toukokuu 14, 2024, 01:41:28 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Amarillo: Habanero Burger

Aloittaja Mika73, helmikuu 21, 2010, 13:52:42 ip

« edellinen - seuraava »

Mika73

´Really Hot Experience!´

Tai sitten ei...

Aika mieto oli, ei niin paatuneen chilin maistajan mielestä  ;)


Julli-

Mieto mutta melko maukas kaikesta huolimatta.

tombola

ensi viikolla ajattelin mennä tuota maistelemaan, toivottavasti tulisuuden kuitenkin edes huomaa.. :)

calm

Kannattaa pyytää se hampurilainen ilman kermaa välissä, niin saattaa löytääkin jotain tulisuutta sieltä seasta.

Paracetamol

Olen näköjään vähän turhan kokematon chilien kanssa, koska kyseinen purilainen oli sen verta tulinen, että syöminen kesti kauan ja olutta kului turhankin kanssa. ;D

Mutta yllättävän maukas purilainen, johon tulee ajoittain pieni himo.

tombola

toissapäivänä tuli toi burgeri syötyä, ja olihan se maukas, siitä ei pääse mihinkään. annos oli reilu ja maha tuli ehkä jopa liiankin täyteen :)

tulisuuden kannalta... noh, habanero kyllä maistui, mutta tulisuus ei ollutkaan niin kova kuin olin odottanut. itsekään en ole kovin kovaa kapsaisiininsietokykyä saanut kehitetyksi, mutta silti hampurilainen oli vaan sieltä täältä sen verran tulinen, että hikikarpalot tulivat nenälle. lisäksi kokki taisi olla vähän kiireen alla (näytti joka pöytään menevän jonkinlaista burgeria) joka näkyi annoksessa hieman hätiköitynä kasaamisena - habanerokastikkeet olivat puoliksi lautasella ja puoliksi purilaisen toisessa reunassa. tulisuutta sai kuitenkin mukana tulleen tuoreen annuumin (joku perus-market-cayenne?) podin avulla säädettyä enempi kohdilleen.

kaiken kaikkiaan kuitenkin kokemus oli sen verran positiivinen, että tulen varmasti kyseisen burgerin syömään myös toiste!

Eris

Tuliko maha täyteen? Kyllä
Hyvä hintalaatusuhde? Kyllä
Maukas? Kyllä
Tulinen? Ei
Vatsa sekaisin? Kyllä

koshui

Burgeri on syöty ja omalla kohdalla ainakin oli riittoisan tulinen.
Nenän joutui niistämään pariin otteeseen syömisen yhteydessä ja iso tuoppi olutta tyhjeni uhkaavalla vauhdilla :)
Ei kuitenkaan tulisinta mitä on ravintolassa tullut syötyä. Ykkös paikan omaa sichuanin kana chilipedillä Singaporessa jonka ansiosta lähti ääni ja mahdollisesti aiheutti nestehukan silmistä,nenästä ja suusta poistuneen määrän vuoksi :D

TeKu

Burgeri on nyt maistettu ja tuo oli juuri sopivan tulinen omiin makunystyröihin. Potkua oli, mutta kaiken pystyi syömään kuitenkin irvistelemättä ja maha tuli täyteen. :)

Harri1980

Maukas hapurilainen oli. Ei kuitenkaan kovin tulinen. Kokonaisuudessaan positiivinen yllätys kuitenkin. Suosittelen!

Azukki


Xbow

Juu, pariin kertaa syöty :)

Maukas burgeri, joskaan ei tulinen. Iso annuumi tökännynä kansisämpylään rekvisiitaksi. Voisi olla vähän riittoisampikin.

Lemppariburgerini on Panchon tuplajuusto, lisukkeena pyydän burgerin väliin reilusti habaneropyrettä :) Se on melko mäjäys, ei jää nälääkä ei.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Mika73

No ei varmasti jää... Panchon Tuplajuusto on ihan tolkuttoman kokoinen, lohkoperunaakin on melkein koko kappa mukana..  ;D

nicklas

hyvää hampurilainen ilman tulta....sai aika reippaasti laittaa habanero tabaskoa sinne niin alkaa edes vähän löylyä löytymään...
muuten kyllä oikein herkullinen

pippuri

Oon aina tykänny tulisesta ruuasta ja chilistä, mutta en koskaan oikeen ollut syönyt mitään kunnon kokonaista chiliä, paitti paikallisen pitseerian jalapeenoja ja pepperooneja. Käväsin täs muutama kuukausi takaperin Amarillos syömäs ja otin Habanero Burgerin.

Nappasin, siitä sen habaneron, leikkasin siitä palan ja tykkäsin. Muijalle annoin kans palan ja se ei tykännyt!! (ihme) hahhah... Sanoisin, että (medium) tulinen itelle. Siitä se ajatus, sitten lähti :D Nyt on kauhee chili vimma päällä ja kaikkee tulista pitää saada, aiva sama kunhan on nii tulista, että vesi tulee silmistä :D  ::)

Nyt on tilattu jo 5 lajikkeen siemeniä ja kaikkee härpäkettä. Intti painaa päälle, nii ei ehi paljo kasvatusta alottaa, mutta sen jälkeen aiva varmana muutama puska kasvamaan ;)

Miksaa

Ei siinä habaneroa tuoreena ole, vaan vain soosissa. Se leipään tökätty thai-annuumi on toki vähän tulistakin, mutta pahaa.
Ei sitä syödä viitsi...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

pippuri

Lainaus käyttäjältä: Miksa73 - joulukuu 17, 2010, 18:58:30 ip
Ei siinä habaneroa tuoreena ole, vaan vain soosissa. Se leipään tökätty thai-annuumi on toki vähän tulistakin, mutta pahaa.
Ei sitä syödä viitsi...

Okei kyllä mä tykkäsin mut hyvä sitte alottaa pahasta, nii ei voi ku parantua :D :D Ei kyllä soossis maistunu mikkää habat paljoo :)  Hyvää silti :)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: pippuri - joulukuu 17, 2010, 20:18:57 ip
Okei kyllä mä tykkäsin mut hyvä sitte alottaa pahasta, nii ei voi ku parantua :D :D Ei kyllä soossis maistunu mikkää habat paljoo :)  Hyvää silti :)


Jos tosiaan chiliharrastuksen aloittaa Amarillon hababurgerilla, niin suunta ei voi olla kuin ylöspäin! Tervetuloa kuitenkin maailman parhaimmat harrastuksen pariin.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Mika73

Lainaus käyttäjältä: Mika73 - syyskuu 08, 2010, 12:04:12 ip
No ei varmasti jää... Panchon Tuplajuusto on ihan tolkuttoman kokoinen, lohkoperunaakin on melkein koko kappa mukana..  ;D



Näin siis Tammelassa.. Vantaan Tikkurilassa ei perunaa juuri mukana ollut... Eika iso ero eri paikoilla..

popcornmaker

Heh.. mä en viime kesänä uskaltanut tuota hababurgeria ottaa kun oli just pahimmat heinäkuun helteet ja ilmastointikin ilmeisesti veti viimeisiä porin amarillossa. Ajattelin että parempi olla ottamatta mitään kovin tulista kun hiki valuu muutenkin. Ilmeisesti mun odotukset oli hieman yläkanttiin tulisuuden suhteen.