huhtikuu 19, 2024, 07:39:33 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Onko sienestäjiä ja sienien ystäviä?

Aloittaja ..TOMPPA.., syyskuu 04, 2011, 17:27:14 ip

« edellinen - seuraava »

Caide

elokuu 12, 2013, 13:10:23 ip #180 Viimeisin muokkaus: elokuu 12, 2013, 13:12:24 ip käyttäjältä Caide
Me löydettiin myös mökiltä ekasta paikasta 7 litraa kanttarelleja ja ei enää mahtunut mukaan enempää. Suppiloita löytyy aina niin paljon, kuin jaksaa kerätä, itse en noista edes tykkää. Korvasieniä en oikein ikinä löydä, herkkutatti on lemppari. Toi chin korvasienikasa on kyllä vakuuttava. Tosiaan, paikkakunilla  missä ei ole juuri satanut on varmasti vähempi kanttarelleja.

lumppujussi

Suppiksia ei enää viitsi poimia, niitä on sen verran vieläkin kuivattuina varastossa. Kanttarelleja on joku reilu 5 litraa löytynyt. Ruhtinaalliset 3 herkkutattia.

Lähiaikoina pitäisi varmaan käydä tyhjentämässä torvisienimestat. Kai niitä jo pikku hiljaa pitäisi nousta?

Michilin

Yhen koko herkkutatin löytäny ja taitaa tämänki vuoden sato olla siinä  :'( Täältäpäin ku ei kanttarelleja löydy ollenkaan ja torvisienetki on harvinaisuuksia niin pitää suppiksiin tyytyä :( Vois korvasieniä taas ens keväänä ettiä...
Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!

Miquel

^^ missä se asuu, jos sulla on vaan kehnot paikat?
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Michilin

Raahe on vähän semmonen... Liian pohjoinen kanttarelleille ja herkkutatteja ei oo muutenkaan näkyny vuosikausiin. Jos jotaki tahtoo ja jota riittää niin kangasrouskuja löytää liianki kanssa.
Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!

Jame

Eilen reilu tunti samoilua Nuuksiossa ja näin kokonaista yhden (1) punahaperon. Eli munat pataan ja Lidlistä herkkusienet perään.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Jahvetti

Nuuksiossa saattaa käydä joku muukin... Meillä mökkimaastossa ainoat kilpasienestäjät ovat peurat. Omassa metsässä ei niistä juurikaan harmia ole.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Jame

Juu toki. Mutta kun siellä ei ollut mitään sieniä, ei edes niitä syötäväksi kelpaamattomia.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Minbaari

Paras itse löytämäni sieni on ollut joskus vuosia sitten kuusenherkkusieni. Joka vuosi sen jälkeen olen tuon paikan käynyt koluamassa läpi, löytämättä yhtään lisää. :( Tänä vuonna jos yrittäisi ehtiä tattimetsälle ainakin.
#816

Huru-ukko

Sitten nopeasti metsään  ;). Voitatit nousee parasta aikaa traktoriurien varsille. Sieni on herkullinen, ainoa paha puoli on kuin söisi limamössöä  :o.
Herkkutatteja ei ole vielä näkynyt, eikä niistä vähistä torvisienistä myöskään havaintoja...

narttu

lähemmäs 40 vuotta on tullut mettässä hortoiltua,iskän mukana mettään sienestään jo ennen kouluikää  :)
suolasienet on pravuuri,kaverit on jonossa tyhjien purkkien kanssa kun tullaan mettästä.tänä kesänä ollaan saatu paljon kanttiksia, lampäänkääpää jonkunverran(tahtoo olla matoista)hieman rouskuja sekä tatteja.kohta pääsee tekeen chili suolasieniä (kunhan chilit valmistuu)
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

Michilin

Tänään näky jokunen haaparousku... Lampaankääpiä en oo onnistunu ikinä saamaan syömäkelpoisen makuisiksi, en tiiä mikä meni vikaan kokatessa vai onko vika melkein kaikissa muissa?  :o
Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!

narttu

meinasin unohtaa VITUN HIRVIKÄRPÄSET (kehitin itse lakin noita perhanan örkkejä vastaan)pitäiskö hakea patenttia ;)
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

Michilin

Lainaus käyttäjältä: hortonoomi - elokuu 13, 2013, 12:46:23 ip
meinasin unohtaa VITUN HIRVIKÄRPÄSET (kehitin itse lakin noita perhanan örkkejä vastaan)pitäiskö hakea patenttia ;)

Tee kopio mullekki, mun kärpästakissa on reikiä...
Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!

