maaliskuu 28, 2024, 11:05:01 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kysy mitä vaan !

Aloittaja Huru-ukko, maaliskuu 08, 2016, 08:45:15 ap

« edellinen - seuraava »

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - joulukuu 27, 2018, 14:28:38 ip
Miksi Microsoft Windows 10 PRO OEM (32/64BIT) maksaa Windowsilla 140 €, mutta halvimillaan sen saa 37 eurolla.  Toimitusaika on tosin pari viikkoa. Halvat hinnat.


No niin, 10 on paska versio seiskaan nähden. Latausaikoihin selvästi lisää pituutta. Vaikka vertaisi muutaman kuukauden aikaista latausnopeutta seiskalla joka oli 10/3 Mt. Nyt lataus on 60-70/10 Mt ja silti kestää 10:llä. Ohjelmisto oli enkuksi, Storesta sai ilmaisen paketin suomeksi.

Tämä kiinan versio toimi oikein hyvin, menin ensin päivityksiin ja käskin tarkastamaan joko se Windows 10 olisi ladattavissa. Olin varannut sen silloin kun sen sai ilmaiseksi, mutta se ei suostunut silloin minun skilleillä toimimaan.  Kun päivitys tarkisti sitä, työnsin cd sisälle ja käyttis päivitti sen uskoen sen olevan varaamani 10 pc:hen. Ei kysynyt tuoteturvatunnusta lainkaan.

Vuorikaskas

maaliskuu 19, 2019, 12:55:25 ip #41 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 19, 2019, 15:09:30 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Win 7 tuki on nyt ilmoitettu  loppuvaksi tammikuussa 2020.  Katselen loppuun asti tuleeko vielä lisäaikaa kuten XP:n kanssa aiemmin.

Noista omituisen edullisista käyttiksistä ainakin se huomio ja kokemus että vähintään osa niistä on 'legitiimejä' poistetuista yrityslaitteista kierrätettyjä. Aktivointi vaatii hiukan vaivaa, mutta onnistuu. (Tai onnistui ainakin sen huutonet myyjän diilaamiin jolla oli hyvät palautteet aiheesta muutama vuosi sitten.  Ostin Win 7 Ultimaten 63 eurolla vuonna 2013.  Dell versio mutta koneen merkkki ei todellakaan haitannut)

ed.  sorrii kertoikin puhelimella aktivoinnista.  Sehän se oli, vähän työläs että tarkkana saa olla kynän kanssa puhelimessa kommunikoiden automaatin kanssa.  Mutta kun myyjä takaa että toimii ja auttaa myös lisää jos ei onnistu, niin mikäs siinä.

sorrii

Mainittakoon, että MuroBBS'ssä josta kerroin lisenssejä ostaneeni -niitä kierrätettyjä- on nykyään kielto ko. tuotteisiin.

Näytti siellä silti olevan yksi Win10 Pro OEM myynnissä 10€
Se ilmeisesti ei ole noita kierrätettyjä, vaan jollain oikeesti jäänyt turhaksi ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Vuorikaskas

maaliskuu 19, 2019, 21:42:10 ip #43 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 19, 2019, 21:50:57 ip käyttäjältä Vuorikaskas
No onhan mennyt halvaksi.  :o   7 euroa Win10 Pro toimivuustakuu ja ei enää puhelinaktivointia. Kauppa käy tiuhaan ja pelkkää posaa tippuu palautteena. https://www.huuto.net/haku?words=Windows&area=

Vuorikaskas

maaliskuu 19, 2019, 22:46:55 ip #44 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 19, 2019, 23:36:50 ip käyttäjältä Vuorikaskas
Aikoinaan ostin Wintoosan OEM-version Verkkokaupasta ja silloin niitä ei myyty kuin kokonaisen tietokoneen komponenttien kanssa.  Tää lie muuttunut ja OEM:n saa ostaa yksinäänkin?


Lisenssiehdot:

    1 tietokone - Voidaan asentaa yhteen tietokoneeseen.
    Asennusmedia: DVD - 64-bit
    Kielet: englanti
    OEM - Ohjelmistoa voi käyttää vain yhdessä tietokoneessa, eikä lisenssillä ole siirto-oikeutta

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/59277/gccsk/Microsoft-Windows-10-Pro-OEM-64-bit-kayttojarjestelma-suomen?list=OZCYkRMpDinMxRuDMpPQkMxzuKZWpP5MxgZKMpP3JMxzGbNjY2NNjYIJg

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/113741/fqc-08919/microsoft-windows-10-professional-64-bit-oem-dvd-suomenkielinen

--------------------------------------


Onkohan tuossa ensinkään ilmoitettu kaikki erot Homen ja Pron välillä: https://www.microsoft.com/fi-fi/windows/compare  Aiemmin ollut monenlaista eroa joka on tullut tietämättömälle ikävänä yllärinä, jokla johdosta opin aina valitsemaan Pron. Esim. tuetun muistin määrä.

ed.  Onko nuo erot vähentyneet... 
https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions
https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_10_editions

Huru-ukko

Windows 10 oli ja meni. Minun koneessa ei toiminut. Latasin takaisin W7 ja olen siihen tyytyväinen.

