maaliskuu 28, 2024, 15:03:42 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilisilli

Aloittaja Chilivaari, heinäkuu 07, 2008, 15:07:33 ip

« edellinen - seuraava »

Chilivaari

Tämä nyt ei ole varsinainen resepti, pikemminkin maustamisehdotus, mutta kotisäilöjät voivat toki käyttää ideaa.

Meillä oli pöydässä viipaloitua Aji Cristalia syödessämme uusia perunoita ja Ahti-silliä. Siitä juolahti mieleen, mitäpä jos...

Suoraan lautaselle lisättynä maku on ehkä hiukan raaka, mutta kun laittaa viipaloidun chilin sillipurkkiin tasaantumaan vaikkapa samalla kun perunat laittaa tulelle, maku on lähes täydellinen kesäiselle aterialle. Seuraavana päivänä se vielä terästyy, jos jotakin jää purkin pohjalle.  :lol:

Minä pidin punaisesta kypsästä enemmän kuin vihreästä. Siinä on vähän nokkosen tuoksu ja makuakin. Yksi palko pieneen sillipurkkiin ohuina siivuina on meille sopiva annos.

Poikani poikkesi vähän myöhemmin ja sai jäähtyneitä perunoita ja Ahti-Cristal silliä. "Mistä kaupasta tätä saa ostaa" hän kysäisi välittömästi. Valitettavasti ei mistään. Hyvät on tehtävä itse.

hessi

Hmm
kuullosti hyvältä, minä kun olen sellainen silli hullu :wink:
ja noita Aij Critalleita on niin peijakkaasti, et tarvis kehitää jotain !

kiitos tätä kyllä kokeilen ! :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: "hessi"... noita Aij Critalleita on niin peijakkaasti, et tarvis kehitää jotain !

Minun makuuni Ahti Perhesilli taipuu parhaiten Aji Cristalin kaveriksi. Kaikki muut maut eivät vain natsaa. Meillä sitä kutsutaankin Ahti Cristaliksi.  :lol:

Erinomainen käyttö löytyi Cristaleille perunasalaatista. Pieneksi hakattu Aji Cristal koristaa ja maustaa ainakin hedelmäisen tai sitruunaa sisältävän perunasalaatin loistavasti. Aurajuusto ja Aji Cristal - ne sopivat yhteen.

saulir

Aji Cristal-purkkikalaa on tullut tehtyä itsekin joskus, ei silliä, vaan muikkua ja särkeä(joka on muuten purkkikalana hyvää)

Kannattaa kokeilla!

wille

Pakkohan tät on kokeilla. Tänään ostin Ahdin Pers...Perhesilliä ja siivutin yhden lemon dropin sekaan. Huomenna Maistelemaan!
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit