huhtikuu 19, 2024, 15:19:27 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


_ann harrastaa 2012

Aloittaja _ann, helmikuu 13, 2012, 21:19:36 ip

« edellinen - seuraava »

_ann

Ensimmäistä kertaa aloittelen alusta asti itse. Näillä lähtee mun kausi käyntiin:

-Jalapeño
-Bolivian rainbow
-Champion
-Lemon drop
-Star fish
-Short yellow tabasco
-Aji fantasy
-Limo
-Naga morich



Tytöt ja pojat pääsivät idätykseen :) Nyt vaan pitää malttaa odottaa.

tomppa,

Toivottavasti itävät kaikki  :)
Erään foorumimme jäsenen sanoja lainaten, siirrä jo isommat huonekalut pois niin saat taimille lisää tilaa  ;D

Rundari

Siittä se lähtee, lykkyä tykä. Mikäs tuo idätysboksi on? Näyttäis joku valokin siinä olevan.

_ann

Juu, keittiön valo. Tossa loorassa kuljetin hamsteria kun olin pikkulikka  ;D
Eivät siemenet pääse karkuun tuolta. Nakkasin laatikon jääkapin yllä olevaan kaappiin. (ilmeisesti ihan ok?)

Jotain radikaalia kodin sisustuksessa tulee varmasti tapahtumaan. Seinän purku ja laajennus?

Landspeed

millaset sohvat sull o?tai olkkarin pöytä voin ostaa haha....noi ku itää ni ei sulla o tilaa niitä pitää.... :D

Aurinia

Mäkin täällä seuraan mihin nuo kaikki eri lajikkeet mahtuvat ;D Mä en uskaltanut laittaa multiin kuin paria lajiketta, koska on kokemuksia liian isolleen päässeestä kasvattelusta. Ei ole liikoja tiloja ja nuo muutamankin joudun varmaan laittamaan lapsen ja koiran vuoksi jääkaapin päälle turvaan. Kesäksi menevät sitten lasitetulle parvekkeelle.

Aku

Tervetuloa foorumille ja onnea kasvatuksiin! Hyvältä näyttävä lista, itselläni myös samoja lajikkeita :)

Onko tuo systeemi ihan normaali idätyslautta?

Niian

Tuo boksihan on hyvä :) Meillä kun on utelias kissa ja pari koiraa ruhan innokkaastri menossa kelluvalla lautalla leikkimään.... Söihän tuo katti yhen jalopenon sirkkalehdillä olleista taimista :D

_ann

Älkääs nyt.. Kyllä nää johonkin mahtuu. Varsinkin jos saan palstan vuokrattua  ::)

Jouduin vähän soveltamaan lautan kanssa. Siinä on oivariini-purkki johon tein reiän alas kylkeen, (tai siis ylös kun se on väärinpäin) josta ilma pääsi pois kun laitoin sen boksin pohjalle. Näin se ei kippaa ja heitä siemeniä sikinsokin. Päälle kerros wc-paperia ja ruudutettu suodatinpussi ja ruudut numeroitu. Numeroita vastaavat lajit kirjattu boksin kylkeen teipillä ja tuplavarmuudeksi vielä muistiossa  :)

_ann

Aikaa on kulunut ja chilit ovat tovin joutuneet olemaan oman onnensa nojassa.

Boksissa näytti tältä:

Vähän on osa päässyt kuivahtamaan.

Ikkunalla mullitetut näyttivät tältä:

Aji fantasy ja jalapeño tekevät toista lehtiparia sirkkojen jälkeen.

Toisaalla toisessa huoneessa:

Bolivian rainbow liian laiminlyötyneenä (Huomatkaa super-liikuttava musta ruukku, jonka poika teki synttärilahjaksi. Voin kasvattaa siinä kuulemma "stilejä"  ;D).

Järjestin paikkoja uusiksi ja kaikki saivat omat purkit, vettä ja valoisamman paikan:

Osan istutin uudestaan ja syvemmälle.

Lapset halusivat omat puskat. Tyttö bolivian rainbow:n ja poika naga morichin.
Siemenistä parhaiten itivät aji fantasy ja jalapeño.

Nyt mulla on pulmana valaisu. Tähän asti käytössä on ollut perus kasvivalo (liian korkealla ja väärin kohdistettu). Lamppu oli laavalampun kannassa seinään naulattuna. Hommaanko näille nyt vielä jonkun oikeasti toimivan vai piisaako luonnonvalo jo nyt?

PP

Lainaus käyttäjältä: _ann - maaliskuu 07, 2012, 18:31:52 ip
Nyt mulla on pulmana valaisu. Tähän asti käytössä on ollut perus kasvivalo (liian korkealla ja väärin kohdistettu). Lamppu oli laavalampun kannassa seinään naulattuna. Hommaanko näille nyt vielä jonkun oikeasti toimivan vai piisaako luonnonvalo jo nyt?


Mihin ilmansuuntaan ikkuna on ja onko maasto edessä vapaata? Jos pääsee paistamaan monta tuntia päivässä suoraan kasveihin, pitäisi riittää.