinne, copypastetin URL-osoitteen ja tänne normisti. Ihan niinkuin oon tehny aiemmin Imageshackillä ja Google+:lla. No ei vittu näy! Olen tainnut siis sen verran metsittyä, ettei tietotekniikka enää tottele.


Flickrillä homma menee näin: Lataa kuva julkisena sinne -> Avaa kuva katseluun -> Kuvan oikeassa alakulmassa on nuolen kuva, joka on Share -> Valitse jakotavaksi BBCode -> Valitse kuvan koko -> Kopioi annettu koodinpätkä tänne. Yleensä itse trimmaan täällä foorumin puolella siitä koodista sen url osuuden pois.
Toivottavasti tämä auttoi. :)

Whili

helmikuu 15, 2017, 07:03:01 ap #16 Viimeisin muokkaus: helmikuu 15, 2017, 08:14:14 ap käyttäjältä Whili
Lainaus käyttäjältä: bluesman - helmikuu 14, 2017, 23:02:52 ip
Lainaus käyttäjältä: PP - helmikuu 14, 2017, 22:26:16 ip
Kuvat ei näy. Tekikö iso G taas tempun vai käytätkö jotain muuta palvelua?


Kuukkelilta ovat. Ovat aina ennen näkyneet.

Ei näy täälläkään..

jewe

Koska kuvat saadaan kuntoon ?

Ei näy täälläkään millään laitteella, alustalla tai selaimella. :-[

MRgreen

Ei näy täälläkään mitään vaan kiinnostaa kyllä  ;)

Huru-ukko

helmikuu 15, 2017, 22:26:46 ip #19 Viimeisin muokkaus: helmikuu 16, 2017, 15:37:10 ip käyttäjältä Huru-ukko
En saa itsekkään Gromella kuvia näkymään, mutta Mozilla Firefoxia käyttämällä se onnistuu.

Tarkoitan että kun laitan Gromen kanssa kuvia tänne, ne ei näy. Siinä oli kai muistaakseni kuvan muoto tms....
Mutta kun menin Mozillaan, ja sieltä Google plussaan, niin kuvat näkyi sitten muille. Ainakin silloin, PP olitkohan sinä joka sitä neuvoit silloin?...