huhtikuu 19, 2024, 06:08:03 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Loukkaava huumori ja muuta...

Aloittaja Aji Inferno, elokuu 16, 2008, 22:28:14 ip

« edellinen - seuraava »

Macc

Lainaus käyttäjältä: "Lare78"
LainausBottom lienee vielä mainitsematta?


Ei, kyllä toi Janne jo Bottomin mainitsi tossa kolmannessa viestissä.  :)


No perkules... Mitenhän toi jäikin silmieni väliin.  :oops:

kyris

Mayallin tähdittämä The New Statesman kannattaa myös tsekata mikäli siihen törmää.

wille

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Brittihuumori rokkaa!! :D


Ehdottomasti. Monty Python, Black Adder, FAST SHOW, Not the nine o'clock news jne.

Fast Show ja Black Adder ehdottomasti omaa sydäntäni lähellä.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

PetriPetri

Avausviestiin liittyen ajatuksentynkää heräsi. Minun mielestäni huumorissakin on oltava joku roti. Itse en loukkaannu helposti, mutta pyrin ymmärtämään heitä, jotka ottavat nokkiinsa pyhänä pitämänsä asian puolesta. En siksi, että sillä itse pyhällä asialla mitään merkitystä välttämättä olisi, mutta minusta huumorin tärkein funktio on vähentää mielipahaa, ei lisätä. Tuskin sitä monikaan tulee noin ajatelleeksi, mutta itse en todellakaan haluaisi pahoittaa kenenkään mieltä pelkästään omien naurujen vuoksi.

Sekin on jännä, miten itseään huumorintajuiseksi sanovat ihmiset harvoin sitä ovat.

Mitä omiin mieltymyksiin tulee, mulle tipahtaa ihan täysin holtiton urpoilu. Ei niinkään Kummelin tyylinen, mutta Studio Julmahuvi tms. Toini ja Heikki Haaman show aikanaan oli aivan parasta.
Kabaree
Seisova pöytä
Eka päivä Hesassa
:lol:
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "PetriPetri"Avausviestiin liittyen ajatuksentynkää heräsi. Minun mielestäni huumorissakin on oltava joku roti. Itse en loukkaannu helposti, mutta pyrin ymmärtämään heitä, jotka ottavat nokkiinsa pyhänä pitämänsä asian puolesta. En siksi, että sillä itse pyhällä asialla mitään merkitystä välttämättä olisi, mutta minusta huumorin tärkein funktio on vähentää mielipahaa, ei lisätä. Tuskin sitä monikaan tulee noin ajatelleeksi, mutta itse en todellakaan haluaisi pahoittaa kenenkään mieltä pelkästään omien naurujen vuoksi.

Sekin on jännä, miten itseään huumorintajuiseksi sanovat ihmiset harvoin sitä ovat.

Mitä omiin mieltymyksiin tulee, mulle tipahtaa ihan täysin holtiton urpoilu. Ei niinkään Kummelin tyylinen, mutta Studio Julmahuvi tms. Toini ja Heikki Haaman show aikanaan oli aivan parasta.
Kabaree
Seisova pöytä
Eka päivä Hesassa
:lol:


Tuo oli aika helkkarin hyvä kommentti kaikkiaan. Olen monesti miettinyt (ilmeisesti tylsinä hetkinä ;)  ) sitä, mitä huumori tai sen taju ylipäätään on. Itselläni esim. ei ehkä ole juurikaan normaalia huumorintajua, jos normaaliksi luokitellaan vaikka Apu-lehden vitsipalsta. ;)  Löydän ilon ja huumorin maailmasta yleensä sen absurdien, yllättävien piirteiden kautta. Rakastan kyseenalaistaa asioita, katsoa niitä erilaisista, oudoistakin näkökulmista. Mutta onko se huumoria? Kuten vaikka Monty Python teki. Enpä tiedä... Mutta jos se saa aikaan hymyn tai naurua, silloin se ainakin ajaa saman asian!

Mutta jos kyseenalaistan, vaikka pahaa tarkoittamattakin, jonkun ihmisen arvomaailmassa tärkeän asian, tai jopa pilkkaan sitä, silloin kyllä koko homma menee aika mielenkiintoiselle puolelle. Alkaen vaikka noista tanskalaisten profeettaan kohdistuneista pilapiirroksista. Sananvapaus? Ilmaisunvapaus? Tai toiselta puolen katsoen: oikeus rankaista pyhiä arvojasi pilkanneita jopa kuolemantuomiolla...

Meidän länsimainen ajattelumme ei ainakaan tällä hetkellä siedä suurempia "tabuja" - asioita, joiden kustannuksella ei voi nauraa. Vaikka tässä kohtaa hyvä onkin muistaa esim. USA:n uskonnollisen oikeiston voima. En halua kommentoida tässä maan nykyhallintoa, mutta muistan kyllä sen, miten esim. "Kupla" ohjelmasarja lakkautettiin juuri tuon superkristillisen oikeiston "ansiosta". Enkä oikein usko, että esim. McCainin varapresidentti rakastaisi jonkin South Parkin jakamaa "saastaa" Yhdysvaltojen moraaliin...  

Siellä kytevät kyllä helkkarinmoiset jännitteet...

