maaliskuu 28, 2024, 10:08:43 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilipähkinät.

Aloittaja GynZi, maaliskuu 27, 2008, 18:31:04 ip

« edellinen - seuraava »

.tomppa.

poppamiehellä on saatanallisia pähkinöitä!!  kannattaa maistaa ja testata..  tulisuutta löytyy ehkä jo liikaa..
Testattu ja allekirjoitan tuotteen erittäin!!  tuliseksi:

http://www.poppamies.fi/product_info.php?cPath=64&products_id=745

Kaltsu

Itsellä saman sarjan pähkinöitä. http://www.poppamies.fi/product_info.php?cPath=64&products_id=721 Eipä noitakaan montaa pysty syömään. Meikäläisellä aivan liian poppaa.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

Kuti

Ennen valkuaisen ja mausteiden lisäämistä olen poistanut maapähkinöistä kuoret sekoittelemalla ja hieromalla niitä toisiinsa kipossa. Maku on mielestäni parantunut ja mausteseos on tarttunut paremmin pähkinöihin eikä ole rapissut pois paistamisen jälkeen.

Mä oon tykänny laittaa  pähkinöihin tulisen chilijauheen lisäksi myös makeaa ja mietoa paprikaa. Äiti toi unkarista jotain turkasen hyvää jauhetta, joka tosin nyt alkaa loppumaan. Täytyneepä testata tuota ideaa, että jättää valkuaisen pois ja käyttää vain öljyä, jos sillä sais estettyä yhteentarttumisen.

.tomppa.

NYT  on sitten koko lasti (pussi) mennyt noita pähkinöitä ja täytyy sanoa että poltteeseen tottuu suht nopeasti noiden pähkinöiden osalta. Muutama viimeinen pähkinä ei tuntunut enää miltään vaan erotti hyvän maun kyllä.

eli poppamieheltä saatanallisia pähkinöitä  8)  koittakaa ihmeessä!!

kokeeksi lähtee nyt lidl ostettuja maapähkinöitä jotka käytän nopeasti uunissa, mausteena grillihabaa(jannelta) sekä öljyä päälle jossa ripaus bih jolokiaa jauheena!!

kunhan koitan mutta uskon että noista tulee ihan hyviä!

Vate

Lainaus käyttäjältä: chilifellow - maaliskuu 30, 2008, 17:26:40 ip
Kiitos!

Eilen juuri mietin vastaavaa, ku estrellan chilipähkäily oli pettymys.  :cry:

- chilistellään -


Totta puhut, on täyttä kuraa! >:(

Jänis

Mulla on ollut hieman erilainen tapa tehdä chilipähkinöitä.

Kuori maapähkinät. (itse liotan vedessä, kunnes kuoret ovat pehmeitä ja hieron kaikista kuoret pois.)
laita kuoritut pähkinät veteen, jossa on paljon suolaa ja omavalintaista chilijauhetta. (savuchilit toimivat parhaiten)
Anna liota ainakin tunti, mielellään pidempäänkin, että chilin maku ehtii imeytyä pähkinöihin.

Kaada isolle paistinpannulle ja laita levy kutoselle, vesi haihtuu levyn lämmetessä jolloin suolaa ja chiliä jää myös pähkinöiden pintaan. Paahda koko ajan sekoitellen, kunnes pähkinät ovat sopivan värisiä. Anna jäähtyä ja nauti!

chilley

Mulla on kaikki vähäänkään jytymmät chilijauheet päässyt loppumaan, joten piti vähän varioida. Tässä on meikäläisen chilipähkinät jotka lähtivät justiinsa uuniin:

500g suolapähkinöitä
vajaa ruokalusikallinen oliiviöljyä
½tl paprikajauhetta
½tl pippurisekoitetta
½tl jotain mietoa chilijauhetta (ei mitään hajua, että mitä)
ripaus sokeria

ja toivottavasti tulisuus saadaan tällä aikaiseksi: kaksi kappaletta nagan podeja, pituus suunnasta halkaistuna ja siemenet poistettuina. Laitetaan ne podit mukaan kulhoon ja sekoitellaan. Laitetaan koko setti uuniin, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Kokemuksia tulen jakamaan todennäköisesti Suomi - Slovakia pelin ensimmäisellä erätauolla!
Jääkiekon maailmanmestaruuskisojen kunniaksi:
"Olen pelannut Gordie Howea ja Alexander Ragulinia vastaan, ja tiedän mitä kaukalossa oleminen tarkoittaa : "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen". - Juhani "Tami" Tamminen

TunturiTiger

Onko kukaan kokeillut auringonkukansiemenillä? Niitä saa valmiiks kuorittuinakin. Oon joskus pistäny niitä pannulle ja paahtanu jonkun aikaa. Sitten vaan perään tippa öljyä ja sopivat mausteet, mitä milloinkin tekee mieli. Samalla tavalla onnistuu myös pinjansiemenet, pähkinät ja muut vastaavat naposteltavat. Ihan sama vaikka tekis leivänpalasista.

chilley

Ihan herkullisia pähkinöitä kyllä tuli! Tulisuutta olisi toki voinut olla hiukan enemmän. Ei kai siinä auta kun laittaa uutta nagajauhetta tilaukseen. Pippurisekoituksen taidan jättää pois seuraavalla kerralla.

Minkäänlaista paakkuuntumista ei tuossa omassa sekoituksessani ollut.
Jääkiekon maailmanmestaruuskisojen kunniaksi:
"Olen pelannut Gordie Howea ja Alexander Ragulinia vastaan, ja tiedän mitä kaukalossa oleminen tarkoittaa : "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen". - Juhani "Tami" Tamminen

Kääpä

Itse sekoitin valkuaiseen habanero- ja thaikkujauheita. Suolan tilalle laitoin grillimaustetta ja grillimausteen perään vähän öljyä ja sokeria. Edustavat kyllä parhautta, kourallisella tulee hiki mutta chili ja mausteet eivät peitä itse pähkinän makua . .

ChIlIDoG

elokuu 26, 2012, 11:00:35 ap #30 Viimeisin muokkaus: elokuu 26, 2012, 11:45:31 ap käyttäjältä ChIlIDoG
Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - elokuu 25, 2012, 22:56:48 ip
Tietääkö kukaan saako normimarketeista OIKEITA chilipähkinöitä, eli siis samantyylisiä, kuin nuo teidän poppamiehen kamat? Mietin vain, että netistä en oikein jaksaisi ruveta tilaamaan pelkkiä pähkinöitä...


Ajele Haaparannalle Ruotsin puolelle :) ...niin ja kauppa on MAXI Ica



Myös muita vaihtoehtoja näytti hyllyssä olevan.

Noli Me Tangere

"Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään."

Joo joo... Tuli tuossa pari päivää sitten huomattua, että Punnitse ja säästä -nimisen kaupan uunipaahdetut chilicashewpähkinät ovat ihan oikeasti hyviä, ja poltettakin löytyy. Yleensä tulee leffaan ostettua savustettuja cashewpähkinöitä, mutta vaihtelu virkisti.