8.4 tuli Mikrosoftilta (s-postissa siis) postia että oli havainnut epätavallisen kirjautumisen minun s-postiini. Linkkiä jossa oli IP-osoite seuraamalla, löytyi minun mielestäni aika kiistaton näyttö, että Grome vakoilee Mikrosoftin Outlookin posteja.

Voin olla kyllä väärässäkin, tuossa on osoite missä kirjautuminen tehtiin IP-2a: ssa: dd0: ffff: 8 :: 2. Tuohan ei ole yksittäisen ihmisen tekemä luullakseni, vaan järjestelmän (Gromen ?) 

Vuorikaskas

No kyllähän Win10 on usein mainittu varsinaiseksi vakoilujärjestelmäksi ja siksi on taas nousemassa tietynlainen kapina MS:ää vastaan kun win7 tuki on ilmoitettu loppuvaksi tammikuussa. Vaihtoehtoisia ratkaisuja kelataan ja sen semmoista.

Edelliseen aiheeseen lisäyksenä ihmeesti ne OEM lisenssitkin ovat ihan laillisesti siirrettävissä.  MS on kaksinaamainen asiassa. Löysät rahat tietYsti kerätään markkinoilta ja samalla sopivasti hankaloittaen säästeliäitten toimia kuitenkin sallitaan toisetkin reitit jotta käyttiksen valta-asema säilyy.  Normi bisnestä.

https://foorumi.kameralaukku.com/threads/windows-halvalla-vai-kalliilla.84744/page-4#post-889904

DiscoKai

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - maaliskuu 19, 2019, 11:06:40 ap
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - joulukuu 27, 2018, 14:28:38 ip
Miksi Microsoft Windows 10 PRO OEM (32/64BIT) maksaa Windowsilla 140 €, mutta halvimillaan sen saa 37 eurolla.  Toimitusaika on tosin pari viikkoa. Halvat hinnat.


No niin, 10 on paska versio seiskaan nähden. Latausaikoihin selvästi lisää pituutta. Vaikka vertaisi muutaman kuukauden aikaista latausnopeutta seiskalla joka oli 10/3 Mt. Nyt lataus on 60-70/10 Mt ja silti kestää 10:llä. Ohjelmisto oli enkuksi, Storesta sai ilmaisen paketin suomeksi.

Tämä kiinan versio toimi oikein hyvin, menin ensin päivityksiin ja käskin tarkastamaan joko se Windows 10 olisi ladattavissa. Olin varannut sen silloin kun sen sai ilmaiseksi, mutta se ei suostunut silloin minun skilleillä toimimaan.  Kun päivitys tarkisti sitä, työnsin cd sisälle ja käyttis päivitti sen uskoen sen olevan varaamani 10 pc:hen. Ei kysynyt tuoteturvatunnusta lainkaan.
[/qu
Tähän lausuntoon perustuen totean OS/2 2.1 version olevan paras mahdollinen

Huru-ukko

Kuinka suuri on amerikan velka per/asukas. Kysyn siksi koska itse laskin sen tiedossani olevien lukujen perusteella ja sain tulokseksi aivan uskomattoman summan. Kiitän luojaa ettei USA kuulu EU:hun LOL. Asukasluku 2018 vuoden lopulta.

MRgreen

6,88073394495E−8

Mitähän toi ees tarkoittaa

-T-

Linkin takaa löytyvän taulukon  taulukon mukaan olisi hieman vajaa 67k USD/asukas.

Hieman vanhemmalla tiedolla voi verrata ja ei noi USA:n luvut näytä niin pahalta bruttokansantuotteeseen verrattuna. EU:sta löytyy pahempiakin. https://countryeconomy.com/countries/compare/usa/greece

PP

Lainaus käyttäjältä: MRgreen - heinäkuu 23, 2019, 11:30:32 ap
6,88073394495E−8

Mitähän toi ees tarkoittaa


6,8807... kertaa 10 potenssiin -8.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: -T- - heinäkuu 23, 2019, 12:20:54 ip
Linkin takaa löytyvän taulukon  taulukon mukaan olisi hieman vajaa 67k USD/asukas.

