maaliskuu 29, 2024, 07:31:48 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Moro🔥

Aloittaja TappajaKotilo, heinäkuu 28, 2018, 08:40:54 ap

« edellinen - seuraava »

TappajaKotilo

Kiitos pääsystä foorumiin. Minä olen aloitteleva chili kasvattaja siemeniä keräillyt pitkin kesää ja toiveena olisi saada vaimo suostumaan kasvatustelttaan niin saisi kasvun heti käyntiin. Siemen lajikkeita nyt n. 10.

Polttavia hetkiä toivottelen kaikille.

Vuorikaskas

Lainaus käyttäjältä: samuli_niemi@hotmail.fi - heinäkuu 28, 2018, 08:40:54 ap
Kiitos pääsystä foorumiin. Minä olen aloitteleva chili kasvattaja siemeniä keräillyt pitkin kesää ja toiveena olisi saada vaimo suostumaan kasvatustelttaan niin saisi kasvun heti käyntiin. Siemen lajikkeita nyt n. 10.

Polttavia hetkiä toivottelen kaikille.


Moro moro! Mistä olet siemeniä kerännyt? Ota huomioon että tuotannossa on myös hybridejä joita lisätään pistokkain eikä niitten siemenistä tule emonsa kaltaisia.

Teltta ei ole edellytys yhtään mihinkään ja joskus se on myös kasvua huonontava tekijä. Teltta on lähinnä sitä varten että valo pysyy sen sisällä.  Avonaisemmin verhoin ja heijastimin tulee usein parempi vähemmin laittein oleellisen  tärkeän ilmankin kannalta.

TappajaKotilo

Moi, kaupasta ja heinän chili tilalta olen ostanut ja niistä siemenet kerännyt. Ja teltan haluaisin juuri siksi että voi tarjota junioireille valoisan kasvupaikan myös talvella, koska n. viikko sitten laitoin ekat siemenet itämään ja yksi puolikasvuinen runsas sateinen chili on tällä hetkellä parvekkeella niin sais senkin mahollisesti "talvehtimaan" sisällä. Mutta jos jollain on vinkkejä sisäkissa tulisesti niin kaikki kelpaa tässä vaiheessa.

Vuorikaskas

Tarkoitin sitä että heijastavat irtonaisemmat seinät voivat olla parempi kuin teltta.  Valaisimesta valo toki... teltta ei sitä tuo.  :)

TappajaKotilo

Ajattelin telttaa ja 300w LED valaisinta ja tuuletinta ja mahdollista lämmitintä.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: TappajaKotilo - heinäkuu 29, 2018, 11:02:23 ap
Ajattelin telttaa ja 300w LED valaisinta ja tuuletinta ja mahdollista lämmitintä.


Et tarvi telttaan lämmitintä, varsinkin jos teltta on sisätiloissa

TappajaKotilo

Onkohan tuo VP-Luxin 180w LED valaisin tarpeeksi riittävä 120x60x170 kokoiseen telttaan

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: TappajaKotilo - heinäkuu 31, 2018, 10:47:49 ap
Onkohan tuo VP-Luxin 180w LED valaisin tarpeeksi riittävä 120x60x170 kokoiseen telttaan

On.

TappajaKotilo

Onko jollain tietoa kauan sugar rushin ja Carolina reaperin siemenet suunnilleen itää? Että tietää kauan pitää odotella ennen ku voi tuomita ettei ne idä.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: TappajaKotilo - elokuu 02, 2018, 09:44:34 ap
Onko jollain tietoa kauan sugar rushin ja Carolina reaperin siemenet suunnilleen itää? Että tietää kauan pitää odotella ennen ku voi tuomita ettei ne idä.


Mulla Sugar Rushit ite alle viikossa, oisko 4pv menny. Kaikki itämään laitetut siemenet lähti itämään. Kookoskuutiossa idätin

Huru-ukko

Jotkut matti myöhäiset voi kestää pitkäänkin, kuukaudenkin.

TappajaKotilo

Mullakin kookoskuidussa itämässä, ei tosin olleet vasta kuin neljättä päivää siellä. Mutta malttamattomana odotellaan.