Aloittelijoiden chilikysymykset. Kysy täällä ensin!

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 14, 2009, 10:13:47 ap

« edellinen - seuraava »

Kärsä Babar

No sen takia et olen aikas hyvissä. Ei siihen kai mitään muuta syytä ole.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

jewe

Tilasin sulta tuota hydrolannosta ja salpietaria eikä tuolta hydrolannosketjusta oikein auennut miten tuota tavaraa käytetään multakasvien lannoitteena.

Elikkä olen tehnyt molemmista tavaroista seuraavan sekoituksen.
1 litra vettä /1 dl hydrolannosta ja 1 litra vettä/1 dl salpietaria.

Kun käytän tätä multalannoituksena niin paljonko laitan näitä tekemiäni sekoituksia 1 litraan vettä ?

Kiitos.

Xbow

Lainaus käyttäjältä: jewe - toukokuu 17, 2009, 14:34:35 ip
Tilasin sulta tuota hydrolannosta ja salpietaria eikä tuolta hydrolannosketjusta oikein auennut miten tuota tavaraa käytetään multakasvien lannoitteena.

Elikkä olen tehnyt molemmista tavaroista seuraavan sekoituksen.
1 litra vettä /1 dl hydrolannosta ja 1 litra vettä/1 dl salpietaria.

Kun käytän tätä multalannoituksena niin paljonko laitan näitä tekemiäni sekoituksia 1 litraan vettä ?


Menetelmä "Stetson" sanoopi, että hydrolannos liosta 2-6 ml/l, salpietari liuosta 1-3 ml/l riippuen sekalaisista tekijöistä. Maksimiannoksilla saanee överit aikaan ainakin jos toistaa usein, 2 + 1 ml/l setistä tuskin pieni taimikaan nyt sätkyä saa. Kukitus / chilinmuodostusvaiheessa minua viisaammat suosittelevat typen osuuden pudottamista.

Tämä lannoite taitaa olla nopeasti chilin käyttöön menevää sorttia, joten kannattanee lähteä varovaisesti liikkeelle.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Chilicutter

Minkälainen annostelu sopii kukitus vaiheeseen tota hydrolannosta
Don't play with fire, but play with Wild Chilli's
HTTP://WWW.WILDCHILLI.EU

Mursu

toukokuu 18, 2009, 15:35:14 ip #284 Viimeisin muokkaus: toukokuu 18, 2009, 16:09:48 ip käyttäjältä Mursu
mistäpä johtuu villamainen aines nagan ylimpien lehtien alapinnoilla? tommosta omituista pumpulin näköstä höttöö? miten poistetaan jos on tarvis? mitään ötökkää siellä ei liiku, ja tämä höttö näyttää tulevan lehtiruodeista(jos tuo ny on oikea sana). eli "kasvu" alkaa pääruodin alusta, ja siit etenee joissain lehissä eteenpäin. itse lehden pinnalla ei sitä näytä esiintyvän. niin joo, ja lehdet/kasvi näyttää ainaki toistaseksi terveeltä.

Kärsä Babar

En tiedä mitä se "pumpuli" tarkalleen on, mutta Chinenseissä sitä on melko useesti ja mitään haittaa siitä ei ole.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Kärsä Babar

Lainaus käyttäjältä: Chilicutter - toukokuu 18, 2009, 15:25:12 ip
Minkälainen annostelu sopii kukitus vaiheeseen tota hydrolannosta


Riippuu tietenkin että onko vesiviljelyssä vai mullassa.
Itte oon nyt antanut mullassa oleville 7g hydroo ja 4g salpietaria/10 litraa vettä. Hyvin tekee kyl kukkaa vaikka alkuun aattelin et pitäis varmaan salpietaria vähentää.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Mursu

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - toukokuu 18, 2009, 19:36:13 ip
En tiedä mitä se "pumpuli" tarkalleen on, mutta Chinenseissä sitä on melko useesti ja mitään haittaa siitä ei ole.


ok, se jotenkin näytti siihen "sopivalle" ehin kuiteki saada jo sydärin. thax kärsä!

HassuSetä

Noin puolet chileistäni ovat majailleet viikon verran länsiparvekkeella, kaksinkertaisen hallaharson alla.

Tähän mennessä mitään oireita uv-säteilystä ei ole yhdessäkään kasvissa ilmennyt joten mietinkin että joskos toisen harsokerroksen jo uskaltaisi ottaa pois vai odottelenko vielä?

Tellus

 
Onko Turbo Pube erityisen herkkä kirvoille?

Kasvarissa missään muussa ei ole kuin siinä. Viikko sitten biotorjunsuihkutettu (mikä lie biospruzz tms.) ja harsotettu ja tänään toka kierros. Turbo Pube aloittelee kukintaa, joten harmittaa. Huoneessa on mm. Aji Cristaleita,  Inca Red Droppeja, Jalapeno Herculesia,  Microcarpumia jne. Kaikki kukkii ja tekee satoa. En millään viitsisi suihkuttaa kaikkia, kun sitten tulee valovaurioita.

Ainakaan vielä kirvalle ei kelpaa muut kuin tuo Turbo. Onko odotettavissa, että kirvapopulaatio leviää myös muihin? Miten alttiita ovat?

Joo ja pirun muurahaiset majailee häädöstä huolimatta kasvarissa ja tietty paimentaa niitä kirvoja.

