huhtikuu 19, 2024, 03:25:24 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Filago - lokakuu 01, 2016, 16:13:56 ip

Onko jossain ilmoittautumislistaa tälle uusimmalle kierrokselle? Kuten tuolla villien osiossa oli puhe, voisi pitkästä aikaa varmistaa, ettei Lancet lopu Suomesta uusiltakaan, ja laittaa jonkinlaisen pussukan tuoreita siemeniä mukaan. Sen verran itseänikin alkoi kiinnostaa kirjeen sisältö, että jos se vaikka käväisisi myös täällä etelässä (rosvottavana ja ) täydennettävänä?


Whilille privaviesti, niin siitä se lähtee :)

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - lokakuu 01, 2016, 19:36:10 ip
Lainaus käyttäjältä: Filago - lokakuu 01, 2016, 16:13:56 ip

Onko jossain ilmoittautumislistaa tälle uusimmalle kierrokselle? Kuten tuolla villien osiossa oli puhe, voisi pitkästä aikaa varmistaa, ettei Lancet lopu Suomesta uusiltakaan, ja laittaa jonkinlaisen pussukan tuoreita siemeniä mukaan. Sen verran itseänikin alkoi kiinnostaa kirjeen sisältö, että jos se vaikka käväisisi myös täällä etelässä (rosvottavana ja ) täydennettävänä?


Whilille privaviesti, niin siitä se lähtee :)


Viestissä yksi tosiaan ohjeistukset http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12858.msg230959#msg230959
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Filago

Lainaus käyttäjältä: Trioniska - lokakuu 01, 2016, 21:01:04 ip
Lainaus käyttäjältä: unenkuva - lokakuu 01, 2016, 19:36:10 ip
Lainaus käyttäjältä: Filago - lokakuu 01, 2016, 16:13:56 ip

Onko jossain ilmoittautumislistaa tälle uusimmalle kierrokselle? Kuten tuolla villien osiossa oli puhe, voisi pitkästä aikaa varmistaa, ettei Lancet lopu Suomesta uusiltakaan, ja laittaa jonkinlaisen pussukan tuoreita siemeniä mukaan. Sen verran itseänikin alkoi kiinnostaa kirjeen sisältö, että jos se vaikka käväisisi myös täällä etelässä (rosvottavana ja ) täydennettävänä?


Whilille privaviesti, niin siitä se lähtee :)


Viestissä yksi tosiaan ohjeistukset http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12858.msg230959#msg230959


Juu, se privaviesti lähti. Mutta siis kysymys kuului, että olisi kiva nähdä lista ihan julkisenakin, niinkuin aiemmin on ollut. Jotta näkee kenelle pitää laitella oma ossu ja keneltä odottaa tietoa mihin lähettää. Sitä listaa siis ei ole olemassa enää?

Filago
#163

Whili

Lainaus käyttäjältä: Filago - lokakuu 01, 2016, 23:36:20 ip
Juu, se privaviesti lähti. Mutta siis kysymys kuului, että olisi kiva nähdä lista ihan julkisenakin, niinkuin aiemmin on ollut. Jotta näkee kenelle pitää laitella oma ossu ja keneltä odottaa tietoa mihin lähettää. Sitä listaa siis ei ole olemassa enää?

Filago

Lista tulee kunhan ehdin laittaa. Tosin vielä ei ole kuin muutama ilmoittautunut...  ???

..ja kuten säännöissä sanotaan, niin ilmoittautumisviestissä pitää näkyä oikea nimi ja osoite.

Whili

Yritän saada viikollopun aikana päivitettyä tuon lajikelistan, jotta kansa pääsee ihastelemaan kirjeen sisältöä ennakkoon.

Paljon on tyhjiä ja melkein tyhjiä pusseja kirjeessä,
joten toverit joita kirje on aikanaan auttanut, niin nyt olisi hyvä hetki antaa vastalahjana siementäydennystä!!

unenkuva

Itse tuskin ihan hetkeen uusia siemeniä tarvin, mutta minulla olisi ehkä toistakymmentä lajiketta, joilla voisin pakettia täydentää (mikäli niitä ei jo kirjeessä ole)
Kun saat listan tehtyä niin katson, että onko minulla siihen mitään täydennettävää

zinzu

Multakin tulee täydennystä, jahka saan sadon perattua.. ;)
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

sorrii

Täydennystä löytyy multakin, kunhan ehtiivät kypsymään; minä ehdin perkaamaan, kuivaamaan jne.

[Kumma juttu että *)katovuotenakin tulee toistakymmentä lajia kilokaupalla ...]

*) into ja voimat ollut vähän kateissa, kun yrittää liikaa  :-[ :-\ ... Oikea chilipäähän on täydellisesti epäonnistunut jos ei satoa tule kesäkuussa 30 kiloa 30 lajia ...  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Whili - lokakuu 06, 2016, 10:38:49 apPaljon on tyhjiä ja melkein tyhjiä pusseja kirjeessä, ...

Kerropa ne tyhjimmät, niin voimme katsoa, kenellä olisi täydennystä. Muutamia lajikkeita on kertynyt varmaan satamäärin.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 06, 2016, 17:00:45 ip
Lainaus käyttäjältä: Whili - lokakuu 06, 2016, 10:38:49 apPaljon on tyhjiä ja melkein tyhjiä pusseja kirjeessä, ...

