maaliskuu 29, 2024, 14:56:50 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Capsicum Flexuosum

Aloittaja Aji Inferno, helmikuu 14, 2010, 22:22:30 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Kyllä nuo jossain määrin itsepölyttyviä ovat - vain huonosti. Sekin piirre niistä on nyt ilmennyt, että alkavat vanhemmalla iällään puskea juurikostaan uusia varsia ylös. Toinen, nuorempi yksilö ehti jo kuolla alkuperäiseltä varreltaan, mutta uusia on sitten tullutkin kuutisen (!) kappaletta. Vanhemmasta kasvista on ponkaissut juuri pintaan 2 uutta pikkuflexua.

hessi

Hip Hip hurrei...
Oma ihana lapsoseni on tehnyt pieniä podeja :)
löysin kymmenen pientä ihanaa podia :)ja yhden tippuneen jonka kirurgisella veitsellä ja suurennuslasilla varovasti avasin ja etsin siemeniä... jo löydös oli siemeniä niin aivan järkyttävän pieniä ovat.

Flexu on muuten voinut oikein hyvin taas jälleen.. kasvanut, kukkinut ja pudottanut kasvapäin kukkia...

ja yhden oksan olen suurella todennäköisyydellä saanut juurtumaan, muut yritykset ovat epäonnistuneet.
en kyllä ole kovasti yrittänyt kun pidän tätä sapatti vuotta.
yritän tuoda tampereelle "pistokkaita" jakoon halukkaille :)
Inferno voisi valistaa mikä yksilö on kyseessä :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

aropupu

Jösses että on kyllä pieni podi jopa ollakseen villichili.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: hessi - elokuu 06, 2011, 18:51:35 ip
Hip Hip hurrei...
Oma ihana lapsoseni on tehnyt pieniä podeja :)
löysin kymmenen pientä ihanaa podia :)ja yhden tippuneen jonka kirurgisella veitsellä ja suurennuslasilla varovasti avasin ja etsin siemeniä... jo löydös oli siemeniä niin aivan järkyttävän pieniä ovat.

Flexu on muuten voinut oikein hyvin taas jälleen.. kasvanut, kukkinut ja pudottanut kasvapäin kukkia...

ja yhden oksan olen suurella todennäköisyydellä saanut juurtumaan, muut yritykset ovat epäonnistuneet.
en kyllä ole kovasti yrittänyt kun pidän tätä sapatti vuotta.
yritän tuoda tampereelle "pistokkaita" jakoon halukkaille :)
Inferno voisi valistaa mikä yksilö on kyseessä :)


Aivan LOISTAVAA että flexu tuntuu menestyvän ja leviävän suomessa! Ikävä kyllä, en muista kummasta lajikkeesta on kyse, mutta se selviää marjoja maistamalla. Onko niissä selvää makeutta vaiko ei?

ihis81

Onko flexuja kahta eri lajia?

Mitäs eroa noilla on?
Kumpi on se halutumpi? ;D
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

http://www.youtube.com/watch?v=MLWSb6h6ltk

Toni.A

Taitaa periaatteessa olla samaa, mutta eri kantaa luulisin. Grif 15020 ja PI 631154 löytyvät ainakin siemenpankista ja oli itsellänikin itämässä. Luulen, että molemmat ovat yhtä haluttuja ja harvinaisia.  ;)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

biblo

Milloinkas tännepäin tulee niitä pistoja? Muutamaltakin pitänyt tulla muttei ole näkynyt. Pääsisi itsekin taas yhden uuden villin kanssa harjoittelemaan.
"Grow food, not lawns"

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: ihis81 - elokuu 07, 2011, 13:35:27 ip
Onko flexuja kahta eri lajia?

Mitäs eroa noilla on?
Kumpi on se halutumpi? ;D


Erot ovat kukkien täplien värissä ja marjojen maussa + tulisuudessa. Muutoin samanlaisia, kahdelta eri alueelta Paraguayssa.

hessi

sen yhden pienen pienen maistoin jonka leikkasin ja tutkin simentilanteen :)
vaikea sanoa, en tuntenut poltetta hiukan makeutta kylläkin
täytyy yrittää kuvata kukka, ei vaan ole kunnon kameraa :(
laitan vielä tännekkin tarkoitukseni on jakaa pistokkaita jokunen määrä en koko kasvia parturoi :)
jokainen saa sitten itse yrittää juurruttamista, koska itse en tänä kesänä jaksanut juurrutusta yrittää,  ekat yritykset kun epäonnistuivat.

