huhtikuu 16, 2024, 07:11:49 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilituotteet kotona

Aloittaja Tyttii, joulukuu 16, 2010, 15:47:29 ip

« edellinen - seuraava »

Tyttii

Hei! Yritin etsiä topicia mitä muilta löytyy. En törmännyt. Tässä teille oma chiliosastoni, pahat yliviivattuna, suosikit lihavoituna:

Chiliöljy chiu chow
Tom Yum hot and sourpaste
Chilipapuja Rainbow
Hot pepper paste, makeaa, kertokaa joku fiksu käyttötapa?
Sambal oeleek with garlig,
vihreä ja punainen jalopenosäilyke
Tabasco
Blair's 4:n pikkupurkin sarja
Pepperoneja
Poppamies savuchili
Sweet chilisauce (exoticFood)
Shiracha hot chili sauce (Huy fong foods)
Chili-valkosipulikastike (spicyUp)
Chilli pickle in oil (Ahmed foods) Ei maistettu vielä
Sriracha Chilli sauce, strong  (Thaiworld import) ei maistettu
salsa mexicana (LaCostena) vetistä, ehkä johonkin kastikkeeseen pohjaksi tms.

Chilijauhe
Kuivattu naga jolokia

Tuore cristal aji
Tuore naga morich


Puuttuu Nate Dog's Cajun wingssauce, nam nam.
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

trevori


tomppa,

Rehellisesti sanottuna niitä on NIIN älytön määrä että en tahdo edes luetella kaikkia, kerran pistin tänne kaikki mitä löytyy ja nyt on chilituotteita ja mausteita siitäkin tuplasti!

TunturiTiger

Toi chiliöljy (tein itse) on kyllä hyvää ja monikäyttöstä tavaraa. Esim. ihan popcornin valmistuksessa erittäin hyvä.

tomppa,

itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa  :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 14:54:26 ip
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa  :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!


Itseasiassa tuo on helvatun hyvää salaattikastikkeisiinkin! ;)

tomppa,

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 12, 2012, 22:15:57 ip
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 14:54:26 ip
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa  :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!


Itseasiassa tuo on helvatun hyvää salaattikastikkeisiinkin! ;)


Jaahas jaahas  8) no voihan sitä koittaa pitkästä aikaa mutta en tiedä miten tulee kauppansa tekemään. Se vaatisi melkein jotain sitrusmaista kaveriksi salaattiin..    jäävuorisalaattia,sitruunaa,chiliä,viinirypäleitä ja ananasta.. sitten chiliöljyä mukaan!  Voisipa kyllä koittaa  ::)  :P
ehkä mukaan murskattua pähkinää.. 

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 23:01:23 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 12, 2012, 22:15:57 ip
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 14:54:26 ip
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa  :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!


Itseasiassa tuo on helvatun hyvää salaattikastikkeisiinkin! ;)


Jaahas jaahas  8) no voihan sitä koittaa pitkästä aikaa mutta en tiedä miten tulee kauppansa tekemään. Se vaatisi melkein jotain sitrusmaista kaveriksi salaattiin..    jäävuorisalaattia,sitruunaa,chiliä,viinirypäleitä ja ananasta.. sitten chiliöljyä mukaan!  Voisipa kyllä koittaa  ::)  :P
ehkä mukaan murskattua pähkinää.. 

Mun mielestä toi chiliöljy kaipaa kaverikseen vähän makeutta. Esim oljyn kanssa vähän hunajaa.

Whili

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 13, 2012, 00:55:07 ap
Mun mielestä toi chiliöljy kaipaa kaverikseen vähän makeutta. Esim oljyn kanssa vähän hunajaa.
Tai viinietikkaa. Ja öljynä kannattattaa käyttää hyvänmakuista öljyä.

popcornmaker

Korkattuja sooseja näytti 5 olevan jääkaapissa.. About saman verran korkkaamattomia kuivakaapissa. Purkki jalluja pahanpäivänvaralle 3 putelia.. Omia säilötys chilejä n. 10 pottua. Jauheita noin 15 eri lajia (omia). Ehkä pärjään kevääseen :).. Ainiin.. onhan mulla pakkasessakin ihan watusti "tuoretta" chiliä.

Raimo Rintalihas

tammikuu 24, 2012, 21:20:11 ip #11 Viimeisin muokkaus: tammikuu 28, 2012, 11:39:33 ap käyttäjältä Raimo Rintalihas
- Poppamies Naga Jolokia-kastike
- Poppamies Haba-jolokia pyree
-Poppamies Jalapeno-kastike
-Poppamies Habanero-kastike
-Poppamies Tuli ja Leimaus
- Blair's Salsa De La Muerte
-Nagoja pakkasessa
-Pieni minigrip-pussillinen kuivattuja Taikkuja
-Terästettyjä Jalluviipaleita (iso jalluviipalepurkki liemineen kannelliseen tölkkiin jonne heität puolikkaan Nagan viikoksi)

Yllättävän huono tilanne...

Whili



Olipas hyvä että tuli katsottua mitä kaikkea kaapeista ja laatikoista löytyy.
Aina tulee kaupoista ja messuilta mukaan monta kivaa uutta purkkia ja pulloa.
Jos nyt hiukan rajoittaisi tuota ostomaniaa, ainakin ehkä pääsiäiseen saakka.     :o   :P   >:( 

tomppa,

tuohan on ihan perusarsenaalia mitä joka chilipäältä täytyy löytyä pahan päivän varalle.

Nosiseptori

Mistäs noita Mama africa'seja enää löytää? :)

Whili

Lainaus käyttäjältä: Nosiseptori - tammikuu 27, 2012, 17:48:11 ip
Mistäs noita Mama africa'seja enää löytää? :)
Citymarketista nuo. Sweet & Hot, Kiwi fruit and chili -kastike aivan mahtava, mieto mutta todella maukas  :)

linker


mulla on hakusessa Frank's Red Xtra hot- soosi.
En ole suomalaisissa nettikaupoissa nähnyt.
Onko joku muu?

Porin Ruokacenterissä on joskus ollut, mutta ei ole enää.
Stockmannilta tuota joskus sain, mutta sinne on vähän liikaa matkaa yhden soosin perässä.

'
________________________
http://linkerquu.blogspot.com


linker



mä mitään tonkkaa tartte, enkä tilaa ulkomailta


________________________
http://linkerquu.blogspot.com