Kärsä Babar

Lainaus käyttäjältä: HassuSetä - toukokuu 19, 2009, 13:10:22 ip
Noin puolet chileistäni ovat majailleet viikon verran länsiparvekkeella, kaksinkertaisen hallaharson alla.

Tähän mennessä mitään oireita uv-säteilystä ei ole yhdessäkään kasvissa ilmennyt joten mietinkin että joskos toisen harsokerroksen jo uskaltaisi ottaa pois vai odottelenko vielä?


Kyllä minä ottaisin. Mutta vaikee noista sanoo tarkkaan että koska on tottunut tarpeeksi.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Kärsä Babar

Lainaus käyttäjältä: Tellus - toukokuu 19, 2009, 14:21:49 ip

Onko Turbo Pube erityisen herkkä kirvoille?

Kasvarissa missään muussa ei ole kuin siinä. Viikko sitten biotorjunsuihkutettu (mikä lie biospruzz tms.) ja harsotettu ja tänään toka kierros. Turbo Pube aloittelee kukintaa, joten harmittaa. Huoneessa on mm. Aji Cristaleita,  Inca Red Droppeja, Jalapeno Herculesia,  Microcarpumia jne. Kaikki kukkii ja tekee satoa. En millään viitsisi suihkuttaa kaikkia, kun sitten tulee valovaurioita.

Ainakaan vielä kirvalle ei kelpaa muut kuin tuo Turbo. Onko odotettavissa, että kirvapopulaatio leviää myös muihin? Miten alttiita ovat?

Joo ja pirun muurahaiset majailee häädöstä huolimatta kasvarissa ja tietty paimentaa niitä kirvoja.


Suihkuta vaan kaikki. Kirvat leviää kyllä aikas nopeesti muihinkin kasveihin. Mikäs on valovaurio?
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Tellus

Valovauriosta: Siinä purkissa sanottiin, että pitää suihkuttaa illalla, koska lehdet voi vaurioitua suihkutuksen jälkeen auringosta. Turbolla näkyykin lehdissä palamisvikaa suihkutuksen jälkeen. Vaikka peitin sen heti harsolla.

Pirun öttiäiset. Olen ootellut Turbo Puben kukintaa ja nyt kun se alkaa kukkia, uhkaa kirva ja kirvahäätö kasvin kuntoa.


CyberDog

Joo. Tosiaan osa noista myrkyistä voi reagoida auringon kanssa ikävästi. Suosittelen tosiaan illalla suihkuttamista.

Herra 47

tuo perustuu kaiketi uskomukseen että vesipisarat toimisivat suurennuslasin tavoin.... Paikkansapitävyyttä en usko koska esim fatalii sprinklaa kasvariaan aika tehokkaasti eikä ole ainakaan mistään tuollaisesta raportoinut käyneen... Ainakaan mitenkään merkittävästä joten....

Tietenkin jos lannoite vedellä tuon tekee niin se saattaa aiheuttaa itsessään palamista... Itse en myöskään ole tuota havainnut
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Paprikaana

kysytään sitten kärsältä, kun toisesta ketjusta ei vastausta tullut, eli tuosta bio bizzillä lannoittamisesta: kun kasvia kukittaa tai "podittaa", niin täytyykö kuitenkin lisäillä grow lannoitetta, vai vaan kukinta tai poditus lannoitteella?
Il Mondo Cambia, Io No!

CyberDog

Eikun eiks tässä ollut kyse hyonteismyrkyllä suihkuttamisesta? Eikä vedellä suihkimisesta. Sillähän ei oo sinänsä väliä millon sen tekee. Paitsi että jos päivällä suihkii niin kerkee haihtumaan nopeesti pois jolloin hyöty saattaa olla pienempi?

Niabo

paprikaana: http://www.thctalk.com/gallery/data/571/BioBizz.jpg

toi nyt on tarkotettu kannabiksen kasvattelijoille mutta kaippa se samallalailla chileille toimii?! eli vissiin pitää laittaa molempia

Kärsä Babar

Lainaus käyttäjältä: Tellus - toukokuu 20, 2009, 11:48:59 ap
Valovauriosta: Siinä purkissa sanottiin, että pitää suihkuttaa illalla, koska lehdet voi vaurioitua suihkutuksen jälkeen auringosta. Turbolla näkyykin lehdissä palamisvikaa suihkutuksen jälkeen. Vaikka peitin sen heti harsolla.

Pirun öttiäiset. Olen ootellut Turbo Puben kukintaa ja nyt kun se alkaa kukkia, uhkaa kirva ja kirvahäätö kasvin kuntoa.




Mitäs myrkkyä sulla on?
Ittellä, ei ötököitä myrkky (pyretriiniä) aiheutti samanlaista "palamista" kuin uv säteily. Johtukohan sitten valoisaan aikaan suihkuttamisesta. Pyretriini myös haihtuu nopeammin valossa joten siinäkin syy suihkuttaa pimeessä.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Herra 47

Lainaus käyttäjältä: Niabo - toukokuu 20, 2009, 16:38:23 ip
paprikaana: http://www.thctalk.com/gallery/data/571/BioBizz.jpg

toi nyt on tarkotettu kannabiksen kasvattelijoille mutta kaippa se samallalailla chileille toimii?! eli vissiin pitää laittaa molempia


noilla määrillä itse lannoitan... joka toinen tai kolmas kerta muuten pelkkää vettä välissä
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)