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: hessi - elokuu 07, 2011, 17:25:37 ip
sen yhden pienen pienen maistoin jonka leikkasin ja tutkin simentilanteen :)
vaikea sanoa, en tuntenut poltetta hiukan makeutta kylläkin
täytyy yrittää kuvata kukka, ei vaan ole kunnon kameraa :(
laitan vielä tännekkin tarkoitukseni on jakaa pistokkaita jokunen määrä en koko kasvia parturoi :)
jokainen saa sitten itse yrittää juurruttamista, koska itse en tänä kesänä jaksanut juurrutusta yrittää,  ekat yritykset kun epäonnistuivat.


Jos kyseessä on tuo minun kasvistani oleva pistokas niin kummallista on jos ei ole poltetta. Pari vuotta sitten saadessani satoa tuosta kasvista, maistelin niitä muutamaa tuottamaansa hedelmää ja niissä kyllä kummasti oli poltetta - varsin reippaasti jopa.

Tuo pistokkaasi on peräisin tuosta vuoden 2007 alussa idättämästäni flexuosumista jonka siemenet ovat peräisin Os2:lta saamistani parista flexun hedelmästä. Os2:n flexuosum oli muistaakseni muutaman vuoden ikäinen ja tuotti kaudella 2006 ison sadon (n. 30kpl hedelmiä joissa siemenet). Jos nyt oikein muistan niin kyseinen flexuosum oli tullut fataliilta joko taimena tai pistokkaana.

MasaT

Lainaus käyttäjältä: biblo - elokuu 07, 2011, 14:06:06 ip
Milloinkas tännepäin tulee niitä pistoja? Muutamaltakin pitänyt tulla muttei ole näkynyt. Pääsisi itsekin taas yhden uuden villin kanssa harjoittelemaan.

Pari juurrutettavaa yksilöä on vielä juuri ja juuri henkissä. Koko kesän olleet noissa pienissä ruukuissa, mutteivät ole vaan lähteneet kasvuun. Lähes samassa pisteessä, kuin alkukesästä mutta ihme ja kumma vielä henkissä. ::)
Monella muulla chili-lajikkeella nämä juurruttamiset on kyllä sujunut huomattavasti paremmin.

hessi

Herbiili, ne oli niitä pieniä nuppineulanpään kokoisia podeja, isoissa varmaan sit onkin jo tulisuutta, kunhan niitä nyt tulis :)
on kasvi muuten hienosti kasvannut :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

biblo

Lainaus käyttäjältä: Masa.T - elokuu 11, 2011, 08:42:46 ap
Lainaus käyttäjältä: biblo - elokuu 07, 2011, 14:06:06 ip
Milloinkas tännepäin tulee niitä pistoja? Muutamaltakin pitänyt tulla muttei ole näkynyt. Pääsisi itsekin taas yhden uuden villin kanssa harjoittelemaan.

Pari juurrutettavaa yksilöä on vielä juuri ja juuri henkissä. Koko kesän olleet noissa pienissä ruukuissa, mutteivät ole vaan lähteneet kasvuun. Lähes samassa pisteessä, kuin alkukesästä mutta ihme ja kumma vielä henkissä. ::)
Monella muulla chili-lajikkeella nämä juurruttamiset on kyllä sujunut huomattavasti paremmin.


Pitänee tulla poikkeamaan taas kun olen niillä nurkilla. Sain eilen sen sinun topinkin haettua.

Sori OT.
"Grow food, not lawns"

Azukki

Tässä olisi tuosta hessin flexun kukasta kuvia, toivottavasti auttaisi tunnistamisessa :)







Aji Inferno

Vihreä-, ei siis ruskeatäpläinen... Kumpikos lajike tuo nyt sitten onkaan, pitääpä tsekata!

Dani

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - elokuu 22, 2011, 01:11:57 ap
Vihreä-, ei siis ruskeatäpläinen... Kumpikos lajike tuo nyt sitten onkaan, pitääpä tsekata!


Mulla on PI 631154:llä vihreät täplät. Kasvatettu USDA:n pankin siemenistä.
#1746


Aji Inferno

Hienoja kuvia! :) Miltä maistui? Makeita? Tulisia?


Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: bluesman - syyskuu 13, 2011, 23:12:45 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - syyskuu 13, 2011, 22:39:12 ip
Hienoja kuvia! :) Miltä maistui? Makeita? Tulisia?


Makeahkoja eikä järkyn tulisia. Hyvänmakuisia.


Annapa tänne nyt ehtiessäsi kasvatusohjeet, sillä useimmille tuo ei tunnu tuottavan lainkaan tai hyvin vähän marjoja. :)