Kerropa ne tyhjimmät, niin voimme katsoa, kenellä olisi täydennystä. Muutamia lajikkeita on kertynyt varmaan satamäärin.
Viellä en ole ehtinyt plärääämään siemenläjää, mutta kaikki maukkaat baccat ja chinencet ovat tervetulleita.
Siemenlistaa päivitetään heti kun ehdin.....

Cyradish

Oivoi, kun osallistua tahtois, mutta vasta puolet vaaditusta viestimäärästä täynnä  :(

Trioniska

Lainaus käyttäjältä: Cyradish - lokakuu 11, 2016, 09:47:22 ap
Oivoi, kun osallistua tahtois, mutta vasta puolet vaaditusta viestimäärästä täynnä  :(


Toki jos joku vanha jermu suosittaa niin pääsee mukaan kirjeen kulkuun tai kyselee jos uudenmaan porukoilla miittiä tulossa kirjeen kanssa. Tai espoon suunnalle kirje muutoin päätymässä (ainakin profiilitiedoissasi olet sille suunnalle itsesi asemoinut).

Eli rajat on tehty kierrettäväksi vaikka suoraan kirjeen kulkureitille ei pääsisikään.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

Cyradish

 :thumbup:

Katsotaan, josko sellaisen saisin jostain ilmiintymään :)

sorrii

Tuolla viestirajalla pyritään karsimaan joukosta turhat, hetken mielijohteesta ilmaisia siemeniä kyttäilevät tulokkaat, jotka eivät ehkä kanna vastuuta kirjeen kulusta ...
Mun mielestäni jos "hakija" osoittaa esim. korjoituksissaan selvästi havaittavaa pitkäjänteistä kiinnostusta tähän kulttiin, niin tervetuloa vaan  8)

Toisaalta aloittejijalle varmempia paikkoja voi olla siemenkaupat jotka suosittelevat ja kuvailevat sopivia lajeja. Tässä kirjeessä voi olla sellaiset 200 lajia, joista suuresta osasta on vaikea edes löytää tietoa valintaan. Eipähän se "parikymppiä" esim. Fataliille ketään konkurssiin aja, ja jos ajaa, niin ei ole kyllä varaa ruukkuihin, multaan, lannoitteisiin, valoihin yms. tarpeelliseen.

Mä itse aikanaan löysin onnekkaasti heti ekana Fataliin siemenkaupan josta selasin suositusten mukaan itselleni sopivat helpot lajikkeet. Valinta osui hyvinkin sopivasti jälkikäteen ajatellen:
Aji Cristal, Lemondrop, Onmicolor, Inca Red Drop, Aji Brown [=panca??], Cascabel sekä cap1473 joka oli helppo, nopea, satoisa ja sopivan terävä että tunsin itseni poppamieheksi sitä ekan kerran maistettuani ... Ainoastaan (kunnon) chinenset jäivät silloin kokeilematta, kun en oikeesti pitänyt habaneron hajustakaan ... Noilla lajeilla voisin pärjäillä vieläkin, kunhan olisi lisäksi nagaa ja punainen rocoto.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

lokakuu 28, 2016, 11:02:38 ap #1414 Viimeisin muokkaus: lokakuu 28, 2016, 13:46:18 ip käyttäjältä Whili
Annuumit plärätty

Huolestuttavalta näytti !!  22 lajiketta poistunut kierrosta ja jokainen pussi reilusti tyhjentynyt.

lista päivitetty viestiketjun 2.viestiin.

Whili

Baccatum-lista päivitetty

17  lajiketta poistunut kierrosta

Whili

lokakuu 28, 2016, 13:11:35 ip #1416 Viimeisin muokkaus: lokakuu 28, 2016, 13:29:29 ip käyttäjältä Whili
Chinenset päivitetty

19 lajiketta kadonnut
         mm. Harolds st Barts   :(

----------------------

Pubet päivitetty        10 lajiketta pois

Whili

lokakuu 28, 2016, 13:39:20 ip #1417 Viimeisin muokkaus: lokakuu 28, 2016, 13:47:07 ip käyttäjältä Whili
68  lajiketta hävinnyt kirjeestä !!!

Tarkoitus ei ole ottaa jokaisesta pussista ja täyttää omia varastoja, vaan ottaa muutamaa lajiketta 2-3 siementä.
Ja täyttää muita pusseja omilla ylimääräisillä siemenillä !!

Siemenketjukirje on auttanut monia kasvattajia harrastuksen alkupuolella, jotenka...
Nyt jos jollain on ylimääräisiä siemeiä niin lahjoituksia otetaan vastaan.
Siemeniä voi lähettää suoraa mulle tai voit myös osallistua kirjeeseen.


päivitetty siemenlista löytyy ketjun 2. viestistä

unenkuva

Minä voin tuossa sunnuntaina katsoa, että onko täydennettävää.
Näin äkkivilkasulla näytti tosin siltä, että just niitä lajikkeita, johon minulla siemeniä olisi, löytyy jo riittämiin kirjeessä

Chilivaari

Minulle tuli nyt moraalinen ongelma.
Olen joskus jakanut siemeniä blogissani ja kerran täytin jonkun siemenkirjeenkin perusvaraston, mutta olen aina tarkistanut, että samoja lajikkeita ei ole kaupan Fataliilta, jolta alun perin olen siemeneni hankkinut. En haluaisi chiligurulta syömähampaita lyhentää tarjoamalla ilmaiseksi hänen kauppatavaraansa.

Juuri nyt näyttää siltä, että Fataliilla on myynnissä ne lajikkeet, joista minulla on iso kasa siemeniä. Pitänee käydä tarkemmin läpi pienemmät erät ja Fataliin hinnasto.