maaliskuu 28, 2024, 10:39:49 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Banaanit

Aloittaja Coofdrad, maaliskuu 31, 2011, 11:38:46 ap

« edellinen - seuraava »

PP

Lainaus käyttäjältä: Coofdrad - huhtikuu 14, 2011, 18:15:40 ip
Eiköhän HPS lampulla pärjää alkuun. Itse laitan sellaisen 400w HPS:n ja 300w ledin vielä lisäksi  ;D Eiköhän siinä ala nanaaneita tulemaan.

Tai sitten ostan Lg:n rikkiplasmavalaisimen  :P


Halvat banaanit. ;D

InkRose

Itse asiassa näyttää siltä nyt että taidan jäädä kuitenkin tästä kyydistä. Ei riitä tilat millään.

Coofdrad

Lainaus käyttäjältä: InkRose - huhtikuu 18, 2011, 22:25:01 ip
Itse asiassa näyttää siltä nyt että taidan jäädä kuitenkin tästä kyydistä. Ei riitä tilat millään.


Pitiköhän sun vastata torin puolelle  8)

Coofdrad

Ja itseasiassa, et tarvitse tilaa hirveästi, jos pidät sen pienessä ruukussa. Ei kasva niin isoksi silloin. Sitten kun haluat voit pistää isompaan ruukkuun.

InkRose

Olis pitäny joo. Menköön nuoren isännän piikkiin, tämän kerran.

bluesman

heinäkuu 16, 2011, 18:55:16 ip #25 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 16, 2011, 21:40:26 ip käyttäjältä bluesman
Päivityskuvia ebbissä olevasta kääpiöbanaanista. On jäänyt vähän varjoon ja alkuunlähtö oli hankalaa kun katkoin vahingossa puolet hauraista juurista. Luteet eivät banaaniin ole koskeneet. Oikeanpuoleinen otettu fisheylla.


mexx

hep!

Olisi mukava kuulla miten on ihmisillä baanani kasvanut? Omani oli silloin alkukesästä kasvarissa ja nyt ollut n.1kk pihalla 90l laastipaljussa.
Kasvu on aika hurjaa, mutta alle metrissä vielä mennään. Niin on siis turpeessa ja joukossa leca soraa ja muutama provado tabu.
Uusia versoja olen poistanut n.5kpl. Yhden otin ämpäriin, mutta oli semmoinen kurppana, että heitin pois. Juuret kun ovat aika höttöä.
Komia kasvi joka kerää uteliaita katseita :P
Laitan kuvia kunhan kotiudun lomalta. 

Ropocoo

Lidlissä oli jotain banaaneja myynnissä.. siis istutettuna ruukkuun. Kaivokselan lähellä.. mikä se lidl siellä sit onkaan.. 3,99 näytti olevan hinta.. Sen tarkemmin en tutkinut mitä luki lapussa..
"Chuck Norris voittaa sinut 400m juoksussa kahdella kierroksella."

Wahi

elokuu 11, 2011, 21:39:14 ip #28 Viimeisin muokkaus: elokuu 11, 2011, 22:04:04 ip käyttäjältä Wahi
Lainaus käyttäjältä: Ropocoo - elokuu 11, 2011, 09:06:21 ap
Lidlissä oli jotain banaaneja myynnissä.. siis istutettuna ruukkuun. Kaivokselan lähellä.. mikä se lidl siellä sit onkaan.. 3,99 näytti olevan hinta.. Sen tarkemmin en tutkinut mitä luki lapussa..


Musa Tropicana luki lapussa. Googlella löytyi lähinnä saksalaisia sivuja, mutta tuolla oli jotain läppää aiheesta: http://www.bananas.org/f16/musa-tropicana-8102.html

Edit: Tämmöistäkin löytyi: "Musa Tropicana is an extremely rare variety. It is a member of the Cavendishii family. As such, it is an indoor/conservatory plant that may go outside for the winter but is not remotely hardy. Like Dwarf Cavendish, it can produce edible bananas given plenty of heat, light and water. Be one of the first in the UK and Europe to try these plants and hopefully you will be able to literally eat the fruits of your labours. Despatch Late May 2011 onwards 2 litre pot"

MasaT

Rauman lidlissäkin näkyi olevan näitä. Pitäiskö tuollainen hakea pois kuleksimasta?  Enpä taida. Vaatii varmaan aika paljon tilaa ja valoa. Taimen hinta ei ollut kuitenkaan ollenkaan paha. :)

Nizo

Lainaus käyttäjältä: Masa.T - elokuu 17, 2011, 23:16:01 ip
Rauman lidlissäkin näkyi olevan näitä. Pitäiskö tuollainen hakea pois kuleksimasta?  Enpä taida. Vaatii varmaan aika paljon tilaa ja valoa. Taimen hinta ei ollut kuitenkaan ollenkaan paha. :)


Itse piti myös hakea tuollainen, mutta enpä sitten muistanut. Pitää katsoa jos niitä on vielä kun tällä viikolla sinne asti selviydyn.

