huhtikuu 18, 2024, 05:21:43 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Hur ska man kalla svenska forumet?

Aloittaja hejkki, marraskuu 03, 2007, 00:41:34 ap

« edellinen - seuraava »

hejkki

Hur ska man kalla det här forumet (svensk sektion)?
Huvudrubriken (pääotsikko) är nu "Om chili på Svenska" och underrubriken (alaotsikko) är "Allt om chili".
Också vi behöver en liten text under underrubriken som berättar lite om det här forumet, liksom alla andra forum sektioner...

han (eller hon) som tänker ut bäst namn för forumet före 1 januari 2008, vinner ett chilifröpaket!
Vilkaise blogiani: https://chili.moikka.fi/

Jomppe

Aa, men jag måste nog tänka på namnet ;)

Edit; Bra att ni har tänkt på svenska talande folk :)
Men nog kan jag finska också, ändå :P

Edit2; hur har ni tänkt med detta svenskspråkiga forumet? kommer det finnas "dagbok" del, och del för nybörjare med mera som på finska delen?

Om vi får veta lite djupare på vad ni tänkt blir det lättare att komma på namnet, och lättare att vinna fröpåsen  :lol:

Jore

Jomppe:

Vad har du för chilisorter i liv för tillfället?
Jalapeno = Pelaan jo

hejkki

Lainaus käyttäjältä: "Jomppe"hur har ni tänkt med detta svenskspråkiga forumet? kommer det finnas "dagbok" del, och del för nybörjare med mera som på finska delen?

Om vi får veta lite djupare på vad ni tänkt blir det lättare att komma på namnet, och lättare att vinna fröpåsen  :lol:


okej, Först ska vi ha bara ett forum på svenska... om man skriver mycket i forumet, kan vi ha andra forumer också

Så, du kan tänka på namnet för forumet "Allt om chili" och också vilka forumer ska vi ha i framtiden.
Vilkaise blogiani: https://chili.moikka.fi/

Jomppe

Jore: Just nu har jag Habanero Red Kenya, Habanero Chocolade, Habanero Golden, 2 Numex Suave Orange,
Cgn 22798, 2 Short Yellow Tabasco, Starfish(hydro), Thai Rawit och Thaisun Hot Pepper. Och sen har jag en mandarin och en äpple. :D

Ska försöka övervintra så många som möjligt.. Får se hur det går, men hoppas iaf att det går bra! :)

Hannele

Lainaus käyttäjältä: "Jomppe"Ska försöka övervintra så många som möjligt.. Får se hur det går, men hoppas iaf att det går bra! :)


Jag ska försöka att övervintra 2 -3 men tror at det ska bli jobbigt med ljudet. Förra vintern hade jag Apache och det tappade bort alla sina blad.

Jore

Lainaus käyttäjältä: "Hannele"
Lainaus käyttäjältä: "Jomppe"Ska försöka övervintra så många som möjligt.. Får se hur det går, men hoppas iaf att det går bra! :)


Jag ska försöka att övervintra 2 -3 men tror at det ska bli jobbigt med ljudet.


Vad var det som lät?
Jalapeno = Pelaan jo

Jomppe

Jag tror att hon menade att det ska bli jobbigt med ljuset. :)

Hannele

Lainaus käyttäjältä: "Jomppe"Jag tror att hon menade att det ska bli jobbigt med ljuset. :)



Ja jamensann. Dom är ganska tystlåtna i alla fall  :D

Jore

Lainaus käyttäjältä: "Hannele"
Lainaus käyttäjältä: "Jomppe"Jag tror att hon menade att det ska bli jobbigt med ljuset. :)



Ja jamensann. Dom är ganska tystlåtna i alla fall  :D


ja, inte pratar dom så mycket  :wink:

Men annars så är det lite ljud också med i bilden.
Jag har en 24v 12cm fläkt som blåser lite, samt alltid när pumpen går igång så börjar det rassla i lecakulerna.

Du har väl ljuset släckt på nätterna?
Jalapeno = Pelaan jo

Hannele

Lainaus käyttäjältä: "Jore"
Du har väl ljuset släckt på nätterna?


Ja visst, jag har ljuset mellan 9 och 18, men i alla fall, det räckar inte. Jag bryr mig inte om det för det är mer som en experiment. Jag ska så nya frön för nästa säsong. Kan inte vänta att se hur Cascabel kommer ut.  :D

Jomppe

Hmm, har inte kommit på än någon namn åt forumet.
Har någon annan kommit på någon namn?

:)

Pernilla

Trevligt att hitta ett svenskt forum. Har sökt med ljus och lykta efter något likande. Bor i frivillig exil i Spanien och odlar alla mina chilis på friland. Är nybörjare vad gäller chiliodling och jag har haft svårt att få tag i frön i Spanien. De flesta av mina fröer har kommit från UK eller Arfrika men nu hittade jag till slut Fataliis hemsida och har storhandlat, igen :).

patahontas

Kul att du hittat hit Pernilla :D Från Spanien kommer ju många kända chilipeppar som Guindilla, Pimento de Padron och Piuqillo. Det låter härligt att kunna odla all chilipeppar på friland. Lycka till med odlingen!

//Patrik

patahontas

Jag tycker huvudrubrikerna är bra men det behövs en underrubrik som tex

Allt om odling och tillvaratagande av chilipeppar

eller

Allt som rör odling och tillvaratagande av chilipeppar

andra förslag:
Allt som rör odling, skötsel och tillvaratagande av chilipeppar
Allt om odling, skötsel och tillvaratagande av chilipeppar
odling, skötsel och tillvaratagande av chilipeppar
odling & tillvaratagande

/Patrik

Jomppe

Aa, för mig spelar det faktiskt ingen roll :)
Ni får bestämma :D

Jägermeister

Hej,

aktiviteten på den svenska sidan tycks vara ganska liten. Är det så att alla talar flytande finska så förstår man ju det...

patahontas

Japp, tyvärr händer det inte så mycket på forumet. Det är nog så att de flesta antingen behärskar Finska eller Engelska så pass bra att man väjer att vara mer aktiv i dessa forum.