Minbaari

 :-[
Lainaus käyttäjältä: Michilin - elokuu 13, 2013, 12:34:27 ip
Lampaankääpiä en oo onnistunu ikinä saamaan syömäkelpoisen makuisiksi, en tiiä mikä meni vikaan kokatessa vai onko vika melkein kaikissa muissa?  :o
Täältä foorumilta sain joskus vinkin kuivattaa lampaankäävät ja jauhaa jauheeksi. Tuota luonnon omaa arominvahvennetta tuli vissiin laitettua joka ruokaan.
#816

narttu

osta naisten stay up sukat(siinä on se silikoni nauha,mikä pitää ne jalassa)käännä sukka nurinpäin (silikoni ulospäin)vedä sukka päähäsi ,tee tiukka solmu oikealle korkeudelle päälaelle,leikkaa loppu sukka pois ja käännä  sukka solmukohta sisäänpäin.kun pistät lakin päähäs,silikoni nauha on tiukasti ihoa vasten ei muuten mee örkit hiuksiin  8)
nimimerkillä 2 vuotta käytetty TOIMII
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

Michilin

Lainaus käyttäjältä: hortonoomi - elokuu 13, 2013, 13:01:51 ip
osta naisten stay up sukat(siinä on se silikoni nauha,mikä pitää ne jalassa)käännä sukka nurinpäin (silikoni ulospäin)vedä sukka päähäsi ,tee tiukka solmu oikealle korkeudelle päälaelle,leikkaa loppu sukka pois ja käännä  sukka solmukohta sisäänpäin.kun pistät lakin päähäs,silikoni nauha on tiukasti ihoa vasten ei muuten mee örkit hiuksiin  8)
nimimerkillä 2 vuotta käytetty TOIMII

Ai... Kuristuuko siihen hengiltä?  :P Tuo ei vaan auta paidan alle mönkiviä vastaan. Pitäs vaan paikata se pirun takki ja laitta siihen jotki toppaukset hartijoiden kohdalle ettei sääsket pure siitä kohtaa läpi.
Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!

lumppujussi

Lainaus käyttäjältä: Michilin - elokuu 13, 2013, 12:34:27 ip
Tänään näky jokunen haaparousku... Lampaankääpiä en oo onnistunu ikinä saamaan syömäkelpoisen makuisiksi, en tiiä mikä meni vikaan kokatessa vai onko vika melkein kaikissa muissa?  :o
etkä sitten varmasti ole kokannut typäskääpiä?

Michilin

Lainaus käyttäjältä: lumppujussi - elokuu 13, 2013, 13:40:51 ip
Lainaus käyttäjältä: Michilin - elokuu 13, 2013, 12:34:27 ip
Tänään näky jokunen haaparousku... Lampaankääpiä en oo onnistunu ikinä saamaan syömäkelpoisen makuisiksi, en tiiä mikä meni vikaan kokatessa vai onko vika melkein kaikissa muissa?  :o
etkä sitten varmasti ole kokannut typäskääpiä?

Mikään muu ei oo varmaa ku se että henki lähtee jonain päivänä... Jonkinlaisella todennäköisyydellä ne oli lampaankääpiä...
Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!

Huru-ukko

Lampaankääpä muuttuu ruaksi valmistaessa keltaiseksi, typäskääpä ei.
Vahingoittunut lampaankääpä kellastuu, typäskääpään tulee oranssinsävyinen jälki. Oppikirjat puhuu aprikoosin väristä. Joskus olen itsekkin noita typäskääpiäkin syönyt.
Voissa paistettuna sipulin ja suolan kera, ainakin minulle maistui.