Hieman vanhemmalla tiedolla voi verrata ja ei noi USA:n luvut näytä niin pahalta bruttokansantuotteeseen verrattuna. EU:sta löytyy pahempiakin. https://countryeconomy.com/countries/compare/usa/greece

Minä laskin  USA nykyisen velan  22,5 biljoonaa dollaria jaettuna asukasluvulla 327,2 miljoonalla. Ei tähän mitään taulukoita tarvita.... Kiinnosti vain tietää saako oikean vastauksen tai nörttihöpöjä LOL. Toinen arvauskierros avattu......

MorugaReaper

Juuri nyt 68389 dollaria per asukas ja 183031 dollaria per veronmaksaja. U.S. National Debt Clock:n mukaan.
U.S. :n velka kasvaa kokoajan huimaa vauhtia.  Https://www.usdebtclock.org

MorugaReaper

heinäkuu 25, 2019, 08:56:05 ap #54 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 25, 2019, 08:59:45 ap käyttäjältä MorugaReaper
Onkohan Eckerö-varustamon Finlandia-alukseen asennettu höyrykone? Senverran mustaa savua lykkää piipusta kokoajan merellä. Katsoin kahvihetkellä Helsingin sataman länsisataman kameraa ja pisti silmään poispäinmenevä Finlandia ja vastaan tulevat Tallink Megastar ja kaksi isoa risteilijää. Finlandia savutti ja muut eivät.
Olen jo muutaman vuoden nähnyt tuon savutuksen, kun olen purjehtinut Suomenlahdella. Miksi rantarunkkareiden laiva saa saastuttaa rauhassa kaksi kertaa vuorokaudessa Helsingin ja Tallinnan välillä ja kukaan ei puutu asiaan? ???

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: MorugaReaper - heinäkuu 25, 2019, 08:56:05 ap
Onkohan Eckerö-varustamon Finlandia-alukseen asennettu höyrykone? Senverran mustaa savua lykkää piipusta kokoajan merellä. Katsoin kahvihetkellä Helsingin sataman länsisataman kameraa ja pisti silmään poispäinmenevä Finlandia ja vastaan tulevat Tallink Megastar ja kaksi isoa risteilijää. Finlandia savutti ja muut eivät.
Olen jo muutaman vuoden nähnyt tuon savutuksen, kun olen purjehtinut Suomenlahdella. Miksi rantarunkkareiden laiva saa saastuttaa rauhassa kaksi kertaa vuorokaudessa Helsingin ja Tallinnan välillä ja kukaan ei puutu asiaan? ???

LOL, tämäkin vielä  ;D:

Vihapuhetta ovat kaikki ilmaisumuodot, jotka levittävät, lietsovat, edistävät tai oikeuttavat etnistä vihaa, ulkomaalaisvastaisuutta, antisemitismiä tai muuta vihaa, joka pohjaa suvaitsemattomuuteen. Tämä koskee niin aggressiivista suvaitsematonta kansalaismielisyyttä kuin vähemmistöjen, siirtolaisten, ja siirtolaistaustaisten ihmisten syrjintää ja vihamielisyyttä heitä kohtaan.

skemppi

Lainaus käyttäjältä: MorugaReaper - heinäkuu 25, 2019, 08:56:05 ap
Miksi rantarunkkareiden laiva saa saastuttaa rauhassa kaksi kertaa vuorokaudessa Helsingin ja Tallinnan välillä ja kukaan ei puutu asiaan? ???

Mikä/kuka on rantarunkkari?

Huru-ukko

Oletan että sillä tarkoitetaan vähemmistöä joka asuu rannikkoseuduilla. Jollakin paikkakunnilla "vähemmistö" on jopa enemmistönä niissä.

Mielenkiintoinen kysymys koska laki määrittelee nämä vihajutut ainoastaan vähemmistöön kohdistuviksi, niin voisiko näitä enemmistö alueilla asuvia nimitellä rauhassa XDDD ?.

Tähän ei tietysti sorruta.

skemppi

En oikein ymmärrä miksi kenelläkään olisi tarvetta nimitellä enemmistöjä tai vähemmistöjä.

Huru-ukko

No niin lueskelin tänään tälläistä aihetta https://yle.fi/uutiset/3-10941267 En aio itse lähteä niitä pyytämään, enkä laita ruaksi. Muistan kotona että viereiseesä joessa oli joitain nilviäisiä, jotka muistuttivat noita simpukoita, ja en löydä tunnin etsimisen jälkeen mitä ne oli. Suurin ero simpukoihin oli se että niillä oli pelkkä yläosa kuorta päällään. Alhaalla näkyi jalka jonka kanssa se liikkui.  Niiden halkaisija oli ehkä 3-4 cm, ja yhtä korkeita noin. Alaosa oli pyöreä, ja kuori nousi spiraalimaisesti ylös tylsään terävään kärkeen. Heikko kuori. Mudanruskeita.

Tähän kysymykseen voi vastata sen tietävä, viisampi ei tarvitse olla.