Ja kyllä, vaikka itse ajatteleekin asiat vähän toisin, noiden superkristittyjen jenkkien, muslimien, kiinalaisten, tai kaikkien ihmisten arvot täytyy ottaa tosissaan. Tai tulee kuula kalloon.

Ja vaikkei tulisikaan, asioita voi katsoa niin monesta näkökulmasta. Sikäli on aina hyvä muistaa kollegani minulle sanoma aforismi: "Don't believe your own bullshit!" :)

PetriPetri

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Mutta jos kyseenalaistan, vaikka pahaa tarkoittamattakin, jonkun ihmisen arvomaailmassa tärkeän asian, tai jopa pilkkaan sitä, silloin kyllä koko homma menee aika mielenkiintoiselle puolelle. Alkaen vaikka noista tanskalaisten profeettaan kohdistuneista pilapiirroksista. Sananvapaus? Ilmaisunvapaus? Tai toiselta puolen katsoen: oikeus rankaista pyhiä arvojasi pilkanneita jopa kuolemantuomiolla...

Tanskalaisten piirrustukset ja niitä seurannut ääri-islamistien pään paukutus taisi olla enemmän arvovaltavääntöä, jossa humoristiset pilakuvat olivat vain tekosyynä. Sanan- ja ilmaisunvapaus, kuten huumorikin, ovat itseisarvoina täysin tyhjänpäiväisiä. Menettävät siis merkityksensä jos ovat oman itsensä ainoa tarkoitus. Motiivi on minun nähdäkseni pätevin rajanvedin tässä asiassa.

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Meidän länsimainen ajattelumme ei ainakaan tällä hetkellä siedä suurempia "tabuja" - asioita, joiden kustannuksella ei voi nauraa. Vaikka tässä kohtaa hyvä onkin muistaa esim. USA:n uskonnollisen oikeiston voima. En halua kommentoida tässä maan nykyhallintoa, mutta muistan kyllä sen, miten esim. "Kupla" ohjelmasarja lakkautettiin juuri tuon superkristillisen oikeiston "ansiosta". Enkä oikein usko, että esim. McCainin varapresidentti rakastaisi jonkin South Parkin jakamaa "saastaa" Yhdysvaltojen moraaliin...  

Siellä kytevät kyllä helkkarinmoiset jännitteet...

Ja kyllä, vaikka itse ajatteleekin asiat vähän toisin, noiden superkristittyjen jenkkien, muslimien, kiinalaisten, tai kaikkien ihmisten arvot täytyy ottaa tosissaan. Tai tulee kuula kalloon.

Huumori on meille länkkäreille vakava asia. Kun siitä tulee itseisarvo, syntyy juuri näitä rihlautumisia; täytyy vetää pyhää lehmää hännästä vain siksi, että voi tehdä niin. Kerroitkin tuossa pohtineesi, mitä huumori on, mutta ehkä olisi aiheellisempaa ensin määritellä mitä huumori EI ole.  :? En nimittäin jaksa uskoa, että pelkkä moraalinen närkästyminen oli ainoa syy vaikkapa tuon Kuplan poisvedossa. Raha ja poliittinen arvovalta varmaan jonkinlaista osaa näyttelee myös.
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

kyris

Tanskalaisten huumorista tuli mieleen yksi nettisarjakuvasuosikkini. Ei välttämättä kolahda kaikille http://www.wulffmorgenthaler.com/

Janne

Ja toinen ajoittain nerokas mm. tieteen ja amerikkalaisen fundisuskonnon kiistoja käsittelevä sivusto, cectic.com

esim

www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Poppamies Tuliliemi

Mustan ja loukkaavan huumorin ystäville suosittelen Robot Chickeniä, plussaa tulee lukuisista popkulttuurin viittauksista. Kummasti naurattelee kun 80-luvun lapsuuden sankareista tehdään härskiä pilaa, smurffien kylä tuhoutuu New Orleansin tapaan tulvassa ja Optimus Prime kuolee eturauhasen syöpään...

Youtubesta löytyy useita pätkiä, tässä eräs suosikeistani: Kirahvi juoksuhiekassa
"In sudore vultus tui vesceris pane"

Zombie

Lainaus käyttäjältä: "Poppamies Tuliliemi"Mustan ja loukkaavan huumorin ystäville suosittelen Robot Chickeniä, plussaa tulee lukuisista popkulttuurin viittauksista. Kummasti naurattelee kun 80-luvun lapsuuden sankareista tehdään härskiä pilaa, smurffien kylä tuhoutuu New Orleansin tapaan tulvassa ja Optimus Prime kuolee eturauhasen syöpään...

Youtubesta löytyy useita pätkiä, tässä eräs suosikeistani: Kirahvi juoksuhiekassa


Robot Chicken on aivan loistava mielestäni  :D . Täytyy myöntää että on kyseisen sarjan luojilla ollut aika härskejä ideoita toisinaan, mutta eipä ole vielä sellaista jaksoa tullut vastaan jolle en olisi nauranut. RC:n huumori uppoaa minuun täysin (valitettavasti).

Mursu

trigger happy tv , invader zim , cow & chiken , uutiset ja sää , urheiluruutu ja eduskunnan kyselytunti(edellyttäen että jaksaa/pystyy kattoa minuuttia enenpää. mun enkka jotain 15min, suurimman osan aikaa ei tienny itkeekö vai nauraako). fruits basket on myös hulvaton <3