maaliskuu 29, 2024, 07:28:26 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


DiscoKain kausi 2018

Aloittaja DiscoKai, tammikuu 01, 2018, 12:00:07 ip

« edellinen - seuraava »

Hubert

Lainaus käyttäjältä: DiscoKai - maaliskuu 21, 2018, 18:34:42 ip
Valoa on tällä hetkellä reilut 200 W ledeillä.

Hyl juuristo NFT:ssä kehittynyt todella huonosti. Isosta kivivillakuutiosta tulee vain muutama juuri ulos. Viikossa ei oikeastaan mitään muutosta juuristossa.


Jos juuret ovat vielä kivivillan sisällä, niin sehän on oikeastaan passiivihydro.

Monet noita isoja kivivilloja käyttävät nft:ssä, mutta itse suosin ruukkuja ja hydrosoraa juurikin siksi, että juuret pääsevät välittömästi nauttimaan virtaavan veden hellästä hoivasta.

PP

Lainaus käyttäjältä: Hubert - maaliskuu 21, 2018, 23:36:09 ip
Jos juuret ovat vielä kivivillan sisällä, niin sehän on oikeastaan passiivihydro.

Monet noita isoja kivivilloja käyttävät nft:ssä, mutta itse suosin ruukkuja ja hydrosoraa juurikin siksi, että juuret pääsevät välittömästi nauttimaan virtaavan veden hellästä hoivasta.


On siinä silti passiiviin se iso ero, että vesi pysyy koko ajan hyvin hapettuneena.

DiscoKai

Ensimmäinen kauden 2018 tuore Chili (Lemon Drop) nautittu.
Päälle näytti hyvälle, mutta sisällä ihan hitunen vihreetä.
Kolme muuta saa odottaa ja sitten siemenet talteen. Arska paistaa komeesti

DiscoKai

Arska paistaa komeesti.

Molemmat HYLlit kukkii runsaasti. Pientä ongelmaa kukkuien tippumisen kanssa. Ihan kuin Habaneroilla. Lisätty pikkuisen lannoitteen määrää.

Mutta Lemon Drop. Tulevana viikonloppuna eka kuivurillinen kehiin. Puhtaita siemeniä on taatusti niin kauan kuin chiliä kasvatan.

Kaitsun farmilla kaikki hyvin

DiscoKai

Vain viisi päivää ja tilanne muuttunut.

Mulla oli bubblerissa Lemon Drop.

Yhtenä aamuna huomattiin, että kasvi noussut hydrosorasta ylös ja kaatunut. Lehdet lerputtivat. Ensiapuna yritettiin veden lisäystä. Kasvi virkistyi, mutta juuret jatkoivat nousuaan. Kun otettiin pois bubblerista juuret olivat komeat.

Päätettiin istuttaa multaan. Ruukun (6 cm) irroittamisen yhteydessä juuria jouduttiin katkomaan.

Näyttää selviytyvän, mutta katsotaan...

DiscoKai

heinäkuu 25, 2018, 14:49:35 ip #25 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 25, 2018, 14:56:37 ip käyttäjältä DiscoKai
Ompas aikaa vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta.

Sekä HYL että Lemon Drop poistettiin vesiviljelystä. Lemon Drop halusi itse pois ja Hyl pilasi NFT:ssä juurensa. Hienosta kaksihaaraisesta kasvista otettiin haarat talteen ja laitettiin vesilasiin likoamaan. Kuukauden kuluttua tuli juuret ja nyt purkissa. Eka kukkakin teki heti podin.

Tällä hetkellä kasvarissa näyttää tältä

https://drive.google.com/open?id=1KBBhSCy-q4ORxWJNlqIZVWW8yJdiHoVs

Lemon Dropit voivat hyvin. Vesiviljelyssä aloittanut on huonoin, mutta tälläisiä on kaksi

https://drive.google.com/open?id=1KSm3gZa04qvSsr5OaQ5hObcyZKozNBe-

Ulkona L-kulmssa olevat Rocoto Brownit kärsivät kuumuudesta. Lurpottavat päivän ja virkoavat illan viiletessä. Kasvarissa viihtyy Mini Rocoto mainiosti. Satoa on jo tullut ja podeja on tulossa paljon. Rocoto Riesen Yellow kärsi pikkuisen koirien liiallisesta tutkimushalusta. Onneksi kärsineessä kasvissa on jo podeja.

Punaiset Habanerot tehneet jo satoa ja lisää podeja on tulossa. Thai Rawit tekee hyvää satoa, samaten kuin Inca Berry.

Kasvihuoneen ylpeys on tämä
https://drive.google.com/open?id=1CToQiaJSFx-GxVd3PqDEP6Zwf96rXNh8

Ilmiselvästi tykännyt kasvihuoneen kuumuudesta.

Pitänee jossain vihessa opetella kuvien lisääminen

DiscoKai

Sadon korjuu käynnissä.

LD tekee hienosti satoa, Punainen Haba samoin, Rocotot kohta valmiit, AC kohta valmista.

Thai chili uskomatonta satoa.

Minulla on chiliongelma

DiscoKai

Satokausi lähestyy loppuaan.

Täysin uuttakin on tullut kokeiltua. Hainan oli yksi. Todella satoisa. Mutta varsinainen ylläri oli savustus.

Tähän asti olen savustanut chilini "kuumassa" savustimessa, mutta nyt ilmojen pikkuisen viilennyttyä kylmäsavustuksessa pyörähtäneet chilit vei kielen mennessään.
Kylmäsavustus avaa ihan uudet aromit. Vaikka Hainan on aromikas sellaisenaan, kokeilkaa kylmäsavustaa kevyesti ja kokekaa Wow efekti.


DiscoKai

Kasvarissa vielä pikkuisen satoa tulossa.

Ei suuria määriä ole enää.
Led Finlandin ledi menee kattoon apukeittiöön ja kausi 2019 alkaa kunhan joulukuussa alkaa Rocotojen taimikasvatus.

Elälöön uusi kausi.

DiscoKai

Kasvari nyt tyhjä.

Kesällä oksittamani Hainan teki lasissa juuret ja ajattelin koittaa sadottaa talvella. Nyt juuri yrittää tehdä ensimmäisiä kukkia sisällä. Kasvi alunperin idätetty yhdistyksen siemenistä. Koska ainoa kukkiva kasvi on Hainan, niin saan varmasti puhtaita siemeniä.

Eläköön kausi 2019. Alkuun lienee aikaa 2 kk