Hombre

Minulla on jokusen vuoden vanha Musa Tropicana ja tämän kesän versoja purkeissa vielä 5kpl. Emokasvi on tällä hetkellä isoimmassa pauliinassa. Sen kasvu koki pienen pysähdyksen kun ruukku kaatui nokkakärryjen päältä siirtäessäni sitä toiseen paikkaan. Samalla sain hyvän tekosyyn leikellä sitä muutaman poikasen pois ja laittaa ruukkuun hiukan pitkävaikutteista lannoitetta. Kesät se on viettänyt ulkona ja talvet joko olohuoneessa tai autotallissa n. 10-15c lämmössä.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Coofdrad

marraskuu 03, 2011, 22:56:03 ip #32 Viimeisin muokkaus: marraskuu 03, 2011, 22:57:58 ip käyttäjältä Coofdrad
Tässä olisi mun bansku. Kesän oli siis partsilla ottamassa arskaa ja kasvoi sellaisessa 23 litrasessa pauliinan altakasteluruukussa. Nyt syksyllä vaihdoin ruukun ikean 140 litraseen muoviastiaan, joka on sen lopullinen koti.

Toukokuussa siis istutettu ja oli silloin noin 10cm kokonen. Näitä tuli myytyä muutama foorumilaisille. Pistäkäähän kuvia kehiin  :D

Lajike on siis Dwarf Cavendish.






mexx

hahha,

aika tömäkän näköinen puska. Onnittelut kasvusta! Itselläni oli banana kesän ulkona 90L laastipaljussa ja oli kyllä selvästi pienempi kuin tuo
hirvitys ;D Otin talveksi sisään ja leikkasin lehdet pois, ööö olisiko reilu 1kk, mutta on nyt 3 lehteä kovassa kasvussa ja juuresta tulee pikkuisia. Täytyy taas leikata, kun vie tilaa muuten turhan paljon. En nyt torsosta laita kuvia, kesällä sitten. 

Eric Sour

Pitääpä nostaa tätäkin.
Itse olen jo kolmeen kertaan yritellyt idättää Dwarf Cavendishia ja Musa Velvutinaa, mutta aina yhtä huonoin seurauksin.
Nytkin 5 siementä kumpaakin on ollut itämässä kohtä 6 kuukautta. Olisikohan kellään jommasta kummasta lajikkeesta luovuttaa/myydä penikoita, kun ei tuo minun banaanimestarin ura oikein näytä siemenestä lähtevän etenemään?

Kiitos ja anteeksi.
E.S.

Finprick

Juu täällä otetaan myös idätysvinkkejä vastaan. 7vkoa kivivillassa. Odotus jatkuu.

bluesman



Unohtui loppupäivityskuva banskusta. Kuva otettu ulos kasvarista vietäessä elokuun lopulla kun ei mahtunut enää sisätiloihin. Kasvarin harjakorkeus on 3,65m ja banaanin lähtötaso 70 cm korkeudella. Hipoo kolmea metriä. Ei valitettavasti kukkinut.

Idätyksessä saattaa kannattaa hyvin viilata kovat siemenet. Itsellä ei ole kokemusta banaaninsiemenistä mutta lootus oli likoamassa pai kuukautta vedessä eikä mitään tapahtunut. Otin siemenet kärluttua kipihdeillä smirgeliin ja raavin sinne tänne kunnon naarmuja. 2 viikon kuluttua alkioivat itää. Jekku pätee kaikkiin kovakuorisiin siemeniin.

Leipis

Itselläni on juurtumassa pari pistokasta ja kattoo mitä tulee :) Emoyksilö on Bluesmanilta saatu ja täten samaa lajia.

O

Eiks banaani ole aluskasvillisuutta niin ei se varmaan ihan suoraa tykitystä halua..

Marketin kääpiöbanaani paukahti lahjaksi niin varmaan joutuu tähän asiaan enempi tutustumaan, mutta aluksi pääsi itäikkunalle.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

Finprick

Tänks. Fiilaten ja höyläten eteenpäin.